SZÜLŐSÉG

Kipróbáltuk a szabad nagypénteket, nem jött be

2017. április 21., péntek 07:48

Idén hirtelen munkaszüneti nappá változott a nagypéntek. Őszintén szólva gőzöm sincs, hogy ez hogy történhetett, a társadalmi vitájáról például teljesen lemaradtam, (pedig szoktam újságot olvasni, eskü), biztos azért, mert nagyjából két nap volt rá, és nem volt időm bekapcsolódni.

Lényeg, hogy idén már az volt, hogy húsvét előtti pénteken nem lehetett bevásárolni, mert zárva volt minden. Gondoltam, előbb kipróbálom az új szisztémát, és csak utána mondok róla véleményt. Hát nem jött be. 

Jó lett volna ezt először egyeztetni az érintettekkel, például az anyákkal, meg a háziasszonyokkal. Például megkérdezni, hogy jó-e ez így? Rögtön megmondtuk volna, hogy nem lesz az. Tudom, a pusztán férfiakból álló kormányban az ilyesmi marhára nem szempont, de szólok, hogy a sonka és a tojás az asztalra, a csokinyúl a bokorba nem magától terem, habár én is hiszek a csodában, hanem ezeket valaki odateszi. Mi vagyunk azok: az anyák, meg az asszonyok. Szürpríz. És mivel a házi gazdaságomban momentán se disznó, se tehén, se tyúk, de még egy nyamvadt kakaócserje sincs, mindezeket meg kell vásárolni valamikor.

shutterstock 409946485

Namost, az első akadály ott lép fel, hogy pénteken, a munkaszüneti nap miatt az egész család otthon van, és őket valakinek meg kell etetni ötször, viszont ezzel párhuzamosan a boltok zárva vannak. Ez nem egy jó kombináció, mert egy család, fejlődésben lévő gyerekekkel, állati sok kaját el tud fogyasztani egy nap alatt, amire fel kell készülni. A megoldás: a bevásárlás. 

Nem tudom, a döntéshozók jártak-e Nagypéntek előtti csütörtökön bevásárolni, én voltam. Negyvenöt percet álltam sorba az üzlet pénztáránál, úgy, hogy mindegyik nyitva volt, és fénysebességgel dolgoztak a pénztárosok. Nem baj, majd pénteken kipihenik magukat, hogy szombaton újra bemehessenek dolgozni, majd vasárnap megint nem, és így tovább. Mert a hosszú, négynapos hétvége nekik így is, úgy is elmaradt, de mintha ezt nem kalkulálták volna bele a jogszabály elfogadásakor. A boltosoknak tehát nem lett jobb, a többieknek viszont rosszabb lett.

Szombaton pedig kezdődött az egész elölről, mert csütörtöki kaláccsal és salátával hétfőn már nem olyan könnyű ünnepi menüt rittyenteni. Ismét azzal ment el a fél nap, hogy üzletek pénztárainál álltam sorba, hát így szép az ünnep.

Nem szeretnék teológiai vitát nyitni arról, hogy szükség van-e a nagypénteki munkaszüneti napra. Annál is inkább, mert teológiailag elég sok minden levezethető, például a gyerekverés is, de hát ez mellékszál, meg övön aluli is volt, belátom. Maradjunk inkább abban, hogy a nagypénteki szünet messze nem természeti törvény, hanem egy politikai döntés eredménye, ha már a rendszerváltás óta eltelt 28 évben megvoltak nélküle, és csak most jutott eszükbe először.

Egyébként emlékszem ám még arra, amikor Nagyboldogasszony napját akarták munkaszüneti nappá tenni az ezredforduló környékén, ez pont abban az évben volt, amikor először belengették a vasárnapi zárva tartást. Az sem jött be, csak szólok. Pedig nyilván az is levezethető teológiailag. Apropó, Nagyboldogasszony napja: tudja valaki, hogy mi az, és mikor van? Köszönöm. Pedig majdnem munkaszüneti nap lett az is.

De ha már ragaszkodnak a lózunghoz, hogy családbarát kormány hoz itt családbarát intézkedéseket, akkor egy dolgot szeretnék kérni, hogy ne lógjon már ki annyira a lóláb: Mielőtt eldöntenék, hogy mi a jó a családoknak, kérdezzék már meg róla a családokat! Erről, mondjuk, pont lenne is értelme konzultálni. Na nem úgy.

Különben meg szerintem elég lett volna gondolkozni is, maguktól is rájöttek volna, hogy egy nagy és etetős ünnep előtt nem szerencsés betenni egy boltzáras napot, amivel dupla munkát és szervezést adnak minden anyának és háziasszonynak, szeretettel. Ha a szimpla bevásárlás-sütés-főzés nem lenne elég.

A nagypénteki istentisztelet meg úgyis csak este hatkor kezdődött, szóval simán odaértünk volna munkaidő után is. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2017.04.21 14:43:18sírjatok

    Jahaaaaj, miért is szünnap nagypéntek, sokkal jobb lenne ha végig dolgozni kéne, mert akkor tudnék törődni a családdal! :D

  • 2017.04.21 14:44:33sírjatok

    "Tudom, én vagyok balfasz, hogy egy harminc feletti tömeget péntek-szombat-hétfő leosztással nem tudok egy csütörtöki bevásárlással megoldani"

    pedig milyen tök jó lett volna, ha péntek munkanap, akkor sokkal jobban el tudtad volna látni a pénteki tömeget! :D

  • 2017.04.21 14:48:05sírjatok

    "Ha valódi, ésszerű, a családoknak is hasznos intézkedést szerettek volna, egyházi köntösbe varrva, akkor a szenteste napját kellett volna munkaszünetté nyilvánítani."

    Ha meg azt tette volna, most azon menne a sírás, ne legyünk már naivak :D

  • 2017.04.21 14:51:07fizetekmegegysort

    zizi77: Igen az én választásom. De mindenki arra hivatkozott, hogy mit nyíg Primilla, végre együtt lehetett a család/barátok. Az is az én választásom, hogy én pl fagyasztott cuccot nem teszek vendégségben az asztalra. Egyébként kifejezetten szaranya vagyok: letojom a bio cuccokat, cukrot adok a gyereknek, és boltban veszem a kenyeret. De nekem pl a fagyasztott hús a gombom: gyűlölöm. Főleg, mert legtöbb esetben sütögetünk - kint vagy bent - amihez pácolok, amihez meg friss hús kell, igen, legyen ez az én bajom. És persze, be tudom osztani az időmet - többnyire úgy, hogy hajnalban vagy éjjel csinálok mindent - de a négy éves magasból telibe szarja, hogy anya vendégeket vár, rendesen műxik: szünet van, anya játszunk valamit! Szerintem te is tudod, hisz kicsi gyerekeid vannak, hogy ez a dolog nem olyan egyszerű, a kicsi gyerekeket be lehet vonni a főzésbe - akkor meg a takarítás lesz 2x annyi. Szóval igen, gyerekkel lenni, plusz vendéget várni, plusz családozni, plusz előre tervezni, plusz vásárolni - mindenki annyit vállal amit bír. És igen, Primillia kattintás vadász és túltolja. De egyben igaza van: többnyire minden családban az anyákra tett plusz terhet ez az egész. Hosszan lehet arról vitatkozni, hogy bénák a háziasszonyok vagy nem, de kevés pasit láttam még éjjel húst pácolni azért, hogy másnap játszhasson a gyerekkel, ellenben nem ismerek anyát, aki nem így csinálja. A szombati piac kör nálam is a reggel 6-8as idősávban ment, épp azért, mert beosztom az időmet, és a gyerekeimmel akarok lenni. Pont erről szól a cikk. Szerintem.

  • 2017.04.21 14:54:51fizetekmegegysort

    sírjatok: erőltesd meg magad egy kicsit, és használd a fejedben az az izét, tudod, agy. Vajon lett volna pénteki vendégség, ha munkanap? Köszönöm, leülhetsz, egyes.

  • 2017.04.21 14:58:47SzázegyLábú

    Azét a szerző nyavalygása több sebből is vérzik, tipikusan ő az az ember, akinek semmi sem jó...
    - Az, hogy lemaradt az infóról, hogy péntek munkaszüneti nap lesz, leginkább őt minősíti.
    - Mellesleg akinek van gyereke, azt a csütörtöki és/vagy pénteki szabadnap eddig is érintette valamiképp, mert minden évben ekkor már elkezdődik a tavaszi szünet volt az iskolában és sok oviban is (de legalább is csak ügyelet van pont az iskolás testvérekre hivatkozva, akikkel úgyis otthon van a szülő). Mellesleg lehet, hogy ezért volt sok nő szabadságon már csütörtökön - ahogy erre valamelyik kommentelő rácsodálkozott...
    - Ha jól értem, az okozott neki hatalmas gondot, hogy extra bevásárlás nélkül nem sikerül megoldani a pénteki sütés-főzést? Azért talán ehhez nincs szükség egy atomcsapásra is megoldást nyújtó túlélő készletre a kamrában. Főleg, ha a családban van (néhány) gyerek... Friss kenyeret azért a sarki boltban is lehet venni, ha nincs kedve-ideje tülekedni a tömegben.
    - A hétfői vendéglátáshoz szükséges bevásárlást szombat éjfélig meg lehetett oldani.
    Szóval ez a cikk a vihar a biliben, sima képmutatás és csak egyszerűen troll-tartalom a kattintásért/kommenetkért.
    Hidd el kedves cikkíró, hogy azok számára, akik minden reggel munkába indulnak, egészen jó érzés lehetett, hogy pénteken nem kellett kimászni az ágyból, amikor csörgött a vekker. Te meg jövőre is csak picsogj egész szabad pénteken a felkészületlen háztartásod közepén...

  • 2017.04.21 15:03:49zizi77

    Nálunk a fagyasztott hús klasszul működik. Egyébként Jamie Oliver óta pácolva is simán fagyasztok, mert sokkal jobban átjárja a húst a fűszerezés.
    Természetesen jó a friss hús, de erre volt a szombat, amikor mindig is tömegnyomor volt. Aki ezt akarta kikerülni, és eddig pénteken vásárolt, az vagy megtette csütörtökön, ami már nem oszt nem szoroz, hiszen a pénteki kenyér is sz@r már hétfőn, vagy kettéosztotta a bevásárlást, és a frisset megvette szombaton.
    Abban igazad van, hogy ha péntek munkanap lett volna, akkor egy nap vendégséget megspórolsz. :)

  • 2017.04.21 15:08:08teszkós zacsiné

    ez tényleg igazán szörnyű. eltelt egy nap, vásárlás nélkül... eszem megáll ezen a szánalmas picsogáson.

  • 2017.04.21 15:10:44zizi77

    Ja, ha már itt tartunk, engem sokkal jobban zavar, hogy ünnepek után üresek a polcok. Persze érthető, hogy időbe tellik, mire feltöltik újra a készletet, de hadd picsogjak már én is valamiért. Szerda este kellett nagybevásárolnom, és az Intersparban csomó cucc nem volt, amit eddig mindig kaptam. Majd eszünk mást.

  • 2017.04.21 15:14:22fizetekmegegysort

    zizi77: Igen tudom. De tudod, minden háziasszonynak van begyöpösödött hülyesége, nekem ez. :)

  • 2017.04.21 15:23:31zizi77

    Fizetekmegegysort, akkor biztos van bejáratott hentesed, aki félre is teszi, amire szükséged van. No problem!

  • 2017.04.21 15:39:26fizetekmegegysort

    zizi77: még csak az se. Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy marhaság. De én legalább tisztában vagyok vele. :) Szeretem a marhaságaimat. Szerintem a legtöbb embernek van. Csak hajlamosak igazságként kezelni. :)

  • 2017.04.21 16:37:14szgy

    "De taníts, Mester, hadd fejlődjek! Szerintem Primilla épp az ilyen helyzetekre gondolt."

    Elnézést, nem ugyanarról beszélünk. Teljesen más dolog egy családnak előrelátóan bevásárolni 4 napra mint az hogy egy lagzi vagy kisebb fesztivál méretű tömeget etessünk 3-4 napon át. Mert itt ugye kezdett arról szülni a dolog hogy 15 fős vendégségek minden nap.
    Primilla a saját szemszögéből eltorzítva forgatta ki a helyzetet. Már azzal kezdi hogy az érintettek az anyák és háziasszonyok. WTF?! Egy egyházi ünnep érintettjei? De kiderült hogy ez neki csak egy etetős ünnep. És a saját ostobaságát rendkívül jól bemutatta. Manapság ki az aki nem tudja hogy épeszű ember nem megy hosszú hétvége előtt boltba, a tömeg és a kifosztott polcok miatt? A gyereket ötször megetetni? Megmondjam gyerekkoromban hányszor ettünk egy nap, főleg ha még olyanabb volt a helyzet? Nehogymár ne bírja ki valaki ha egy évben egy napon 4 órán át nem eszik valamit! Nem azt mondom hogy így kell és jó és egészséges de nem halt még meg senki attól hogy nem 5x hanem csak 3x evett egy nap. Aztán még ráadásnak fikázza az egyházakat is egy sort csak mert ő nem ismeri az ünnepeket. De legalább belátja helyben hogy a gyerekverés belekeverése túlzás volt, talán azzal csak az átkattintós jutalékát akarta növelni :-) A boltosoknak nem lett jobb? Ugyan kinek is lenne jó ha egy napot nem kell dolgozni?
    Szerintem pont az ilyen embereknek találták ki a wellness szállókat. Befekszik 4 napra, elérakják a kaját és elvan mint a befőtt.

  • 2017.04.21 16:37:30031052

    Mi olyan élvezetes itt egyeseknek egy olyan hosszú hétvégében, amikor az idő szar?

  • 2017.04.21 16:38:50Mester.Tamás

    Minek kellett egy amúgyis 3 napos hétvégét ezzel 4 naposra nyújtani? Miért nem lehetett volna december 24-ét megtenni ünnepnappá? Vagy -huh, szentségtörés- miért nem mondjuk nyár közepén lett egy extra pihenőnap, mondjuk július 1-je, a közalkalmazottak és köztisztviselők napja? Mondom ezt úgy, hogy én is katolikus vagyok, de az egész vallási maszlag hidegen hagy, csak élveztem a potyaszabadnapot. Mert ha szerencsénk van, éppen jó idő van húsvétkor, és akkor lehet is kezdeni valamit a napon, de mi van, ha húsvét jó korán van (mondjuk március vége), amikor akár még téliesen hideg lehet? Az ember lábon van lőve. Ellenben nyáron pont jól jött volna egy extra szabadnap, amikor 99%-ban szabadidős az idő, mert most jelenleg csak augusztus 20-a és idén pl. az is vasárnap.

  • 2017.04.21 17:06:14kisvirag78

    Ha december 24. a szünet, akkor meg az a baj, hogy 3 egész napig minden zárva. Akármi van, ebben az országban sose jó senkinek.
    Mondom ezt úgy, hogy 5 gyereket kellett aznap etetnem, de kösz szépen, megoldottam, pedig nálam sem szaladgálnak az udvaron a csirkék.
    Nagypénteken mi nem eszünk húst, ezt az egy napot a gyerekek fejlődése sem sínyli meg.
    Különben általában nem csípem a kormány döntéseit, nem védeni akarom őket.
    Simán lehetett csütörtökön vásárolni, itt a sparban nem kellett 45 percet sorba állni. este 10-ig voltak nyitva. És szombaton is lehetett vásárolni a vasárnapi nagy ebédhez, ha valami kimaradt volna.

  • 2017.04.21 17:32:49gabcigirl

    Szerintem meg a poszt-toló hőgy örüljön inkább 1000-rel, h. a keresztény kultúrkörben van és nem müezzin - ek nyünyörgését kell hallgatnia burkában meg csadorban.

    Oszt nehezményezi a pénteki szünnapot, komolyan eszemmegáll rajta... :D

  • 2017.04.21 17:32:49gabcigirl

    Szerintem meg a poszt-toló hőgy örüljön inkább 1000-rel, h. a keresztény kultúrkörben van és nem müezzin - ek nyünyörgését kell hallgatnia burkában meg csadorban.

    Oszt nehezményezi a pénteki szünnapot, komolyan eszemmegáll rajta... :D

  • 2017.04.21 18:07:52Kelly és a szexi dög

    van akinek nem lehet jót tenni...

  • 2017.04.21 19:15:53Ekrü

    Fizetekmégegysort:Gondolom a bébiszitter és a nagymama nem szalad világgá azért mert péntek munkaszüneti nap lett,ha már anyuka nem akar pénteken a gyerekével lenni és főzni rá.A napközis tábor dolgot nem értem ,2 gyemeket neveltem-nevelek fel ,de még olyat nem hallottam ,hogy tavaszi szünetben napközis tábor lett volna.Ami a gyerek munkahelyre való bevitelét illeti,már elnézést a munkahely nem gyermekmegőrző,én például nem szeretném más gyerekét elviselni miközben dolgozok.A menza is az ott dolgozóknak lett kitalálva.Az meg hogy te péntekre ,szombatra és hétfőre is vendégeket hívtál az magánügy,nem kötelező senkinek,talán jobban is átgondolhattad volna.Amúgy meg nem folyamatos 4 napos ünnep volt.Az ember bevásárolt csütörtökön péntekre,szombaton meg vasárnapra és hétfőre.Mi olyan nehéz ezen?

  • 2017.04.21 22:21:50Nancsibacsi

    "Őszintén szólva gőzöm sincs, hogy ez hogy történhetett, a társadalmi vitájáról például teljesen lemaradtam"
    Miért kellene ezt a társadalommal megvitatni? Nem kell félhülyékre bízni a döntést - elég ha betartják a törvényeket.

  • 2017.04.21 22:24:43Nancsibacsi

    "Apropó, Nagyboldogasszony napja: tudja valaki, hogy mi az, és mikor van? Köszönöm."
    Én tudom. Te meg bunkó vagy, és még büszke is rá. Gratulálok.

  • 2017.04.21 23:38:05tompus

    Mi meg tudtuk oldani. Hisztis picsa a szerző.

  • 2017.04.21 23:46:15Primilla

    Tompus: ügyes vagy.

  • 2017.04.22 07:29:47wmiki

    wow

  • 2017.04.22 08:14:23gyongyi70

    Én egyetértek a poszttal.
    Ha péntek munkanap lett volna, akkor elvittem volna a gyerekeimet magammal az irodába, elmegyünk enni együtt egy menüt és el tudok jönni korábban, hogy nagybevásároljak és lett volna nyugis 3 napunk.
    Ezzel szemben csütörtökön 7-re értünk haza, akkor már senkinek nem volt kedve a tescoban szumózni, de megállapítottuk, hogy egy napig nem halunk éhen. Viszont ehhez át kellett mennünk a nagyihoz ebédelni. Szerencsére ők nyugdíjasok és van idejük vásárolni.
    Szombaton - mivel közben lakást felújítunk - a parketta megvásárlása volt az elsődleges, hogy a 2 nap alatt haladni tudjunk, így a kaja délutánra maradt. A tömeg így kevesebb volt, viszont belefutottunk már egy csomó üres polcba, így nem mindent tudtunk venni. Szerencsére a nagyi most is fogadott minket, számított is rá a felújítás miatt. :-)


    Ezzel együtt én jobban örülök a nagypntek szabaddá nyilvánításának, mint ha karácsonyt adták volna, mert tavasszal annyi tennivaló van otthon a ház körül (vagy egy kis szépítés, mint pl. most, vagy a kertben, már ha nem esik a hó áprilisban, mint most), de karácsonykor úgyis csak otthon punnyad az ember. De tanulság, hogy már korábban meg kell szervezni a bevásárlásos dolgot. Na, majd jövőre.

  • 2017.04.22 08:31:23R2D2 & C3PO

    Nekem a húsvétkor minden étterem zárva jelenség a megdöbbentő... (Kivéve a mekit!)

    Nem tudom ki hogy van vele, de mi utaztunk, 4 nap alatt 3-szor, plusz helyben is egy kirándulás (a fele kaját úgy, ahogy volt, bevágtam a fagyasztóba...), meg a többi.
    A nyuszi meglepetéseit sem az utsó pillanatban vettük meg (sem a kínai szállítmány, sem az sk nem 2 napos dolog.)

    A FÜSTÖLT sonka eláll, meg a nyers tojás is. ;)

  • 2017.04.22 08:33:43szgy

    ""Őszintén szólva gőzöm sincs, hogy ez hogy történhetett, a társadalmi vitájáról például teljesen lemaradtam"
    Miért kellene ezt a társadalommal megvitatni? Nem kell félhülyékre bízni a döntést - elég ha betartják a törvényeket."

    Miért kellett volna, mi lett volna a vita? A munkáltatók tiltakoznak, a szakszervezetek egyetértenek, ugyanazokat a köröket futották volna mint eddig mindig. Megvitatták volna hogy miért pénteken kellett Jézusnak meghalnia, inkább szombaton kellett volna hogy nyugodtan tudjunk bevásárolni?

  • 2017.04.22 08:41:38R2D2 & C3PO

    Fizetekmégegysört!
    Vidd őket étterembe. ;)
    3*15? Hülye lennék ellátni.

    Egy 3*10-es hosszúhétvégéhez elég egy előző heti bevásárlás, plusz pénteken beugrani a pékségbe - az fix. Fagyasztóba beugtik minden, pácolva, szerda-csütörtök az édességre. Plusz olyan receptek, amit lehet együtt és/vagy közreműködés nélkül csinálni (bogrács, tárcsa, nyárs/caserole.) Nálam csak tárcsán van rántotthús, sohanapján gyakorlatilag.

  • 2017.04.22 08:55:11szgy

    Társadalmi vitáról jut eszembe, éppen idevág: egy tavaszi szünetre eső munkaszüneti napot vitatnának meg, mikor azt évtizedek óta nem tudják megvitatni hogy a tanároknak miért van olyan sok szabadsága ami egy átlagembernek soha nem lesz és hogy a gyerekes szülők miért nem kapnak legalább ugyanannyit hogy a gyerekkel tudjanak lenni amikor a tanárok szabadságon vannak?
    Sok gyerekes ismerős kínlódik azzal hogy mi legyen a gyerekkel amikor neki dolgoznia kell, volt már aki a munkahelyét is otthagyta mert ráment volna a fizetése nagy része arra hogy vigyázzon valaki a gyerekre. Persze ez nem csak a munkaszüneti napokról szól, hanem arról hogy miért kell legkésőbb 16:00-ra(!!!) menni a gyerekért mikor a munkaidő a legtöbb helyen 16:30-ig tart? Miért nem tudnak ott lenni 17 vagy 18 óráig, a dolgozó szülők gyerekeivel? És a tanár agya miért van elborulva ha néha csak 16:10-re ér oda a szülő? Ezt kellene megvitatni, nem egy munkaszüneti napot.

  • 2017.04.22 08:58:39R2D2 & C3PO

    Mindenkinek elárulom: a kenyeret is le lehet fagyasztani. ;)
    Kissé szikadttan is puha lesz, mikor előrántod és hagyod (!) magától (!) kiolvadni. ;) ami cca 3 óra egy kilónál.

    A fagyasztó a legjobb barát.

    A bolti friss húsra muhaha. Valszeg az illető még nem evett friss húst. ;)

  • 2017.04.22 22:18:29sellőlány

    R2D2&C3PO
    Friss darált hús volt, ha nem lett volna egyértelmű. Lehet, hogy te minden alkalommal elmész a vágóhídra és gumicsizmával végigtapicskolsz a véres padlón, majd hazaviszed a trófeát és otthon az 50 éves öntöttvas darálón ledarálod a izmos kis tricepszeddel. Hát mi nem törjük magunkat ilyen körökkel. Ja, hentes sincs a családban, szerencsére. A férjem külföldi Európa boldogabb feléről, így van fogalma arról, mi a friss áru. (Mindig mondja is, hogy amit itthon kapni nagyrészt, azt ott kábé menne a kukába.) Tehát jobb, ha megjegyzed: ha frissen akarsz multinál, menj olyan Sparba, ahol helyben dolgozzák fel az árut, vagy a Metróba. Tesco, Príma, Auchan, Lidl és Aldi felejtős.

  • 2017.04.23 09:59:51Ljozsef

    "A nagypénteki istentisztelet meg úgyis csak este hatkor kezdődött, szóval simán odaértünk volna munkaidő után is." És mi van azokkal akik 12 órás műszakban dolgoznak, este hatkor van vége vagy akkor kezdődik, sokan vannak ezzel így? Mondom én ez az idióta csak cseszteti a jó népet, dehogy akar ő dolgozni mindenáron ! :-))

  • 2017.04.23 10:13:38Serrath

    Kedves cikkíró! Nekem is az jött le irományából, hogy nem szeret a családjával otthon lenni. Üres kifogás a boltzár, mivel szinte minden élelmiszernek hosszabb a szavatossági ideje. Nemcsak csütörtökön lehetett volna bevásárolni, hanem mondjuk hétfőn, vagy kedden, amikor nem kell olyan sokáig sorban állni a pénztárnál. Én évek óta így teszek. Egy jó tanács: a fagyasztómban mindíg van 1-2 kenyér is, így nem érhet meglepetés. Véleményem szerint ez egy felesleges hiszti volt.

  • 2017.04.23 11:39:32geegee

    hát bakker, nektek semmi nem jó...már a munkaszüneti nap is baj? :D
    A megoldás az, hogy ne legyen semmi se bezárva.Vagy leglább is bízzák rá a boltosokra.Igen, sajnos a kereskedelemben dolgozni szhopás ilyen szempontból.De őket is lehet, sőt kell kártalanítani, kárpótolni mondjuk dupla szabadnappal és jó fizetéssel.Itt felénk nem volt bezárva semmi, mondjuk ünnepnap már vagy sok tizen-év óta.Semmi baj nincs vele.

  • 2017.04.23 11:44:02Jazon

    Mindenképpen kellett írni valami köcsög fanyalgós cikket igaz?
    Amúgy szombaton minden nyitva volt. (másnap) Jaj istenem egy kibaszott napig nem mehetek a teszkóba, jaj most mi lesz???
    Annyira tetszik ez.......
    Az egyik nap mindenki rinyál,h. nincs pénze vásárolni, meg,h minden milyen drága, másnap meg az a baj,h. 1-2 napig nem lehet vásárolni.
    Nyilván nagyon fontos,h. minden nap lehessen hol elkölteni a pénzt.
    Az sem jó ha dolgozni kell, az sem ha munkaszüneti nap van. Semmi sem jó...

  • 2017.04.23 12:07:17geegee

    Ha meg otthon élnék akkor az hétszentség, hogy már szerdán(!) megvenném az össze szs@rnak valót és utána legközelebb keddig q élet, hogy boltnak, hipernek a közelébe nem mennék.Aki nem tudná, tádáááááám, a kenyeret is le lehet fagyasztani:minő csoda.A vendégsereget meg el kell hajtani a náthásba... :D
    Na jó, esetleg valami külső helyszínen grillezés, ilyesmi, úgy hogy mindenki hoz valamit.Nálam max ez lenne.

  • 2017.04.23 13:12:20NemesekErnyo

    Elárulok egy titkot. Kenyeret, kalácsot is lehet fagyasztani. Jól becsomagolva, hogy ne vegyen át más szagokat, KUTYA BAJA nem lesz. Bárki megkóstolhatja, meg nem mondaná, hogy fagyasztott.

  • 2017.04.23 13:14:22NemesekErnyo

    Lényeget elfeledtem: imádtam, hogy idén normálisan fel lehetett készülni húsvét ünnepére :) Még soha ilyen korán, flottul nem mentek a dolgok. Minden tökéletes lett, sőt pihenni is maradt idő!

  • 2017.04.23 13:16:47NemesekErnyo

    Sörök, ásványvizek, gyümölcslevek, üdítők nem kérnek enni, meg lehet venni előre. Liszt, vaj, cukor, tejszín, egyéb sütési alapanyagokat úgyszintén. Még a tejet is!

  • 2017.04.23 13:20:02NemesekErnyo

    sellőlány: életedben egyszer kell befektetned elektromos húsdarálóba. Lidl, Aldi sajátmárkása kb. 15 ezer ft. Innentől darált színhúst ehetsz. Nem tálcásat 30% zsírtartalommal, vagy amit a hentes éppen darálóba dobált az előző vevőtől levágva.
    Mondjuk hiába ugatérozok, mert ismerőseim zöme még mákot sem hajlandó darálni. Megveszi azt az aromáját vesztett vackot, amit egy évvel ezelőtt zacskóba töltöttek.

  • 2017.04.23 13:20:54NemesekErnyo

    Még csak azt nem írtátok le, hogy a húsvét hétfője felesleges otthoni bezártság :DDD

  • 2017.04.23 15:15:40b1!!!

    ISTENEM ISTENEM , MIÉRT HAGYTÁL EL ENGEMET. EKKORA BUTA PRIMITÍV CIKKIRÓNAK TALÁN AZ ISZLÁM ÁLLAMBAN LENNE A HELYE.

    Ott végre végig otthon lehetne, nőként. Iskolába amúgy sem kéne járnia (irr is fölösleges volt), a kereszténységet meg már amúgy is gyűlöli. (bár ezt lehet, hogy a kereszténységet zsidó gyökerei, vagy inspirációja miatt utálja)

  • 2017.04.23 15:15:42b1!!!

    ISTENEM ISTENEM , MIÉRT HAGYTÁL EL ENGEMET. EKKORA BUTA PRIMITÍV CIKKIRÓNAK TALÁN AZ ISZLÁM ÁLLAMBAN LENNE A HELYE.

    Ott végre végig otthon lehetne, nőként. Iskolába amúgy sem kéne járnia (irr is fölösleges volt), a kereszténységet meg már amúgy is gyűlöli. (bár ezt lehet, hogy a kereszténységet zsidó gyökerei, vagy inspirációja miatt utálja)

  • 2017.04.23 16:12:33mavtelep

    Már bocs', hogy szólok, de a cikkírón kívül senki nem említette a boltok dolgozóit, akik csütörtökön és szombaton este 10 h-ig állták a rohamot.
    Állítólag a törvényhozó az ő javukat akarta.
    Szervusztok, jó napot !

  • 2017.04.23 21:36:36sellőlány_

    Nemesek Ernyő! Gondolkodtunk már rajta, de sajna zéró tárolóhelyünk van még egy bizbaz gép számára. Pláne, hogy egy évben kb. 4-5x vennénk elő. De figyu, csak egy tipp: a jobb Sparokban és a Metróban is azt darálják le, amit megveszel. Tehát nem a zsírod részeken bukik a dolog, hanem hogy honnan van a hús és vajon mennyi szarral pumpálták fel, mire a kereskedelemben landolt. Ezt meg ugye, soha nem tudod meg, amíg nem tartasz sajátot. (Plusz poén, hogy én nem eszem húst, tehát csak a húsevő családtagok nevében tudok nyilatkozni.)

  • 2017.04.23 21:41:24sellőlány_

    Btw, csatlakozva mavtelephez... Csak az első hozzászólások után elterelődött a téma. Én is inkább a bolti dolgozókat sajnáltam, nem az otthon unatkozókat/pánikrohamot kapókat... Amelyik bolti dolgozóval beszéltem, egyik se volt oda a pénteki szabadnapért, csak hogy utána szombaton non-stop, zárásig roboltolhasson. Akkor már inkább lett volna szombat-vasárnap-hétfő az ünnepnap. Dettó dec. 24-edike!

  • 2017.04.23 21:48:35sellőlány_

    Nemesek Ernyő! A férjem most mondja, hogy a burgerhez kifejezetten jó, ha zsíros a hús. Ő meg egy kis szalonnát is darál hozzá, ha túl száraznak találja (lapocka), ha már vesefaggyút nem igazán lehet ilyen helyeken venni.

  • 2017.04.23 21:49:30zizi77

    3 nap nem lehet zárva minden. 2 nap még megy, de 3 már sok szerintem. Egyébként meg eddig is nyitva voltak este 10-ig a 2 napos ünnep előtt, csak akkor nem volt előtte egy kötelező szabadnap.

  • 2017.04.23 22:19:36sellőlány_

    Zizi77, az átlagos ünnep előtti szombatokon nincs akkora nyomás, mint most a péntek vasárnap hétfő között. Egy 17 órai zárás azért járt volna nekik...

Blogok, amiket olvasunk

HOMÁR Nincs tartozásod? Akkor kikapcsoljuk az áramot!

Azt hazudták, az órát jöttek ellenőrizni, aztán lekapcsolták az áramot, holott tartozás sem volt. Közben kicsit fenyegetőztek, és okoztak némi kárt. Szolgáltatás állami módra

KÖNYVTACSKÓ A svédek már nem csak krimiben brillíroznak

A skandináv krimi mára fogalom, de nem csak ezt tudják az északi írók. Itt az új műfaj, amin hangosan röhögsz, és közben néha megszédülsz a mélységektől. Ráadásul filmen is szuperül működik. Ajánló

TÖRI MÁSKÉPP Tabán: a legendás, elveszett városrész

A nyár akkor kezdődött Pesten, amikor először vette rá magát a pesti polgár arra, hogy megmássza a Tabán girbe-gurba utcácskáit, és betérjen egy kockás abroszos kiskocsmába egy jó rántott húsra. Majd amikor már jót mulatott, egy kézilámpást hordozó éjjeliőr kísérete mellett ledülöngélhetett a macskaköves utcákon, és hazatérhetett Pestre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta