SZÜLŐSÉG

78 ezer forint - miért ennyiért dolgoznak a bölcsődékben?

2010. december 29., szerda 08:31

Furcsa lehet ez a felhívás itt a Porontyon, de nem tudtunk mást tenni, mint kiállni a bölcsődei dolgozók mellett. Ugyanis azt szeretnénk, hogy gyerekeink jobb ellátásban részesüljenek és a mellettük nap mint nap odaadóan dolgozók megbecsülést élvezhessenek. Ez a megbecsülés a jelen állás szerint elmarad. Politikusok, váljatok Michael Portillóvá!

Portillo

A bölcsőde a legtöbb gyermek elsődleges szocializációs helye, ahol a mintakövetéssel a kisgyermekek fejlődése felgyorsul: gyorsabban tanulnak meg beszélni, válnak szobatisztává vagy étkeznek önállóan. A gondozók a gyerek életkori- és egyéni sajátosságait, fejlettségét, pillanatnyi fizikai és pszichés állapotát, hangulatát figyelembe véve segítik a gyermek fejlődését nem ritkán napi tíz órán keresztül.

A Bölcsődei Dolgozók Országos Szakszervezete a napokban kiadott közleménye felhívja a figyelmet a bölcsődei alkalmazottak fizetéseinek az aránytalanságaira. A szervezet szerint ugyanis 2011-ben a bölcsődei dolgozók több mint felének a jövedelme a minimálbér (78 ezer Ft) és a szakmunkás bérminimum (94 ezer Ft) szintjén lesz, a 20-25 éves munkaviszonnyal rendelkező dolgozók illetményének országos átlaga nettó 79 000 forint. Tényleg ennyiből kell megélnie annak, akinek a munkáján részben az múlik, gyermekeink hogyan is élik első éveiket?

A szakszervezet egyben felhívást is intézett a politikusokhoz: cseréljenek egy hétre! Idézem:

“Szervezetünk tagjai felajánlanak egy cserét, az állást halmozó nagykeresetű döntéshozóknak, hogy megtapasztalhassák, hogyan lehet a túlzsúfolt intézményekben, naponta több mint 400 kg-ot emelve, hajolva, guggolva, fél életet a szőnyegen töltve, jókedvűen, odaadóan, felelősségteljesen kisgyermekeket nevelni. Mindezért cserébe pofátlanul alacsony bérezésben részesülni; ebből számlákat fizetni, megélni; fiatalként az életben „elindulni”, gyermeket vállalni, vagy idősebbként támogatni a már kirepült, de életet kezdeni egyedül nem tudó gyermekeiket.”

Jó pár évvel ezelőtt Nagy-Britanniában is felajánlott egy érdekvédő szervezet a politikusoknak egy hasonló cserét: egy hetet kértek tőlük egy szingli kismama bőréve bújva, juttatásaiból megélve. A feladatra ott akadt is vállalkozó szellem: a konzervatív Michael Portillo, aki akkoriban igencsak esélyes volt a pártvezetői szerepre (és nem ezen az eseten múlt, hogy nem sikerült neki).

Portillo egy hétig egy fiatal anyuka illetménye (80 font) mellett a hölgy négy gyermekét és két munkahelyét is megkapta. A politikus transzformációjának hetét – magyar politikusok, figyelem! – végigkövette a BBC2, és a műsor hatalmas nézettséget és természetesen elképesztő népszerűséget hozott.

Én még akár drukkolnék is egy olyan magyar politikusnak, aki ezt végigcsinálja. Portillo ugyanis nem csak jóval ismertebb és népszerűbb lett a vállalás által, de a dolog eredményeképpen Angliában megnövelték az ilyetén szociális juttatásokat... Úgyhogy most akkor megismételjük: belevaló politikus kerestetik! Aki egy hétre bölcsődei gondozónővé válik, azt a Poronty egy héten át minden nap leköveti, a hét végeztével kitünteti és indokolt esetben "A Poronty Hőse" plecsnivel ékesíti. Jelentkezni a divany@divany.hu emailcímen lehet.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.12.29 09:16:24Hűbele

    "A bölcsőde a legtöbb gyermek elsődleges szocializációs helye,"

    ????
    Jelenleg a 3 év alatti gyerekek kb. 10 %-ának jut bölcsődei férőhely Magyarországon, az Uniós előírás is csak 30 % lenne.
    Basszus, azért egy újságíró nézzen már utána a tényeknek, mielőtt totál baromságokat ír, mert ez a fajta tájékozatlanság ultraciki.

  • 2010.12.29 09:35:09csuni

    Hűbele!
    Oké,az a "legtöbb" nem kellett volna a mondatba.Esetleg beszúrhatta volna,hogy a dolgozni visszatérő szülők gyermeke.Viszont a fizu tényleg ilyen éhhalál közeli.

  • 2010.12.29 09:37:16Aggie

    Drága nagyanyám mondja mindig, hogy mindenkinek a saját batyuja a legnehezebb.....
    Megfordithatom a dolgot? Az óvónők normális munkakörülmények között dolgoznak, nem kell nyáron +30 fokban, télen -20-ban senyvedni. Nyáron 1 hónap biztos szabadsággal, minden karácsonyt, húsvétot, és egyéb ünnepnapot a családdal tölthenek - nincs éjszakai műszak, hétvégi ügyelet. Nincsenek kitéve felnőttek agressziójának - miközben egy kórházi nővér nagyjaból ugyanannyi fizetésért, többségük diplomával dolgozik hétvégén, éjszaka, minimum 1, de inkább 2 ünnepet végigdolgozik minden évben, néha részegekkel, néha szimplán bunkó rokonokkal hadakozik. Nyári szabadság max. 2 hét, karácsonykor vagy az ünnepek előtt pár nap vagy utána néhány, olyanról, hogy december 20-január 4-ig a családdal vagyunk, csak álmodoznak. Kedves Divány, tessék kipróbálni, talán nem is lesz olyan rossz óvónőnek lenni!

    És még egy dolog, Angliában egy 4 gyermekes egyedülálló anya nem 80 fontot kap hetente, hanem sokkal többet - a lakhatási es egyéb támogatások széles skálájáról, aminek igénylésére már az iskolában tanítanak, nem is beszélek. Még a 2 szülős háztartásban élők, ahol mindkét szülő dolgozik, több csp-ot kapnak.

  • 2010.12.29 09:48:16nexialista

    Magyarországon azok a munkák a legkevésbé megfizetettek, amikben emberekkel foglalkoznak;
    ami arról tájékoztat, hogy
    1/ keveset számít az ember, legkevesebbet a társadalmilag még/átmenetileg/már nem "hasznosak" (bölcsődék, óvodák, iskolák, egészségügy, idősotthonok)
    2/ mivel az ember maga leértékelt, a személy körüli teendők is értéktelenek
    3/ főleg férfi szempontok érvényesülnek (elvégre a legtöbb döntéshozó férfi)

  • 2010.12.29 10:29:28Borcsika

    Köztudott, hogy bölcsődében csak azok dolgoznak, akik elhivatottak. Míg 25-30 évvel ezelőtt "szeretem a gyerekeket, és kellene valami munka" alapon lett sok nőből óvónő, vagy bölcsődei gondozónő, addig mára az a helkyzet, hogyha nincs elhivatottsága az illetőnek, és nem hajlandó lemondani dolgokról, bizony keres más megélhetési forrást.
    A mi gondozónőnk pl. vállalt gyermekfelügyeletet a szabadidejében. Az enyém is többször volt nála, aikor nem tudtuk másképp megoldani a felügyeletét, és a bölcsiben szünet volt. Ugyanez igaz az óvónőre is, bár ő nem akárki gyerekére vigyáz, viszont nem is kér érte pénzt.
    Én is pedagógusként végeztem, és elgondolkozom sokszor, hogyha nem váltottam volna, akkor a férjem mostani fizetésével, és az én pedagógus fizetésemből kb éhenhalnánk, de minden esetre nagyon nehezen élnénk.
    Tisztelem őket, hogy ezt a nem könnyú munkát ilyen alázattal, és odaadással végzik.
    A nővérekről a tisztelet, és az alázat már annyira nem mondható el. Ők úgy végzik a munkájukat, ahogy meg vannak fizetve. És a többségük vállal gondozást (sok pénzért - tapasztalatból tudom). De hiába, mert a habitusát nem tudja levetkőzni. Pedig azt hiszem, óránként egy nem macerás betegért felmarkolni 1500 Ft-t feketén, nem olyan rossz pénz. És van neki a faluban 10-15 stabilan. Ki lehet számolni.

  • 2010.12.29 10:33:35nadjasurrealist

    igen ez nagyon szomorú, sajnálom őket, a helyzetet, hogy összevonták a bölcsiket, hogy nincsenek férőhelyek, hogy avval a minimálissal is visszaélnek, nem mindenki, de sokan, nem részletezem,
    még nem tudom nálunk lesz a bölcsi vagy sem, ez tavaszra eldől, akkor mondják ki a nagy döntést, a gyerek 3 hónapos volt amikor jelentkeztünk, egyedülálló anyuka vagyok és egész életemben a kerületben éltem, ezekre a körülményekre is azt mondták, jaaa sokan vannak ezzel így, szerintem abnormális az egész család támogatási és szociális ellátási rendszer, persze mondjuk több bölcsőde és a bölcsődei dolgozók fizetésemelése meg egyebek javítanának a helyzeten, de hát egyelőre örülök ha bekerül a gyerek, akármilyen is

  • 2010.12.29 11:02:16nehogymáneszójjakbe

    Aggie

    Pontosan!
    Nem túl sokkal többért dolgozik 1 tűzoltó is...Csak "egy kicsit" más körülmények között...

  • 2010.12.29 11:25:45EgyApuka

    Az óvónőket és tanítókat szét lehet választani "jó" és "rossz" csoportra.
    Lányom 2.5 éves 6 hetet töltött óvodában. Rossz tapasztalatunk van és sajnos több szülőtől halottunk hasonló problémákról.
    A gyermekek folyadék fogyasztása 1dl egész nap!!! Értem én hogy akkor nem pisil be...
    Adnak nekik gyümölcsöt is (amit a szülők biztosítanak és hegyekben áll) 2 szem alma és 2 mandarin 12 gyerekre, biztos 5 perccel tovább tartana pucolni még...
    Minden játékból van 12db és ha valamelyik gyerek odamegy a másikhoz azonnal rászólnak, hogy van másik játék játssz azzal. Közösségi nevelés jó példája, utána meg csodálkozunk a szegregáción...
    A jelenlegi bölcsődei helyek nagy része azért van feltöltve mert a szülő nem tud mit csinálni (neki is 28.000-ből kellene megélni).
    Nem kellene sok ahhoz és ez nem pénz kérdése, hogy a "rossz" óvónőből "jó" legyen, csak egy kis odafigyelés.
    Felhívnám a figyelmet arra, hogy ez saját tapasztalat és én is tudok olyan helyekről ahol ez nem így van, ezért is mondom azt, hogy nem (csak) pénz kérdése.

  • 2010.12.29 12:01:46nexialista

    egyapuka, remélem, hajlandó vagy csakis hivatástudatból dolgozni napi akárhány órát létminimum alatti bérért,
    mert ugye tudjuk, a minimálbér jóval a létminimum alatt van, és férfiak döntöttek róla, mint ahogy egyéb szociális kérdésekről is...

  • 2010.12.29 12:03:08nexialista

    ...ja és cseppet sem leszel frusztrált saját nyomorszintedtől, sőt, nem ezt adod tovább önkéntelen...

  • 2010.12.29 12:19:54EgyApuka

    nexialista,természetesen én is azt szeretném, ha mindenkinek nőne az életszínvonala és én is jóval többet keresek ennél. Persze senki nem sajnált akkor amikor éveken keresztül aludni jártam csak haza nem volt hétvégém és bármikor hívhattak telefonon. Nem volt szabi amit ne munkával töltöttem volna. A végeredmény: egészség a romokban, család a romokban, cserélnél velem? Feleségem osztálytanító volt 4 évig, azt tudom mennyi munkával jár. Ha nem építették volna le még mindig tanítana. Ha 10 évet visszamehetnék az életben lehet a 78.000 forintot választanám, mert akkor lenne életem...

  • 2010.12.29 12:33:49Aggie

    @nexalista:
    mit ertesz az alatt, hogy nyomorszint?
    Lassan 40 eves vagyok, de gyerekkent soha nem ereztem, hogy nyomorognank, pedig sokkal-sokkal rosszabul eltunk, mint ahogy a mostani csaladok nagyon nagy szazaleka. Fogalmunk sem volt rola, hogy van olyan, hogy Lego, hogy letezik a vilagon teliszalami, mar a parizser is luxus volt. Volt 1 par ciponk minden szezonra es boldogok voltunk vele, a masik levetett ruhajat hordtuk es nem okozott semmilyen gondot. Valahol nagyon nagy gond van azzal, hogy nem tudjuk hol az eleg!

  • 2010.12.29 12:59:37EgyApuka

    Aggie teljesen egyetértek veled. Édesanyám szülei meghaltak és rokonoknál nőtt fel, nem az volt a kérdés, hogy tudják-e taníttatni hanem az, hogy jut-e 1 szelet kenyér neki vagy sem. Fekhely volt, mert ahol 7-en vannak 1 szobában ott elfért egy 8. is. 1960-ról beszélek és ez akkor nem volt kirívó eset.

  • 2010.12.29 13:12:54hunterx

    Minden tiszteletem a bölcsődei dolgozóknak, valóban nagyon kevés az erkölcsi és anyagi megbecsülésük!!!

  • 2010.12.29 13:20:41Aggie

    @EgyApuka:
    Anyukam meseli neha, hogy mennyire szomoru volt (1970 korul jarunk...) amikor a szomszedoknal latt Karacsonykor a narancsot, de o nem vehetett nekunk. Szegenykem feleslegesen ostorozta magat, mert nekunk fel sen tunt, hogy a narancs hianyozna az eletunkbol.

  • 2010.12.29 13:42:09anikóanna

    Mivel a saját bőrömön is tapasztalom a bölcsődei élet örömeit, lehetőségeit, muszáj szólnom. A keresetünket a közalkalmazotti bértáblázat határozza meg, nem mi.Az utóbbi időben felkapott téma lett a gondozónők szerepe, ami nagyon helyes, de ne akarjuk a lovat átugrani, mert leesünk róla. Senki nem tudja a szakembereken kívül, hogy mivel is telik egy nap az intézményben. Emelünk, cipelünk, folyamatosan beszélünk, személyre szóló kapcsolat, foglakozás. Szükség szerint pelenkázás, fürdetés, ágyba tevés, vagy öltöztetés. Amíg otthon mindezeket egy,max.két gyermekkel teszik a szülők, addig a bölcsődében 12-22 gyermekkel kell. Ezt nem lehet másképp,csak hívatás tudattal végezni. 36 év után nincs meg a nettó 100000Ft.-om. Nem csak fizikai munkát végzünk, hanem szellemit is. Igen is tanulunk, képezzük magunkat,nem csak a kakis pelenka cseréje a feladatunk,mert sokak szemében mást nem teszünk. De mivel a minisztériumok is csak dobálnak egymás között, nincs tulajdonosunk, miért gondoljuk, hogy a nép többet tudna erről a munkáról.Nincs meg a megfelelő propagandája ennek a munkakörnek.Kár. Érdemes lenne,mert a jövő nemzedéke a mi kezünkön keresztül nevelődik.Kellenének a lelkes fiatalok is. megérné.

  • 2010.12.29 14:10:35HostageChicken

    jujj oda ne rohanjunk...
    nekem egy kissé nehezebb szakmám van,és örülök,ha megkapom a 70-et :)

  • 2010.12.29 14:49:49anyany6

    HostageChicken !
    inkább veled értek egyet, nem a cikk írójával...
    a munka nehéz. és mutassatok olyat, aki nem polgármester vagy cégvezető, és meg van fizetve...
    vagy meg van fizetve, de cserébe nem húzzák le a bőrét napi szinten...

    a saját példám: kétdiplomás, (tanár és mérnök) kisgyerekkel, munkát nem kap, jelenleg az egyik multinál vagyok részmunkaidős pénztáros...
    50ezerért dolgozom. és napi több tonnát mozgatok meg, nem 400kilót...
    szóval nem sajnálom én a bölcsis dolgozókat, pláne azért nem , mert sz@rnak odafigyeleni a gyerekemre.
    a rosszulevő gyerekem ott elvileg jól eszik, de vagy a kaja hiányos, vagy egyszerűen nem eszik, és lazán a képembe mondják, hogy rendesen evett.
    most amióta oktatási szünet van, itthon tömjük, a férjemmel felváltva. és láss csodát, lassan 2 hét alatt 75dekával több a leányzó...

    anyukám óvónő. sokat szidja a munkahelyét, de alapvetően azért jól elvan. kb 35éve...
    mutassatok már egy embert, a mostani 20-30asok közül, aki 30év múlva is ott fog dolgozni, ahol most...

    és szívesen tanítanék, ha már ez a szakmám. de az iskolák ahova az önéletrajzom elküldöm, még arra sem veszik a fáradtságot, hogy egy nyomorult emailt írjanak, hogy az önéletrajzomat köszönik, de újrahasznosításra került a papírgyűjtőben...

  • 2010.12.29 14:53:54anyany6

    és hozzátenném, hogy mivel a gyerekem allergiás (tej, tojás mogyoró), elvileg nem adnak neki olyan dolgokat...
    de nem ellenőrizhetem, a tápszerét meg nem vihetem be. hasonlóan dobozos szója vagy rizstejet sem...
    annyi biztos, hogy amikor tortáznak, a kisálynom csak nézi. nem egyszer fordult már elő, hogy "elfelejtettek" szólni. és a gyerekem este elalvás előtt meséli szipogva, hogy a többi gyerek tortát evett, ő meg nem kapott.
    vagy amikor szóltak, akkor reggel 8 előtt benyögték, hogy torta, vigyek valami, mert az lesz a tízórai...

  • 2010.12.29 17:14:01nexialista

    most akkor azért legyen valaki elégedett, mert másoknak esetleg még rosszabb?
    kész vagyok mindazokért ugyanúgy kiállni, akik szintén kevésből tengődnek; harminc-negyvenezres rezsi mellett (plusz közlekedés) marad egyáltalán ennivalóra?
    viszont amíg nem állnak ki magukért a keveset keresők, nincs értelme helyettük bármiért szólni, ez igaz...

  • 2010.12.29 17:29:44FANNY

    KEDVES csuni! (2010.12.29.09:05 hozzászólásodhoz, mely idézet pontosításra vár:

    "Kedves politikusok,ő biztosan szívesen cserélne egy hétre,hónapra veletek!"

    az idézet helyesen:
    ...Politikusok, MI MAGYAROK biztosan, szívesen cserélünk Veletek egy életre munkát, és bért is!

  • 2010.12.29 17:59:50szokecsaj12

    Egyapuka!

    Ha elégedetlen vagy az óvodai ellátással, vedd ki a gyereket és vidd máshová (amennyiben megoldható, és nem kistelepülésen éltek).

    Nekünk mind a bölcsőde, mind az óvoda nagyon bejött. A bölcsibe mi hordtuk a pelust, a gyümölcsöt, a játékokat is a csoportpénzből vették, amit a szülők összeadtak, de: a gyerekem nagyon jó helyen volt, amíg dolgoztam. Odafigyeltek rá, követték a fejlődését, rászóltak ha kellett. Minden este tájékoztattak arról, hogy mit csinált, hogy csinálta, mit evett, mit nem, mennyit aludt, kivel játszott, stb. stb. Szabályokat tanult, mint pl. nem vesszük el mástól, amivel játszott, akkor sem, ha van még 10 ugyanolyan a szobában.

    Igaz, ezért mindennap fél órát kellett utaznunk, reggel is, este is (azaz összesen egy órát). De megérte. Minden tiszteletem a volt bölcsődénk dolgozóinak, vezetőtől udvarosig.

    Most már ovisok vagyunk. Most már nem kell utaznunk. De itt is nagyon jó helyen van a gyerekem. Megkapom itt is a tájékoztatást, és fejlődik a csöppem, rajzol, ragaszt, mondókát mond, énekel, játszva tanul. Huszonnyolcan vannak a csoportban. És mégis úgy ragaszkodik az óvónénijeihez, hogy tudom, hogy ezt nem lehetett volna elérni nála másképp, csak nagyon-nagyon sok odafigyeléssel.

    És nem kis dolog, hogy ősz óta, amióta ide járunk, még egyszer sem volt beteg. Mert törődnek vele, ha nem is annyit, mint itthon én, de közel annyit.

    Szóval ha nem vagytok elégedettek, váltsatok. Igaza van a cikknek, hogy sok múlik rajta.

  • 2010.12.29 18:08:31szimplalány

    Én vállalom. Álláshalmozó ugyan nem vagyok, hanem országgyűlési képviselő, és folyamatosan azért küzdök, hogy a gyermekek nappali ellátása jobb legyen, és hogy a nőknek ne jelentsen szinte megoldhatatlan feladatot a munka és a gyereknevelés összehangolása, ami jelenleg egy durva akadálypálya. Itt el lehet olvasni, hogy mit tettem eddig ezügyben. Nem a cikk olvastán kaptam a fejemhez, hogy, hú, milyen jó téma: www.ertseykatalin.blog.hu

    A gyerekeim még nincsenek 7 évesek, tehát nem volt túl rég, amikor kettejüket láttam el napi 24 órában. Szerintem menni fog.

    A fizetésem valóban több, mint a bölcsődei dolgozóké: egészen pontosan azonos a brit minimálbérrel. Ezért napi 12-14 órát dolgozom.

    Kíváncsi vagyok, akad-e egy bevállalós magyar közmédium, ami jön velem egy hétig.

    Február 14-én kezdődik a parlament, akkor indulhatunk is. A munkarendem: reggel 8-ra viszem a gyereket iskolába, onnan nincs megállás este 9-ig. Hétfőn bébiszitter, mert éjfélig szoktunk ott ülni a parlamentben, a többi napon a szokásos időben hazajövünk a gyerekekkel (ovi-iskola), esti menet: vacsora, fürdés, mese, alvás és amikor lefekszenek, akkor ülök vissza a géphez dolgozni, kb. 9 körül, és dolgozom kb. éjfélig.

    Várom a Poroty és a tv stáb jelentkezését, megírom az emailemet.

    Ertsey Katalin
    LMP

  • 2010.12.29 18:19:30Aggie

    @nexialista:
    ha a problema a kozalkalmazotti bertablaval van, akkor szoljon arrol a cikk!
    De ahogy korabban is irtam/-tuk nem keres tobbet egy tuzolto sem, es egy nover sem. Barmelyik vagy 24-25-26-bol minimum egy napot dolgoztal, ugyeltel, szedted ki a reszegeket az arokbol, mentetted a balesetes kocsikat. Nagy valoszinuseg szerint a szilveszteri 3 napbol is dolgozni fogsz egyszer. A bolcsis nenik meg egy hete otthon vannak, volt ido beiglit sutni, ajandekot csomagolni, gyerekkel lenni. Egy korhazi osztalyt sem lehet bezarni, mert karacsony van, ahogyan a tuzoltosagot sem, bolcsisneni mit szolna hozza, ha ugyanennyi penzert nyaron is dolgoznia kellene, karacsonykor es husvet hetfon is? Akkor milyen levelet irna a parlalamentbe?

  • 2010.12.29 18:33:23nexialista

    @aggie
    most akkor azért elégedjenek meg a semmivel, mert másnak sincs több? "hú de jó dolguk van, azannya"
    inkább a többi semmitsekapóval lehetne együttműködni, igaz?

  • 2010.12.29 18:35:19nexialista

    @szimplalány
    légy szív', ne vedd el a férfiak lehetőségét...

  • 2010.12.29 18:37:55csuni

    FANNY,köszönöm a helyesbítést,tökéletesen igazad van!

  • 2010.12.29 18:47:54nexialista

    @aggie
    a rendőröknek magas a fizetésük, plusz húsz év után elmehetnek nyugdíjba, érdekes, hogy mégis a "bölcsis néniket" kezded ki

  • 2010.12.29 19:33:41EgyApuka

    szokecsaj12!

    Igen, Ők a "jó" óvónénik :)
    Kistelepülés, de kénytelenek leszünk megoldani, mert mint írtad, ha a gyerek nem érzi jól magát beteg lesz és úgy is otthon marad.

    szimplalány!

    A munkát sosem irigylik :D:D

    Mindenkinek lehetősége van munkahelyet váltani, ha úgy is képezniük kell magukat váltson. Ha már belefásult nézzen magának új kihívást. Ha pedig nem elégedett valaki a közalkalmazotti bértáblával mennyen el a versenyszférába. Ha az sem elég még mindig lehet vállalkozó az ember ott pedig tényleg csak rajta múlik mennyi az annyi.

    Én mérnökként dolgozom egy olyan cégnél ahol folyamatos termelés van. Ha nem megy az a gép ami hozzám tartozik lehet munkaidő vége, este, hétvége vagy a házassági évfordulónk dolgozni fogok. Tervezni pedig nem lehet, hogy egy gép mikor áll meg.

  • 2010.12.29 20:19:34Aggie

    @nexialista:
    gratulalok, sikerult leszurnod a lenyeget.

  • 2010.12.29 21:01:43szokecsaj12

    EgyApuka!

    Azért minden szülő nem válthat munkahelyet. Mi egyedülálló vidéki szülők pl. nem. Munkalehetőség alig van, a gyereknek viszont enni kell, ruha kell. Nem adhatsz fel egy biztos állást annak a reményében, hogy majd máshol többet keresel. Egyrészt már az interjún neked szegezik a kérdést, gyereke van? egyedül neveli? és hova teszi, ha beteg? Egyszóval fel sem vesznek. Ha meg igen, kapsz minimum 3 hónap próbaidőt, ami alatt bármikor elküldhetnek. Ehhez elég egy két hetes himlő. Ami kisgyerekkel bármikor bejöhet.

    Szívesen venném, ha a kezdeményezést az eredeti formájában is kipróbálnák.

    Mert az egyedülállók helyzetén sem ártana, ha a döntéshozók elgondolkodnának. Sok szülő nem támogatja az elhagyott gyerekét. Sajnos. Nem egy ilyet ismerek. És azért írom, hogy szülő, mert sajnos "anyában" is van "szerencsém" ilyet ismerni. A gyerektartás, amit a bíróságok megítélnek, sokszor semmire nem elég. Az egyedülállóknak járó családi pótlék csak nehezen fedezi az óvodai ellátást, az iskolát meg már egyáltalán nem. Mivel mindössze 700 forinttal több, mint a sima családi pótlék. Sokan vagyunk, akiknek viszonylag jó a fizetése, de a nyakán marad az egykori közös otthonra közösen vállalt hitel. Az óvodai ellátást pedig csak a nyugdíjminimumig támogatják az önkormányzatok. Én egyedülállóként teljes térítési díjat fizetek. Épphogy megélünk. Nekünk az a 4-5 ezer forint is nagy segítség lenne, ha támogatott összeget fizethetnénk.
    Így azonban összeteszem a két kezem minden hónapban, amikor betegség nélkül megússzuk. Mert nincs hova tennem, ha beteg, és elfogyott a szabim, akkor táppénz. 50 %. Ez is gáz. Szóval lenne miről beszélni. Egy egész sorozatot lehetne ebből a témából csinálni, ha bármelyik médium úgy érezné, hogy akar róla beszélni.

  • 2010.12.29 22:14:31szimplalány

    @nexialista:

    én nem olvastam sehol, hogy kizárólag férfiakra vonatkozik a felhívás...

    de oké, szerényen félrehúzódom, és helyet adok a tolongó férfi képviselőtársaimnak. :)

    ha valamilyen érthetetlen okból nem jelentkezne egy sem, engem megtaláltok, a címemet elküldtem a megadott emailre.

  • 2010.12.30 12:45:58Puszpanya

    szimplalány,
    egy szavazat Neked! :D

  • 2010.12.30 13:24:15hunterx

    Sokan azt írták, hogy milyen jó a bölcsődei dolgozóknak, mert a szünetek alatt otthon lehetnek. Ez nem igaz, éppen a bölcsődékben nincs karácsonyi, őszi, tavaszi szünet. Két ünnep között is dolgoztunk és vittük a gyereket a bölcsődébe.

  • 2010.12.30 21:28:15CsigaSün

    Szégyen és gyalázat, hogy akik a jövő nemzedékével foglalkoznak, nevelik(hisz ezt teszik, mert mi, szülők, nem vagyunk ott adott fontos pillanatokban) ekkora "elismerésben" részesüljenek.Igazából szavakat se találok.Én sem dúskáltam míg dolgoztam(bár csak eladóként "működtem") s ebből kifolyólag most sem teszem, de ez az info teljesen mellbe vágott.Főleg, hogy most voltam érdeklődni, hogy jövőre bekerülhessen a porontyom(jelzem a második bölcsibe kaptam sorszámot, s ez gondolom még istenes),és a bölcsődevezető-helyettes attól függetlenül, hogy rohant, kedves volt, közvetlen, megértő.
    Szimplalánynak üzenem:már látom nem véletlen adtam a voksom nekik:D örömmel várom a fejleményeket:)

  • 2010.12.30 23:26:41akkorisajuditvoltam

    Sziasztok,

    először is, a cikkbéli 80 font M. Portillo információja. Nem mai adat, hanem akkori, amikor a hack történt. HETI 80.
    Továbbá. Egyetértek azokkal is, akik azt róják fel, miért nem másik munkahely fizetéseiről (is) írunk, nos azért, mert a bölcsődei dolgozók most adtak ki sajtóközleményt, és az eredeti felhívást ("éljen meg egy politikus ennyi pénzből") ők tették közzé.

    Ami pedig Szomplalány felkérését illeti - nos, mi is állunk elébe! :)
    FOLYTKÖV!
    judit

  • 2010.12.30 23:37:36akkorisajuditvoltam

    Bocsánat, késő van: szimplalányról van szó természetesen!
    j.

  • 2010.12.30 23:38:22akkorisajuditvoltam

    ja, és ps2: valahogy a politikuspasik nem tombolnak a szerkesztőség ajtaja előtt. lehet, hogy nem vagyunk benne a médiafigyelőjükben?!

  • 2010.12.31 18:16:40piszim

    Nem vagyok bölcsis néni, hanem gondozónő.Közel 40 éve dolgozom bölcsődében és nem a fizetés miatt, amitől felkopik az állam. Imádom a gyerekeket és csak ez tartja bennem azt, hogy még mindig itt vagyok. Nagy a felelősség és nem ritka ma már, hogy 14 gyerek van egy szobában és mindegyiket egyformán kell ellátni és nevelni. Helyettem is jöhet valaki, nem kell egy hét, csak egy napra. A többit meglátjuk, hogy egyáltalán kibírja-e az illető a napi 8 órát egy bölcsődei csoportban.

  • 2011.01.01 16:30:02anyany6

    hunterx...
    akkor ez bölcsije válogatja...

    itt fehérváron a mi bölcsisnénink úgy jött oda hogy "UGYE NEM KÉRNEK BÖLCSIT A KÉT ÜNNEP KÖZÖTTI IDŐSZAKRA" én meg mondtam, hogy kérünk, erre közölte, hogy eddig az én lányom az egyetlen, akinek kellene de csak ügyeletes bölcsi lesz a város másik végén.
    így végül sok utánajárás után a férjem meg tudta oldani, hogy itthonról dolgozzon... mert engem a multi természetesen berendelt...

  • 2011.01.01 17:34:04csuni

    anyany6, bölcsiben úgy tudom törvényileg csak az össz gyereklétszám 10%-ától köteles ügyeleti csoportot tartani,azért kérdezik végig a szülőket.Nálunk minimum 4 gyereknek kellett volna lenni összesen,hogy legyen ügyeletes csoport a saját bölcsiben.Én mázlista vagyok,itthon tudtam vele maradni.

  • 2011.01.01 21:39:48v11ati

    Védéki önkormányzati képviselő, frakcióvezető a helyi Fidesz csoport elnöke ,3 gyerek édesapja vagyok . Barátom hívta fel a cikkre a figyelmemetnem ismertem ezt az oldalt eddig.
    Teljesen egyet értek azzal a megállapítással ,hogy a bölcsődei alkalmazottak fizetései aránytalanok. Ugyanakkor azt is gondolom,hogy nagyon sok más ágazatban dolgozó is hasonló cipőbe jár.
    Miután gyakorló apuka vagyok személyesen tapasztaltam ,hogy mind a bölcsödékben mind az ovodákban milyen anyagi körülmények között milyen áldozatos munkát végeznek az ott dolgozók.
    Ha azzal segítek ,hogy bevállalom a lehetetlent akkor bevállalom.Magam is kiváncsi vagyok ,hogy mennyit bírnék,ráadásul úgy hogy pedagógia végzetségem nincs.

    V.Attila

  • 2011.01.01 22:37:53akkorisajuditvoltam

    Kedves Attila,

    Ha mindezt vállalja a nyilvánosság előtt is - hát akkor hajrá! Hamarosan csapattá növekszünk (ki gondolta volna?!), várjuk Önt is szeretettel!
    judit

  • 2011.01.01 23:49:37szimplalány

    Kedves Attila,

    akkor már ketten vagyunk, örülök. :)

    Katalin

  • 2011.01.02 09:25:15v11ati

    Miért , ez itt nem maga a nyilvánosság? :-)
    Egyébként szerintem a valódi politikusok többsége bevállalós különösen jó és vállalható ügyek érdekében,igy én is remélem ,hogy tovább nő a "csapat".

  • 2011.01.04 15:48:303 a magyar igazság

    3 gyermek édesanyja vagyok, a férjem ugyanaz 21 éve. Vidéken élünk és a Fidesz egyéni országgyűlési képviselője vagyok.
    14 éves koromtól kötődöm az egészségügyhöz.Közalkalmazottként több, mint 20 évet töltöttem a szakmában védőnőként. A "gondozottaim" egy részével a mai napig élő a kapcsolatunk.
    Pár nappal ezelőtt hívta fel a figyelmemet az egyik ismerős anyuka erre a blogra. Mostanáig hezitáltam, hogy beszálljak-e, hiszen a végzettségem, a tapasztalatom, a gyakorlatom megvan ahhoz, hogy részt vehessek a "csapatban". Ráadásul belülről ismerem a rendszert, annak minden pozitív és negatív oldalával együtt.
    Talán ezért nem lenne sportszerű?! Döntsétek el Ti!
    Várom a hozzászólásokat!

    Bábi Gabriella

  • 2011.01.04 23:25:05akkorisajuditvoltam

    Mindenkit Isten hozott!!!

    Zajlanak az egyeztetések meg a logisztika, de HAMAROSAN KEZDÜNK!!!!!!
    judit

  • 2011.01.05 15:41:40Érvsebész

    Brumibaby

    kk. veszélyeztetése...

    De csak vicceltem. Végre valamit csináltok, amiben van ötlet meg élet. Csak így tovább.
    Ez a hozzászólásod fennakadt a szűrőn.

    A múltkor azt írta valaki, hogy alakul az oldal, még a végén dezertőrök is visszatérnek.

    Nos, a jelek szerint a dezertőrök továbbra sem kívánatosak.

    Ettől függetlenül megismétlem a fennakadt kommentet.

  • 2011.02.04 22:47:32Bea néni

    Kíváncsivá tesz a csere.Sokan nem látják át ennek a hivatásnak a szépségét.A pénz tényleg nagyon kevés a megbecsülés pedig semmi.Szomorú tény!Remélem a csere után változás lesz!Hajrá!

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta