TREND

4 dolog, amire figyelj, mielőtt biciklit veszel!

2011. április 5., kedd 07:54

Végre lehet biciklizni, ne maradj ki te se a jóból! Akár kezdő vagy, és most akarsz biciklit venni, akár tapasztalt cangás, hasznát veheted tanácsainknak.

1. kérdés: Milyet?

Ha nincs biciklid, vegyél! A biciklizés a világ öt legjobb dolga között van, úgyhogy ezt kihagyni vétek. A vásárlás előtt érdemes átgondolni, hogy mire is akarod használni. Ha csak arra, hogy szeleburdi kismadár módjára hétvégenként karikázgass a városban a mulatók, boltok, barátnők és kávézók között, akkor simán megteszi egy jó puha nyereggel megtámogatott hagyományos női bicikli is. Ez meglehetősen kényelmes, és még szoknyában is méltóságteljesen lehet róla leszállni, viszont cserébe nem túl gyors. Úgyhogy, ha valakit megszállt a sebesség démona, és valóban városi közlekedésre szeretné használni, amely a BKV vagy az autók reális alternatívájaként merülhet fel, annak inkább érdemes egy korrekt versenybicikli vagy monti után néznie.

Csajbringa a csajbringásoktól
Csajbringa a csajbringásoktól

2. Kitől?

Teljesen jó használt kerókat lehet kapni, a választék brutálisan nagy, elég egy kicsit körbenézni a neten, és biztos szembejön egy tetszetős darab. A Bringapiac vagy a Bikemag tökéletes kiindulópont lehet, hiszen az óriásira dagadt aukciós oldalakkal ellentétben itt sokkal specializáltabban lehet keresni, nem dobták be az összeset egyetlen Kerékpár feliratú fakkba.

Bár kis falukban általában egészen jó áron kínálnak bicikliket, azt nem szabad elfelejteni, hogy az odautazás is költséges, ha pedig postán küldik, az lehet, hogy sose érkezik meg, és biztos megdobja egy pár ezressel a végösszeget. Ráadásul vakon, kipróbálás nélkül vásárolni igazi tízpontos butaság. A „tökéletes" és „újszerű állapot", mint jellemzés, a lehető legritkább esetben fedi a valóságot, tehát egy próbakörre mindenképp érdemes elmenni. Az új bicókkal sincs semmi gond, csak sajnos a Budapesten nagy számban működő tolvajok miatt ezek pont olyan szerepet töltenek be, mint a fehér cápák közé bedobott, frissen vágott marhafej.

3. Mi legyen rajta?

A fék-lámpa kombó megkerülhetetlen. Aki lusta felrakni egy lámpát a bicójára vagy elemet venni bele, és közben éjszaka flangál az utakon, annak pont annyi esze van, mint annak, aki részegen hajtja össze az ejtőernyőjét. A fékkel sem szabad viccelni, ha elromlik az egyik, azonnal irány a szerviz! Ugyan eggyel is meg lehet állni simán, viszont ha ott szabad a bowden, esik le a fékpofa, akkor igazán nagy baj van. Persze az alapvető szerelési tudnivalókat te is megtanulhatod.

A sárvédőn is butaság spórolni. Akit fröcskölt már össze a sáros-olajos városi moslék az ezzel maximálisan tisztában van. Egy kosár a kormány elé szintén remek ötlet, és a hátsó csomagtartó se hülyeség. Már vannak akkorák, amiben simán elfér egy notebook is két kiló krumpli mellett. A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a vásárlás után pár tízezret idővel az ember simán rákölt még a biciklijére. Új kerék, új gumik, új fékek, ha már meguntad, hogy havonta kell a nyolcasokat kiegyenesíteni, hogy hetente kapsz defektet, és esőben meg nem áll meg rendesen a drótszamár.

A fixit hanyagold!

Kádár Viktor a Csajbringa bloggere korábban igyekezte lebeszélni a Dívány riporterét a fixiről. “ A fogaskerék fogalma megvan, ugye? Ha kettő van belőle, és lánccal kötöd őket össze, elég az egyiket tekerni, a másik is forogni fog. Na ennél ez a bicikli nem is bonyolultabb. Pontosan ennyi történik. Előre vagy hátra kell tekerni, nincs más. Nincs racsni, se kontra, se több fogaskerék. Ezzel fékezel. Könnyebb vele kanyarodni, a súlypontoddal sokkal nagyobb kontrollt fejtesz ki. Ügyesnek kell lenni, és fékezés helyett inkább elkanyarodni. Ha az előző mondatok nem voltak számodra egyértelműek, ne válassz fixit!"

4. Kiegészítők

A különféle matricák mellett még akad egy pár dolog, amivel egyéniségünkre szabhatjuk a bringát. Ilyenek például a színes táskák, pont egy ilyen látható a képen is, amit a Cangira oldalán szúrtunk ki. 9500 forintba kerül, és nagyjából a többi hasonló darab is ilyen árban van. A Sisakhuzaton található kiegészítőkkel a nyerget, illetve a sisakot díszíthetjük fel ízlésünk szerint egy-két ezer forintért. Az előbbinek nem csak külcsín szempontjából van szerepe, hiszen eső esetén megakadályozza, hogy elázzon a nyereg, azaz a fenekünk se lesz vizes. A sisakvédőből már van mindenféle, ez itt a képen egy szolid strasszos darab elasztikus pamut-műszál anyagból, ami harminc fokon mosható-vasalható. De ezen kívül van mindenféle, színes, tarka, sőt még állatos is.

Strasszos sisak lányoknak
Strasszos sisak lányoknak

A sisakkal kapcsolatban egyébként ugyanaz a helyzet, mint a lámpával meg a fékkel. Oké-oké, ez tényleg senkinek nem áll jól, de a sírkő még kevésbé. Aki borzongani akar, nyugodtan kattintson a Testbike-ra, gyönyörködhet a deformálódott sisakokban, és elképzelheti, hogy mi lett volna az alany fejével, ha nem hordja a védőfelszerelést. Egy használható bukó már megvan tízezerből, de aki nem akar ezen spórolni, az akár negyvenért is találhat magának megfelelő darabot.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.04.05 11:29:55_semmi_

    A poszthoz. A monti városban is indokolt lehet, főleg Budapesten, elég sok hepe-hupás, kátyús rész van. Én trekkingemet cseréltem montira (igaz, így a hétvégi túra is megvan, mehetek olyan terepre, amit treking már nem bírt).

    Ám, ha Szegeden laknék, valószínűleg egy mezei városival is megelégednék.

    Az is szerepet játszthat még városban, hogy nagyobb kerekes treking mellett dönt, vagy a kisebb, 26-os monti mellett, hogy van, vagy nincs alagsori tárolója, és emeletes házban lakik-e. Befér-e a liftbe a bringával, vagy nincs lift, de fel tudja-e vinni emeletre, ha pl. az erkélyen tárolja. Sokan már csak ilyen okokból is vesznek inkább montit, -legalább is ismerősi körömben, mert macerás volt nekik a 28-as kerekű treking cipelése (főleg nőknek, állandóan nem kérhetik meg a szomszédot, se, hogy segítsen). De ha hegyoldal is van a városban, akkor kell a váltó, akkor is, jó a monti, ha terepre amúgy jó a városi.

    Sok szempont van, nem érdemes ekézni a másikat, miért montival teker a városban, mert temérdek oka lehet. Lehet az is, hogy hétvégén kiruccan nehezebb terepre, hétköznap megtenné a városi is, vagy treking, de két bringára nincs kerete, vagy helye tárolni...stb.

  • 2011.04.05 11:49:33Lova

    @aki a zsirafotszereti
    es mindenki masnak tanulsagos tortenetek olyanoktol, akik eletet es testi epseget a bukosisak vedte meg.
    Nem kell viselned, csak ha elni akarsz.

    [link]

  • 2011.04.05 12:03:12shitgun2

    A cikk nagyon béna, de a kommentek között is bőven vannak ökörségek. Városba tulképp bármi jó, attól függ, ki milyen vérmérsékletű, milyen terepen használja, mennyit használja, stb. Egy országúti is lehet jó, főleg egyenes kormánnyal (a koskormány szerintem egyszerűen balesetveszélyes városba), de egy macskaköves út, egy úthiba, egy villamossín tönkreteheti, meg azt is, aki rajta ül. A trekkingek sokszor nehezek, lomhák. Mountain bike szerintem kifejezetten jó, nem kell rá traktorgumit rakni, és van egy masszív, alacsonyabb vázú, strapabíró biciklink. Eseti városi cirkálásra tök jók a 15-20 éves, ugyanennyi ezerért kapható városi bicajok, régi Puch-ok, KTM-ek, bírják az idők végezetéig, és nem is nagyon lopkodják őket, cserébe sokszor kopottak, csúnyák. Rengeteg hasznos dolgot lehetne mesélni a városi bicajozásról, de a cikk nyilván csak reklámozni akarta a strasszos huzatot, vagy mit.

  • 2011.04.05 12:12:45ujrakezdo

    Jó, de az a "dívány - trend" és nem egy vájtfülű bringás fórum. :)

  • 2011.04.05 12:15:47cs (mi más)

    Elhatárolódom a részeg ejtőernyősökre tett rosszmájú (sic) megjegyzéstől...

  • 2011.04.05 12:21:38shitgun2

    jó, de akkor írjon cikket "Cuki cuccok a bringázáshoz" címmel.

  • 2011.04.05 13:00:39Benikuty

    a cégtől megszokott, felületes, nesze semmi írás

  • 2011.04.05 13:08:36Aki a zsiráfotszereti

    lova, köszi, megnéztem a linket. elenyésző százalékuk bukott a más hibájából, például a vaddisznós fazon.

    tehát legtöbbjük azért bukott, mert nem megfelelő sebességgel, óvatossággal és körültekintéssel közlekedett.

    bringázni csak úgy lehet, ha mindig látod és hallod mi van előtted és mögötted is **(tükör!!) ** nó fülhallgató csimmpumm zenével**sokszoros odafigyelés** így működik.

    sisakban sajnos se nem látok, se nem hallok...

  • 2011.04.05 13:17:40otapi

    Lova: Ez azért egy elég súlyos ferdítés: "Nem kell viselned, csak ha elni akarsz."
    14 éves koromban estem egy nagyot bringával, sisak nélkül, aztán mégis itt vagyok. Pedig a fejem is odaért a földhöz... Azóta viszont nem volt balesetem, a megelőzés fontosabb, mint a tompítás.

  • 2011.04.05 13:19:48Kismac

    _semmi_: én nem ekéztem azt, aki montival teker a városban, tévedésben vagy.

    Jómagam azt jegyeztem meg szerényen, hogy a monti nem gyorsabb a városban a trekkingnél. (Persze ugyanolyan fordulatszámnál, sebességfokozatnál stb.)

    Persze, mindenki úgy dönt, ahogy akar, mert a saját igény szabja meg, mivel teker, de ne adjuk már be a kezdőknek, aki esetleg városban akarják használni, hogy montit vegyenek...! Amikor erre a városi vagy a trekking a legjobb (esetleg a cross, de azon semmi nincs, mármint csomagtartó, sárvédő, világítás stb.).

    A sisakkal kapcsolatban egyetértek azzal, aki azt mondta a mérgelődő kommentelő-társnak, hogy inkább hordja milliószor feleslegesen, mint hogy egyszer megvédte volna a fejét, és nem volt rajta.

    (Gondolj ilyenkor a biztonsági övre. Azt is bekapcsolod! Gondolod, hogy bringáról ha meglöknek, beléd mennek, nem tudsz nagyot zúgni? Az, hogy EDDIG nem estél, GARANTÁLJA, hogy eztán se fogsz?)

  • 2011.04.05 13:20:03Mike36

    Most már az érdekelne, hogy hová tűnik az a rengeteg lopott bicikli, és kik azok a mocskok akik a lopott bicikliket megveszik

  • 2011.04.05 13:28:12shitgun2

    Mike36
    Azért feltételezem sokan nem tudják, hogy lopott a bicikli, amit vesznek. Nem szokták reklámozni, hogy hé, haver, azé' olyan olcsó ez a bringa, mer' tegnap loptam az Oktogonnál, szóval arra ne menj pár hétig. Menj fel a bikemag apró oldalára, gyakorlatilag bármelyik lehet lopott, tele van nagy értékű kerékpárokkal. Aki megveszi, és nem ismeri az előéletét, az nem mocsok.

  • 2011.04.05 13:36:50Mike36

    shitgun2

    Jobb ha tudod, hogy ha lopott cuccot vásárolsz, az, hogy erről nem tudsz, az nem mentesít. Egyébként meg a áron alul elkótyavetyélt bringa mindig gyanús

  • 2011.04.05 13:38:57mildi

    @kotyomfitty, sztem sakkozni se szabad közúton...:)

    nekem a kedvenc bringám egy monti volt (sajna ellopták). jó, nem száguldozásra tervezeték, de a városban ellötyögni tökéletes (meg se kottyant neki a járdaszegély, kátyú), és még az országúton is hálás voltam neki, mikor a barom autós letolt a padkára....
    ja, és 155 cm vagyok, még egy érv a monti mellett. őrült nehéz ehhez a magassághoz crosst, trekkinget venni.

    a lámpákat illetőleg: nem értem a kreszt, én ha vezetek kifejezettem szeretem, ha a bringán villogó van (persze elöl fehér, hátul piros!), mert már messziről látom, hogy biciklis, nem motoros, vagy jumurdzsák autós.
    amire nagyon ugranék a zsaruk helyében, az a láthatósági lakott területen kívül. nem hordja se a paraszt a földre menet, se a (több)százezres gépen tekerő, eltévedt túrdefrancos.

    @reloaded :)))áhbaszki, kész! nemmondodkomolyan, hogy elvakít a szemből jövő biciklis lámpája? LOLLOL

  • 2011.04.05 13:39:38Mike36

    oszkar00

    egy első és hátsó lámpát pár ezer forintból meg lehet úszni, nem 20k
    sárvédőt meg vagy veszel vagy nem, pl. egy mtb-n hülyén is néz ki

  • 2011.04.05 13:43:26Mike36

    a sisak az olyan dolog, hogy csak egyszer kell, de akkor nagyon

  • 2011.04.05 13:44:26Never ending dead

    Épp ezért nem kéne a használt bringát propagálni, vegyen mindenki újat (csak azt) és akkor a tolvajok baszhatják.

  • 2011.04.05 13:47:47Never ending dead

    Villogós lámpa témában meg nem az számít, hogy villog vagy ég, hanem az hogy milyen erősen. Rengeteg olyan (főleg hátsó) lámpát látok, hogy egy beteg szentjánosbogár erősségével villan percenként kettőt, na hát az aztán kurva jó. Elöl meg világítson az a lámpa, hiszen a bringás is kell lássa, hova megy. Nem mellesleg célszerű nem mattfekete (és hasonló színek) ruházatban bringázni.

  • 2011.04.05 14:05:31kasu

    Ez a "sose volt bajom, nem is hordok sisakot", na mondok más okosat, valaki azt mondta nekem, "45 éve dohányzom és még mindig élek".
    Kb. ennyire bölcs ez a "Zsiráfszerető".
    Nagyon szeretek bringázni, de mindenki tudja, sose felejtse, hogy a bringás roppant sérülékeny, ha elütik, ha elesik, ha ütközik valamivel, észnél kell lenni, önvédelmi okokból!! Nem elég, ha igazad van, lehet nem tudod megvédeni magad és ugyanúgy néz ki a sírod, mintha csak tévedtél volna.
    Megélhetési biciglitolvaj? Na, milyen ötlet? Rohadjanak meg. Gyalázatos egy foglalkozás, mindig társulok egy kis önkényeskedésre, megtorlásra. Néhány tisztességes tökönrúgás visszatartóbb, mint bármi hatósági ejnye-bejnye. Sokkal súlyosabban kéne megítélni.

  • 2011.04.05 14:06:50shitgun2

    Mike36,
    nincs igazad, ha valaki jóhiszeműen vásárolt lopott holmit, akkor annak nincs következménye, maximum lefoglalják a holmit, de felelősségre nem vonható. És az egész büntetőjogban az egyik legnehezebb dolog az orgazdaság bizonyítása, kivéve persze, ha irreálisan olcsón vettél valamit, de még akkor sem bizonyítható. Ha például veszel kéz alatt egy egymilliós biciklit ötvenezerért, kiderül hogy lopott, rákérdeznek, és azt mondod, hogy laikus vagy, nem értesz hozzá, csak megtetszett és volt ennyi pénzed rá, akkor vége, nincs tovább. Félre ne érts, nem a tolvajt védem, csak ne terjesszük azt, hogy könnyen bajba lehet kerülni a használt bicajjal. A használt bicikli meg igenis jó dolog, normális új biciklit 50 alatt nem kapsz, ellenben már 20-30 környékén lehet jó bicajokat kapni használtan, némi kompromisszummal.

  • 2011.04.05 14:39:26brain drain

    shitgun! Fejezd már be a hülyeségeidet. Jössz azzal, hogy a mounti jó városba (még a nyeletlen kétéves hülyegyerek is tudja, hogy marhaság városban mountizni). Aztán jössz ezzel a lopott bringa sztorival, jogászkodsz. Az jogászkodik, akinek vaj van a füle mögött. Hatalmas élettapasztalattal írod, hogy nem véded a tolvajt, de simán megveszel egy fél millás bringát szaré hugyé... Khm, átlátszó... blablabla

  • 2011.04.05 14:55:55hefi_

    Aki új bringát szeretne, az próbálja ki "A nagy kerékpár választót":

    [link]

    Tulajdonképpen ez egy virtuális kerékpár szakember, aki az interneten ikonok és rövid szöveges leírások segítségével irányítja a felhasználót a megfelelő kerékpár felé, amiről ő vásárlói véleményeket, és rengeteg információt olvashat!

  • 2011.04.05 14:59:29ÉSZLÉNY

    hát ez jó, "hiába" minden védőcucc, amíg a közlekedési kultúra nem olyan, amilyennek lennie kéne.
    Körül kell nézni Hollandia, Belgium, olyan járgányokkal szelik az utakat, h néha azon csodálkozom mi tartja egyben egyáltalán.
    Sokan 2, 3 gyereket is visznek bringával. Magyarországon egyedül nem vagy biztonságban. Persze kivétel erősíti a szabályt, ez nyilván nem mindenhol van így.

  • 2011.04.05 15:09:07XXXXXXX

    a legfontosabb kérdés kimaradt, milyen színű legyen a bicikli?
    lehetőség szerint a csillagjegyek figyelembevételével kéne megírni...

  • 2011.04.05 15:13:28shitgun2

    brain drain
    Te nagyon nyomi. MB tökéletesen megfelel a városba, ha találkozik az igényeiddel. Nem tudok ellenérvet. Strabíró felni, alacsony váz, normál gumi, kis súly. Mindenki azt választ, amit akar, de kijelenteni, hogy mb nem jó városba, az butaság. Pl. én is azt használom, talán jobb, mint a divatból beújított szingós fixik hada.
    Nem jogászkodom, a munkámból kifolyólag tökéletesen tisztában vagyok az orgazdaságot övező jogi kérdésekkel.
    Nem vennék millás biciklit ötvenért, de az az igazság, hogy van ilyen, van aki megveszi, és igen kisbarátom, nem kerül érte börtönbe. Ez tény.
    A tolvajt sosem védtem, azt mondtam, hogy a használt bicikli jó alternatíva lehet kispénzűeknek, nem tudom ez miért baj.
    A nyeletlen pedig nyeretlen. Te kis okos.

  • 2011.04.05 15:19:58Macskond

    Mi a szűzmária az a "Fixi"? Csak nem új nevet adott valaki a kontrafékes biciklinek ?

  • 2011.04.05 15:21:37hefi_

    @Macskond: a fixi egy egysebességes örökhajtós bicikli

  • 2011.04.05 15:23:01XXXXXXX

    Macskond:
    nem,nincs rajta kontra, hanem örökhajtós, ha fékezni akarsz, fordítva taposod a pedált és imádkozol, ha csak gurulni szeretnél, na azt nem lehet....

  • 2011.04.05 16:07:51Janossz

    Ha valaki kinn jár, jó ha tudja, hogy Németországban a kerékpárosboltok tartanak használt masinákat is. Általában egy hátsó raktárban szomorkodnak. Én anno még 50 DM-ért vettem háromsebességes, agyváltós alu gépet mindennel felszerelve, azóta is gurul gond nélkül.

  • 2011.04.05 16:17:09Sx Xavier

    Aki városban fixit használ annak úgy kell. Nagy divat mostanság, csak épp nem városba való, hanem ZÁRT pályára. (Millenáris, ugyebár)

    Msáik: NEM VERSENYBICIKLI! Merthogy a versenybicikli attól versenybicikli, hogy versenyeznek vele. Tehát monti is lehet versenybringa, BMX is, fixi is lehet az. Amire a cikkíró gondolni tetszett az az ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR! (Outi - vékony kerekek, koskormány és könnyű váz, ismerős, ugye?)

    Egyébként szerintem vérmérséklet szerint bármivel lehet menni, én speciel outi-párti vagyok, mert ott viszonylag alacsonyan van a súlypontom, és valahogy biztonságban érzem magam így.

  • 2011.04.05 16:51:35efi

    kotyomfitty
    Ezek szerint sem az úszás, sem a foci, sem a futás nem sport.

  • 2011.04.05 17:22:55burokrata

    zeg, ujat tanultam. szoval a fogaskereket lanckereknek hivjuk, ha lanccal/lancot forgatunk vele. bar balco egy kicsit zavarba hoz:
    Lánckerék != fogaskerék !!!!
    A "!=" az annyit tesz mint: nemegyenlo? Vagy ugy kell olvasni, hoyg egy lanckerek egy felkialtojellel annyi mint egy fogaskerek negy felkialtojellel?

  • 2011.04.05 20:20:16brain drain

    shitgun, azé' jó az MB városba, mert te városban használod, aha, értem. lol

  • 2011.04.05 20:43:45shitgun2

    brain drain
    Nem, nem azért. AZért mert 170 vagyok, és a batár 28-as kerekű trekkingek nekem nagyok. A mtb kicsi, tehát nekem jó. Kisebb a fordulóköre, rámehetek sóderre, nedves fűre, bármi retekre, nem fordul ki alólam. Nem akad bele a kereke a villamossínbe, nem taknyolok vele keramittéglán, macskakövön. Neki merek vele menni padkának, úthibának. Nekem speciel nem kell se csomagtartó, se sárhányó, esőben nem használom és kész, ha meg mégis, akkor kimosom a ruhámat utána, felülről úgyis vizes lennék. Sokkal könnyebb, mint egy trekking. Tudom mert volt, eladtam, nem jött be. Az, hogy a recés gumi miatt vesztek egy kis energiát, még jól is jön, jobban megmozgat. De ahogy mondtam, felőlem bárki bármit használhat, nem hülyézem le, ellentétben veled, aki szerint a mtb-ot csak a nyeletlenek használják. Kapj már a fejedhez, nézz körül, mivel járnak az emberek a városban, bőven fogsz látni mtb-t. Különben se traktorszerű dh-t meg dirt-öt kell érteni mtb alatt, hanem egy szolid, masszív, alacsony építésű kerékpárt.

  • 2011.04.05 21:42:58Animacs (a Tyne folyó déli partja)

    Aki a zsiráfotszereti
    utoljára én is háromévesen estem biciklivel a meredek kanyarban lefele (a tesómat szállítva), de most már mindig hordok sisakot.. a biztonság kedvééért,nem azért, mert én esek el.

    lámpa: miért nem jó a villogó? mert az jobban látszik?? nem az lenne a lényeg??? amúgy meg, akkor minek van a lámpákon több funkció, villogó, meg másképp villogó, meg világító?

  • 2011.04.05 21:59:44Animacs (a Tyne folyó déli partja)

    na, most olvastam a hivatkozásban ezt a "szakértőt". hogy aszongya
    "Úgy tartja, egy nőnek az a fontos, hogy a biciklije szép legyen és fel tudja emelni a Critical Massen"

    gratulálok...hogy menni is tudjon azzal a biciklivel, miért is számítana...úgy látszik, nem vagyok nő...

  • 2011.04.05 22:41:35Martian

    Kismac: a nagyobb kerék arányosan növeli az effektív áttételt is... egy körbefordulásra 5 %-kal többet megy, de ugyanennyivel nehezebb lesz hajtani.

  • 2011.04.05 22:46:15Martian

    "Hát azé az nagyon nem normális, hogy a szembejövőnek a szemébe villogunk, ez teljesen érthető miért undorító."

    A "szembevillogás" a fénykéve irányításától függ, a ledes lámpáknak azért nincs akkora fénye, mint a halogénesnek.

    Sok-sok évvel ezelőtt használtam kiegészítő halogénes fejlámpát, amikor éjjel tekertem országúton (haza a balcsiról)... volt, hogy rávettem vele a szembejövő kamionost, hogy le is vehetné szemből a reflektort. :)

  • 2011.04.05 22:49:21Martian

    "Sebességkorlátozás = Magyarországon TILOS kerékpáros edzést folytatni"

    Mivel a kilométeróra nem előírt felszerelés, az 50 km/ó inkább jelképesen értendő.

  • 2011.04.05 22:59:52Martian

    Aki a zsiráfotszereti: ha valaki nyomja 40 fölött vagy hegyről lefelé megy, mint az állat, netán terepezik - és nemcsak a játszótér körül teker - ajánlott sisakot használnia.
    Az országúti profik sem szeretik (35 fok felett hegymenetben én is utálom), de látnak, hallanak és keményen tekernek is benne.

  • 2011.04.05 23:05:11Martian

    MTB városban... hát, inkább terepre... hacsak nem nagynyomású slick gumit használsz, a recés kisnyomású gumi gördülési ellenállása a versenyéhez képest kb. olyan, mintha végig jó 2 százalékos emelkedőn tekernél fölfelé.
    Ha az alacsony váz és nyereg miatt nem nyúlik ki az alsó holtponton a térded, az nem hatékony hajtás és az izületeknek sem tesz jót (terepen mások a szempontok).

  • 2011.04.05 23:16:21shitgun2

    Szerintem meg a város egy mérsékelt terep. Fű, kavics, bucka, kátyú, sóder, tócsa, kockakő miegymás. A slick gumi jó nagy nyomáson egyszerűen veszélyes. Egy mtb-nek meg egyáltalán nem kell leereszteni a nyergét, lehet normál pozícióban tekerni vele. Azért mert a hegyről hazafele tartó srácoknak a vázon csücsül a nyereg, attól még a napi használatban ez nem így megy. A gördülési ellenállással vesztett energia megy a fittségi alapba, nem kell perpetuum mobile-t csinálni a bicikliből. Mindegy, nem akarok én senkit győzködni, nekem jó az mtb, más meg azzal jár, amivel akar.

  • 2011.04.06 00:47:26feritata

    Aki a zsiráfotszereti: én hegyről lefelé is nyomtam fullface-ben és képzeld rendesen hallottam benne! Nem azért kell a bukó, mert Te nem tudsz bringázni, hanem mert mások nem figyelnek. Városban lejtőn lefelé nagy sebességnél elég csak egy parkolóból kitolató hülye autós és annyi... A rutin sokat számít, engem sem csaptak el (persze nem 1x jártam így), de bizony volt, hogy majdnem nem sikerült megállni, pedig azt hiszem a hegyen én is megkaptam a kiképzést fékezésből is és koncentrációból is...

  • 2011.04.06 01:05:26brain drain

    Shitgun! Európában sehol nem használnak városban MB-t. Ezt magyarázd el nekik is. Mondjuk 99 az 1-hez és nem az MB javára. Magyarországon is kezdenek erre egyre inkább rájönni, nem kell a 2500 sebesség, a hurkagumi, a VÁROSBAN hülyegyereknek való dizájn (természetben ok), a nem praktikusság (kényelmetlen ülés, kevés extra kiegészítő: prizmaszegény, lámpaszegény, sárfogó-nélküliség, csomagtartó-nélküliség, stb.), hogy ha rámész vele a betonra, kinyírja az összes létező prosztatádat az alkalmatlan gumiprofiljának köszöngető állandó darálása... Egy városban legyen a kerékpár városi. Ha neked más tetszik, attól még nem lesz az a norma, szerencsére a rendszerváltás utáni amerikaőrület kezd eltűnni, amikor mindenki MB-t vett még városba is. Nem kell rombolni a városképet.
    Egy kis ízelítő, hogyan működnek az európai normák :)
    [link]

    Persze, ha neked más tetszik, szíved joga, de az nem általános.

  • 2011.04.06 12:02:56kitike

    Segítenétek nekem? Mire figyeljek, amikor városi használatra veszek biciklit és előre csomagtartót, hátra meg gyerekülést szeretnék? Nem szeretném, ha átvágnának, mert ismerős boltjában vesszük :D

  • 2011.04.06 12:19:45shitgun2

    kitike
    Szerintem vegyél egy masszív trekking biciklit, ne spórolj rajta, mert ha jól leterheled magaddal+gyerekkel+csomagokkal, akkor a vázat nagyobb csavarásos terhelés éri, ezért nem árt, ha jobb minőségű acélváza van a biciklinek. A csomagtartó, ha arra lesz téve a gyerekülés, legyen szintén vastagabb, inkább csúnyább, ormótlanabb, de bírja a terhelést. Nagyjából ennyi, nem árt, ha jobb minőségű váltók, váltókarok vannak rajta, a nagyobb súly miatt ne legyen rajta műanyag fékkar és v-fék, hanem acél vagy valami fémötvözet. A felni duplafalú legyen, a gumi simább mintázatú. Szerintem 70-80 alatt nem úszod meg, ha ennél lényegesen olcsóbb, akkor valami nem stimmel.

  • 2011.04.06 17:27:24DitavonTeese

    Kitike - vidd magaddal a gyereket is, próbáld ki gyereküléssel a járgányt. Nekem a 16 kg-os gyermek a masszívabb biciklit is enyhén "hátrabillenti", amikor bepakolom. És legyen váltója, még egy kisebb dombnál is jól jön majd.
    MAjd kérd meg a gyereket hogy ne csikizzen hátulról és ne kiabálja hangosan, hogy nem látok a fenekedtől...

  • 2011.04.06 21:08:23tyberius

    A "!=" az annyit tesz mint: nemegyenlo?

    Pontosan. Legtöbbünknek a C vagy hasonló programnyelvekből lehet ismerős. Matekban a "kisebbnagyobb" jelet használjuk, programozási nyelvekben viszont nem mindig numerikus értékeket hasonlítunk össze, pl. "alma" nemegyenlő "körte" - kisebbnagyobb jelnek itt nem feltétlenül van értelme, ezért van külön "nemegyenlő" operátor.

  • 2011.04.06 22:16:06kitike

    Dita, Shitgun, köszi! Akkor jó nyomon vagyok :)

  • 2011.04.09 21:49:13Martian

    "Szerintem meg a város egy mérsékelt terep. Fű, kavics, bucka, kátyú, sóder, tócsa, kockakő miegymás."

    Azért ez erős túlzás az utak, utcák vonatkozásában. Kátyú és kockakő még csak-csak... de a többi?? netán libalegelő az Üllői úton? :)

    "A slick gumi jó nagy nyomáson egyszerűen veszélyes."

    Ha kis kátyúba mész bele, a kisnyomásúnál felüti az abroncsot, esetleg becsípi a gumit és defektet is okoz. Nagy kátyúba pedig profi telóval sem szívesen megy bele az ember.
    A nagynyomású hátránya, hogy jobban ráz.

    "A gördülési ellenállással vesztett energia megy a fittségi alapba"

    Lehet hogy megy, csak éppen nem haladsz.

Blogok, amiket olvasunk

KERTÉSZ Ötletek zöldségágyások beültetéséhez

A nyár általában a pihenés időszaka, ezért a legtöbben ilyenkor már nem akarnak intenzív gondoskodást megkövetelő zöldségeket vetni. Lássuk, mint lehet tenni!

OTTHONTÉRKÉP Hagyd le a képről apu sörhasát!

A nappali ajtaján belógó hatalmas sörhas, egy csak félig látszó kutya vakarózó hátsó lába, lerágott csirkecsont a könyvespolcon – biztosan mindenki látott hasonló vicces vagy visszataszító fotókat ingatlanhirdetésekben.

MÁS TÉSZTA Búzadara dal - megyek panírozni

A nyár minden bizonnyal legújszerűbb dallamos hip-hop slágerében réteslisztről, búzadaráról és kenyérlisztről énekelnek a debreceni egyetem afrikai származású hallgatói. Ne hagyd ki!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta