TREND

Eljött a háztartási modellek éve

2010. január 15., péntek 15:54

missoni-leadA Missoni márka vezetői nem profi modellekkel készítették el a tavaszi kollekciójuk kampányát, hanem ők maguk pózolnak családi fotókon, kardigánban, makkoscipőben egy tál rák fölött. Szemléletformálás a divatban.

cikk-tipus-altalanos

Az igény arra, hogy a divatszakma kezeltesse saját Photoshop-függőségét, már tavaly megfogalmazódott. A smink nélkül szereplő, és utómunkával testkezelésen át nem esett címlaplányok után íme a legújabb geg. A Missoni család úgy döntött, hogy 2010-es tavaszi kampányukhoz nem modelleket kérnek fel, hogy megfelelően stilizált fotókon mutassák be a kollekciójukat, hanem ők maguk lettek a modellek. Utoljára 1992-ben készített velük kampányt a sokkoló Benetton reklámjairól ismertté vált Oliviero Toscani.  

A legújabb sorozatot Juergen Teller divatfotós készítette, aki a jelek szerint tehetségesen fotóz túlexponált, elrontott háztartási képeket is, ügyelve arra, hogy lehetőleg egy-két végtag mindig kilógjon a képkivágásból, és hogy a fali festményeken szépen megcsillanjon a vaku.
 

missoni2


A családi mosolyalbum büszkeségei a fiatalabbik Ottavio és Marco Missoni, akik az olasz divatmárka tavaszi kollekciójából választottak otthonkát maguknak kiegészítve vitorlás makkoscipővel.
 

missoni2


A márka alapítóját, Ottavio „Tai” Missonit sem kellett sokat győzködni, hogy szerepeljen a kampányban. Tai Missoni egy hercegnő és egy hajóskapitány fia, aki Triesztben kötöttáru és gyapjú edzőruhák készítésével kezdte divatdiktátori pályafutását. A márkát családi vállalkozásban hozta létre feleségével, Rosita Jelminivel, akivel közösen 1966-ban rendezték meg első divatshow-jukat. A képen unokájával, Margheritával látható, amíg a másik képen lánya, Angela Missoni mutatja be remek slafrokját. Az asszony a családi vállalkozás legnagyobb innovátora, aki 1997-ben vette át a márka irányítását. 

Nem a Missoni család az egyetlen, amelyik kreatív kampányt tervezett az utóbbi időben. Emlékezetes volt a DKNY Jeans tavaly tavaszi kollekcióját reklámozó fotósorozat, amelyet egy Scott Schuman nevű utcai fotós és divatblogger, a The Sartorialist nevű blog létrehozója készített hétköznapi emberekkel.

Szintén ennek a fotósnak a nevéhez fűződik az a kép, amelyik egy divatos ruhába felöltöztetett, New York-i hajléktalanról. A kép határása a W és a Vogue is hajléktalannak öltöztetett modelekkel kezdett foglalkozni – állítólag tiszteletből -  a soron követkető számában, de arra már nem vállalkoztak, hogy hajléktalan embereket bízzanak meg modellmunkával. 

 

cikk-tipus-linkek

Az átlagos nő az új szépségideál

Miután a smink nélkül szereplő színésznőkről és modellekről minden bőrt lehúztak már a divatlapok, idén új trend kezdődik: a plus size modellek hódítanak.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta