Kínos kirakatok a szépségversenyen

Zanza!

kirakat_mRemek kezdeményezésnek tűnt a Ferencziek terétől a Blaháig tartó Kirakat szépségverseny, de valójában a téli hólé nyomok színesítették a kirakakokat.

Azon túl, hogy megismertük a város legolcsóbb, zománcozott edényeit, nem sok látványban volt részünk sajnos.Amikor hosszú sétámat megkezdem a Kossuth Lajos utcán az Astoria felé péntek délután, állítólag már nagy munkában volt a Köz-Tér Program által delegált zsűri, hogy a Ferenciek teréről a Blaha Lujza térig az összes arra érdemes kirakatot megszemlélve a Kirakat szépségverseny 2010 nyerteseit felkutassa.

A szépségversenyt idén márciusban írták ki, majd az érdeklődő üzlettulajdonosok egy tréningen is részt vehettek arról, milyen is egy berendezett kirakat. A versenyfelhívás alapján a legötletesebb, legkreatívabb kirakatokat keresték, a kiosztható pénzdíjak pedig mintegy 110 ezer forintra rúgtak.

Leárazások és a téli hólé nyomai

Terepszemlém során az első berendezett, valóban kirakatnak tűnő portál a jól ismert Aranypók üzleté volt még a Ferenciek tere közelében, aztán nagyjából semmi. Az Astoriánál kezdett gyanús lenni, hogy valami félreértés lehet, hiszen a berendezett portálok szemmel láthatóan nem valami különösebb alkalomra készültek. Leárazás volt, ahol leárazás szokott lenni, több ablakban pedig húsvéti tojást szimbolizáló papírdíszítés vagy néhány tavaszváró pillangó volt, de semmi több. Egy cukrászda és egy patika kivételével még az ablakok is a téli hólétől voltak foltosak. Türelmetlenül megállapíthattam volna, hogy csúnyán ráfaragtam, amikor a fényképezőgépemet készítettem a nagy alkalomra.

aranypok

Pedig a Köz-Tér program már több sikeres vállalkozáson van túl. Tavaly utcafesztivált szerveztek a Blaha Lujza téren, támogatták a gerillakertész mozgalom néhány megmozdulását, és pillepalackokból építettek pihenőparkot a Havanna lakótelepen. A program együttműködik a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhellyel is, ami komoly projekteket támogat. Nem volt tehát ok kételkedni, hogy a budapesti belváros méltánytalanul háttérbe szoruló üzletsorát célzó kezdeményezés értő fülekre talál majd.

A legjobb sörök reklám

Erre gondolva kitartottam a Rákoczi úton is, egyre tágabbra nyitott szemekkel kutattam az esztétikum váratlan megnyilvánulásait. De semmi. Bár az Uránia mozival szemközti oldalon találtam pár mozgalmasabb üzletet, de a leginkább átgondolt még itt is az ősrégi Vasedény-bolt volt, ahol a kirakat gyorsan egyértelművé tette, hogy itt kapni a városban a legolcsóbb zománcozott edénykészlet.

Felfigyeltem még egy biciklire, ami felcímkézve egy kapucsengőt reklámozott, ahol, ha becsengetünk a legjobb sörökkel találkozhatunk. Nem tudni; volt-e verseny végül vagy sem, de nálam ez a bicikli nyert! Becsöngetni ugyan nem csengettem be, nehogy csalódás érjen, abból mára volt elég.

sor

Mivel a Köz-Tér honlapján a felhívás még mindig szerepel, és ott áll a link is, ahol a versenyben levő kirakatokat tekinthetnénk meg, még várakozhatunk. De nyilvánvaló, hogy hiába tennénk.

 

Blogmustra