SZÜLŐSÉG

A gyerek pelenkáján üzent a bölcsis gondozónő

2010. március 11., csütörtök 15:07

Furcsa módját választotta egy brightoni bölcsőde gondozónője a kommunikációra: nem a szülőnek mondta el személyesen és nem is a szokott sárga cetlire írta az üzenőfalra, mire van szüksége a gyereknek odabent, hanem a kisfiúra adott pelenkán üzent: „Kérünk még pelenkát!”

Anyamadár, az édesanya nem értette, miért fogy annyira sok pelenka, hisz a gyermeke ekkor már szobatiszta volt. Mindenesetre következő alkalommal vitt egy csomaggal: „Nem akarom, hogy legközelebb a gyerek hasán vagy homlokán virítson a felirat...” - fogalmazott.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.03.11 20:35:45madz

    mi monnyuk almával kezdtünk, de nem aratott sikert. se a banán.

  • 2010.03.11 20:44:02farkasokkal tancolo

    De gondolom nem főzted meg előtte az almát ugye?

  • 2010.03.11 20:50:15madz

    nem. de már sosem tudjuk meg, hogy úgy jobb lett volna-e (úristen, most komolyan elgondolkoztam, hogy melyik szóhoz kell az -e)

  • 2010.03.11 21:32:19Kipikopii

    Anyamadar: ez egyszeruen nem fer a fejembe. Miert hagytad, hogy a szobatiszta gyerekedre pelenkat adjanak? Nekem ez borzaszto furcsa, en biztos nem engedtem volna, hogy bizalmatlansagbol, kenyelembol, vagy mittudomenmibol valaki mas "visszafejlessze" a gyerekemet...

  • 2010.03.11 21:36:43anyamadár

    2010.03.11 21:32:19Kipikopii
    A héten csak pár napot járt akkor is kb. négy órát. Szóvátettem ugyan a pelus dolgot, de így is néha rákerült.
    Ezen az egy dolog kívül tökéletes volt a bölcsi, imádnivaló dadusokkal. Ha belegondolok így három év távlatából, állhattam volna jobban a sarkamra, de mentségemre legyen mondva, tökéletesen el voltam veszve még akkor az idegen ország, idegen szokásai között...

  • 2010.03.11 21:39:47Kipikopii

    Anyamadar: jo, a te reszedet meg megertem, de az ovoda milyen indokkal adott szobatiszta gyerekre pelenkat?

  • 2010.03.11 21:42:52anyamadár

    2010.03.11 21:39:47Kipikopii
    Nemtom... egyszer sem kaptam vissza ruhát úgy, hogy "bocs bepisilt a gyerek át kellett öltöztetni". Lehet, hogy másét pisilte össze azért nem tudok róla :)))

  • 2010.03.11 21:45:32anyamadár

    Meni - szerintem sem rossz kommunikációs csatorna a pelenka, ezt biztos megjegyzed, csak meglepő hogyha mondjuk eddig nem ez volt a szokás.
    Mondom: én jókat nevetek rajta. :)

  • 2010.03.11 21:47:34Kipikopii

    hat, furcsa, de legalabb nekem ez a poszt ujdonsag volt (megis erdemes 3 evenkent ujrakozolni :-)

  • 2010.03.11 21:53:39anyabanya44

    Kipikopii
    Miért gondolod, hogy pelenkázni kényelmesebb?

  • 2010.03.11 21:55:52anyamadár

    2010.03.11 21:47:34Kipikopii
    Kiderült közben, hogy nem jelent meg itt még.:)

  • 2010.03.11 21:59:07farkasokkal tancolo

    A poszt eredeti témájához visszatérve, számomra ez egyszerűen mulatságos. Nekem semmiféle ellenérzésem nem lett volna, ha így értesülök arról, hogy kifogyóban a benti pelenka.


    Nem történt a gyereken sérülés, nem a bőrére írták, semmi megalázó nem volt a feliratban, egyszerűen arról lehetett szó, hogy a gondozónő gyorsan felvéste a legalkalmasabb helyre, hogy el ne felejtsen ő is szólni, vagy a szülő se felejtse el.

    Nem is értem azt a hozzászólást, hogy ezért nálunk kirúgták volna a gondozónőt.... sajnos azt kell taapsztaljam, hogy elegeslegelső amiben egy ANYA megváltozik, amikor kinyom magából egy ujszülöttet, az általában a humorérzék tökéletes elvesztése.

  • 2010.03.11 22:01:59anyabanya44

    Nálunk ezért valóban kirúgHATTÁK volna.

  • 2010.03.11 22:05:42farkasokkal tancolo

    No és milyen indokkal?

  • 2010.03.11 22:07:18anyabanya44

    Náunk a bölcsődei munkának elég szigorú szabályozása van. Ide tartozik a családdal való kommunikáció formája is. Nem üzengetünk peluson. Egyébként szerintem is vicces. Én még cetlin sem levelezek. Azért van a szám, és ha kevés, akkor az üzenő füzet. De ha anya feledékeny, akkor sem esek kétségbe. Mindig van olyan szülő, aki nem kéri vissza a maradék pelust, ha szobatiszta let a gyerek. Fel szokták ajánlani a pelusosoknak. Na ezek a pótpelenkák. Ha valakinek kifogy, ebből veszek el, és később visszateszem.

  • 2010.03.11 22:08:14anyabanya44

    Kommunikációs problémákra hivatkozva.

  • 2010.03.11 22:08:56anyabanya44

    let=lett:)

  • 2010.03.11 22:14:20nyúlmama

    Szerintem is vicces.
    Én szoktam a zsákra rakni üzenetet, vagy a polcra, pl. fogkefe cseréről.Meg emilezek.Szerintem egyik sem rosszabb a másiknál. Nyilván, ha a gyerek bőrére írta volna, az gáz lenne.

  • 2010.03.11 22:15:57farkasokkal tancolo

    Na jó, de a családdal való kommunikálás a gyerekről szól, hogy van e vele valami probléma, vagy hogy viselkedett stb. Hogy fogyóban a pelenka, azt igazán lehet ilyen módon is intézni nem?

    Az unokám most egy olyan ovodába jár, ahol a szülőkkel a reggeli bevitel, délutáni elvitel alkalmával SEMMILYEN kommunikáció nincsen. Az ovónők a terem végén ülnek elvitelkor, mi az ajtóból biccentéssel jelezzük, hogy itt vagyunk, a gyereknek szólnak, az elköszön, és jön, ennyi. Az, hogy van e éppen táncház, mikor van a bábelőadás stb ki van függesztve a bejáratnál egész hónapra, valamint az internet honlapon is minden rajta van, amit ilyen formában a szülőkkel közölni kell.

    Szólni csakis akkor szólnak, ha bármi probléma merül fel (pl amikor az unokám titokban bevitt magával egy kenőkést a konyhából, hogy majd az udvaron "farigcsálni" fog...)

    És a dolog működik! Mert ugyanakkor annyira szuperül bánnak a gyerekekkel, hogy a gyerek önállósodik, ő szól, ha sálat is KÖTELEZŐ bevinni, most éppen a bogok és masnik kötésére tanyítják őket, és egyáltalán annyit fejlődött itt a gyerek, hogy azt elmondani sem tudom, mert minden merész elképzelésemen túltett.

    Szóval nem értem kristálytisztán ezt az egészet.

  • 2010.03.11 22:22:28anyabanya44

    Más az ovi, mint a bölcsi. Nálunk kevesebb a gyerek, van egy kis idő a beszélgetésre is. Na nem sok, de valamennyi azért akad. Én egyébként nem tartom jónak, hogy az oviban semmit nem mondanak. Lehet, hogy szuperül bánnak velük, de honnan tudod, mi történt egész nap? Hogy sírt-e, félt-e valamitől, miről mesélt, mit tanult stb...Én szeretek a szülőkkel beszélgetni. Szeretem elmondani, mit csinált a gyerek egész nap. Nekem is jól esett annak idején. Nem beszélve arról, hogy így tudok kezelni bizonyos problémákat a gyerekkel. Tudom a hátterét, az okát. Mert hdd el, nem mindegy. Ha a gyerek sokat sír, jó, ha tudom, aludt-e éjjel eleget, vagy csak rosszul ébredt. Nekem ez fontos.

  • 2010.03.11 22:22:43nyúlmama

    Ft, igazad van. nem is lehet minden nap, mindenkivel eszmét cserélni, mert akkor a gyerekkel ki van?Vagy pl.társasozunk, akkor nem lehet percenként ugrálni az ajtóhoz. Ez az egik. A másik meg, hogy pl. ha a pelenkázásnál vette észre, hgy kellene pelus, ráírta, mert lehet, hogy mire jönnek érte, ő is elfelejti.

  • 2010.03.11 22:26:03nyúlmama

    anyabanya, Ft írta, hogy ha gond van, elmondják. De mégis, hogy lehet 25-30 gyerek szülőjével beszélni minden nap?Amiket te írsz, azok a probléma kategóriába tartoznak nálam. Azt elmondom,de minden nap csak azért otthagyni a gyerekeket 25X, hogy elmondjam, jót evett, pisilt, kakilt....

  • 2010.03.11 22:27:08anyabanya44

    A mi óvónénink az ajtó közelében ült le a gyerekekkel az asztalhoz, fel sem kelett állnia, onnan mondta el nagy vonalakban mi történt. Egy-két szó, nem több. Nem kell kisregény, de, hogy szó nélkül...

  • 2010.03.11 22:29:16anyabanya44

    nyúlmama
    Ezzel kezdtem. Más az ovi, mint a bölcsi.

  • 2010.03.11 22:34:50farkasokkal tancolo

    anyabanya, amíg a gyerek vidám és kiegyensúlyozott, amíg egyszer se mondja, hogy nem akarok oviba menni, addig minek érdeklődjek külön? Egyszer a lányom kérdezte, hoyg hogyan viselkedik az oviban a gyerek, mert itthon nagyon engedetlen (éppen egy ilyen periódusa volt), amire azt a választ kapta, hogy semmi baj nincsen vele, és hogy valahol engedetlenkednie kell, hol ha nem otthon?

    Az előző ovi olyan volt, hogy minden reggel és minden elvitelkor mondtak pár szót a gyerekről, bár ne mondtak volna, mert csak panasz meg panasz volt...:-( Nekünk felüdülés ez a rendszer.

  • 2010.03.11 22:35:26nyúlmama

    anyabanya, én is az ajtó közelében ülök-ha nem hívnak máshová a gyerekek. Vagy csak ott lehet játszani?És ha csak pár szót szólsz mindenkihez, az is idő, kilépsz a játékból, ami nagyon zavaró.
    És megint megjelenik egy fura dolog. Ft leírja, hogy a gyerek szert ott lenni, hogy fejlődik. De nem ez a fontos, hanem az, hogy az óvónéni a szülővel beszéljen....hát, nem tudom.
    És hangsúlyozom, én is beszélgetős típus vagyok, de ez a minden nap, mindenkinek mondjam el, mi történt, ezt túlzásnak érzem. 2

  • 2010.03.11 22:38:36anyabanya44

    Ha nektek jó ez így, akkor oké, csak nekem furcsa, és szerintem nem jó. De nem vagyunk egyformák, nincs ezzel baj. Ettől változatos az élet.

  • 2010.03.11 22:41:22farkasokkal tancolo

    Ja még az is tetszik - de komolyan -, hogy itt nincsen sem mikuláskor, sem karácsonykor sem anyák napján rendezvény. Nincsen. Nem kell a gyreeknek szerepelnie, nem azzal foglalkoznak heteken keresztül, hogy betanítsák valamire, nem. Itt a GYEREKEKKEL foglalkoznak. Lesz majd évzáró, az az egyetlen ilyen nyilvános dolog.

    Nem kell soha ünneplőbe menni pl. Előző oviban ez is máshogyan volt, párhetente mindig volt valami, ami miatt mind a gyerek mind az ovónők stresszeltek, hoyg hogyan fog lezajlani a műsor? Megünnepelték a március 15-ét, meg minden ilyen ünnepet is... minek? Azt se tudták (kiscsoportsok lévén), hogy mi a fasz ez? A karácsonyi ünneplés egy szülőkkel, gyerekekkel, izgatott ovónőkkel, vezetőnővel sűrűn teletömött terem(ke) volt, villanó vakukkal, surrogó kamerákkal... itt bensőséges ünnep, az ovodában fényképeznek (rengeteget ) róla, minden gyerekről, minden fenn van a honlapon. Valahogy minden olyan nyugis.

    Igaz, az izgatott mindenre kiváncsi szülőknek nem egy jó terep, de a gyereknek nagyszerű.

  • 2010.03.11 22:44:22anyabanya44

    nyúlmama
    Ugye elhiszed, hogy én sem az ajtófélfát támogatva trécselek, a hátam mögött a gyerekekkel. De mégegyszer mondom: a bölcsi más. Mi ketten vagyunk egy műszakban. Nálunk igénylik is a szülők, hogy elmondjuk mi történt. Legtöbbjüket persze az érdekli, hogy evett-e, aludt-e. De azért akad, aki megkérdezi, mit csinált egész nap. Ez bölcsis korban még fontos az anyukáknak. Ez az első intézmény, ahova beadták a gyereket.

  • 2010.03.11 22:49:45nyúlmama

    anyabanya, elhiszem
    de ne haragudj, Ft-nek ennek ellenére azt írtad, hogy nem tartod jónak, hogy az oviban semmit nem mondanak.
    És továbbra sem tudom, hogy lehet azt megoldani, hogy csakis az ajtó közelében üljek 3-1/2 5-ig, amíg folyamatosan viszik el a gyerekeket.

  • 2010.03.11 22:53:01anyabanya44

    Nem tudom. Azt mondtam, a mi óvónénink így oldotta meg. Úgy látszik, rosszul fogalmazok, és félreérthető vagyok. Ezzel együtt tényleg nem tartom jónak, mert ha a szoba másik feléből odaszól az óvónő valamit, az is több a semminél. Nekem ez így személytelennek tűnik. Mintha nem lenne fontos az egész. De ez én érzem így, lehet egyedül vagyok vele.

  • 2010.03.11 22:59:21nyúlmama

    Jó, ne ragozzuk tovább.De tényleg szar dolog folyton kiszólni egy társas játékból, vagy bármi más, elmélyülést kívánó játékból. Mármint nem nekem szar főleg, hanem a gyerekenk, aki velem akar játszani. Elvégre én azért főleg ezért vagyok ott.

  • 2010.03.11 23:00:19Wish1973

    anyabanya, elárulod, melyik bölcsiben vagy?

  • 2010.03.11 23:00:46anyabanya44

    Tényleg ne ragozzuk. Másképp csináljuk, más a véleményünk. Nem baj ez, mint már írtam. Most viszont sziasztok, holnap korán kelek.

  • 2010.03.11 23:01:32anyabanya44

    A Napraforgóban.

  • 2010.03.11 23:03:44farkasokkal tancolo

    Anyabanya, ha lenne valami lényeges közlendője az ovónőnek, akkor felállna, odajönne, és elmondaná. De hálistennek olyanokkal nem baszogatnak minket, hogy " ma nagyon nehezen sikerült elaludnia", vagy hogy "háromszor is felkelt alvás közben" , és hasonlók.

    Persze, hogy mi is kiváncsiak lennénk , hogy hogyan viselkedik az ovodában - kissé részletesebben - de mivel azt tapasztaljuk, hogy ezzel a módszerrel a gyerek sokkal kiegyensúlyozottabb és vidámabb, és ugrásszerűen fejlődik (tavaly még nem volt hajlandó rajzolni! Nemhogy szinezni - ma már többalakos képeket rajzol, amik kinn vannak a faliujságon - a régi ovodában csak a jók voltak kinn, itt MINDENKIÉ, így van viszonyítási alap), azt kell mondjam, hgy ez jobban beválik a gyakorlatban.

    És felkészíti a szülőt arra is, hogy bizony ha kisiskolás lesz, akkor se fognak a gyerekről napi rendszerességgel beszámolni. Lesznek majd fogadóórák, meg ha valóban baj van akkor gondolom a szülőt behívják - és ennyi.

  • 2010.03.11 23:35:59nyúlmama

    És bárki, bármikor kérhet fogadóórát, ahol nyugodtan, nem két szóban meg lehet beszélni mindent.

  • 2010.03.11 23:36:33nyúlmama

    mármint nálunk.

  • 2010.03.12 00:02:01Wish1973

    köszi. ott nincs "gyerekem". mondanám, h sajnálom, de nem:)

  • 2010.03.12 07:18:53Chang Yai

    vannak olyan szülők, akik elől én szabályosan menekülök, mert reggel is, este is húsz percet akarnának trécselni, minden nap megkérdezik és elmesélik ugyanazt, stb. értem, hogy magányos, nincs senki mással beszélni, de.... halálra unom magam. és ha közben Ling Ling fejreesik a mászókáról, mert én apukára figyelek, akkor ugye ki lesz a hibás. fontos dolgok mindig levélben mennek az üzenőfüzetben, hetente kell írni mindenkinek részletesebb beszámolót is (5-10 mondat).

  • 2010.03.12 11:18:32nanemárrr

    2010.03.11 21:59:07farkasokkal tancolo
    Én írtam, hogy nálunk kirúgnák a gondozónénit...találkoztam már kevésbé "vicces" történettel, aminek majdnem ez lett a vége...nem is eggyel...és nem egy városból.

  • 2010.03.12 11:20:07nanemárrr

    2010.03.11 22:07:18anyabanya44
    Köszönöm a megerősítést...le van szabályozva a szülővel való kommunikáció...nem is akárhogyan...és ez szerintem nem fér bele. De ez az én véleményem!

  • 2010.03.12 11:22:10nanemárrr

    2010.03.11 22:15:57farkasokkal tancolo
    Akkor ott tényleg érdekes lehet a szülő-pedagógus kapcsolat...el nem tudom képzelni, hogy fel sem emeli a fenekét a kollegina, amikor érkezik a szülő? Szerintem meg ez a nagyon fura és remélem, hogy nem lesz általános.

  • 2010.03.12 11:23:25nanemárrr

    2010.03.11 22:27:08anyabanya44
    Bólogatok-bólogatok! :)

  • 2010.03.12 11:28:50nanemárrr

    Na szóval, nem arról van szó, hogy naponta és szülőnként 10-20 perceket trécselnék, de azért megadom az esélyt a szülőnek arra, hogy esetleg kérdezzen, vagy mondjon valamit és közben néhány szóban tájékoztassam a dolgokról...persze ha komolyabb téma merül fel, akkor megbeszélünk egy időpontot, amikor nyugodtan lehet beszélgetni...jó ez spec. iskola és ovi, szóval más egy kicsit, itt más jellegű dolgok fordulnak elő, valamint sokszor a szülő lelkét is ápolni kell, ha van segítőm, aki ilyenkor az alatt a néhány perc alatt figyel a kölkökre.

  • 2010.03.12 11:38:02farkasokkal tancolo

    Nanemárr, a terem olyan, hogy az ajtóhoz közel vannak az asztalok és székek, és az ablak - ami az ajtóval szemben van - előtt van egy hatalmas játszósarok. (Ami nem sarok, csak így nevezem). Namármost ha a gyerekért megyek, akkor a következő kép tárul elém: vagy uzsonnáztat az ovónő, tehát töltögeti a teát, járkál a kisasztalok közt, vagy pedig - ha később megyek - a játszórészen ül a gyerekekkel, és vagy mesét olvas vagy játszik velük. Én benézek, ha észrevesz biccentek, ő mosolyogva visszabiccent, szól a gyereknek, hogy Iván itt a nagymamád érted.

    Reggel pedig általában a reggeliztetés közben ér be vele a lányom, amikor ugye megintcsak a kakaót töltögeti, és az asztalok közt járkál az ovónő.

    Nekem ez megfelel, ugyanis azt látom, hogy folyamatosan a gyerekekkel foglalkozik, és nekünk az a fontos, hogy a kölyök érezze ott jól magát. Ha azt vennénk észre, hogy valamiben megváltozott a viselkedése, akkor a lányom kérne fogadóórát.

  • 2010.03.12 11:42:15nanemárrr

    FT, nem vitatom, hogy jól csinálják, csak nekem fura...de mondom, meg tudod is, hogy mi speciális iskola és óvoda vagyunk, így más a helyzet...annak meg csak örülni tudok, ha valaki meg van elégedve a gyereke/unokája pedagógusával, mert sajnos egyre több rosszat hallunk (jogosan vagy sem, az most mindegy). :)

  • 2010.03.12 11:52:52R2D2 & C3PO

    Ha már román.

    Milyen nyelvkönyvből lenne érdemes románul tanulni?
    Gondolok itt a kiejtési szabályokra, helyesírásra - olyant szeretnék, ami elmagyaráz mindent és a feladatokhoz van megoldókölcs. Lehet nyelvtan-nyelvkönyv-megoldás, vagyis 3 könyv is.

    Ha csak Romániában elérhető, nem gond.
    Ha van ilyen honlap, az még jobb. :-)

  • 2010.03.13 20:29:19Wish1973

    nem tudom, miért csak a két véglet létezik. a kisebbik lányom elsős. a vele egykorúak még az oviban vakaróznak, de mivel ő iskolaérettnek lett nyilvánítva, hát beírattam. a suliban év elején még nagyon szigorúan vették,h leszámítva az első 2 hetet, amikor elsősöket fel lehetett még kísérni, egyszerűen nem lehetett bemenni az épületbe. szóval a 6,5 éves gyerekemet elnyelte egy százakárhány éves hatalmas épület, és én a novemberi fogadóóráig nem találkoztam a tanítónővel, csak a du-os napközissel. tudom, h, ha gond van, azt tőle is megtudom, meg ott van az üzenő is, de, vhogy ebben a korban még több személyes kapcsolatot igényelnék azzal, akire a gyerekemet bízom. mostanra lazult kicsit a fegyelem, néha felkísérem, h váltsak két szót a tanítónővel, ha úgy érzem, h az üzenő nem alkalmas vminek a megbeszélésére, de a fogadó órák sűrűsége hagy némi kívánnivalót maga után.
    az én mh-em ambuláns jellegű, vagyis egy-egy órára hozzák a gyereket a szülők. találkozunk vele órA ELŐTT, ÓRA UTÁN. mégis meg kellett adnunk havi 1 alkalmat, amikor személyesen, és kéthetente egy órát, amikor telefonon elérhetőek vagyunk bent, ha arra igény van, lehessen minket keresni bővebb tájékoztatás miatt.

  • 2010.03.14 20:35:49confusing

    Ha már anyamadár engedélyt adott az offolásra, és FT is említette:
    Tudna nekem valaki egy francia hozzátáplálási táblázatot küldeni? Már több helyen néztem, de eddig nem találtam :( Nagyon hálás lennék érte.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta