Magyar divatanyagért rajong egy külföldi blog

Zanza!

Egy hazai divatanyagot fedezett fel a Dustjacket attict nemzetközi blog, amelynek kommentelői rajonganak az Alice Csodaországban tematika alapján készített magyar fotókért.

elite_mA saját divatanyaguk utánközléséről adott hírt a szerkesztőségünknek az Elite magazin. Az áprilisi számban megjelent, Alice Csodaországban tematika alapján készült fotósorozatot a Dustjacket attict blog szerkesztője felfedezte, és saját site-ján megjelentette. „Szeretnénk utánajárni, hogyan ismerte meg az anyagunkat egy nemzetközi blogger, hiszen a magazin teljes mértékben magyar tulajdonú lap, csak itthon jelenik meg" – mondta Körtvélyes Éva, az Elite főszerkesztője.

Mihalik Enikő után kommentháború

A megjelenés egyrészt azért érdekes, mert magyar editorialról nemigen szoktak beszámolni a külföldi divatsajtóban, illetve tematikus blogokon, a magyar divatszakma küzd azért, hogy a hazai magazinok saját divatanyagai elérjék a nemzetközi színvonalat, és komolyan vegyék azokat. Még idehaza is folyik a harc a divatanyagok becsületéért, néhány nappal ezelőtt például a mashKULTURE blogon robbant ki a kommentháború amiatt, hogy a hazai Glamour magazinban Mihalik Enikővel készített tanyasi sorozat meglepően hasonlít a Vogue Nippon márciusi számában megjelent divatanyagra, amelyikben a lengyel Anja Rubik szerepel.

Az indulatos megjegyzések közt a divatanyagban részt vevők is leírták a véleményüket, és azt hangsúlyozták, hogy a legtöbbször külföldi tulajdonban álló, hazánkban is megjelenő divatlapok csak kis részben dönthetnek arról, milyen témákban jelentetnek meg cikkeket, illetve milyen képanyagot készítenek, sokkal gyakoribb, hogy az anyacég meghatározott elképzelésekkel bízza meg a hazai szerkesztőket.

Maniertől az Orlandóig

Visszatérve az Alice Csodaországban divatanyagra, a másik érdekesség éppen a kommentekkel kapcsolatos. A Dustjacket attict kommentelői körében szinte csak pozitív visszajelzés érkezett, szemben a hazai általános hagyománnyal, miszerint ha valaki közzé teszi valamely saját, szellemi termékét, akkor többnyire destruktív véleményekre számíthat, a pozitív visszacsatolás ritkább.

A divatanyag koncepciója a nemzetközi divatlapokért lelkesedő Felkai Eszter nevéhez fűződik, aki Kiss Heni stylisttal együtt az alkalmi és kézműves ruhákat készítő hazai divattervezők kollekcióiból választotta ki a sorozatban szereplő összeállításokat. A divatanyagban Németh Anikó, a Manier tervezője, az Art'z Modell, az Orlando és a Luan by Lucia márkák egy-egy ruhája látható, valamint Náray Tamás estélyije. Ez utóbbi tervező egy darabja egyébként a 20 ruha Európa számára című, spanyol, belga és magyar kooprodukciós kiállításon is szerepel a Petőfi Irodalmi Múzeumban. A fotókat Zsólyomi Norbert készítette, főszereplőjük pedig Bianca, az Icon Model Management modellje.

{gallery}hazai{/gallery}

 

Blogmustra