Menjen színházba májusban!

Zanza!

Májusban sem pihennek a rendezők és a színészek, 5 olyan előadást ajánlunk, amit nem érdemes kihagyni.

mu
Fotó: Facebook

Alekszej Arbuzov: Kései találkozás

József Attila Színházban Piros Ildikó, Huszti Péter főszereplésével, Kerényi Imre rendezésében.

Május 5-én és 23-án 19 órakor

A kései találkozás a tengerparton, egy gyógyszállóban játszódik. Arbuzov csehovi elemekkel operál a történet elejétől egészen a végéig. A konfliktus és a katarzis szinte észrevehetetlenül csúszik egymásba, éppen úgy, ahogy szépen és fokozatosan esik szerelembe a darab két főszereplője. A gyógyszálló kissé furcsa hölgylakója mezítláb eteti éjszaka a sirályokat, és persze nem egyszer meg is szegi a szálló házirendjét, ezért szálló orvosa előveszi, rápirít, hosszú beszélgetésbe bonyolódnak, majd szerelembe esnek. Darab az elmúlásról, a rossz időzítésről mindenkinek, aki már gondolta úgy, hogy valamiről lemaradt, valamiről elkésett.

Shakespeare: Hogyan élnek a halak a tengerben? (tulajdonképpen Periklész)

TÁP Színház társulatának előadásában, a Fogasházban Béli Ádám, Csányi Dávid, Cselle Éva, Csillag Botond, Egger Géza, Gera Marina, Gergely Katalin, Kiss-Végh Emőke, Kőszegi Mari, Orbók Áron főszereplésével,  Laboda Kornél rendezésében

Május 3-án 19 és 22 órai kezdettel a Fogasházban (VII. Akácfa utca 51.)

„Hogy élnek a halak a tengerben? – avagy önismétlés 3 generációban. Recesszió és kurvák. Apák és lányok. Hácsok és csellék.”– olvashatjuk a darab rejtélyes ismertetőjét a TÁP Színház honlapján. A darabot csak részben írta Laboda, vagy ahogyan ő fogalmazott, csak hozzáírt, mégis Shakespeare neve van feltüntetve a színlapon. „Útközben alakult úgy, hogy hozzáírunk a szöveghez. A Periklészről ugyanis kiderült, hogy egy problémás dráma, sok ponton következetlen, slendrián és kusza. Ez persze tetszett nekem, de idővel világossá vált, hogy nem pusztán interpretációra készülünk, hanem alaposan át fogjuk értelmezni a darabot. Ezért önkényes módon kicseréltünk jeleneteket. Ennek azért is szükségét láttuk, mert elég hamar kialakult egy koncepció, kiderült, miről szeretnénk, hogy az előadás szóljon, így azt, ami ehhez nem igazodott átvariáltuk, elsősorban a színészek irányított improvizációi alapján. A Periklész címmel is gondunk volt, meglehetősen unalmasnak találtuk. Mindenkinek az athéni demokrácia jut eszébe róla, holott a darabnak ehhez a világon semmi köze nincsen. Ez elsősorban egy őrült pikareszk, és nem politikai dráma. Különlegessége a szerkezetében rejlik és abban, hogy extrém helyzeteket mutat, ráadásul az eredeti Shakespeare-mű 19. századi fordítása, Lőrinczy (Lehr) Zsigmond munkája rendkívül ízes nyelven szól, tele van szokatlan kifejezéssel, szófordulattal” – nyilatkozta a rendező a Színház.hu-nak.

Brothers
Brothers

Fehér Ferenc: Brothers

A Trafóban Fehér Ferenc, Dózsa Ákos, Szitás Balázs, Tr. Szabó György előadásában, koreográfus: Fehér Ferenc

Május 3-án és 4-én 20:30-kor

Pózok, manírok, meztelen férfi testek. Harcok és egymásra találások. Fehér Ferenc– „a hazai kortárs táncszcéna egyik legkelendőbb exportcikke”– legújabb álmát láthatjuk színpadra és tánccipőbe gyúrva. „Izgalmas háttértörténet az új bemutató kapcsán, hogy a produkció első koreográfiai ötletei tulajdonképpen a Brad Pitt főszereplésével Magyarországon forgó World War Z című zombifilm forgatási szüneteiben bontakoztak ki, mivel a Brothers szereplői is részt vettek statisztaként a forgatáson. Ezek az improvizatív játékos mozgássorok később visszatértek az alkotási folyamatban.”– olvashatjuk a darab színlapján.

Shakespeare: A vihar

Az Örkény Színházban Gálffi László, Törőcsik Franciska, Király Dániel, Pogány Judit, Debreczeny Csaba, Gyabronka József, Nagyhegyesi Zoltán, Ficza István, Darvas Ferenc, Csuja Imre, Epres Attila, Csunderlik Péter előadásában, Bagossy László rendezésében

Május 12-én 19 órakor

Az egyedülálló apa, Milánó száműzött hercege, Prospero egy szigeten él egyetlen lányával, és egy rakás furcsa lénnyel. Egy szép napon lehetősége nyílik arra, hogy visszaszerezze a hatalmát és elhagyja a szigetet, ettől kezdve tehát jön a bonyodalom bonyodalom hátán. Ahogyan a színlapon összefoglalák: „Shakespeare utolsó drámája mese, és elmélkedés a politikáról. A mesében lelepleződik a kisszerűség és az ostobaság, és valódi hatalomnak tűnik a bölcsesség és a morális tartás.”

A nők iskolája
A nők iskolájaFotó: 7ora7.hu

Moliére: A nők iskolája

Weöres Sándor Színházban Szombathelyen Jordán Tamás, Csonka Szilvia, Kálmánchelyi Zoltán, Endrődy Krisztián, Albert Zsófi, Szerémi Zoltán, Kelemen Zoltán, Trokán Péter előadásában, Valló Péter rendezésében

Május 4-én 19 órakor

Mit tehet a férfi, ha nem akarja, hogy megcsalja párja? Moliére szerint nagyon egyszerű a megoldás: annyi csak a férfi dolga, hogy örökbe fogad egy kislányt, akit mindentől és mindenkitől elzárva felnevel, majd őt veszi el feleségül. Az elmélet nagyon egyszerűnek és működőképesnek tűnik, de a gépezetbe csakhamar homokszem kerül. Nem is egy: az örökbefogadott lány ugyanis minden férfinak odaveti magát, nevelőapja legnagyobb bánatára. A nők iskolájában még senki sem végzett summa cum laude, bármilyen szorgalmas is volt.

Duda Éva Társulat: After

MU Színházban Csák, Beatrix, Csuzi Márton, Jenna Jalonen előadásában, koraográfus: Duda Éva

Május 11-én, 12-én és 13-án 20 órakor

Duda Éva Harangozó Gyula-díjas táncművész, koreográfus legújabb előadása egy családról szól: anya, apa, lány. Összetarthat a genetika és a szerelem emléke három embert? A 3 táncos a tűréshatár legszéléig is eltáncol, hogy kiderítsék, élhetnek-e boldogan ebben a kényszerű egymásrautaltságban, ebben az ijesztő és rideg világban. Happily Ever After.

Blogmustra