SZÜLŐSÉG

Kipróbáltuk a szabad nagypénteket, nem jött be

2017. április 21., péntek 07:48

Idén hirtelen munkaszüneti nappá változott a nagypéntek. Őszintén szólva gőzöm sincs, hogy ez hogy történhetett, a társadalmi vitájáról például teljesen lemaradtam, (pedig szoktam újságot olvasni, eskü), biztos azért, mert nagyjából két nap volt rá, és nem volt időm bekapcsolódni.

Lényeg, hogy idén már az volt, hogy húsvét előtti pénteken nem lehetett bevásárolni, mert zárva volt minden. Gondoltam, előbb kipróbálom az új szisztémát, és csak utána mondok róla véleményt. Hát nem jött be. 

Jó lett volna ezt először egyeztetni az érintettekkel, például az anyákkal, meg a háziasszonyokkal. Például megkérdezni, hogy jó-e ez így? Rögtön megmondtuk volna, hogy nem lesz az. Tudom, a pusztán férfiakból álló kormányban az ilyesmi marhára nem szempont, de szólok, hogy a sonka és a tojás az asztalra, a csokinyúl a bokorba nem magától terem, habár én is hiszek a csodában, hanem ezeket valaki odateszi. Mi vagyunk azok: az anyák, meg az asszonyok. Szürpríz. És mivel a házi gazdaságomban momentán se disznó, se tehén, se tyúk, de még egy nyamvadt kakaócserje sincs, mindezeket meg kell vásárolni valamikor.

shutterstock 409946485

Namost, az első akadály ott lép fel, hogy pénteken, a munkaszüneti nap miatt az egész család otthon van, és őket valakinek meg kell etetni ötször, viszont ezzel párhuzamosan a boltok zárva vannak. Ez nem egy jó kombináció, mert egy család, fejlődésben lévő gyerekekkel, állati sok kaját el tud fogyasztani egy nap alatt, amire fel kell készülni. A megoldás: a bevásárlás. 

Nem tudom, a döntéshozók jártak-e Nagypéntek előtti csütörtökön bevásárolni, én voltam. Negyvenöt percet álltam sorba az üzlet pénztáránál, úgy, hogy mindegyik nyitva volt, és fénysebességgel dolgoztak a pénztárosok. Nem baj, majd pénteken kipihenik magukat, hogy szombaton újra bemehessenek dolgozni, majd vasárnap megint nem, és így tovább. Mert a hosszú, négynapos hétvége nekik így is, úgy is elmaradt, de mintha ezt nem kalkulálták volna bele a jogszabály elfogadásakor. A boltosoknak tehát nem lett jobb, a többieknek viszont rosszabb lett.

Szombaton pedig kezdődött az egész elölről, mert csütörtöki kaláccsal és salátával hétfőn már nem olyan könnyű ünnepi menüt rittyenteni. Ismét azzal ment el a fél nap, hogy üzletek pénztárainál álltam sorba, hát így szép az ünnep.

Nem szeretnék teológiai vitát nyitni arról, hogy szükség van-e a nagypénteki munkaszüneti napra. Annál is inkább, mert teológiailag elég sok minden levezethető, például a gyerekverés is, de hát ez mellékszál, meg övön aluli is volt, belátom. Maradjunk inkább abban, hogy a nagypénteki szünet messze nem természeti törvény, hanem egy politikai döntés eredménye, ha már a rendszerváltás óta eltelt 28 évben megvoltak nélküle, és csak most jutott eszükbe először.

Egyébként emlékszem ám még arra, amikor Nagyboldogasszony napját akarták munkaszüneti nappá tenni az ezredforduló környékén, ez pont abban az évben volt, amikor először belengették a vasárnapi zárva tartást. Az sem jött be, csak szólok. Pedig nyilván az is levezethető teológiailag. Apropó, Nagyboldogasszony napja: tudja valaki, hogy mi az, és mikor van? Köszönöm. Pedig majdnem munkaszüneti nap lett az is.

De ha már ragaszkodnak a lózunghoz, hogy családbarát kormány hoz itt családbarát intézkedéseket, akkor egy dolgot szeretnék kérni, hogy ne lógjon már ki annyira a lóláb: Mielőtt eldöntenék, hogy mi a jó a családoknak, kérdezzék már meg róla a családokat! Erről, mondjuk, pont lenne is értelme konzultálni. Na nem úgy.

Különben meg szerintem elég lett volna gondolkozni is, maguktól is rájöttek volna, hogy egy nagy és etetős ünnep előtt nem szerencsés betenni egy boltzáras napot, amivel dupla munkát és szervezést adnak minden anyának és háziasszonynak, szeretettel. Ha a szimpla bevásárlás-sütés-főzés nem lenne elég.

A nagypénteki istentisztelet meg úgyis csak este hatkor kezdődött, szóval simán odaértünk volna munkaidő után is. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2017.04.21 10:29:47Kivlov

    atyaég!
    Régebben vasárnap semmi nem volt nyitva, és szombaton is csak délig.
    mégsem haltak éhen a népek.
    Aki meg ünnep előtti napon megy bevásárolni, ne hisztizzen ha nagy a sor. miért nem ment korábban? happy idiocc...

  • 2017.04.21 10:30:01fizetekmegegysort

    Szerintem a szállodatulajok kifejezetten örültek neki. Plusz egy hosszú hétvége, amikor a vallástalan népek (és lássuk be, bármit prédikálunk, a magyarok többsége vallástalan, még akkor is ha naponta 300x elmondjuk, hogy keresztényországvagyunk) megcélozzák az újonnan vásárolt hoteleket. Tiszta haszon! :) (Feladvány: ki vásárol hoteleket orrba-szájba?) :)

  • 2017.04.21 10:32:57prolee

    zizi77! Foglalkozni a gyerekkel? Ne már! Ilyenkor sütni-főzni-zabálni kell! El vagy te tévedve!

    Mi ilyenkor sem eszünk többet, a húsvét nálam kaja szempontjából annyi, hogy zömmel sonkát és tojást eszünk, ami ERŐSEN LEEGYSZERŰÍTI a kajálást és a beszerzést. Mivel én egyébként is rendszeresen magam sütöm a kenyeret és a húsvéti (meg a karácsonyi) sós kalácsot, nálam friss a pékáru. Az almás tormát is magam készítem ecetes, tejszínes változatban is. A zöldséget pedig papírba csomagolva a hűtőben tartom egyébként is, meg négy napos ünnep idején is. Egyébként is egyszer vásárolok hetente, húsvétkor is.
    Húsvétkor gyömbéres kekszet és sósrudat sütök, a tésztát a hűtőben tárolom (ezek fagyaszthatók is, bár mindig elfogy) és minden nap frisset sütök igény szerint, már csak az illata miatt is. Csak a püspökkenyeret sütöm meg előre.
    Ezeket a dolgokat a nagyanyám hűtőszekrény és hipermarket nélkül oldotta meg.

  • 2017.04.21 10:33:36Árpád Várkonyi

    Egyesek azt gondolják, hogy ez az emberek érdekében történt, holott az egyházat kívánta ezzel az intézkedéssel is még kiszolgáltatottabbá, még elkötelezettebbé tenni.
    Mintha nem a kezéből ennének már most is.
    Ha valódi, ésszerű, a családoknak is hasznos intézkedést szerettek volna, egyházi köntösbe varrva, akkor a szenteste napját kellett volna munkaszünetté nyilvánítani.

  • 2017.04.21 10:41:51Terézágyú

    "Férfiként mindig én szoktam bevásárolni, csütörtökön reggel munka előtt simán megvettem mindent (2 gyerek van a családban). Nevetséges, hogy nem lehet előre bevásárolni. és gondolkodni.
    El nem tudom képzelni mit nem lehetett megoldani, miért kellett ezt a cikket megírni..."

    Hát, én sem tudom, hogy miért kért annyi nő szabadnapot már CSÜTÖRTÖKRE... :)

  • 2017.04.21 10:48:00Bűzbandíta

    Ez a négynapos ünnep kissé összehozta a családokat.Volt idő megnézni a rokonokat, és maradt egy kis idő magunkra is. Néha nem az asztalra tett étel mennyisége a fontos.Egy közös bográcsozás vagy szalonna sütés nagyobb örömet okoz. Ha a család megbeszéli mit akar akkor az be is tud vásárolni.

  • 2017.04.21 10:51:57Terézágyú

    "Ez a négynapos ünnep kissé összehozta a családokat."

    Igen, sokkal többet tudott nyújtani, mint egy háromnapos ünnep...

    De nem lehetne akkor ötnapos az ünnep? na AZ aztán úgy összehozná a családokat, hogy csak na!

  • 2017.04.21 11:05:10prolee

    Volti! Nem csak a Tesco-ból lehet rendelni. Nekem minden csütörtökön hajnalban az őstermelő hozza piacra menet a telefonon megrendelt tojást, zöldséget. Megcsörget mobilon, lemegyek, fizetek, kosárcsere és nem állok sorba, nem cipekedek. A baromfis embernek is telefonon adom le a rendelést, ami becsomagolva vár, külön az ember kaja, külön a macska kaja (azért kimegyek a piacra), rajta az ára, ott sem állok sorba, csak fizetek.
    A G-ROBY-ban 11 órakor szoktam vásárolni (liszt, cukor, só, ilyesmi), mert akkor kevesen vannak.

  • 2017.04.21 11:08:27prolee

    Árpád Várkonyi én akkor se mennék templomba, ha 365 ünnepnap lenne egy évben. Pedig nem vagyok vallástalan. De megoldom itthon, közvetlenül Istennel.

  • 2017.04.21 11:14:43Árpád Várkonyi

    prolee Igazad van, így helyes!
    Az itt beszólók sem vallási okból védik ezt a irracionális intézkedést.
    Saját véleményük nincs, megszokták, hogy bólogatnak mindenre.

  • 2017.04.21 11:16:17telkoe

    Primillacska komoly karrier elott az indexnel, mar ilyen fiatalon megkapta az ugyeletes anyukahiszti rovatot. Ki tudja mi minden lehet belole Simicska ur mediabirodalmaban...

  • 2017.04.21 11:18:02Terézágyú

    "Primillacska komoly karrier elott az indexnel, mar ilyen fiatalon megkapta az ugyeletes anyukahiszti rovatot. Ki tudja mi minden lehet belole Simicska ur mediabirodalmaban..."

    :)))))))
    Nem a Soros pénzeli őt? :))))

  • 2017.04.21 11:23:29Árpád Várkonyi

    telkoe
    Mivel érdemi, intelligens hozzászólásra képtelen vagy, ezért belekötsz abba, aki dolgozott azért, hogy neked lehessen mit fikáznod.
    Gondolom nálad ezt jelenti a keresztény-konzervatív értékrend.

  • 2017.04.21 11:24:13wmiki

    Terézágyú: te Primilla vagy, kamunickken, hogy ennyire harcolsz az elvtársnőd mellett?

  • 2017.04.21 11:25:53Olgika1958

    Először is az a legfájdalmasabb, hogy a gyűlölködés a magyar - dögöljön meg a szomszéd tehene is - alapeleme!
    Nagy hülye az, aki egy "vallási ünnepet" akár népszerűsége növelésére használja, hiszen a vallásgyakorlás magánügy, VILÁGOS(?) MAGÁNÜGY ÉS NEM NEMZETI, POLITIKAI ÉS ÜZLETI?!
    Van egy másik fontos tény! A szabadrablásos vadkapitalizmusban a melós csordát güriztetik minden emberi szempontot félretéve!!! Kérem, hogy az elvakultak ezt fogják már fel, amikor a vallási nyálcsorgatás és a gyűlölködés (nem a szeretet) az elsődleges!

  • 2017.04.21 11:28:58sellőlány

    Zizi77! Tudom persze, hogy le lehet fagyasztani a húst. A család viszont frissen szereti. Mivel burgert grilleztek aznap, fontos volt hogy friss legyen a hús. A Spar volt legközelebb... Hát okultunk.

  • 2017.04.21 11:30:33fizetekmegegysort

    prolee: "Ezeket a dolgokat a nagyanyám hűtőszekrény és hipermarket nélkül oldotta meg." Ja. Az enyém is. Csak az udvarában volt 60 csirke, meg disznó, a kertjében meg temérdek saláta. Anno nem esett a hó húsvétkor, hanem rövidnaciban, kisszoknyában szaladgáltunk. A locsolkodás valódi hagyomány volt, nem hiszem hogy nagyanyó gyömbéres kekszikét kínált a locsolkodóknak. :) Szóval ne hasonlítgassuk már az egyébként is önellátó családokat a mai életmódhoz. Ma is van, akinél komoly hagyomány a locsolkodás, és a háziasszony nem a 2+2-es családját, hanem rokon és locsoló hadakat kell hogy ellásson pl húsvét hétfőn. Arra meg baromira nem elég a csütörtökön vett saláta, meg a fagyasztott kekszike. Szóval attól még, hogy neked nem okoz gondot, én azért el tudom képzelni, hogy van aki tényleg szívott ezzel az egésszel. Primilla túloz. De te is, mikor előadod, hogy 11kor kell menni a gérobiba mert akkor kevesen vannak. Átlag háziasszony 11kor dolgozik és nem gérobiba jár.

  • 2017.04.21 11:31:17Gyalogalopp

    Hagyjuk mar ezt a szoveget hogy a sok munkaszuneti nap mennyire art a gazdasagnak, pls. Ha jol emlekszem Austriaban van a legtobb munkaszuneti nap europaban es azert elvegetalnak. Persze, ok sokkal jobban allnak mint mi, stb. Ha van mukaszuneti nap az a baj, ha nincs az a baj.
    Szerintem oruljetek, megint lehet sirni valamiert es ez a lenyeg, lehessen valamiert picsogni.
    A gyerekeseknek egyertelmuen jobb szerintem.

  • 2017.04.21 11:38:28telkoe

    Árpád Várkonyi Az én világnézetemtől teljesen függetlenül a szegény kis médiamunkás képességeit meghaladó kihívás egy négynapos ünnepre bevásárlás. Ezen még az sem fog nagyon segíteni, ha beállsz mellé hisztizni.

  • 2017.04.21 11:46:30Árpád Várkonyi

    telkoe
    Neked a normális, emberi szó a kepésségeidet meghaladó kihívás.
    Hiába olyan nagy az arcod, mégis itt esz a fene a "szegény kis médiamunkás" munkája alatt.

  • 2017.04.21 11:47:43lorien

    Nem tudom, mi ebben a gáz, mintha két hétig vesztegzár lenne. Fogod magad, bevásárolsz csütörtökön és/vagy szombaton.Ez nagy logisztikai bravúr lenne?

  • 2017.04.21 11:50:03kovacsbelane

    Ja, lehet előre gondolkodni, csak épp hiába veszek meg egy héttel korábban két heti alapanyagot+a húsvéti cuccokat, ha nincs hova tegyem. Rendes spejz és értelmes méretű (mély)hűtő nélkül a zöldségek 4-5 napot bírnak maximum a lakásban, és örvendetes hír, hogy valakinek kedden reggelire még rendben van a csütörtök reggel sütött kenyér.
    El kéne fogadni, hogy nem mindenki 8-16-ig (hétfőtől péntekig) dolgozik és rendelkezik autóval és hatalmas terekkel, amelyek alkalmasak egy kilónál több krumpli elhelyezésére, márpedig a nagy magyar panelátlag nem.

  • 2017.04.21 11:50:34kovacsbelane

    Ja, lehet előre gondolkodni, csak épp hiába veszek meg egy héttel korábban két heti alapanyagot+a húsvéti cuccokat, ha nincs hova tegyem. Rendes spejz és értelmes méretű (mély)hűtő nélkül a zöldségek 4-5 napot bírnak maximum a lakásban, és örvendetes hír, hogy valakinek kedden reggelire még rendben van a csütörtök reggel sütött kenyér.
    El kéne fogadni, hogy nem mindenki 8-16-ig (hétfőtől péntekig) dolgozik és rendelkezik autóval és hatalmas terekkel, amelyek alkalmasak egy kilónál több krumpli elhelyezésére, a nagy magyar panelátlag nem.

  • 2017.04.21 11:57:43telkoe

    Árpád Várkonyi: Kemény ez a világ Árpika, senki sem veszi komolyan azt aki a saját balfaszsága miatt hisztizik. Még akkor sem ha Simicska úrnál médiamunkás.

  • 2017.04.21 12:00:43fizetekmegegysort

    lorien: erről szólt a poszt. Hogy eddig elég volt szombaton bevásárolni. Most meg csütörtökön ÉS szombaton. Nem arról szólt, hogy nem tud előre gondolkodni. Hanem arról hogy dupla lett a logisztika, köszönjük a háziasszonyok nevében. :)

  • 2017.04.21 12:02:45fizetekmegegysort

    telkoe: 24 órája sincs, hogy az Index gazdát cserélt, de te már Simicskázol. Vajon te hol lehetsz "médiamunkás"? :)

  • 2017.04.21 12:06:37szgy

    Nagypéntek előtt szerdán délben beugrottam a Tescoba egy apróságért,
    egymást érték a púposra megrakott bevásárlókocsikkal az emberek.
    A pénztárosok viccelődve kiabáltak át egymásnak "egy napra bezár a
    teszkó, itt a világ vége" :-)

    Na de azt nem értem még hogy mit kellett volna erről az ünnepnapról egyeztetni
    és kivel? Az összes mozgó ünnepnap előtt, ami egy vagy több napos és mindig más hétköznapra vagy hétvégére esik, mindig elég rugalmasan megoldják a
    családok, dolgozók, kereskedők, termelők hogy ne omoljon össze a
    világgazdaság és ne haljanak éhen milliószámra az emberek mert egy nap
    éppen kiesik. Volt már karácsony is csütörtök-péntek, mégis itt vagyunk.

  • 2017.04.21 12:09:36telkoe

    fizetekmegegysort 24 órája sincs, hogy az Index gazdát cserélt,
    Hátja. Van aki azon pörög hogy három napra bevásárolni élete megoldhatatlan kihívása, nekem az vicces ahogy indexes balértelmiség elkezd a tegnapi rosszember új gazdi tenyeréből enni.

    Végül is azért vette meg Simicska őket hogy szórakoztassanak amivel éppen tudnak.

  • 2017.04.21 12:12:19szgy

    "fizetekmegegysort

    lorien: erről szólt a poszt. Hogy eddig elég volt szombaton bevásárolni. Most meg csütörtökön ÉS szombaton."

    Ja, hogy eddig nem kellett csütörtökön vásárolni, csak szombaton... ez nekem kezd magas lenni.

  • 2017.04.21 12:26:42zizi77

    Mazsihisz-t zavarhatja legjobban, mert nekik eleve sértő az egész herce-hurca. Lehet, hogy az ő beleegyezésük kellett volna.

  • 2017.04.21 12:26:43J ka

    Kérlek ne is nevezd magad háziasszonynak! Ha ekkora fáradtságot okoz a család etetése, nem kellett volna családot vállalni... Plusz 1 napra zártak be a boltok, előtte ott volt bármelyik nap, illetve utána is 1, amikor meg lehetett oldani a vásárlást. Ja, hogy nem friss a kalács? Süss frisset otthon, ha annyira szemét pékárut szeretnél etetni a fejlődésben lévő gyerekeiddel!

  • 2017.04.21 12:40:33trabant

    Hova lett a frissen küldött kommentem???

  • 2017.04.21 12:50:44Borkabarka

    Drága bloggerina, Norvégiában mit csinálnál, ahol már szerda délben megáll az élet?

  • 2017.04.21 13:09:19fizetekmegegysort

    telkoe igen, valószínű, hogy pont úgy történt ahogy írod: Primilla - aki eddig is számtalanszor írt ide - tegnap délután megtudta a hírt, és gyorsan fel is hívta az újgazdit, hogy milyen szórakoztató cikket írjon, amivel megfelelően etetehető a balértelmiség az eddig rosszember kezéből. LOL

  • 2017.04.21 13:09:20fizetekmegegysort

    telkoe igen, valószínű, hogy pont úgy történt ahogy írod: Primilla - aki eddig is számtalanszor írt ide - tegnap délután megtudta a hírt, és gyorsan fel is hívta az újgazdit, hogy milyen szórakoztató cikket írjon, amivel megfelelően etetehető a balértelmiség az eddig rosszember kezéből. LOL

  • 2017.04.21 13:10:15fizetekmegegysort

    Borkabarka: sőt, mit csinálna Afrika szegény országaiban, ahol nincs víz, áram, és még tesco sem, nem? :)

  • 2017.04.21 13:12:36Borkabarka

    Nekem ebből a cikkből az jön le, hogy a hölgy nem szeret a családjával lenni. A politikai tartalom nem érdekel, én sem szeretem a mostani kormányt, sőt! nem emiatt kiritizalom a cikket. De egyszerűen rossz olvasni, hogy valaki ennyire szenved attól, hogy a gyerekeivel kell lennie, hogy ezzel most valami feladat harul ra.. Sokkal szívesebben olvastam volna egy olyan cikket, ahol arról van szó, hogy hogyan sikerült megoldania a bevásárlást, higy miért jó egy négynapos ünnep stb.
    Norvégiát írtam példának, itt sem mindenki megy el templomba, holott biztosan vallási okokból vezették be annak idején a szünnapokat, de elképzelhetetlen lenne, hogy nyafogjanak a hosszú ünnep miatt. Ráadásul elég nagy aranyban vannak női tagok a kormányban, a miniszterelnök is nő, de elég komolytalan lenne, ha kezdeményeznék nagycsütörtök és nagypéntek munkanappá alakítását.

  • 2017.04.21 13:16:32fizetekmegegysort

    J ka: sőt, ha igazi háziasszony, nem ám a bolti lisztből süt, hanem az erkélyen termesztett búzát őrölte meg, közvetlen a sütés előtt. Különben még azt sem érdemli, hogy nőnek nézzük, hisz még a háztartást se képes vezetni, és szemetet etet a gyerekeivel. :) Primilla túltolta a posztot. De azért a kedves kommentelők sem fukarkodnak az "év háziasszonya" kitüntetésért versenyezni, mintha bűn lenne, ha egy dolgozó nőnek gondot okoz, ha egy ünnepre duplán kell készülnie/vásárolnia.

  • 2017.04.21 13:18:08Nevoeiro66

    A blogger nem keresztény és nem dolgozik. Ezért született ez a hiánypótló írás.

  • 2017.04.21 13:23:25fizetekmegegysort

    Borkabarka: Primilla a legtöbb írásában túloz. Legalábbis az én ízlésemhez képest. Ugyanakkor abban igaza van, hogy ha a vendégjárós húsvét hétfőre valaki vendégeket várt (ami mondjuk több mint 3 fő...), akkor az eddigi egyetlen bevásárlós szomat helyett most dupla annyi lett a bevásárlás. Norvégia szerintem nem hasonlítható Magyarországhoz, sem életszínvonalban, sem szokásokban. Nem tudom, hogy ott például szokás -e a sáskajárós vendégjárás, mint Magyarországon, de gyanítom, hogy már csak a nép mentalitásából adódóan sem. De ha ezt nem gyanítanám, akkor is tudnám a szomszéd lánytól, aki ott élt három évet, hogy a norvégok a baráti összejöveteleiket sem a háznál rendezik, hanem megadott helyen találkozva piknik, vagy közös vendéglátóipari egység látogatással töltik az időt. Gondolom Primilla sem nyikogna, ha húsvét hétfőn a locsolók az otthoni terülj - terülj asztalkám helyett a helyi étteremben látogatnák végig a leányokat, és fizetnék maguknak a két sört meg az aprósütit sonkával. Szóval nem. Nálunk van egy szokás, ami még mindig elterjedt, különösen vidéken. Ez alapján pedig a háziasszony felé elvárás a terülj-terülj asztalkám, meg csokitojás, az eszemiszom és a friss süti. Nem a csütörtöki. Szóval mondom, én megértettem a problémát, még ha túlzásnak is tartom a leírtakat. De legalább annyira túlzás amit egy két kommentelő előad: anyaságában és háziasszonyságában megkérdőjelezni valakit, aki jelzi, hogy a régi rendszer háziasszony barátabb volt.

  • 2017.04.21 13:43:19Borkabarka

    fizetekmegegysort: eléggé sáskajáros a norvég, nagyon szorosak a családi meg a fiatalkori baráti kapcsolatok és sokszor egy családban van három gyerek, plusz unokák. De a szervezés nem életszínvonal függvénye, legalábbis középosztálytól felfelé biztosan nem. Ráadásul itt a húsvét a legnagyobb ünnep, talán nagyobb is, mint a karácsony.
    A fiatalok, amíg egyedülállóak, sokat járnak el, nagyjából kocsmázni, de én nem találom jellemzőnek, hogy családosok is, mert veszett drága az étterem még a norvégoknak is. Inkább otthonra hívják meg egymást.
    Abban igazad van, hogy a kommentelők közül is sokan túltolják, de nekem az a furcsa, hogy politikai okok miatt utál valaki egy szabadnapot. De ez meg nagyon. Mert a cikkből nekem ez jön le.
    Tisztább lett volna, ha leírja, hogy neki ez a szervezés miért nehéz és valahol ír egy elemző cikket a kdnp tevékenységéről a keresztény nevelés kritikájáról, de így összemosva elég zavaros.
    En örülök, ha minél többet lehetek együtt a családommal (barátaimmal, kinek hogy), akár azon az áron is, ha egy kicsit többet kell sorban állnom.

  • 2017.04.21 13:43:35Borkabarka

    fizetekmegegysort: eléggé sáskajáros a norvég, nagyon szorosak a családi meg a fiatalkori baráti kapcsolatok és sokszor egy családban van három gyerek, plusz unokák. De a szervezés nem életszínvonal függvénye, legalábbis középosztálytól felfelé biztosan nem. Ráadásul itt a húsvét a legnagyobb ünnep, talán nagyobb is, mint a karácsony.
    A fiatalok, amíg egyedülállóak, sokat járnak el, nagyjából kocsmázni, de én nem találom jellemzőnek, hogy családosok is, mert veszett drága az étterem még a norvégoknak is. Inkább otthonra hívják meg egymást.
    Abban igazad van, hogy a kommentelők közül is sokan túltolják, de nekem az a furcsa, hogy politikai okok miatt utál valaki egy szabadnapot. De ez meg nagyon. Mert a cikkből nekem ez jön le.
    Tisztább lett volna, ha leírja, hogy neki ez a szervezés miért nehéz és valahol ír egy elemző cikket a kdnp tevékenységéről a keresztény nevelés kritikájáról, de így összemosva elég zavaros.
    En örülök, ha minél többet lehetek együtt a családommal (barátaimmal, kinek hogy), akár azon az áron is, ha egy kicsit többet kell sorban állnom.

  • 2017.04.21 13:46:22zizi77

    Fizetekmegegysort, akkor igazad lenne, ha szombaton is zárva lettek volna a boltok. Szombaton eddig is bolondokháza volt, ez nem újdonság. A sütialapanyag meg nem romlik meg +1-2 naptól.
    Abban egyetértünk, hogy Primilla szereti túlhisztizni a dolgokat, de megvan hozzá a közönsége is. Mi! :)

  • 2017.04.21 14:04:15Ekrü

    Fizetekmégegysort: Nem értem mi ez a duplán bevásárolni?A T.blogíró eddig nem adott enni csütörtökön és pénteken a gyerekeinek?Ha jól tudom elég régóta pénteken már tavaszi szünet van,tehát a gyereket étkezését eddig is meg kellett oldani.Ahhoz pedig hogy pénteken enni adjunk a családnak nem kell nagy bevásárlást csinálni.A nagy bevásárlásra ott a szombat,de ez eddig is így volt.Vasárnap meg hétfőn pedig eddig se lehetett vásárolni.Ez az egész egy álprobléma csak ,hogy legyen min nyafogni.Szerintem meg pont jó ,hogy végre nem kell a szülőknek szabadnapot kivenni ahhoz ,hogy otthon legyenek a kisiskolás gyerekekkel.

  • 2017.04.21 14:21:44fizetekmegegysort

    Ekrü: csütörtök pénteken lehetett a gyerek napközistáborban, bébiszitternél, nagymamánál, ügyeletes csoportban, bemehetett anyával a dolgozóba, ahol eszik a menzán... eddig. Mert valóban tavaszi szünet, de a szünet miatt a szülők nem mindig vesznek ki szabit, gyakran megoldják máshogy. Nálunk pl az ovi még csütörtökön is volt, és volt ügyeletes csoport, tehát a dolgozó szülőnek pl csütörtökön egyáltalán nem kellett godnoskodnia a gyerekről. Igen, akkor nem kellett nekik napi 5x enni adni, elég volt a reggelit/vacsit megoldani. Nem kellett főzni. Nekem 3 gyerekem van, elég jó evők. Én is belefutottam a dupla vásárlásba, pedig nem vagyok kezdő háziasszony, és még előre godnolkodásban is simán verem az átlag mezőnyt. De épp a négynapos ünnep ürügyén pénteken/szombaton/hétfőn is vendégeink voltak, mert hurrá, négy nap és végre lehet találkozni a barátokkal, rokonokkal. És egy pénteki család ellátást 10 főre (két öt tagú család), pont annyi bevásárlással lehetett ellátni, hogy szombaton újra lehetett menni a piacra. És aki azt mondja nekem, hogy 3 egymás utáni 10-15 fős vendégségre bevásárol csütörtökön - nos annak nem szeretnék a vendége lenni. Szóval én értem, hogy miről beszél, épp ezért vagyok szolidális vele. Ha most nem lett volna a péntek szabadnap, a gyerekek füt/péntek is ügyicsopiban, vagy bébisintérnél vannak, nincs vendégjárás, max hétfőn, és az meg sima ügy. Egyébként én abban sem látok semmi kivetnivalót, ha egy dolgozó anyának épp a töke tele van azzal, hogy a 4 napos ünnep, amiért mindenki lelkendezik, neki pont annyiból áll, hogy kétszer elrohan feltölteni a hűtőt, és mikor nem a gyerekeit eteti, akkor épp a vendégseregnek tervez menüt, majd kedden bemegy a munkahelyére kikapcsolódni. :)

  • 2017.04.21 14:25:05szgy

    "ha a vendégjárós húsvét hétfőre valaki vendégeket várt (ami mondjuk több mint 3 fő...), akkor az eddigi egyetlen bevásárlós szomat helyett most dupla annyi lett a bevásárlás."

    Ezt én sem bírom megérteni. A hétfői vendégségre be kell vásárolni egyszer szombaton és még egyszer előtte csütörtökön? Mivan????

  • 2017.04.21 14:31:09szgy

    "És aki azt mondja nekem, hogy 3 egymás utáni 10-15 fős vendégségre bevásárol csütörtökön - nos annak nem szeretnék a vendége lenni."

    Ja, hogy 3x 10-15 fős vendégség? Hát egy lagzira sem tudnék egy bevásárlással egyszerre megvenni mindent.

  • 2017.04.21 14:33:32fizetekmegegysort

    Borkabarka: igen, a politikai részt is gyakran pedzegeti, több írásában is megjelent. Én nagyjából értem hogy miért. Elég annyi, hogy szerintem itthon nem akkora ünnep a Húsvét, hogy indokolt volt plusz egy napot adni. Úgy sejtem a beragadt bözsi utalványok és a haveri szállodák sokkal inkább összefüggenek ezzel, mint a nagy kereszténység, de mindegy.
    Az, hogy itthon sok háziasszony frászt kap az ilyen ünnepektől, szerintem épp abból ered, hogy lám, ha valaki besír, hogy neki ez probléma, akkor simán megkapja, hogy utál a gyerekeivel lenni (érdekes, nekem ez egyáltalán nem jött le), meg hogy nem is való neki gyerek (mert szeméttel eteti, mert miért nem süti otthon a kalácsot meg mifenét), egyből kioktatást kap, hogy miért nincs tele a hűtője bármikor előkapható fagyasztott sütialapanyaggal, amitől még fasza otthon-illatú is lesz a kéró, továbbá rögtön minden kommentelő az "év-bezzeg-háziasszonya" lesz, aki feljogosítva érzi magát, hogy jól megmondja milyen szar alak a cikkíró. No, ezek uán azért képzelhetjük, mit mond a látogató tömeg, ha nem elég fasza a sonka, vagy másnapos a kenyér locsoláskor. A nők bizony sokan félnek és most lehet erről is sokat írni, hogy jajj de hülye megfelelési kényszeres, de bizony nálunk ez a keresztényi szeretet, amivel ítélkezünk, egy kissé túllihegett, de egyébként nem alaptalan problémán. Ha valamit máshogy gondolsz, egyből kioszt a bezzeganya hadsereg, és szuperhímek, akik megmondják, hogy miért NEM vagy anyának való. Életemben nem találkoztam még annyi kényszeresen megfelelni akaró nővel, mint a gyesen töltött évek alatt a játszótéren. :)

  • 2017.04.21 14:38:21zizi77

    Fizetekmegegysort, azért az a Te választásod, hogy 3 napon is nagy vendégjárás van nálatok. Én is szeretem az ilyesmit, túl is szoktam tolni a terülj terülj asztalkámat, de ha ilyet csinálok, akkor felkészülök. Pl a húst már előkészítve lefagyasztom. 1-2 héttel előtte már beosztom az időmet, hogy mikor mit csinálok. Nehéz dolog valóban, de erről cikket írni azért, mert hosszabb volt a sor? Viszont pénteken meg szabadon mehetett a készülődés. Azt se értettem igazán, hogy csokinyulat, sonkát, tojást miért csak 2 nappal az ünnep előtt lehet megvenni. Ezek azok a túlzások, amiért Primilla posztjai erősen kattintásvadász szagúak.

  • 2017.04.21 14:42:44fizetekmegegysort

    szgy: És arról hallottál már, hogy vannak emberek ahol a család nem azt jelenti, hogy anya meg én, meg esetleg egyetlen szemünk fénye? Nálunk pl. van 3 gyerek, tehát alapból mi vagyunk öten. Kb a legtöbb barátunknál minimum 2 de inkább 3 gyerek van. Ha csak az uncsitesók és a nagyik átjönnek, az már 12 fő. Ha bármelyik baráti család átjön, az 10 fő. Úristen, ha három család van, az már 14-15 fő. Arról beszél az összes kommentelő (tisztelet a kivételnek), hogy végre négy nap, és milyen hülye a Primila, hogy nyíg, mert végre lehetett összejönni a családdal/barátokkal. Nos, az én olvasatomban pl ha egyik nap átjöttek a rokonyok az 12 fő volt, másik nap átjött egy baráti család akkor 10en voltunk, harmadik nap átjött két család, akkor konkrétan 13an. Nálunk így telt a húsvét. Tudom, én vagyok balfasz, hogy egy harminc feletti tömeget péntek-szombat-hétfő leosztással nem tudok egy csütörtöki bevásárlással megoldani. De taníts, Mester, hadd fejlődjek! Szerintem Primilla épp az ilyen helyzetekre gondolt. És persze, tök jó volt, meg örültönk, meg beszélgettünk, de én, mint háziasszony elég sokat melóztam ebben a négy napban. Pedig megosztottuk a terheket a vendégekkel, de így is.

Blogok, amiket olvasunk

HOMÁR Nincs tartozásod? Akkor kikapcsoljuk az áramot!

Azt hazudták, az órát jöttek ellenőrizni, aztán lekapcsolták az áramot, holott tartozás sem volt. Közben kicsit fenyegetőztek, és okoztak némi kárt. Szolgáltatás állami módra

KÖNYVTACSKÓ A svédek már nem csak krimiben brillíroznak

A skandináv krimi mára fogalom, de nem csak ezt tudják az északi írók. Itt az új műfaj, amin hangosan röhögsz, és közben néha megszédülsz a mélységektől. Ráadásul filmen is szuperül működik. Ajánló

TÖRI MÁSKÉPP Tabán: a legendás, elveszett városrész

A nyár akkor kezdődött Pesten, amikor először vette rá magát a pesti polgár arra, hogy megmássza a Tabán girbe-gurba utcácskáit, és betérjen egy kockás abroszos kiskocsmába egy jó rántott húsra. Majd amikor már jót mulatott, egy kézilámpást hordozó éjjeliőr kísérete mellett ledülöngélhetett a macskaköves utcákon, és hazatérhetett Pestre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta