Igyál és káromkodj - 5 rossz szokás, amit érdemes megtartani

Zanza!

Nem minden idegesítő vagy károsnak gondolt szokásunktól kell azonnal megszabadulni. Jöjjön most néhány, amely kifejezetten jó tesz az egészségünknek. Na persze mértékkel.

1. A káromkodás csillapítja a fájdalmat

Sokan faragatlanságnak tartják, sokan próbálnak róla leszokni, pedig komoly haszna lehet a szervezet számára. Amikor mondjuk véletlenül tiszta erőből belerúgunk az ajtófélfába a fájós kislábujjunkkal, még a mérsékeltebb vérmérsékletűeknél is adja magát a pár perces hangos káromkodás - nem véletlenül. Egy Angliában végzett kísérlet során kimutatták, hogy a hangos káromkodás segít a szervezetnek a fájdalomcsillapítók felszabadításában: a kísérleti alanyoknak jeges vízbe kellett tenniük a kezüket, és azok, akik rendesen, korlátozás nélkül káromkodhattak, sokkal tovább bírták a fájdalmat, mint azok, akinek egy teljesen semleges szók kellett kiabálniuk. A káromkodásról könyvet író pszichológus, Timothy Jay szerint ez azért lehetséges, mert a ronda beszéd sokkal hatékonyabban segít a ventilálásban, mint a semleges szavak.

2. A rágózás megnyugtat

A cukormentes rágó szájhigiénés előnyeit nyilván mindenki ismeri (kivéve a tanárokat, akik miatt ki kell köpni órán). A fokozott nyáltermelés miatt javul a száj baktériumflórája, tisztulnak a fogak, jobb lesz a lehelet. Emellett sokak számára jelenthet egészséges alternatívát a sok nass helyett, amit akkor tennének a szájukba, ha nem lenne tele rágóval. Egyes kutatók szerint még a koncentrálást is segíti, és serkenti az agyműködést.

3. Ventilálj, ha már nem bírod idegekkel

Vannak, akik minden további nélkül, könnyedén ki tudják mutatni a negatív érzelmeiket, a dühüket vagy a frusztrációjukat, és vannak, akiknek ez nem, vagy csak nagyon nehezen megy. Az utóbbiak számára jelenthet megoldást, ha rászoktatják magukat, hogy szükség esetén kiadják a bent rekedt emóciókat. Ha valaki szégyenlős, akkor érdemes megpróbálnia az olyanokat, mint teli torokból ordítani valami hatalmas zaj közvetlen közelében, vagy ütni-verni egy párnát. Meg lehet próbálni a tíz nagy levegő utáni higgadt kommunikációt is, bár akinek az megy, annak túl sok szüksége nincs a ventilálásra.

4. Igyál, persze csak mértékkel

A mérsékelt alkoholfogyasztás előnyeiről sok kérdésben még viták folynak, de van pár olyan betegség, aminek a kockázatát bizonyosan csökkenthetjük egy-egy pohár piával. Az Amerikai Kardiológusok Szövetsége szerint például a szívbetegség veszélyét mindenképpen csökkenti a rendszeresen fogyasztott, kis mennyiségű alkohol, a kettes típusú cukorbetegség kialakulását is gátolja, és az Alzheimer-kór megelőzését is sokak szerint segíti. 3,5 deci sör, 1,5 deci bor naponta az a mennyiség, amit nyugodtan fogyaszthatunk prevenciós céllal, efölött már nem gyógyszer, hanem szórakozás. Persze ha valaki nem iszik, akkor emiatt ne kezdje el, ezek az antioxidánsok ugyanis megvannak a kávéban, a szőlőben és a csokiban is, az etanol által megnövelt HDL- (jó koleszterin) szintet pedig telítetlen zsírsavak, mint a lenmagolaj, vagy az extra szűz olívaolaj is produkálják.

5. Mocorogni jó!

Aki képtelen nyugodtan ülni a fenekén, és emiatt folyamatosan beszólnak neki, ne búslakodjon: a mocorgás, amellett, hogy égeti a kalóriákat, javítja a keringést, és dolgoztatja a hátizmokat is. Akik folyton mocorognak, rázzák a lábukat, pörgetik a tollukat (vagy a kollégák nagyobb örömére: pattogtatják azt) sokkal kisebb arányban számolnak be hát- és ízületi fájdalomról, és bizonyos kutatások szerint a memóriájuk is jobb.

Forrás: msnbc.com
Címlapfotó: Inessa Akhmedova
Blogmustra