Újabb hatásvadász kollekcióval rukkolt elő az Egyperces szobrokról elhíresült osztrák művész, Erwin Wurm aki ezúttal Charles és Ray Eames ízlésvilágát hozta össze Freddy Kruger rémálomszerű külsejével. Legalábbis első ránézésre ez a kép ugrik be a párizsi Thaddaeus Ropac által kiállított munkákról – írja a fastcodesign.com. A Grindhouse egyes jeleneteibe is beillően deformálódott, részben felismerhető bútorok egy része úgy fest, mintha megolvadt volna, a felhővel kiegészült lámpán egy műanyag vödör díszeleg, míg a hűtőszekrény egy olvadt vajdarabra emlékezteti a nézőt.
„A forma lehet akár egy testápoló doboza, egy óra, egy kanapé vagy akár egy fotel is" – mondja a nyugati társadalmat gyakran kritizáló művész, aki a 'Lost' néven futó sorozata készítésénél különösen fontosnak tartotta, hogy vintage bútorokkal és tárgyakkal dolgozzon. Wurmtól egyébként sem áll távol, hogy manipulálja a valóságot, vagy legalábbis olyan dolgokat mutasson be, amelyek részben ismerősek lehetnek, de mégis az élethű daraboknak egy eltorzított formái. „Ha kellő humorérzékkel közelítem meg a dolgokat, akkor az emberek azonnal azt feltételezik, hogy azt már nem is kell komolyan venni. De szerintem a társadalmi igazságok és az emberi lét különböző módokon is megközelíthető. Nem kell mindig mindent halálosan komolyan venni. Sokkal könnyebb szarkazmussal és humorral szemlélni a körülöttünk lévő világot" - magyarázza Wurm.
A szürreálisra sikerült, többfunkciós tárgyakat bemutató kiállítás a francia főváros után Berlinben, Londonban, Firenzében, Kaliforniában és több nyilvános helyszínen is látható lesz az elkövetkezendő hónapokban. Addig is nézze meg a galériában a formalizmust humorosan megközelítő 61 éves Wurm legújabb munkáit; ha pedig az olyan régebbi, híressé vált agyszüleményekre kíváncsi, mint az eltorzított teherautó vagy a furcsán vékony ház, azokat ide kattintva nézheti meg!