Erwin Wurmnál Freddy Kruger és a kanapé találkozik a boncasztalon

Zanza!

Újabb hatásvadász kollekcióval rukkolt elő az Egyperces szobrokról elhíresült osztrák művész, Erwin Wurm aki ezúttal Charles és Ray Eames ízlésvilágát hozta össze Freddy Kruger rémálomszerű külsejével. Legalábbis első ránézésre ez a kép ugrik be a párizsi Thaddaeus Ropac által kiállított munkákról – írja a fastcodesign.com. A Grindhouse egyes jeleneteibe is beillően deformálódott, részben felismerhető bútorok egy része úgy fest, mintha megolvadt volna, a felhővel kiegészült lámpán egy műanyag vödör díszeleg, míg a hűtőszekrény egy olvadt vajdarabra emlékezteti a nézőt. 

„A forma lehet akár egy testápoló doboza, egy óra, egy kanapé vagy akár egy fotel is" – mondja a nyugati társadalmat gyakran kritizáló művész, aki a 'Lost' néven futó sorozata készítésénél különösen fontosnak tartotta, hogy vintage bútorokkal és tárgyakkal dolgozzon. Wurmtól egyébként sem áll távol, hogy manipulálja a valóságot, vagy legalábbis olyan dolgokat mutasson be, amelyek részben ismerősek lehetnek, de mégis az élethű daraboknak egy eltorzított formái. „Ha kellő humorérzékkel közelítem meg a dolgokat, akkor az emberek azonnal azt feltételezik, hogy azt már nem is kell komolyan venni. De szerintem a társadalmi igazságok és az emberi lét különböző módokon is megközelíthető. Nem kell mindig mindent halálosan komolyan venni. Sokkal könnyebb szarkazmussal és humorral szemlélni a körülöttünk lévő világot" - magyarázza Wurm.

A szürreálisra sikerült, többfunkciós tárgyakat bemutató kiállítás a francia főváros után Berlinben, Londonban, Firenzében, Kaliforniában és több nyilvános helyszínen is látható lesz az elkövetkezendő hónapokban. Addig is nézze meg a galériában a formalizmust humorosan megközelítő 61 éves Wurm legújabb munkáit; ha pedig az olyan régebbi, híressé vált agyszüleményekre kíváncsi, mint az eltorzított teherautó vagy a furcsán vékony ház, azokat ide kattintva nézheti meg!

Blogmustra