SZÜLŐSÉG

Vérzett, de a 35. hétig sikerült kihúzni a szülést

2010. március 7., vasárnap 11:18 |

Szilvi terhességi komplikációi miatt fél évet töltött a pápai kórház szülészetén. Vérzés és méhösszehúzódások miatt kezelték hónapokig, végül a 35. hétig sikerült kihúzni.

Az eredmény egy 2400 grammos egészséges kisfiú, akiért édesanyja szerint az összes nehézséget megérte átvészelni, és ha kellene, újra végigcsinálná még egyszer. Te is szeretnéd megosztani szüléstörténeted? Küldd el nekünk erre a címre!

Történetünk úgy kezdődött, mint sok párnál, nagyon szerettünk már volna babát, de nem akart összejönni. Az elmúlt 3 évben csak szomorú események történtek a családunkban, apukám hosszas betegeskedés után 2008.11.13-án hagyott itt minket, már nem bírta megvárni az unokát, pedig mi nagyon sürgettük a dolgot. Talán ez volt a baj, hogy annyira görcsösen akartuk, mert amikor már úgy álltunk a dologhoz, hogy jön, amikor szeretne, akkor hamarosan sikerült. De nem voltak egyértelmű jelei a terhességnek, ugyanúgy menstruáltam 3 hónapig, hányinger se volt, csak kicsit fáradékonyabb voltam a kelleténél.

Június elején aztán vettem megint egy sokadik tesztet és pozitív lett. Nem mertük elhinni, vártunk a következő menstruációig. De az is megjött, gyorsan még 1 teszt, még mindig pozitív. Gondoltam, hogy itt már biztos baj van, ezért este felkerestük a nőgyógyászati ügyeletet. Kiderült, hogy valóban egy 40 mm-es embrió lakik a pocimban már 11 hete, de bevérzés és amnionleválás miatt nagy veszély fenyegeti. Ezzel 2009.06.10-én megkezdődött hosszú távú kórházi tartózkodásom a Pápai szülészeten. Örültünk a babának, de nagyon féltünk is, mivel a vetélés kockázata nagy volt. 2 hét múlva elállt a vérzés, hazamehettem.

Nem tartott sokáig az otthoni nyugalmam, mivel 3 nap múlva újból elkezdtem vérezni, így visszamentünk a kórházba és június 29-től fogva újból kórházlakók lettünk, most már tényleg hosszú távon. A vérzés most kb.1 hónapig tartott, görcsökkel kísérve, számos gyógyszer és infúzió ellenére is. De a bébink jól fejlődött továbbra is. Továbbra is a fenyegető vetélés réme kísértett minket, nagyon féltem, hogy elveszítjük a babánkat, pontosan betartottam az orvosi utasításokat,csak feküdtem hónapokig, nehogy baj legyen.

A 18.heti ultrahangra már elmaradozott a vérzés, és a porontyunknál semmi rendellenességet nem találtak, szépen növekedett. Kiderült hogy kiskukis lesz. Rögtön elújságoltam a páromnak, aki egy kicsit letört az első másodpercben, mert kislányt szerettünk volna, de a második másodpercben már repesett a boldogságtól, hogy fiunk lesz. (De teljesen mindegy, csak egészséges legyen.) De a neheze még mindig nem múlt el, mert ahogy a nyáron hidegfront közeledett (főleg eső) az én kisfiam elkezdett elégtelenkedni a pocimban, nagyon sokszor begörcsöltem, akkor gyors infúzió, aztán másnap már jól voltunk. Mire 4-5 nap után kivettek egy tűt, utána biztos rögtön kellett a következő, sokáig úgy nézett ki a kezem, mint a drogosoknak.

De bizakodtunk továbbra is, mert a kisfiam nagyon élni akart, úgy gondolom, hogy a sors ajándéka, mivel az aput elvesztettük, de megkaptuk „helyette” őt, és ennek a babának pont olyan akaratereje, élni akarása van, mint apumnak volt. Ezért tudtam, hogy ki kell tartanom, bármi is történik, és ennek a babának meg kell születni.

A 22. hét fele már jobban éreztük magunkat. Most már sétálgathattam is, de persze csak a kórházi kerítések között, hazamenetelről szó sem volt. Bár én sem sietettem a dolgot, mert tudtam, hogy itt biztonságban vagyunk, és ha bármi baj lenne, azonnal ellátásban részesülünk, otthon meg ki tudja mi lenne, ha éppen nem érünk be időben a kórházba. Úgyhogy beletörődtünk a párommal hogy most már így lesz a szülésig, ő minden másnap jön, nappal férfi-, este asszonyműszakot végez otthon, aztán majd csak eljön a január 3, amire ki vagyunk írva.

A 26. hét fele már azért sokszor volt olyan hét, amikor semmi gond nem volt, de azért persze mindig jött valami új probléma: orrvérzés, vesegörcs. Ha esni készülődött, a fiacskám előre jelezte erős görcsökkel továbbra is, mint valami kis időjós. Most már elkezdtünk gondolkodni a néven, volt pár variáció, de végül a Szebasztián mellett döntöttünk. (Muszáj volt, hogy alliteráljon a vezetéknévvel, mivel mindkettőnk monogramja Sz.Sz. és a gyermekünknek is így akartuk már régebben is). Ezután minden szívhanghallgatáskor már csak így szólították a nővérkék a kis pocaklakómat.

A 30. heti ultrahangon is minden rendben volt, 1,5 kg körül járt már a manóm, a pocim egyre csak nőtt és nőtt.(de pontosan csak 5 kg-t híztam az egész terhesség alatt,bár amúgy se vagyok egy vastag alkat, de végre egyszer az életben elértem az 50 kg-ot!) Hamarosan elkezdődtek a ctg-k. Először heti 2x, mivel naponta elég sokszor bekeményedett a hasam. A manóm meg olyan mozgékony lett, hogy állandóan szétrúgta a bordáimat, nagyon aktív volt már ekkor is (főleg ha mézes puszedlit kapott, akkor aztán lazán lerúgott 80-at a ctg-n)! Én nagyon szerettem ctg-re menni sok kismamával ellentétben, nagyon jó érzés volt hallani, ahogy a porontyom kis szíve kalapál, na meg persze legalább már történt valami „érdekes” naponta a lázmérésen és a vérnyomásmérésen kívül. A 32. héten már a ctg fájásokat is mutatott, elkezdett kinyílni a méhszáj. Én már ekkor sejtettem, hogy karácsonyra már biztos otthon leszünk vagy még előbb.

23-ától kezdve már 5 perces fájások is voltak néha a ctg-n, és azt mondták, most már bármikor jöhet a baba. Szóltam a páromnak, hogy még gyorsan rendezze el a dolgait otthon, vegye meg a hiányzó babaholmikat (ugyanis mindent ő vásárolt, a gyerekszobát is ő csinálta, persze telefonon 2 óránként helyzetjelentés kellett nekem, hogy hol tart a munkában), mert hamarosan megérkezik a kisfiunk, de ő nem siettette a dolgokat, ráér az még.

Azért 27-én, pénteken megejtette a bevásárlást, este felugrott hozzám, de csak 10 percre, mert ekkor már 1 hete látogatási tilalom volt a kórházban a H1N1 miatt, hát ugye ezt is kifogtuk. Viccelődtünk is előtte, hogy mi lesz, ha lezárják a kórházat és nem tud jönni, amikor szülök, nem nézheti meg a bébit. Majd hazament aludni, én is így tettem, akkor még semmit nem sejtettem.

11.28-án hajnalban fél 2-kor arra ébredtem, hogy folyik a vizem. Nagyon megijedtem, hogy ilyen gyorsan eljött az idő, mert még csak a 35. hétben jártunk. Rögtön a szülőszobában találtam magam, a ctg azonnal rám került és végig így volt, oxigén, infúzió, aztán már csak az erősödő fájások jöttek, de nagyon. A nagy izgalomban még a páromnak is elfelejtettem szólni, 4 óra fele hívtam csak fel, hogy na most aztán szülünk, tényleg! (Bár amúgy sem akart bejönni a szülőszobába, fél 5-től kint izgult a folyosón.) Én már 3 órától fogva tolófájásokat éreztem, a levegővételre se tudtam nagyon koncentrálni (ami így utólag hiba volt, mert úgy sokkal könnyebb lett volna), kicsit hangoskodtam is (pedig úgy gondoltam előtte, hogy ha én egyszer bekerülök a szülőszobába, nem fogok, épp elég kiabálós szülést hallgattam már végig a fél év alatt), de muszáj volt, mert nagyon erősek voltak a fájások, aztán már csak arra emlékszem, hogy 5:20-kor kibújt a kicsi fiam a negyedik vagy ötödik nyomásra 2400 grammal, 47 centivel, 10/10 Apgar értékkel.

Mindenki nagyon örült hogy, "a kórház lánya megszülte a kórház fiát." Egy percre megmutatták, tiszta vörös, lila, kék volt szegénykém, mert rá volt tekeredve a köldökzsinór, meg bevérzett. Rögtön elvitték vizsgálatokra, mivel ugye még koraszülöttnek számított. Aztán később jött a csecsemős nővér, hogy alkalmazkodási zavara van, és lehet, hogy át kell vinni Veszprémbe. Megint letörtem, nem lehet igaz, hogy még ez is, de aztán hála Istennek nem kellett, mert az infúzió hatására rendbejött. Nagyon besárgult, így én csak etetésre kaptam meg a szobába, mert kékfény alatt kellett napoznia. A cicit nem tudta elvenni, ahhoz még gyenge volt, de a lefejt tejcit elfogadta.

Az 5. napon aztán jött a nővér, hogy ha ilyen szépen eszik a drágám, akkor másnap hazamehetünk. Nagyon örültünk a párommal, hogy nincs semmi baja a picúrnak, meg hogy végre fél év után hazamehetünk. Így december 4-én elhagytuk a kórház falait 175 napnyi "vendégeskedés" után. Hazatérve minden nagyon furcsa volt, kellett egy jó hónap, mire átálltam az otthoni üzemmódra, de még ma is sokszor eszembe jutnak a kórházi emlékek.) A fél éves megpróbáltatásom alatt átálltam a pozitív gondolkodásra, és megtanultam, hogy amit nagyon akarunk, azt elérjük, hiszen gyönyörű egészséges kisfiam született, aki minden szenvedést megért!

Üzenem minden kismamának, főleg akinek sokáig kell kórházban lenni, hogy muszáj kibírni mindent a picúrért és csak jó dolgokra kell gondolni a nehézségek közepette. Barátkozni kell,hogy ne érezzük egyedül magunkat a 4 fal között, mert közösen sokkal könnyebb átvészelni ezt a nehéz időszakot. Életet adni egy emberkének nagyon jó dolog, a születés egy gyönyörű folyamat, kívánom,hogy mindenki élje át legalább egyszer! Mi már tervezzük a 2. babát úgy kb. 2-3 év múlva, remélem, az a terhesség komplikációmentesebben zajlik le, de ha mégis hasonlóan alakul, azt is ki fogom bírni!

Remélem, sok kismamának tudtam vigaszt nyújtani történetünkkel.

syska128

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.03.09 16:55:37Chang Yai

    az a bajom az egészségbiztosítókkal, az öngondoskodással, hogy amint van valami bajod, már szóba se akarnak állni veled. ez nonszensz.
    kollégám kétségbe van esve a fia miatt, még csak 13 éves, így az anyja privát biztosításán keresztül ő is biztosított, de amint 18 lesz, saját jogán szerződnie kell valakivel, és majd mindenki elhajtja a halál farkára, mert ritka fajta epilepsziában szenved, és sokba kerülnek a kezelései.
    megoldásként nem jött más szóba, csak elköltözni olyan országba, ahol tb fizetés után jár az ellátás, betegségektől függetlenül.
    én nagyon félnék attól, hogy a privát biztosítók nekiállnak "rendet tenni" Magyarországon. a bankok, a mobiltársaságok szétlopnak minket (érdemes megnézni, milyen díjakat számolnak fel más országokban bankok, pl, igencsak meglepő), birka mód hagyjuk, ez sem lenne másképp, a politikusaink meg persze kiszagolnák a nagy lét és eladnának minket kilóra, teljes kiszolgáltatottságba. lefogadom, hogy fizethetné mindenki a tb-t, ÉS öngondoskodni is kényszerülne, ha nem akarja feldobni a talpát. ez lenne. de lehet, hogy csak agyamra ment a szmog és a meleg....

  • 2010.03.09 17:00:47hinta-palinta

    Nem eü tapasztalatra gondolok.Nem ugrottam át a lényeget, mindjárt kitérek rá.
    Voltam ikerterhes.Kórházban is feküdtem.Meghalt az egyik gyerekem.Van tapasztalatom, nem csak RÁLÁTÁSOM.
    Az ikerterhesség nem normális az embernél.Ez van.Ha dolgozik is előtte a kismama és teljesen fitt, bármi történhet másnap.Iker-ikre transzfúzió miatt meghal az egyik.Egymás köldökzsinórjába kötik magukat.Gyakoribbak a fejlődési rendellenességek, lepény helyezkedési rendellenesség.Ezek kívülről nem látszanak.Potenciális életet veszélyeztető dolgok 1 szempillantás alatt.Van létjogosultsága az ikerterhes kórházi létnek.

    Bárcsak a legnagyobb bajom a ctg messzesége és az ágysodrony lett volna.

  • 2010.03.09 17:01:09másutt

    cantaloupe, orulok, hogy nem haragszol :), de nagyon gyakran veszed fel ezt a "megvedek minden kismamat a negativ kommentektol" kardot. miert? van benned ennel sokkal tobb is.

    en sem ertek veled egyutt mindig, sot, gyakrabban nem, mint igen, de ez nagyon sok baratnommel igy van, es pont ezert tartom oket kozel magamhoz, felfrissit a massaguk. a kedvenc emberem egy nalam 10 evvel fiatalabb, anti-karreierista, konzervativan vallasos, bigott, homoszexualis hazassagot utolso csepp verig ellenzo, de a haborut tamogato csaj, akiert OLNEK, ha arra kerulne sor. mert arany ember. pedig a masik kedvenc emberem egy olyan pasi, akivel egyutt meneteltem a haboru ellen, es eskuvoi tanuja voltam, amikor elvett EGY MASIK FERFIT.

    syskanak meg 6 oldallal ezelott, elsokkent gratulaltam, ezert most boldogan es buszken bezsebelem ezert a koszonetet. :D
    "gratula a babához, az emberfeletti kitartáshoz, és sok boldog évnyi "női munkát" otthon. :D"

  • 2010.03.09 17:02:59rath.dinen

    hinta-palinta: köszi, hogy bemásoltad a napokkal ezelőtti hozzászólásomat, mert megnyugodtam, amikor újraolvastam.

    Nincsen benne egyetlen állítás, egyetlen kijelentő mondat se. Csupa kérdőjel, vívódás, "nem tudom". És már az első hozzászólásomban kerek-perec benne van (amit később is megismételtem), hogy valószínűleg, ha a saját gyerekemről lenne szó, feküdnék, "mint ceruza a papíron", hogy idézhessek kicsit én is.

    Ezek után beállítani engem dr. Mengelének, szerintem kicsit céljatévesztett. Aki ezek után is azt gondolja, hogy én vagyok a kénköves Sátán, aki dönteni akar más gyerekének a létjogosultságáról, annak váljék egészségére, nem az én hibám.

  • 2010.03.09 17:03:46nanemárrr

    "lefogadom, hogy fizethetné mindenki a tb-t, ÉS öngondoskodni is kényszerülne, ha nem akarja feldobni a talpát. ez lenne. de lehet, hogy csak agyamra ment a szmog és a meleg...."

    Chang Yai, miért, most nem ez van Mo.-on? Mármint hivvatalosan nem, de nem hivatalosan igen... :(

  • 2010.03.09 17:05:45cantaloupe

    Másutt,
    mert úgy érzem, a jóízlés határán túlment ez itt.
    Pl. a lilabugyis posztban teljesen korrekt volt a nép sok negatív kommentje, mert fölényes volt a stílus. De ez a kismama senkinek nem ártott...oké, kicsit blikkes a stílus és az üdvözlőkártya meg giccses, de ennek a posztank nem ez volt a lényege.
    Nem idevaló olyanokat posztolni, amilyeneket.

    Mondjuk nem te voltál a legdurvább, hanem Wish, aki tulképp ilyen gyerekekkel DOLGOZIK, akiknek megkérdőjelezi a létét. Ez meg olyan, mintha a dietetikusom anorexiás lenne, ha érted a párhuzamot.

  • 2010.03.09 17:06:24hinta-palinta

    rath, senki sem állított Mengelének..meekonak szólt, hogy nem csak tb felőli megközelítés volt.Az időt és a nicket kitöröltem.Nem jó pontért.

  • 2010.03.09 17:08:06meeko

    Akkor rath.dinen kommentjére írtátok, hogy konkrétan azt mondta, hogy ennek a kisfiúnak nincs létjogosultsága? Ezért nem találtam.
    Csak továbbgondolták itt sokan a dolgot, ami elvezetett az oep-hez és a visszaélésekhez. Nem volt ebben semmi gonosz.

  • 2010.03.09 17:15:09cozumel

    Az ikerterhesség nem normális az embernél.Ez van.Ha dolgozik is előtte a kismama és teljesen fitt, bármi történhet másnap.Iker-ikre transzfúzió miatt meghal az egyik.Egymás köldökzsinórjába kötik magukat.Gyakoribbak a fejlődési rendellenességek, lepény helyezkedési rendellenesség.Ezek kívülről nem látszanak.Potenciális életet veszélyeztető dolgok 1 szempillantás alatt.Van létjogosultsága az ikerterhes kórházi létnek."


    Na latod ez a baj, ez az alapfelfogas. Ami le is viszi a serom rendesen.
    Ugyanis valo igaz, hgoy a foemlosokkel a tobbes terhesseg szama minimalisra csokkent, de evoluciosan NEM TUNT EL! Tehat, nem abnormalis!!! Es igenis felhaboritonak tartom, hogy igy tanitjak a magyar eu. iskolakban, nem azert, mert szemelyesen erintett vagyok, hanem mert tevhit, es erre epul az egesz terhesgondozas lenyege. Na innentol szar az egesz.

    A kockazati tenyezok valoban nagyobbak, az odafigyeles is indokolt, a gyakrabban vegzett vizsgalatok is DE
    az ikerterheseg onmagaban korhazi befektetest nem indokol.

    De most nem fogom a konyvunkben leirtakat teljessegeben atmasolni, kicsit hosszu lenne.
    Csak mondjuk nem akarok onnan vitazni veled tovabb, hogy azt hiszed, te az eu. vegzettseged miatt mekkora tudasfolenyben vagy, nem azert megintcsak, mert sert, hogy okosabbnak hiszed magad, siman lehetsz az is, hanem azert, mert nincs ertelme ugy parbeszedet folytatni, hogy az egyik fel tulsagosan felul/alul ertekeli a masik temabeli tajekozottsagat.

  • 2010.03.09 17:17:01nanemárrr

    2010.03.09 17:05:45cantaloupe
    Mondjuk nem te voltál a legdurvább, hanem Wish, aki tulképp ilyen gyerekekkel DOLGOZIK, akiknek megkérdőjelezi a létét.

    Na, ezért várom én is nagyon Wish-t, mert feltettem neki pár kérdést ezzel kapcsolatban...mert nagyon meglepett a hozzászólása.

  • 2010.03.09 17:17:02Magenta

    Érdekes, hogy senki nem válaszol a feltett kérdéseimre, pedig csak egy igen vagy egy nem, amit be kell gépelni...

  • 2010.03.09 17:21:03syska128

    Úgy látom már kicsit csillapodtak a kedélyek, de ez a vita már tényleg elment teljesen más irányba kár hogy pont ezen a poszton.
    meg azért utólag nem kell már szépítgetni a kommenteket, aki tegnap úgy gondolja az ma is, nekem se változott meg tegnap óta a véleményem a paraszt hozzászólások miatt.
    de mindegy nem érdekel a dolog, én nem minősítek senkit. nem is olvasom tovább a hozzászólásokat.
    Köszi Másutt a gratulációt meg mindenkinek mégegyszer aki gratulált! Jó hogy azért még vannak ilyen emberek is! Mindenkinek szép babás vagy pocakos napot!

  • 2010.03.09 17:21:13másutt

    "Nem idevaló olyanokat posztolni, amilyeneket."
    en nem is tudom lattam-e mar olyan blogposztot itt, ami nem ment at totalis OFF-ba.
    ez a mufaj resze.
    ennel sokal-sokkal csunyabb/sertobb offok is vannak itt minden nap.

    miert wish-re reagal mindenki es miert nem a CIKKRE???
    ez itt abaj.

    Wish kommentjevel lehet csinalni, amit akarunk. JOGA van a velemenyehez.
    Minden szakma tele van emberekkel, akik utaljak a klienseket, pacienseket, diakokat, stb akikkel foglalkoznak.
    Egy orara, egy napra, vagy egy eleten at.
    Nem tudok ellenpeldat!
    Lehet, hogy rossz napja volt.
    Miert meglepo ez?
    A kommentje onmagaban nem volt meglepo. A reakcio annal inkabb.

    En magam is tettem olyan megjegyzest, munka utan a pubban, amikor 12 oran at KINZOTT egy kliens, hogy "vinne mar el az ordog az osszes kib****tt klienst." na es?
    masnap benn voltam, kiskosztumben, mosolyogva, kemenyen dolgozva, mint egy kutya.

    Az dobja az elso kovet Wish-re, aki egy eleten at robotol serult gyerekekkel es serult gyerekekert.
    Akiket esetleg, neha, talan, felve emlitve, tenyleg jobb lett volna nem megmenteni, amikor a 24. hetre szulettek.
    De tenyleg.
    Miert itelkezik mindenki?

    Ki gondolja, hogy attol, hogy kovet dobal, nem lesz itt soha tobbet serto megjegyzes?
    Marpedig egyre tobb ilyen van, ahogyan mindenki engedi el magat.

  • 2010.03.09 17:21:57hinta-palinta

    Nem érzem magam tudásfölényben.A témában való tájékozottságomat pedig te értékeled alul.

    Attól, hogy nem tűnt el az ikerterhesség evolúciósan, még nem normális -embernél.

  • 2010.03.09 17:23:37meeko

    syska128! Megértem az álláspontodat, de ne mondd, hogy te nem minősíted a kommentelőket, mert ez nem igaz (szánalmas, paraszt stb jelzők)!

  • 2010.03.09 17:25:35másutt

    cozumel, eszemmegall, ezt en sem ertem, az ikresekrol.

    szoval akkor ezzel magyarazzak, hogy minden olyan szituban, ahol nagyobb a kockazat, azonnali hatallyal korhazba kell fektetni a kismamat??? mint pl. elozo veteles, vagy hasonlo?

    miert olyan abnormalisak az ikrek?
    Akkor most fessuk ra Romulus es Remus szobrara, hogy "elfajzottak"? :D

  • 2010.03.09 17:27:34nanemárrr

    "Az dobja az elso kovet Wish-re, aki egy eleten at robotol serult gyerekekkel es serult gyerekekert."

    8 év az ér? Még csak ennyi ideje...bármit is mondasz, engem meglepett Wish, bár nem ismerem őt és a munkáját, csa innen olvasom, hogy kb. mivel foglalkozik, de akkor is.

    A rossz napot, rosszkedvet, a "menjen mindenki a francba" dolgot el tudom fogadni! ;)

  • 2010.03.09 17:34:39cozumel

    Hinta

    jo, veled megtanitottak a foiskolan/egyetemen, hogy ez nem normalis, embernel, es nyilvan nem leszel mas velemenyre nyitott, maradjuk akkor ennyiben.


    Masutt

    a viccet lehagytam, pedig en ezen mindig olyan jot rohogok, hogy most azonnal es onzetlenul megosztom veled :D

    Szoval kepzeld, ezek az oooriasi veszelyben levo ikres mamik ott punnyadnak egesz heten a korhazban, egy-ket ctg-t csinalnak maguknak,
    MAJD HETVEGERE HAZAENGEDIK OKET
    (vagy karacsonyra, husvetra, haromnapos unnnepre)

    mert OLYANKOR hirtelen se eletveszely, se megnovekedett kockazat, se protokol.

    Erted.
    karacsonykor, punkoskdor, aug.20 negynapos unnep sorozatkor NEM indul be koraszules, ikertranszfuzio, nincs eklampszias sokk.

    Csak a dolgos hetkoznapokon.

  • 2010.03.09 17:36:01hinta-palinta

    másutt, kiforgatni nem kéne..
    Elhiszem, ha megalapozott tudás nincs a háttérben, akkor összemosható sokminden.

  • 2010.03.09 17:41:42hinta-palinta

    cozumel, az anyu akar hazamenni, aláírja hogy saját felelósségre.A kórház nem börtön.Az a baj, hogy nem érted mi a vállalható kockázat és mi, ami nem.HELLP szindrómával, elölfekvő lepénnyel nem engednek haza.

  • 2010.03.09 17:43:38Yukivoltam

    Másutt, mindenkinek joga van a véleményéhez. Azt teljesen megértem, hogy valaki sok év kemény meló során kiég, elfárad, rossz napja van éppen. De attól még annak, akinek a gyerekéről szó van, ezt bántó olvasni. Mert nemcsak néhány vélemény nyilváníttatott ki, hanem szerencsétlen posztíró ha komolyan veszi a kommenteket, 7-8 évig azon izzad majd, hogy mikor jönnek elő az ilyen-olyan problémák a fiánál meg hogy ha a méhe alkalmatlan a gyerek problémamentes kihordására, akkor hogyan lesz majd a következő terhessége. Pedig egyáltalán nem biztos, hogy a gyerekkel vagy a következő terhességgel baj lesz.

  • 2010.03.09 17:46:32cozumel

    Hinta

    baszki, kezdek besokallni, tenyleg, en eddig olyan szivesen olvastam, amiket irsz, mert rengeteget lehetett toled tanulni, de most ertetlenul allok, hogy ennyire nem erted, amit irok,
    vagy nem akarod erteni?

    Kijafaszom beszel hellprol? TTT-rol? elolfekvo lepenyrol?

    En K O M P L I K A C I O M E N T E S
    terhessegekrol beszelek!

    Es NEM AZ ANYUKA AKAR HAZAMENNI, HANEM EZ A KORHAZI PROTOKOL. HETKOZNAP BENN, HETVEGEN HAZA.
    Ha anyuka akar, akkor hetkoznap SEM kell benn lennie, mert ugye nem TORVENY, most mas kerdes, hogy a feherkopenyes szindroma miatt az anyak kb. 80 % bevonul vita nelkul, akkor is, ha semmi baja.

    Bocs, hogy orditottam, de most pont orditani volt mar kedvem.

  • 2010.03.09 17:51:19Yukivoltam

    Nekem azért kellett volna befeküdnöm a 2. terhességemnél, mert a doki nem hitte el, hogy otthon tudok pihenni (igaza is volt), és mert olyan gyógyszert adott, amelyiket kórházi körülmények között adnak csak. De én csókosként hazavihettem. Mármint a gyógyszert.

  • 2010.03.09 17:52:51R2D2 & C3PO

    Nem igazán akartam ehhez a poszthoz hozzászólni, de megteszem.

    Az az igazság, hogy Szilvi stílusa nálam is kinyitotta az "alázzuk meg" csapot, de tapintatos voltam (;-D) - és csak icike-picike iróniát engedtem meg magamnak...
    Egyszóval korlátoztam magam.

    Sokan viszont nem, és _én_nem_tudom_ezért_hibáztatni_őket_. (Kivétel Wish és Rath Dinen felvetése, véleménye. De saját magukról állítanak ki bizonyítványt.)

    És egyébként az a véleményem, ha megengedném valakinek, hogy írjon a blogomon, akkor bizonyos tartalmakat NEM ENGEDNÉK megjelenni és igyekeznék minden - számomra feltűnő (ami bevallom, nem sok) - hibát kijavítani benne...

  • 2010.03.09 17:53:17hinta-palinta

    "Erted.
    karacsonykor, punkoskdor, aug.20 negynapos unnep sorozatkor NEM indul be koraszules, ikertranszfuzio, nincs eklampszias sokk."

    Jó, ezt írtad, nem az elölfekvő lepényt, meg az eklampsziát, aminek mondjuk a HELLP-hez van egy kis köze.

    Akkor van egy kórház, ami nem ezt a protokollt követi, ahol én voltam, ott felelősen álltak az orvosok ehhez.A bennfekvés szükségességéhez és az eltáv.-hoz is.
    NA

  • 2010.03.09 17:56:06másutt

    Cozu, Hinta

    ez ugyanaz a vita, mint ami 1-2 honapja volt itt, amikor a MAKK egeszseges kismamat kiirtak a 12. heten, hadd alukaljon otthon, hiszen mar volt egy vetelese, szegenynek.

    es akkor paran itt felhuztak a szemoldokuket, hogy WTF, a masik oldal meg kardba szallt, hogy "JAJ, fogy a magyar! jaj, hadd pihenjen otthon a kismama TB penzen, de budos paraszt, miert faj az neked?!!?"

    Es akkor mindenki szemet volt, 1 nap alatt hektoliternyi ver folyt itt.

    megegyezhetunk abban, hogy a kismama, akibol omlik a ver, meg akinek valik le a lepenye, az legyen tappenzen, legyen ejjel-nappal (hetvegen is) korhazban?

    de aki egeszseges, es semmi baja azon kivul, hogy kettot fingott es harmat bofogott, meg gyakran pisil, az takarodjon dolgozni, hacsak nem ejtoernyos, vagy JUDO edzo, meg nyugodtan aludjon otthon, akkor is ha ikreket var, vagy neagyisten egyszer mar elvetelt???

  • 2010.03.09 18:04:48cozumel

    Hinta

    es akkor most megkerdem toled azt is, hogy szerinted az orvosoknak jo ez a helyzet?
    miert az o dolguk az, hogy sakkozzanak a penzzel, amikor van lenne boven mas dolguk?

    Miert kell oket ilyen helyzetbe kenyszeriteni, miert nekik kell trukkozniuk, hiszen ez sokat elvesz a szellemi kapacitasukbol, es ha vegen a dolog megsem jol sul el, akkor ugye az ostor rajtuk csattan majd...

    En a dokikat is nagyon sajnalom, mert jelenleg olyan a rendszer, hogy nem nagyon tudnak jol kijonni belole, de legalabbis igen nagy a lutri faktor a dologban.

  • 2010.03.09 18:04:53hinta-palinta

    Jó, másutt, cozumel arról írt, hogy panaszmentes ikreket várót miért kell befektetni, ömlő vérűt ő sem pihentetne otthon:)Én meg azt írtam (volna), hogy ikerterhes fitt kismamin és leletein sem látszik azonnal, hogy na most lesz a baj.

  • 2010.03.09 18:10:32cozumel

    Mert az egy dolog, hogy "szetlopjak" az eu-t, es ezert nincs penz egy csomo dologra.
    De hogy rosszul osztjak el, pazarlo a gazdalkodas, az egy masik dolog, es azert SINCS penz egy csomo dologra.

    Engem ledobbentett, mikor Csutka irta, hogy nincs AED keszulek minden mentoben. Tenyleg nem bezzegelni akarok, de itt a shopping mall-ban is van, meg a sportcsarnokban, minden olyan helyen, ahol tomegek fordulnak meg. Kovetelmeny, hogy legyen, a kozepuletekben, uyanugy, mint porolto keszulek.

    Otthon meg a mentokbe nem jut? azert valami nagyon nincs rendben....

  • 2010.03.09 18:11:41hinta-palinta

    Coz, bizti nem jó. Láttam bőrgyógyászati osztályon viziten tanakodó orvosokat, hogy milyen dg-t írjanak, mi hoz több zsét.A kórháznak, mert sokan azt hiszik ám, hogy zsebbe megy. Nem.
    Amíg a felülről zárt kassza működik, addig lesz ilyen, aki nem élelmes, nem kap pénzt. De ha sokan élelmesek, akkor sem jó, egyforma összeg megy szét, nem lesz kirívóa magas egy-kettőnek.

  • 2010.03.09 18:16:00hinta-palinta

    A koraszülött mentők a megyehatáron átpakolják a gyereket.Ezt tudtad?
    (azt nem tudom, most is így van-e)

  • 2010.03.09 18:19:13másutt

    hinta-palinta
    most jon az a standard szovegem, amit lassan meg kell orizzek text-ben, mert naponta leirom a Porontyon:

    valamiert, azokban a (z allami) rendszerekben, ahol NEM tekintenek minden kismamat idozitett bombanak, akivel barmelyik masodpercben katasztrofa tortenhet, nem fektetnek be fut-fat, nem irnak ki ilyen sokakat, hanem CSAK akkor cselekednek, lepnek, amikor mar tenyleg baj van... nem csak hogy nem hal meg tobb baba, vagy mama, nem lesznek tobben betegek, serultek, de meg WC papirra is jut.
    es nem azert, mert annyira gazdagok.

    egyszeruen nem koltik el arra a penzt, hogy a makk egeszsegeseket gondozzak, semmiert.

  • 2010.03.09 18:19:51csutkababa

    Nincs így.

  • 2010.03.09 18:22:04cozumel

    Na latod, Hinta, ezert IS sajnalom az orvosokat.
    Mert nem eleg, hogy sakkozniuk kell a loveval, nem eleg, hogy ezt aztan ketszaz fele keppen kell adminisztralniuk, hanem raadasul a kozvelemeny egy resze meg van rola gyozodve, hogy a dokik sajat zsebre csinaljak ezt :S

  • 2010.03.09 18:22:29hinta-palinta

    suktababa, volt ilyen úgy 2 -3 éve?Nagyon rosszul emlékszem?Urban legend?

  • 2010.03.09 18:23:11hinta-palinta

    c

  • 2010.03.09 18:24:50hinta-palinta

    Na, ez má' diszgráfia....Szóval csutkababa.

  • 2010.03.09 18:26:50csutkababa

    Amire te gondolsz, az a betegszállításoknál volt, amikor az OMSZ még végzett szállítást.
    Tehát a körzetén kívüli kórházba szállítás ilyen módon lett megoldva, hogy ne legyen egy autó túl messze és túl sokáig elvonva a körzetétől.
    A többi rárakódott legenda.

  • 2010.03.09 18:38:58hinta-palinta

    Aha.Köszönöm.

    Valami születéstörténetél olvasatam. Nem porontyos.

  • 2010.03.09 19:53:11Meni

    Ahogy itt olvasgattalak titeket, eszembe jutott az en kis "lo masik oldala" tortenetem, leirom, aztan remeljuk hogy a magyar eü. nem fog ide eljutni, hanem megall kozepen (tudom, naiv)...

    28. het korul kiderult, hogy ez bizony fenyegeto koraszules, otthoni pihenes nem segit. Szokasos CTG leletek tukreben dokim este nyolckor beutalt a korhaz szuleszeti ERjara, ahonnan hajnali kettokor (!) kuldtek haza. Eppen nem volt osszehuzodas. Tessek pihenni, sokat inni.

    Egy hettel kesobb ugyanez a kor, a mehszaj tovabb rovidult, szep szabalyos osszehuzodasaim voltak. Orvosom irt egy eleg kemeny felszolitast, hogy tessek engem komolyan venni. Hat rohadt komolyan vettek, nagy fanyalogva felvettek a szuleszetre (!) masfel napra. Ujra gyogyszer nelkul kerultem haza.

    Tiz nap mulva az orvosom bocsanatot kert (!), de most o ujra beutal, mert ez igy nagyon nem oke. Szinessel huzta ki, hogy mi az ok, es hogy figyeljenek mar oda. Felhivta az egyik kollegajat (o maga nem praktizal a korhazamban), hogy mi van mar. Most negy napra vettek fel, kaptam csak korhazban szedheto izomlazitot es nyugtatot. Csodak csodaja, a gorcsok elmultak, igaz kozben keves lett a magzatviz, de hat ez van. Hazakuldtek.

    Kb. egy hettel kesobb ujabb lelet bemutatas, az orvosom orjong, szep szabalyos 90-es osszehuzodasok. Irany a korhaz. A dokim elmagyarazta, hogy ez azert nem lenne igy, ha lenne ismeros dokim a korhazban, akkor tuti mar haza sem engedtek volna de hat az ellatas penz. Most masfel hetig voltam bent. A gyogyszertol szepen elmultak, vagy legalabbis nagyon lecsokkentek az osszehuzodasok, a gyerek elerte a ket kilot, kaptunk szteroidot.
    Mikor a zarojelentesre vartam, kerdeztem a foorvost, hogy jozan paraszti esszel nezve, ha abbahagyom a gyogyszert, akkor ugyebar a gorcsok ujra fognak indulni, nem? "Jaj, nem kell most mar aggodni, kezeltuk a helyzetet. Talalkozunk a 40. heten kismama"

    Pontosan harom nap mulva, 34+6. hetes terhesen integettem neki, mikor toltak be a szuloszobaba.

  • 2010.03.09 19:55:32Meni

    Ja, es backgroundkent> en imadom ezt a korhazat, a harmadikat is ott keszulok megszulni, az ellatas vilagszinvonalu, stb. stb. stb. De a penz az penz...

  • 2010.03.09 20:01:29cozumel

    Igen, Meni, ez a masik veglet, termeszetesen idaig nem kellene eljutni.

    Csakhogy a jelenlegi rendszer epp most epiti az utat _IDAIG_.

  • 2010.03.10 00:04:30Wish1973

    no, az utolsó másfél oldalt már nem olvastam, csak írok, úgyhogy lehet, h még a jóédesanyám is említve volt, nem fogok tudni reagálni rá.
    szóval, úgy kb 1000x írtam le, de sebaj, belefér. az, h sérültekkel dolgozom, és szeretem is, amit csinálok, és nem is vagyok rossz benne, még nem jelenti azt, h ne utálnám azokat a kiváltó okokat, amik ahhoz vezetnek, h ne legyek munkanélküli. ez kb olyan, mintha az onkológuson számon kérné vki, h miért utálja a cigit, és miért morog, ha megint egy dohányosnak kell egy tüdőlebenyét lemetszenie. akkor ő is megkeseredett, képmutató ,álságos faszfej, akinek inkább a kórboncokságon lenne a helye?
    nem. nem utálom a sérült embereket. nem, a szüleiket sem utálom. azt utálom, h sok olyan történet van, aminek nem kellett volna nálam végződnie. vagy azért, mert csúnyán elbasztak valamit (orvos, szülő, nagynéni, bárki-akárki), vagy azért, mert annyira erőltettek olyan dolgot, amit el kellett volna engedni, h kollektív ráfaragás lett belőle.
    és itt jön az, ha mint fejlesztő gondolkodom, nem teszek különbséget- nem is mindig tudok minden előzményről-, ha pedig, mint állampolgár, felhasználó, adó és tb fizető gondolkodom, akkor bizony más szempontok is lebegnek a hivatástudattól máskor párás szemeim előtt.

  • 2010.03.10 00:05:14Wish1973

    ui. gyerekkori traumám meg nem volt, köszönöm az aggódást, viszont saját pénzen jártam pszichológushoz, amikor úgy éreztem,h szükség volt rá, saját zsebből fizetem a gyerekem matektanárát, mert annyira nem "hülye", h ingyen járjon neki, és a szemüvegeinket is saját pénzből fizetem, mert gyereknek sem jár már tb, és mindkettőnek, sőt nekem is kell. és miután a fizetésem majd felét leadózom, még a magánmelóim után is számlát adok. illetve ingyen és bérmentve szoktam tanácsot adni akár neten, akár személyesen keres meg valaki. úgyhogy azt gondolom, van némi alapom ahhoz, h kicsit tudatosabb legyek azoknál, akik csak kapni és kivenni szeretnek a rendszerből.

  • 2010.03.10 00:27:47cantaloupe

    Wish,
    a dohányos azért szabad akaratából gyújt rá, míg nem hiszem, hogy egy anya is direkte koraszülött, sérült, részecskehibás vagy akármilyen gyereket akarna szülni.
    A pszotíró sem hiszem, hogy jódolgában feküdt a kórházban.
    Azért ez hatalmas különbség.

  • 2010.03.10 08:21:08Yukivoltam

    Wish, bocs, hogy tovább rágom a szart, de az a helyzet, hogy én pl. nem a tudatosságot nehezményeztem részedről, sőt, le a kalappal előtted meg minden, de nem tudom, miből feltételezed, hogy rajtam, otthon hesszelő kismamán kívül (mondjuk én is adózok még a hülye néhány ezer forintos publikációs díj után is, amit kapok) itt a veled nem pont egy állásponton lévők, különösen a posztíró, csak kivenni szeretnek a rendszerből blabla.

    Másrészt nem általánosságban véve írtál a problémáról, amely egyébként nyilván fennáll és ezt ti, a sérült gyerekekkel dolgozók látjátok leginkább. Generált ez már épp elég társadalmi vitát az utóbbi időben, még a nők lapja is foglalkozott a kérdéssel, csak az a baj, hogy nehéz rá megoldást találni, mert ez tipikusan az a helyzet, amit homlokegyenest másképp láthatsz kívülről és akkor, ha a te gyerekedről van szó. De ebben az esetben "csak" arról volt szó, hogy a nő vérzett, bent tartották, kihúzta a 35. hétig, szült egy állítása szerint egészséges gyereket, akiről te rögtön kinyilvánítottad, hogy 7-8 év múlva lesz majd neki részképesség problémája. Pedig nem tudhatjuk, mi volt a terhessége alatt, sok problémát nehéz előre látni, sok koraszülés látszólag minden előzmény nélkül zajlik le, és sok nyavalyásnak induló terhesség végződik úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Nekem ennyi volt a gondom a kommenteddel, szerintem többen továbbgondolták és olyanra is reagáltak, amit nem írtál.

  • 2010.03.10 09:05:20Wish1973

    Yuki, én már vissza nem keresem, de mintha FT (bocs, ha nem te voltál, vagy nem épp így) írta volna, h tök jó, h minden szép és jó lett végül, de azért nem volt-e túlzás ennyi mindennek kitenni ezt a magzatot, és itt jött be a pénz-téma is. eddig a pontig meg sem szólaltam sem pénz, sem egészség-ügyben, csak annyit írtam, h sztem ez a gyerek minden akarata ellenére maradt meg. erre írta csutkababa, h itt nem a baba, hanem a mama állapota generálta a tüneteket-valószínűleg.
    szóval én csak a nagy örömködésre, h minden jó, ha vége jó-írtam, h ez ebben a korban koránt sem dönthető el. és ,h a ráfordított energia, pénz, aggodalom nincs mindig kipipálva a születés pillanatában

  • 2010.03.10 09:36:28Yukivoltam

    ok Wish, így már értem.

  • 2010.03.11 01:30:39Lulu in the Snow

    Ennyi gonosz, rosszindulatú hozzászolást még nem láttam. Szégyelje magát minden beíró aki bántotta a kismamát! Nem vagyunk egyformák! Nem mindenkinek egyforma a stílusa! Attól még valaki nem sz@r ember mert a "szoptatást" "ciztetésnek" nevezi.
    A képről pedig a kismama szintén nem tehet, valószínüleg a kórház fényképész ilyet csinált ilyen kerettel. Mi a baj a rajzolt gólyával, szerintem kifejezetten aranyos. Valószínüleg minden gonoszkódó beíró hu de modern urbanizált minimalista designer...
    Minden tisztelet a kismamáé, hogy ilyen nehéz terhességet ilyen egészséges lélekkel kibírt! Szebasztian pedig szép név, ha neki tetszik, a gyerkene sem lesz ciki!

  • 2010.03.15 01:00:39tildy:)

    2010.03.09 17:56:06másutt:
    Az a szerinted makk egészséges kismama konkrétan a barátnőm (sylblog) , és mint korábban leírta a korábbi terhessége (amikor elvetélt) 3as ikerterhesség volt. Mivel olyan munkahelye volt, ahol veszélyeztetve is lett volna (Rengeteg utazás, stb) , szerintem megérdemelten írták ki, bár a helyében én még 3 hónapot legalább dolgoztam volna.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta