SZÜLŐSÉG

A gyereket hagyja az utcán!

2013. július 10., szerda 14:36

Nemzeti Dohányboltba 18 évnél fiatalabb személy nem léphet be. Legalábbis elvileg, mert mint ebből a videóból kiderült, egy 14 éves lányt ötből öt trafikba beengedték, és két helyen cigit is tudott venni.

Nem ilyen egyszerű a dolga annak, aki kisgyerekkel szeretne magának (férjének, anyukájának, szomszéd néninek) venni egy doboz cigit. Persze mondhatjuk, minek dohányzik az ilyen, de akkor sem más a helyzet, ha a gyereknek vagy magunknak vennénk egy üdítőt, egy üveg vizet, egy jégkrémet, vagy valamilyen újságot, esetleg egy lottót adnánk fel.

Az utóbbi napokban egyre többen panaszkodnak a Facebookon, emailben, blogokon és előszóban arra, hogy amikor megpróbáltak bemenni a gyerekkel/unokával a trafikba, közölték velük, hogy a gyereket az utcán kell hagyni. Ez egy tízévessel még csak oké, de egy csecsemővel, egy kétévessel vagy egy ovissal azért meredek.

Hiába érvelt például a nagymama, hogy nem az unokája fog venni egy doboz cigit, hanem ő, aki nagykorú, nem volt kegyelem. Választhatott, vagy kint hagyja a gyereket a forgalmas főút mellett, vagy nem vásárol.

De nem járt jobban az sem, aki vett volna a gyereknek egy jégkrémet. A gyerek nem mehet be. Ez nem csak azért kínos, mert a kölyköt esetleg elüti egy autó (elviszi a cukrosbácsi), amíg mi vásárlunk, hanem azért is, mert akinek van gyereke tudja, hogy ha nem ő választja ki a jégkrémet, máris oda a fele élvezet.

Egy bloggeranyuka éppen egy lottót adott volna fel két gyerekkel, de persze neki sem sikerült.

Nyilván a cigisdobozok látványa vezet az ifjúság romlásához, akkor is, ha speciel csak egy üveg vízért ugrott be a család a trafikba. Azért remélem, ha apu és anyu otthon zsinórban szívja a szofit, eldugják majd a dobozt, nehogy ezen múljon már.

Ahogy egyik olvasónk feltette a kérdést, egy egyedülálló, kisgyerekes szülő, mostantól nem vásárolhat cigit? Vagy kérjen meg egy nénit az utcán, ugyan fogja már Petike kezét, amíg ő beugrik a trafikba? Vagy szervezzen egy bébiszittert, amíg elmegy cigit venni?

A tejüveg védi meg a következő generációt.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2013.07.11 13:48:29A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél

    Óz, tévedsz, nincs kiírva. Csak van egy kurvanagy 18-as karika.

    Fdvtv. 12. § (1) A dohánybolt külső felületén mindössze a következőket lehet és kell jól láthatóan megjeleníteni:
    a) „Nemzeti Dohánybolt” felirat;
    b) olyan kör alakú jelzés, melynek átmérője legalább 40 centiméter, és amelyen fehér alapon fekete nyomtatással megjelenítésre kerül a következő szám: „18”, azzal, hogy a kör alakú jelzés külső kerületén legalább egy 4 cm vastagságú külső, piros gyűrű látszik;
    c) a dohánybolt nyitva tartására és üzemeltetőjére vonatkozó, jogszabályban meghatározott adatok;
    d) a koncessziós szerződésben meghatározott, a dohányboltra utaló egységes jelzés;
    e) jogszabály alapján dohányboltban forgalmazható termék(ek) forgalmazása esetén az ilyen termék(ek)re utaló felirat vagy ábra azzal, hogy a (2) bekezdésben foglaltakat mindenkor alkalmazni kell.

    Ezen kívül bármi mást kiírni tilos. Azt is tilos kiírni, hogy 18 év alatt nem szabad belépni.

  • 2013.07.11 13:48:59Boccsantás

    Best comment:

    "Be kell vezetni a Nemzeti Bagaméri Fagylalt és Jégkrém hálózatot, ahová viszont csak kiskorúak mehetnének be."

    :-)

  • 2013.07.11 14:50:51Óz, a nagy varázsló

    A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
    Az utak mellett sincs kiírva, hogy a megengedett sebesség 60 km/h, csak egy kurva nagy 60-as karika, mégis megbübntet a rendőr, ha 80-nal mész. Tudod, nem hülyékre tervezték az országot, bár kétségkívül elég sok van belőlük, mint látható.

    "Ezen kívül bármi mást kiírni tilos. Azt is tilos kiírni, hogy 18 év alatt nem szabad belépni."
    Ezt hol is látod az adott törvényben?
    Mert az, hogy te úgy gondolod, még nem jelenti azt, hogy úgy is van.

    Bocs, egetverő baromságnak tartom az egész trafiktörvényt, valamint felháborító és arcpirító pofátlanságnak a trafikmutyit, de a logikus gondolkodást azért egyik sem zárja ki. Te is megpróbálhatnád.

  • 2013.07.11 14:51:32Óz, a nagy varázsló

    Ja igen, ezen kívül =/= ezenkívül.

  • 2013.07.11 14:52:14Slipping_Beauty

    Szerintem, ha ésszerű döntéseket hoznának, akkor az lenne a szabály, hogy kiskorú szülői felügyelet nélkül nem mehet be. Amúgy én szívbajt kapok attól, ha látom, hogy egy gyereket kinn hagynak a forgalmas utcán. Legutóbb a Margit-körúton láttam ilyet, az anyuka, vagy apuka egy pékség előtt hagyta a kisfiát. Ott nem túl széles a járda + nagyforgalmú út van mellette, bármikor rágurulhat a babakocsi az útra. Vagy történhet akármi a gyerekkel, amíg nem néz oda a szülő. Szóval ott maradtunk egy pár percig a barátaimmal, vigyáztunk a kicsire.

  • 2013.07.11 14:54:54csumpika1

    Ez az év problémája, hogy a kisgyerekes anyuka nem tud bemenni cigit venni a nemzeti dohányboltba... komolyan.. Szerintem is nettó gáz, ahogy van maga a trafik rendszer, de nem az benne a gáz, hogy 18 alatt nem mehet be senki. Van számtalan egység, ahol lehet kapni jégkrémeket, vízet és bármi mást, amit a dohányboltban (kivéve a cigit), szóval nem hinném, hogy akkora gáz lenne oda elmenni. Ez a "ne lehessen jégkrémet kapni" meg nettó baromság, képzeljétek, nem csak 18 alatt esznek az emberek jégkrémet, a gyerek meg szintén meg tudja venni bárhol máshol. A magyar népnek a vérében van a szájkarate útján való lázadás, bezzeg, ha valami fontos kérdésben kellene tenni, az utcára menni, megmutatni magunkat, akkor kurva nagy kushadás van.

  • 2013.07.11 14:55:40csumpika1

    Utólag is elnézést a szóismétlésért, nem volt kedvem szinonimákért kapkodni.

  • 2013.07.11 15:06:42közmunkás bérkommentelő

    monnyuk fagyit árulnak mindenütt
    akinek a kölyke nem bír a seggén megmaradni két percig, az logisztikázza össze a cigijét akkor, mikor épp nem a gyereket pesztrálja
    én se nyígok h nem tok dugni az asszonnyal ebéd után mert figyel a könyök.
    vállaltad, így jártál.

  • 2013.07.11 15:08:27közmunkás bérkommentelő

    amúgy, milyen fagyi van a nemzeti cigibótba? unilever vagy krafts ?

  • 2013.07.11 15:10:19Dr_Minimum

    Utáod a kormányt, de azért továbbra is az ő haveri körét gazdagítod. Milyen jelzőt használnál magadra ebben az esetben? :)))

  • 2013.07.11 15:12:37A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél

    Óz, az idézet véget ér ott, ahol jön egy szünet, az idézőjeleket kitehettem volna. Onnan, hogy "ezen kívül...", az én értelmezésem.

    Mondjuk nem nehéz erre az értelmezésre jutni, olvassuk csak el együtt még egyszer az első mondatot! :)

    "Fdvtv. 12. § (1) A dohánybolt külső felületén mindössze a következőket lehet és kell jól láthatóan megjeleníteni:"


    "MINDÖSSZE A KÖVETKEZŐKET LEHET..."

    Az új kreszben már benne van, hogy a sebességkorlátozásokat km/h-ban kell érteni. Korábban terjedt is egy vicces szösszenet a tájékozott és jogkövető gyorshajtóról, aki arra hivatkozva, hogy hazánk 1971-ben (vagy mikor) csatlakozott az SI mértékrendszerhez, és ennek használatát tette határain belül kötelezővé, ezért az ő fejében fel sem merült, hogy egy sebességkorlátozást előíró tábla, mely jogszabályon alapul ne lenne harmóniában az SI mértékegységekkel. Márpedig a sebesség az út/idő hányadosaként számítható, az útnak a méter, az időnek a szekundum az alap mértékegysége, tehát a sebességet jelölő táblák értelemszerűen méter/szekundumban adják meg az úton betartandó legmagasabb sebességet. Mivel a km/h és m/s között 3,6 a váltószám, a 60-as táblán lévő szám 60 m/s * 3,6= 216 km/h sebesseg jelent, ehhez képest a nála mért 120 km/h majdhogynem indokolatlan lassú haladásnak tekintendő.

    A mutyi egyébként engem is idegesít.

  • 2013.07.11 15:12:51csumpika1

    Adófizető állampolgár?

  • 2013.07.11 15:45:37Firefighter

    Nos, a dohányosok nem csak itt vannak gondban.
    Ma láttam, hogy egy egészségügyi intézetnél, az épület sarkánál(de kint az utcán) az anyuka füstbe burkolózott, a néhány éves kisgyermeke pedig "elszabadulva" beszaladt az aulába. Na, most, az anyuka ugye cigivel nem mehet utána egészségügyi intézetbe, és nem azért gyújtott rá, hogy eldobja. Mi a teendő? - Megy a gyerek után a portás, de nem a dohányzó anyuka.

    A dohányosok közül sokakban fel sem merül, hogy nem más a hibás, hanem a gond a saját szenvedélyük. Igen magánügy,ahogy az egyik hozzászóló megjegyezte de akkor legyen is az!
    Oldja meg!

  • 2013.07.11 16:05:22Münci66

    Uraim!

    Nem lehet egy másik megoldás?
    Engedélyezték a jégkrém, csoki és egyebek árusítását a trafikokban. Viszont az eredeti törvény épp a célcsoport egy részét (18 éven aluliak) nem engedi be a trafikba. Esetleg a "nép kívánságára" hivatkozva akarják egy újabb törvénymódosítással engedélyezni, hogy mindenki bemehessen a trafikba?
    Így nem kéne beismerni, hogy kissé elbaltázták a törvényt.

    Tisztelettel, Münci

  • 2013.07.11 16:15:45Reggie

    Erdekes, azert nem megy a hiszti, mert jatekterembe sem mehet gyerekestul...

    Szemelyes velemenyem az, hogy az a szulo, amelyik gyerek ellenere dohanyzik, az ne rinyaljon, hanem alljon be egy sarokba es melysegesen szegyellje magat.

  • 2013.07.11 16:42:39dns10

    Szegény gyerek kint sírt, miközben anyu cigit vett?
    A temetésén hogy fog sírni, amikor 50 évesen elmegy rákban...

  • 2013.07.11 17:11:31fizetekmegegysort

    Óz a nagy varázsló:
    Ha a családon belüli dohányzást tiltjuk, mert egészségtelen a gyerekre nézve plusz rossz példát mutat, akkor MINDENT tiltsunk ami ilyen. Nos, hol kezdjük? Cukor, kávé, alkohol, zsíros ételek, koleszterinbombák, tévé előtt tespedő, sört ivó, chipset rágcsáló apukák látványa. Töltöttkáposzta és zsíroskenyér vacsira, úr isten, anya meg akarja ölni a gYereket? Kakaó reggelire? Gyümölcsjpghurt. Reggelizôpelyhek és müzlik - mind mind tele van hozzáadott cukorral. Jesszus, csupa gyilkos szülő, mérgezi a gyereket! Hozzunk törvényt, hogy a gyerek csak biot ehet! Sőt, hozzunk törvényt, hogy ki szülhet gyereket! Sőt, karantén a kölyköknek, nevelje őket az Állam, mert jobban tudja mi a jó nekik. Majd minden ártalomtól megvédik őket, nem ám a hülye szülőre bízni! ...:)
    Nyekergünk a dohányzás ártalmain, miközben a gyerekek nagy százaléka minőségi éhező Magyarországon?! Nem vagyunk kicsit álszentek? Láttál már menzakaját? Az Állam már ovis kortól hivatalból mérgezi a gyerekeket, akkor hol van joga azt mondani a szülőnek, hogy ne cigizzen? Egyébként cigis ismerőseim kb 100%a kimegy a lakásból füstölni, nem a gyereke arcába fújja. Olyan ismerősöm viszont nincs, aki azért változtatna a saját étkezési szokásain, mert így a gyereke is egészségtelenül eszik.

  • 2013.07.11 17:19:00fizetekmegegysort

    Óz, ha annyi cukrot és zsírt kajálnánk amire szükségünk van, nem lenne az ország egyik fele dagadt a másik fele meg cukorbeteg/inzulinrezisztens...stb. A szülők sokkal több mással mérgezik a gyerekeiket, nem csak cigifüsttel. Egy elcseszett törvényre az nem mentség, hogy szégyellje magát az a szülő aki dohányzik.

  • 2013.07.11 17:32:17Óz, a nagy varázsló

    A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
    Az SI-hez 1980-ban csatlakoztunk, de a km/h már korábban is benne volt a KRESZ-ben. Ennek ellenére a táblán nincs ott. Csak egy szám karikában, ahogy itt a 18-as.

    fizetekmegegysort:
    Fentebb már írtam, hogy az átalalad felhozott termékekre hivatkozni baromság, ezekre ugyanis szüksége van a szervezetnek, cukorra is, zsírokra is.
    Nikotinra és a cigiben lévő egyéb mérgekre nincs.

    Magyarul baromságokat beszélsz.

    Sajnálom, ha ezt sokadszorra sem bírod felfogni, menj el elmeorvoshoz.

  • 2013.07.11 17:34:34Óz, a nagy varázsló

    fizetekmegegysort:
    A gyerek mondhatja, hogy nem akar 2 tányér velős pacalt enni, hanem csak 1-et, mert annyi egészséges.
    Ha mégis sokat evett, lemozoghatja.

    De hova a ferde faszba menjen, ha a lakásban cigizik a barom szülője, ahol van mondjuk 60 légköbméter, és 2 másodperc alatt annak minden köbcentiméterében ott van a cigifüst?

    A gondolkodást még nem próbáltad életedben, ugye?

  • 2013.07.11 18:38:43kvp

    Velemenyem szerint a 18-as korhatar jogos es be is kell tartani. Az, hogy kisgyerek be sem mehet arra is jo, hogy igy biztos mindenkinek feltunik ha megis bemenne, tehat nehezebb gyereknek dohanyt eladni. Egyebkent nyugaton is ez a helyzet, sok 18+/21+-os bolt elott hagyjak ott a felelotlen szulok a gyerekeiket.

    Egyebkent meg en minden olyan termeket kitiltanek ezekbol a boltokbol, amit 18 ev alattiak is vehetnek, de peldaul szeszesitalt csak itt lehetne venni. Tehat onnantol nemzeti dohany es italbolt lenne a neve, ahova viszont tenyleg nem mehetne be egy gyerek sem. Tovabba a vasarlaskor a penztargepekkel keszitettetnek egy felvetelt a vasarlo szemelyi igazolvanyarol. Amerikaban sok helyen ugyanilyen modon aruljak peldaul a fuvet. Igy kozpontilag ellenorizheto es kovetheto, hogy ki mennyi dohanyt/italt/kabitoszert vasarol. Aki eladasra vasarol az meg konnyen kiszurhato es adot csalni sem konnyu ha minden vasarlo es termek rogzitve van.

  • 2013.07.11 19:22:23fizetekmegegysort

    Óz, te igen pallérozott elme! Muti már meg, hogy hol állítottam, hogy cukorra egyáltalán nincs szükségünk! Azt mondtam, a szülők a sokszorosát (sok százszorosát) tolják a gyerek arcába, karöltve az állammal. És mondd már, "hova a ferde faszba meneküljön" az ovis, aki nap mint nap cukros lekváros tésztát kap, zsírban tocsogó levessel ebédre? Nem drága, nem mozogja le sem a hiper magas inzulin szintjét az állandó zabálhatnékkal. Lesz belőle dagi, majd dagadt, majd szív érrendszeri, cukor és magasvérnyomis beteg. Azt sem állítottam, hogy a cigi jót tesz - bárkinek. Pusztán annyit mondtam, nem az egyetlen ártalmas dolog, ezért ilyen alapon pl a cukorka boltból is kitilthatnánk a gyerekeket, s kikiálthatnánk balfasznak minden csokit /cukrot ajándékozó szülőt. Továbbá nem tudom, hány dohányos szülőt ismersz, de elég szar lehet neked, ha az összes ismerősödnek annyi esze van, hogy a gyereket füstös szobában tartja, s mellette pöfékel. Elég sok szülővel van kapcsolatom, és az a tapasztalatom, hogy úgy általában a szülők nem hülyék. Pontosan tudják, hogy a dohányzás ártalmas, azt is, hogy a gyereknek különösen árt, és a többségük mem zárt helyen dohányzik. Igen, képzeld, veszik a fáradtságot kimenni a terasz/erkély/kertbe a szabadba, vagy csak kilógni a konyhaablakon, de még egy szülőt sem láttam aki beült volna a gyerekszobába pöfékelni (vagy lehet, hogy az én ismerőseim hiper okosak?)
    Kedves Óz, stílusod maga a jellem, hogy kettőnk közül ki az, aki nem gondolkozik, azt inkább nem vitatnám! További kellemes megmondóemberkedést!

  • 2013.07.11 19:26:18bergerdani

    Úgy csináltok, mintha jégkrémet mostantól csak és kizárólag trafikban lehetne venni. Ott a másféle bolt, bemész, megveszed, mindenki örül.

    Cigit meg legfeljebb akkor vegyél, ha nincs ott a gyerek. Munkából hazafelé vagy reggel odamenet, van elég trafik. (Azt már személyes undokságból teszem hozzá, hogy aki kisgyerek nevelése mellett dohányzik, annál nagyobb féreg kevés van.)

  • 2013.07.11 19:49:14A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél

    Óz, látom leragadtál a lényegnél! :)

    Legyen az SI 1980 (az előző kommentben ott is volt a "vagy mikor", mert nem tudtam pontosan, wikizni meg lusta voltam, veled ellentétben). De az 1/1975 (II.5.) KPM-BM együttes rendeletben (magyarul KRESZ) tényszerűen NEM volt benne a 10. § 10. bekezdése, mely így szól:

    "(10) Az utasítást adó jelzőtáblán és a járművek forgalmára vonatkozó tilalmi jelzőtáblán, a kötelező legkisebb, illetve a megengedett legnagyobb sebességre utaló felirat a sebességet km/órában határozza meg."

    Ezt a passzust a 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet 4. § (2). (Hatályos: 2010. I. 1-től) iktatta be. Tehát 1975-től 2010-ig NEM volt benne.

    Lassan mondom, hogy mindenki értse! NEM. VOLT. BENNE.

    Nem is lenne ez érdekes, ha nem ez lenne egy délután a második tényszerű cáfolatom, két ordasbaromság állításodra. Az első volt, hogy ki van írva a dohányboltokra, hogy 18 év alatt nem lehet bemenni (mert nem, a rendelet nem sorolja fel azok között, amiket ki lehet és ki kell írni), a második pedig ez, hogy mikortól van a KRESZ-ben a km/h.

    Még ez sem lenne önmagában érdekes, ha tárgyi tévedéseid ellenére nem akarnál magadon kívül mindenkit elmeorvoshoz küldeni, vagy épp nem a logikát kérnéd számon többek közt rajtam, mikor te magad az értelmező olvasást is kénytelen vagy valahonnan a partvonalról elképzelni, mert neked az nyilvánvalóan nem megy.

    Borzasztó nagy az orcád, arrogáns vagy, miközben hülyeséget beszélsz. Emlékeztetsz valakire, nem is tudom... nem is tudom... szerinted ki lehet az?

  • 2013.07.11 20:20:48agyramegy

    Sokmindent nem lehet/szabad/javallott megtenni egy gyerekkel (sem).

    - Piros lámpán átsétálni a zebrán
    - Játszótéren és kijelölt körzetében dohányozni
    - Tömegközlekedési eszközön és annak megállójában dohányozni
    - Munkahelyen dohányozni
    - Gépjárművel gyorshajtani
    - Adót csalni
    - Feketén dolgozni (és fizetni)
    - stb.

    Most egy ponttal növekedett ez a hosszú lista. Na bumm... Mit kell itt háborogni?

    Zárszónak egy ismerősöm elképedését írnám le, aki szobakutyát tartott és az állat rákban múlt ki.
    - Mindig egészséges kaját kapott, mindig figyeltünk rá... Nem értem, mitől lett szegény rákos...
    Egy dologot kifelejtett. A párjával kemény dohányosok voltak, és a lakásban is úgy füstöltek mint a gyárkémény... De a kutya egészségesen élt világ életében... Na ja...

  • 2013.07.11 21:43:09joságos

    Itt Csepelen a Kossuth L. u-ban lévő trafikok mind nyitott ajtóval működnek. Úgy tudom ez nem megengedett. Félniük nem kell, mert nem ellenőrzi őket senki.

  • 2013.07.11 21:53:40kovi2

    Trafikból 5000 van az országban, egyéb olyan üzletből, ahol fagyit, újságot, vizet, vagy üdítőt lehet kapni legalább 40.000. És onnét nem tiltják ki a gyereket. Tessék oda bemenni, és ne a trafikba.
    A dohányos, hmm... Igen, annak valahogy meg kell oldania a dolgot. Szerintem a legokosabb (de messze nem a legkönnyebb) ha leteszi. Mármint a cigit. Nem lehetetlen. Én is megtettem. Már vagy harminc éve. És még a pénz is megmarad.

  • 2013.07.12 00:16:46Gera

    agyramegy - A mi kutyánk meg egész életében kinn lakott a kertben, aztán mégis nőtt egy fél ökölnyi daganat a lábára. Persze lehet, hogy sutyiban néha rágyújtott, mikor nem figyeltünk.

  • 2013.07.12 02:24:29Óz, a nagy varázsló

    fizetekmegegysort:
    De, pont ezeket a faszságokat írtad korábban.
    És már megint nem olvasol. A túlzott kalóriabevitelt LEHETŐSÉGE VAN lemozogni.

    A dohányfüst ellen nem tehet semmit, napokba telik, míg egyetlen cigi füstjének lerakódásaui kiürülnek a tüdőből.

    Már rég tudjuk, hogy hülye vagy, minek kell minden hozzászólásan újra bizonygatni?
    Tényleg ennyire fáj a gondolkodás? Biztos csak azért, mert még soha nem csináltad.

    A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
    Hagyd a baromságaidat, én tanultam KRESZ-t már 1976-ban is, benne volt.
    Annak hantázz, aki tegnap született, az lehet, hogy elhiszi.

    Ahogy a dohányboltos rendelettel kapcsoaltban is faszságokat állítasz. Arról ugyanis szó nincs benne, hogy miket LEHET kiírni.

    "Emlékeztetsz valakire, nem is tudom... nem is tudom... szerinted ki lehet az?"
    Anyád, az édes?

    Gera:
    Állítólag a dohányzás nem a lábat károsítja.
    Meg hát kaphat rákot az is, aki nem dohányzik, már az ókori egyiptomiak is kaptak.
    Csak aki dohányzik, ott legalább egy nagyságrenddel nagyobb a valószínűsége.
    Te sem a gondolkodók táborát szaporítod, ugye?

  • 2013.07.12 03:26:12darvaskristof

    Van néhány innovatív ötletem. Például megkéri a gyereket, hogy álljon be az ajtóba úgy, hogy a lába a küszöbön kívül van és tartsa az ajtót. Mert olyan szabály tudtommal nincs, hogy csak csukott ajtó mellett szabad cigit eladni.
    Vagy állítsa oda a babakocsit.
    Tényleg, babakocsival be szabad menni, vagy a tilalom 0 éves kortól érvényes?

  • 2013.07.12 05:48:49agyramegy

    A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél (LTR) és Óz, a nagy varázsló (ONV)

    Olyanok vagytok, mint két részeg a söntésben, akik félinformációkra és halvány emlékekre építkezve megváltják a világot és megmondják a tutit.

    LTR valami régi hoax levélre építkezik, addig eljutott, hogy elolvassa a KRESZ-t, amit egyébként jól idéz és még talán azt is felfogta, hogy ez egy rendelet.

    ONV pedig rosszul emlékszik a KRESZ-ben nem volt benne a km/h. Ezt utólag csak azért rakták bele, hogy az ilyen hoax levelkre építkezők ne okozzanak felesleges adminisztrációt a törvényi ismereteik hiányossága miatt.

    1968. november 8-án elfogadták az un. Bécsi Egyezményt, ami Közúti Jelzési Egyezmény. Ezt Magyarország 1976. március 16-án ratifikálta és 1977. május 21-től hatályos törvényerejű rendelet volt (vagyis magasabb rendű, mint egy kormányrendelet). Ez azóta már pár módosításon átment. Jelenleg 2004. évi XCI. törvény a hatályos.

    Ennek a törvénynek a C fejezetében olvasható:
    5. Sebességkorlátozás
    a) A sebességkorlátozás közlését a C,14 „A LEGNAGYOBB SEBESSÉG A FELTÜNTETETT ÉRTÉKRE KORLÁTOZVA” jelzőtáblával kell megadni.
    A jelzőtáblán megjelenő számnak a szóban forgó országban a járművek sebességének megadására a legáltalánosabban használt mértékegységben kell jeleznie a legnagyobb megengedett sebességet. A sebességet mutató szám alatt vagy után feltüntethető, például a „km” (kilométer) vagy a „m” (mérföld) jelzés.

    A KRESZ mellett ezt a törvényt sem árt ismerni, mert ebben sok minden le van írva, ami a KRESZ-ben nem egyértelmű, de itt szabályozva van.

    Az egésznek semmi köze nincs az SI mértékegységrendszerhez.

    Mint tudjuk a törvény nem ismerete nem mentesít a felelősségrevonás alól.

    Szóval mindkét résztvevő leülhet, tudása egyes.

  • 2013.07.12 06:27:45fizetekmegegysort

    Óz, TE AGYAMENT FASZ! Az inzulin rezisztenciát hogyan dolgozod le az edzőteremben? A szívbetegséget? A cukorbetegséget? Vagy egyszerű agyaddal hiszed, ha túl sok zsír/cukor/szénhidrát jut a szervezetedbe max kövér leszel, elmész futni, oszt jónapot???? Fogadd meg a tanácsod, gondolkodj, és ne bizonyítsd folyton, hogy szövegértési nehézségekkel küzdesz! Komolyan kedven Brúszviliszem fájhárdos mondása jut eszembe rólad: Mondd, mi zavar jobban, a zabszem a seggedben vagy a sötétség a fejedben?

  • 2013.07.12 06:29:37fizetekmegegysort

    *kedvenc/dájhárdos...bocs

  • 2013.07.12 08:05:53Balt

    Bezzeg kultúrországokban simán leküldöd a sarki trafikba egy spangliért...

  • 2013.07.12 08:09:34Balt

    "ez a korrupciós botrány a lehető legjobb alkalom arra, hogy tömegesen leszokjanak a dohányzásról."

    Innen már csak egy lépés, hogy Bajnaiék (a vadkenderes vadmarhával az élen) karton cigiket osztogassanak a választási kampányban. :))

  • 2013.07.12 08:15:49Balt

    Bors75: "Véleményem szerint pedig, a fent leírt esetek elkerülése érdekében, esetleg árulhatnának vegytisztán dohányárut, és akkor fel sem fog merülni ilyen ad hoc akció, mint velünk!"

    Így van, sztem is ez a megoldás. De akkor ugyebár szomjaztok a Nyugatiig. :)

  • 2013.07.12 08:23:52Ultrahangos Zsírbontás

    Ne töltsd meg a gyerek tüdejét cigifüsttel, inkább ne is menj be és ne vegyél cigit.

  • 2013.07.12 08:26:43Aiiaiiyo

    Nem kell ehhez a baromsághoz (t.i. kiskorú nem mehet be) nemzeti dohánybolt. Egy hónapja a székesfehérvári bíróságra voltam beidézve, ahol a bejáratnál közölték, hogy az egy éves gyereket nem vihetem be. Mivel a bíróság épületébe kiskorú nem léphet be. Az jó. Hagyjam ott a portán??? Szerencsére a józan ész győzött a jog felett (hehehe) és a bírónő megengedte, hogy bevigyem magammal. Amúgy nem gondolom, hogy az egészséges testi-lelki fejlődését gátolta volna az élmény, ahogy a trafikba bemenés esetén sem...

  • 2013.07.12 08:34:40Gera

    Óz - Pont ezt mondom baszki, hogy lehet rákos az is, aki nem dohányzik. Nem vitatom, hogy a dohányzás növeli a kockázatot, csak idegesít, ha valaki azt hiszi, hogy a dohányzásnak, pláne a passzív dohányzásnak egyenes következménye a rák. A pontos számra nem emléxem, de a tüdőrákra ez úgy néz ki, hogy valami 20% körüli lesz a kockázat a dohányosoknál, ami valami ötszöröse a nem dohányosénak. Persze érdekes lenne tudni, hogy a nem dohányos esetek mekkora hányada jön hasonlóan kockázatos, pl durván poros és hasonló munkahelyekről. A passzív dohányzás kockázata meg olyan embereknél mutatható ki, akik évtizedeken át olyan helyen dolgoznak, ahol tényleg vágni lehet a füstöt, ehhez a kitettséghez mondjuk egy családtagnak nagyon durván kell füstölnie. Annak nincs értelmezhető kockázata, hogy az utcán elmegyünk egy dohányos mellett, szerintem annak sincs, hogy egy átlagos lakásban egy átlagos dohányossal együtt élni.

    Amúgy nem dohányzom. Ebben mindenképpen nagy szerepe van annak, hogy a szüleim dohányoztak :)

  • 2013.07.12 08:54:53gada00

    Szerintem , sokat dobna a gyerekek védelmén ha nem lenne mindenki kiküldve az utcára dohányozni, ha meg maradtak volna az épületen belüli dohányzó helyek. A sétáló gyerek szinte csak dohányzó felnőttet lát az utcán.
    Szerintem a baromság netovábbja, így tuti kipróbálja, ha ezt látja maga körül mindenhol.

  • 2013.07.12 10:12:56A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél

    Viszont a KRESZ jelen állapotában, amikor a korábban hivatkozott helyen kiköti, hogy márpedig a sebességhatárokat km/h-ban kell értelmezni - hibás. Jogalkotói hiba ugyanis ha valami többször is megjelenik, redundánsan. A dereguláció során a KRESZ-ből, mint alacsonyabb rangú jogforrásból ki kellene venni ezt a sort, hiszen a kérdést már korábban törvényerejű rendelet, ma pedig törvény szabályozza.

    Agyramegy: a teljesítményedet 3-as érdemjeggyel értékelem, mert az előadottak tényszerűen helyesek voltak, de nem volt meg benne az a plussz, ami ezt az információt elhelyezte volna a rendszerben. Leülhetsz. Legközelebb dolgozz szorgalmasabban, tekintsd ezt a közepest figyelmeztetésnek, tőled többet várok.

  • 2013.07.12 10:15:31A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél

    Basszus, az előző 2000 karaktert elnyelt a rendszer...

    Röviden: Óz, te egy bazinagy troll vagy, aki olvasni sem tud, felétek bizonyára nem volt nagy becsülete a tanult embernek.

    Agyramegy: a Kresz hatálybalépésétől majdnem 2 évig a Bécsi Egyezményt sem léptették hatályba, tehát nem volt jogforrás a km/h értelmezésre. Igaz, az SI-t sem írták alá 80-ig, tehát arra sem. Ezek után nyer értelmet az előző kommentem, hogy miért értékellek hármasra.

  • 2013.07.12 11:05:19kököjszi

    Anyááám...
    A Porontyon meglett férfiemeberek a témához alig kapcsolódó dolgokban feszülnek egymásnak. És egyik sem enged ám.
    SI mértékegység, meg Bécsi egyezmény.... mit akartok bizonyítani? Hogy melyik nagyobb elme?
    És megin csak: anyááám.... :-(

  • 2013.07.12 12:21:56Illegális pártmunkás

    "Szavazzon a Fideszre, és törjön fel, mint Algyőnél a gáz!"
    :)))

  • 2013.07.12 13:21:52Sátán meg a Jocó

    Majd megszokjátok, hogy gyereket nem viszünk be dohányboltba.

    Ahogy nem illik kocsmába se vinni.

    De nektek, birkáknak, minden ilyesmi új.

    Kíváncsi volnék, hog yaz amerikai vasszigor-törvényt, miszerint 21(!!) év alatt nem juthatsz alkoholhoz, vagy a sved modellt, ahol is az alkoholárusítás IS állami monopólium, úgy értelmeznétek, hogy ez is csak és kizárólag a Kénköves Patásorbán műve, aki aközben tlaálja ki ezeket, miközben pamacsbajszán zsidógyerekek vére csöpög. Merthogy ilyet reggelizik.

    Csak az nem tetszik nektek, a kádárposvány-ra masztizóknak, hogy elér ide is a civilizált világ - gyereket nem visszük ilyen helyre és kész.

    Akinek ez magas és nem tetszik - nos, elhetne ez az ugródeszka a szavazóképességhez.

    :D

  • 2013.07.12 13:25:24Zed4preZ

    Akkor még egyszer:
    Leszarom, hogy más meg csipsszel tömi magát és naphosszat a tv előtt döglik, vagy egyéb módon mérgezi a saját gyerekét.
    Aki ilyet csinál, egy utolsó seggfej.
    Aki gyerekkel egy háztartásban él és dohányzik, az úgyszintén.
    Jelenleg csak az utóbbi a téma.

  • 2013.07.12 14:59:42fizetekmegegysort

    Sátán meg a Jocó:
    Nyilván a remek törvények miatt járnak a svéd/finn fiatalok a két ország közt járó hajókra eszméletlen részegre inni magukat. És nyilván ezen remek törvények biztosítják, hogy az említett államokban az alkoholizmus az egyik vezető társadalmi probléma. Pedig gyerek ott tényleg nem mehet alkoholt árusító boltba...

  • 2013.07.13 23:39:50Katic

    Nem szoktam hozzászólni, de már ne bírtam a ....
    1. A kávé, az alkohol ugyanolyan káros, sőt a hamburger, a sült krumpli és még sorolhatnám.
    2. A stresz 3X mégegyszer mondom HÁROMSZOR jobban hozzásegíti az embert a betegségekre.
    3. A kormány kurv..ra szarik a mi egészségünkre, ha az érdekelné csak egészséges kaját lehetne kapni és pl. a cigi be lenne tiltva..de nem, helyette emeli az árat = több pénz neki...
    ennyi...

  • 2013.07.14 10:01:01gada00

    A dohányzókat stresszben kell tartani, így többet vásárolnak. nem elég a felirat meg a fénykép a dobozok oldalán.
    és ez tényleg így van szerintem, kb 15 évig dohányoztam, ezért sejtem ezt.

  • 2013.07.15 14:20:40hjh666

    Ma történt meg az első trafikos látogatásom. Mivel nem tudtam hogy gyerek be nem léphet simán bementünk. Megrökönyödve hallgattam végig az eladó hihetetlen agresszív fennhangon szóló "felszólítását" hogy a gyerek azonnal menjen ki, kérdeztem hogy akkor mit gondol kinthagyok egy 3évest? Őt az nem érdekli. A gyerek megdermedve óriási szemekkel, szipogva figyelt a küszöbön, mert megengette az eladó hogy oda állhat, anya bent ő kint--úgy bántak szegény gyerekkel mintha valami bűnöző lett volna és most bünti van. Majd én helyreteszem a gyerekem, de ne egy trafikos emelje fel a hangját. A szülői felügyeletet én gyakorlom, és én vagyok a felelős a fiamért, nem is értem hogy gondolják, hogy majd kint hagyom, mert ha történik vele valami persze hogy a szülő felelőssége. De ha kint is hagynám ki se látnék rá a füstüveg miatt! Igen, ennyire fontos az államnak az egészségvédelem. Nálam bejött, mert inkább leszokom a dohányzásról, mintsem magára hagyjam a fiam egyedül a járdán. Belőlem nem fognak meggazdagodni.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta