SZÜLŐSÉG

Megszületett Duggarék 19. gyereke

2009. december 13., vasárnap 19:04 |

Huszonegytagúra szaporodott a televíziós valóságshowban is szereplő híres amerikai nagycsalád a hét végén, miután a 42 éves Michelle Duggar három hónappal idő előtt világra hozta 19. gyermekét, egy kislányt.

A kis Josie Brooklyn péntekre virradóra jött világra, mindössze 623 grammos súllyal, de állapota stabil. Az orvosok császármetszést alkalmaztak, mivel az anya epekőbántalmai méhösszehúzódásokat okoztak.

Michelle Duggar legutóbb tavaly decemberben hozott világra gyermeket , ugyancsak kislányt. Duggarék októberben nagyszülők is lettek, mert legidősebb gyermekük, a 21 éves Joshua családjában megszületett az első gyermek, egy kislány, Mackynzie Renee Duggar.

A népes családban, amelyben két ikerpár is van, Josie Brooklyn a 9. lány. Az anya szeptemberben döbbent rá, hogy a fogyókúra ellenére sem csökken a súlya, s a terhességi teszt kimutatta, hogy újra kisbabát vár.

A szigorúan vallásos Duggar-házaspár egy Tonitown nevű kisvárosban él, Arkansas államban. A család eseménydús hétköznapjaiba a külvilág is betekintést nyerhet hetente egyszer a 18 Kids and Counting című televíziós valóságshow-ban. Michelle és Jim Bob Duggar 25 éve kötött házasságot.

(MTI)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.12.14 03:33:56cantaloupe

    Folyt.
    Azt meg nem értem, hogy a lányok nem mehetnek egyetemre. 18 évesen biza elmehet onnan bármelyik, nagykorúként.

    A homeschoolingról meg a félmondatod alapján nincs sok infód, szerintem ha tudatosan szervezett és az anyának van hozzá karizmája, még jobb is lehet, mint a közoktatás.
    Ezt megint nem vállalnám be, más okokból, de kíváncsi lennék, milyen homeschooling-os rendszert ismersz, hogy így csípőből leszólod.

  • 2009.12.14 03:37:32cantaloupe

    Ditakai,
    ugye én is válaszolhatok? :)

    Előrebocsátom, nekem sem tetszik, amit Duggarné csinál, de mennyivel jobb a 66 éves spanyol asszonyba ültetett ikerpár? Amit ORVOSOK hoztak létre, kísérletképpen?

    Az orvoslás feladata az élet védeleme. Nem a gyerek tehet róla, hogy az anyja tucatszor szült, dohányzott, drogozott, nem figyelt a babára, ha az kint van, bármi áron segíteni kell neki.

  • 2009.12.14 08:19:01LBZSU

    Paramamival abban én is egyetértek, hogy mindenkinek a magánügye, hogy mennyi gyereket vállal. De pont a magánügyön van a hangsúly, onnantól, hogy valaki valóság-show-vá teszi a családja életét, az vállalja, hogy kapni fog hideget és meleget egyaránt. Amerikában egyébként is vannak tévhitek, például az is az, hogy a kersztény vallásúaknam sok gyerekük van (mint ahogy az is, hogy a cukortól lesznek hiperaktívak a gyerekek). Alapjában az, hogy 42 évesen szül és hogy korababát még nem megvetni való. Viszont az csoda számba megy, hogy ennyi gyerekből csak egy lett koraszülött főleg úgy, hogy ilyen kevés idő van a szülések között.
    A Brooklyn nem fiú név (vagy USA-ban mindent lehet)? :))))

  • 2009.12.14 10:10:29marywolf

    kis adalék a nem járattják őket iskolába mondathoz:
    Otthonoktatnak, ennek Amerikában két formája van, a homeschooling, amikor van kapcsolat iskolával, vizsgáznak és az unschooling, amikor nincs.
    Magyarországon jelenleg csak az első létezik.
    Ugyanis itthon sincs iskolakötelezettség! Hanem tankötelezettség van, nem ugyanaz a kettő.
    Ez a család elismert otthonoktató, nagyon jól csinálják. Amugy a legidősebb fiuk már megnősült, nekik is van honlapjuk, érdemes olvasni az írásaikat, bár nem keresztényeknek hajmeresztő lehet;)
    Magyarországon is egyre több az otthonoktatós család, mi is az ő táborukat erősítjük.
    Amugy amikor idejövök és ovis, iskolás cikkeket olvasgatok, meg kommenteket, mindig tudom, hogy jól döntöttünk:)

  • 2009.12.14 10:41:38Meni

    Marywolf, nem akarsz errol irni valami nagyobb szabasut? Vagy naplo feleseget, mert gondolom egy normal posztba nem fer bele minden. Engem ez nagyon erdekel, amiota elolvastam a Kepes-fele Polgar konyvet (oke, ok kulonleges eset voltak, de nagyon erdekes gondolatokat olvastam a konyvben az otthonoktatos csaladokrol). En magam soha nem vallalkoznek ra, de most mar kezdem latni, nem csak nezni a masik oldalt is...

  • 2009.12.14 10:46:36másutt

    cantaloupe, most nem tudok valaszolni az osszes vadadra, de itt egy par:

    "Te úgy nyitottál, hogy 1o éve meg kellett volna állnia Mrs. Duggarnak, most meg azt írod, te nem szabod meg, ki mikor szüljön."
    meganvelemenyem azert lehet? :)
    azt hittem itt, egymas kozott lehet.
    nekem pl. a vagina plasztikai mutet sem tetszik, de tavol allok attol, hogy betiltassam.

    "a felmerül a kérdés, hogy hány évesen szüljünk, s néhányan meghúzzák a neked nem tetsző vonalat, akkor rögtön jössz a baráti köröddel, ahol negyvenes boldog kisgyerekes anyákat látsz."
    Megintcsak, mindenkinek joga van velemenyhez ROLAM is, hallom is eleget, ITT is. miert, mit kellene tennem? egyet kellene ertenem azokkal a Porontyosokkal, akik azt mondjak, hogy egy 36 eves kismama kioregedett szottyadt oregasszony?

    "a médiában való nyomulásuk idegesít.
    De nem kötelező nézned!"
    mondssza, neked meg soha nem volt eleged semmibol, amivel tele van a TV, a Poronty, a People ujsag?
    tudom, hogy nem kotelezo neznem, de azert meg idegesithet, hogy meg a Porontyon is ez a tema, nem? irigylem a turelmedet.

  • 2009.12.14 10:47:24másutt

    "nekem sem tetszik, amit Duggarné csinál, de mennyivel jobb a 66 éves spanyol asszonyba ültetett ikerpár?"
    semmivel.
    megintcsak nem rosszabb, mint az afrikai ehezok (egy masik bosszanto dolog) vagy millio szornyu dolog a vilagon. nem kell rogton feljonni mas peldakkal. ha valami idegesito, akkor idegesito, onmagaban is.

    "A homeschoolingról meg a félmondatod alapján nincs sok infód, szerintem ha tudatosan szervezett és az anyának van hozzá karizmája, még jobb is lehet, mint a közoktatás."
    A felmondatom alapjan honnan veszed ezt?
    A homeschooling nem zavar, az, hogy a "gyerekek" 18 eves korukig eme esetben otthon dolgozasra vannak kotelezve, es nem mennek mas kozossegbe, mint a sajat csaladjukba es a templomba, nalam ez veri ki a biztositekot.

    Ahhoz kepest, hogy nem ertesz egyet a Duggar csalad eletvitelevel, elegge veded oket, biztos, hogy nem vagy a csalad resze? :D Avagy csak ordog ugyvedjet jatszol???

  • 2009.12.14 10:47:27ditakai

    cantaloupe, nehari, de az én kommentemre reagáltad? igen, ennél a témánál szerintem már csak az 50-70 éves anyukákba ültetett embriók kérdése a gázosabb, de hogy jön ez most ide az én kommentemhez? mondta itt valaki, hogy bármiféle felelőssége lenne egy koraszülöttnek, és ne lenne kötelező neki minden esélyt megadni az életbenmaradáshoz?!

    lehet, hogy konkrét prekoncepciód van arról, hogy én világnézetileg köbö hol állok - és erre reflektálsz - mindenesetre úgy érzem elvétetted az irányt, és céltalanul vagdalkozol :-)))

  • 2009.12.14 10:49:03ditakai

    másutt szívem, emlékszel még arra a fél napra, amikor huhh-al megállás nélkül engem szapultál, mert nem helyeseltem, hogy a 70 éves indiai nőnek ikrei születtek (csillagszeműártatlanbociszmájli)

  • 2009.12.14 10:49:13marywolf

    Nekem még kicsi a fiam, így nem vagyunk "hivatalos" otthonoktatók.
    Olyat szívesen írok, hogy miért ezt az utat választottuk és hogy hogyan készülünk rá, mert ugye ez egy életstílus, hogy divatos szóval éljek, és amikor az ember mellette dönt, akkor úgy is kezd élni.
    Mi is főleg angol anyagokat bújunk, hiszen ott van ennek töretlen hagyománya, de van pár nagyon jó magyar oldal is.
    Amugy a Polgárék se különleges eset, csak sakkban kiemelten tehetségesek;) Szabó Magda is sokáig otthon tanult az anyukájával, együtt tanultak meg pl latinul. Agatha Christie (remélem jól írtam), ő is oo-s.

  • 2009.12.14 10:56:26mammina

    Aki ugy gondolja otthon jobb, akkor hajra. En viszont ranezek a ferjemre, akit imadok magasztalok, szeretek a vegtelensegig, de mivel otthon volt es nem suliban oktatva, keptelen az emberekkel - sajat korosztalyaval pld - barmilyen kontaktust kialakitani. Es akkor meg en erzem ugy hogy jol donttem azzal, hogy a farkasok koze dobtam a ket gyerekem, ahol a sajat korosztalyukkal kell megvivni az elet csatait. Eddig jo helyeket fogtam ki, nincs kikozosites, nincs fizikai bantalmazas, nincs lopkodas, nincs semmi. Kinek mit dobott a gep. Ha nem ilyen suli-ovi jutott volna, lehet en is maskepp gondolnam talan.

  • 2009.12.14 10:57:44ditakai

    marywolf, ez engem is érdekelne

    azt belátom, hogy ez egy életstílus, de az életkörülmények következtében döntöttetek az otthoni oktatás mellett, vagy valamiért akkora vonzereje van ennek az életformának, hogy a többi körülményt alakítottátok ennek megfelelően?

  • 2009.12.14 10:57:49másutt

    ditakai: igen. nagyon jol szorakoztunk.
    es teljesen meg is ertem.
    pedig cantaloupe szerint biztosan inkabb az afrikai ehezokkel kellett volna foglalkoznunk, vagy a kozelkeleti bekevel, mert azok sokkal egetobb dolgok. :D

  • 2009.12.14 10:59:18ditakai

    mammina, azt ki mondta, hogy mi volt az ok, amiért otthoni oktatás mellett döntöttek? egyáltalán nem biztos, hogy a 'farkasoktól' félnek - vagy tévedek?

  • 2009.12.14 11:01:43mammina

    Agatha Christie-nek nagyon komoly velemenye volt a viktorianus kor eszement oktatasarol, es nokhoz valo hozzaallasarol, ennek az eletrajzi muveben kemenyen hangot is adott!! O teljesen maskepp probalta volna nevelni a gyereket, de hat o is otthagyta 2 evesen kb 2 evre amig a ferjevel jottek mentek a vilagban, tehat a neveltetese reven nem tudott mas lenni, pedig szeretett volna. Imadom a muveit, es igyekszem sok dolgot megtudni rola, rengeteg oneletrajzi cuccot olvastam. O nem szerette az otthon oktatast, mert mas gyerekekkel akart jatszani.

  • 2009.12.14 11:03:24mammina

    Duggarek eseteben valoszinu azert dontottek igy, mert valljuk be kb 6-7 gyerek utan, mar keptelenseg ennyi helyre jarni vinni oket, igy az egyszerubb.

    ditakai
    nem ertem min akadtal fent? kit erdekel hogy miert valasztottak??? en leirtam amit gondoltam.

  • 2009.12.14 11:04:26ditakai

    másutt
    1, jól szórakoztatok - tudom
    2, megérted - mit?
    3, cant világbéke törekvéseivel pedig azonosulni ugyan tudok, de nem tudok érdemben mit kezdeni vele, mert nem vagyok csúcspolitikus vagy milliárdos multicég, és nekem néha a saját életünk is épp elég intéznivalót és aggódnivalót biztosít :-))

  • 2009.12.14 11:09:48ditakai

    mammina, lehet, hogy csak a sorrend miatt, de úgy tűnt, hogy marywolfnak szántad, akitől én éppen azt kérdeztem, hogy mi volt az oka a döntésüknek (nem kötözködés)

  • 2009.12.14 11:10:57másutt

    Az az igazsag, hogy bar 2 evtizedet eltem olyan orszagokban, ahol otthon oktatas folyik sok csaladban, keves ismerosom volt, akit igy neveltek.
    Miert?
    Mert pl. az USA-ban sok esetben az oo a bigott vallasosok kozott van elterjedve, akik nem akarjak, hogy a gyerek olyan boduletes marhasagokat tanuljon az iskolaban, mint az evolucio, vagy azt, hogy mas vallasok is vannak, vagy azt, hogy a keresztenyseg a tortenelem folyaman nem csak kereszteny josagokat kovetett el, hanem 1-2 csunyasagot is, stb.
    A nemrokon masnemuekkel valo keveredes erkolcsi fertojerol nem is beszelve.

    Ezert eleg keves otthon tanitott brokert, bankart, titkarnot, vagy informatikust ismertem New Yorkban, vagy hasonlo helyeken. Nem az jellemzo rajuk kesobb sem, hogy agressziv karriert futnak be a tarsadalom reszeken valamelyik nagyvarosban.

    Mindezek ellenere az egyik baratnom batytja egy bigott ujraszuletett kereszteny csajt vett el felesegul es 5 gyerekuket otthon tanitjak. Szemelyesen nem ismerem a csaladot, de eleg sokat hallottam roluk a csajtol, akivel naponta talalkoztam.
    Ot is rettenetesen zavarta, ami a kis unokahugaival/occseivel tortenik, bar bevallottan nagyon jol ismerettel rendelkeztek a tananyagbol, de a templomon es a mamajukon kivul nemigazan lattak semmit a vilagbol, pedig 10 eves elmult a legidosebb.
    A kulvilagtol elzarva elnek, 0 eletrevalosaggal.
    Ami voltakeppen nem is baj, mert majdnem biztosan ok is a felekezeten belul hazasodnak majd, es elvonulnak egy elzart ksi hazba egy hasonlo csaladdal.

  • 2009.12.14 11:13:53másutt

    korrigalok: NEM volt kozvetlen ismerosom, akit itthon tanitottak.

  • 2009.12.14 11:20:43mammina

    nem szantam senkinek sem. igy jott ki. en oktatom itthon is a gyereket - magyarra - es rohadt nehez!! nem hiszem hogy tudnam csinalni a homeschooling-ot. engem nem zavar ha otthon oktatjak, csak ne azert tegyek, hogy nehogy valami olyat halljon vagy lasson ami esetleg tul "vilagi". rengeteg oka lehet annak ha valaki azt valasztja, es nekunk nem sok kozunk van hozza, de amikor szemmel lathatoan azert teszik, hogy szent egyugyusegben tartsak a gyerekeiket "boldogok a lelki szegenyek mert ovek a mennyek orszaga" alapon, az ellen morgok. mostanaban talalkoztam par olyan emberrel aki miatt megertettem a biblia ezen mondatat, es bizony nagy igazsag vagyon benne, csak tolem nagyon tavol allo oldalrol.

  • 2009.12.14 11:30:09claudia25

    Ez a nő egyszerűen nem normális.Mi a fenének ennyi gyerek?Atya ég mekkora pu.ci-ja lehet a pasi valószínűleg már harangozik benne.

  • 2009.12.14 11:35:43Veg_

    Hát fene tudja. Egy évet voltam ugy otthon (5.), hogy mivel nem tudtam suliba járni, különbözeti vizsgával otthon "tanultam" (mert fél évente egy tárgyra elég volt egy hét is lustálkodva, pedig kikérdeztek vizsga elött)
    Nagyon szar. Nagyon szar, ha nem mászkálhatsz közösségbe szabadon, ha a család körében vagy otthon - egy ponton unalmas, pedig néztem tévét, hallgattam zenét, olvastam, és gyakorlatilag minden nap feljött valamelyik barátom, és pletyóztunk a suliban történtekről. Milyen lehet ugy, hogy egész suliban ezt csinálja valaki, és még csak hirei sincsenek más hasonló koru gyerekek viselt dolgairól, max a tesókról :(

  • 2009.12.14 11:45:15másutt

    veg_, most kepzeld el, ezek a gyerekek senkivel nem erintkeznek a csalad es a templomon kivul, soha, egeszen felnott korukig.
    pont errol szol a szekta, nem engedik be a kulvilagot, sem a kultura (napi ujsag, TV) sem mas gondolkodasuak altal.

  • 2009.12.14 11:49:42Art Mooney

    hubaszki, vannak emberek akik mashogy elnek mint te meg en.. atomot nekik..

    ..csak aztan ne reklamalj amikor ahmed melletted es a gyereked mellett robbantja fel magat, mert milyen mar h te mashogy elsz mint o

    barom

  • 2009.12.14 12:10:27marywolf

    Megírtam egy szép hosszú hozzászólást és nem jelent meg. grr,

    AZ otthonoktatás nem azt jelenti, hogy a gyerek hermetikusan el van zárva a külvilágtól! Ha igen, akkor az nem otthonoktatás, hanem valami nagyon furcsa nevelési módszer!
    Az otthonoktatás ideális esetben nem csak egy család, hanem családok szövetsége, azaz összejáró otthonoktató családok. Itt már eleve van egy tágabb közössége a gyereknek.
    Az, hogy valaki otthonoktatott, nem jelenti azt, hogy nem megy zenét tanulni, nem megy sportolni.

    Amugy tény, hogy a keresztények körében a legelterjedtebb, és ott is a protestánsok között dívik. Római katolikusok kevesen vagyunk. Ilyenkor azt se szabad elfelejtenni, hogy a keresztények közösségbe, gyülekezetekbe, plébániákba "tömörülnek", itt már megint van egy közösségi találkozás.
    Tény, hogy oo esetén rendesen szervezni is kell a közösségi alkalmakat, de azok sokkal színesebbek,mint egy iskolai nap.

  • 2009.12.14 12:12:01Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    én voltam a midwestern amerikában egyszer két hónapot kora tinikoromban. vasárnapi templombajárással, hétközben házból kinemlépéssel, többszöri elmondással, hogy ne pasizz, stb... iszonyú volt.

    itthon megszoktam, hogy felpattanok a biciklire, a buszra, a motorra, és megyek, amerre nekem jól esik, ki az erdőbe sétálni, barátokhoz, moziba, erre-arra. akár pasizás az én jól felfogott érdekeim védelmével, és baromi elővigyázatossággal. ehhez képest az amcsi lét szó szerint egy börtön volt a már megszokott viszonylagos szabadságomhoz képest. mivel tömegközlekedés nincs, autóval meg csak a nevelőszülő rendelkezik, totál ki vagy neki szolgáltatva mindenben. még a boltba sem tudsz elmenni, mert túl messze van, és autó nélkül a büdös életben oda nem érsz. iszonyú volt. egyszer elmehettem volna a helyi uszodába (természetesen csak úgy, hogy elvisznek, és elhoznak), valami poolpartyra, de az is kútba esett, mert közbejött valami a nevelőszülőnek. de természetesen akkor is megkaptam, lány lévén, hogy ne pasizzak. bammeg, akkor már mindegy volt, csak kimehessek a házból, nem hogy pasizni...

    1 hónap elteltével sírva könyörögtem a szüleimnek, hogy hadd mehessek haza, mert nem bírom a bezártságot.

    és ez nem egy bigott vallásos szekta volt, hanem egy teljesen normál amcsi család, 3 gyerekkel, nem volt homeschooling, hanem rendesen oktatták őket, és ennek ellenére, az amcsi létformából eredendően ennyire bezárt, klausztrofóbiás otthont tudtak kialakítani. és az amcsi városok többségében nincs tömegközlekedés, ezért ha a tininek nincs autója, totál bezárt életet él.

  • 2009.12.14 12:14:04másutt

    vernyul, en Ohio allamban jartam kozepiskolaba.
    16-17 eves korodig, amig nincs kocsid, rab vagy.

  • 2009.12.14 12:16:12másutt

    marywolf, olvasd el, amit vernyul irt.

    az otthonoktatas mas a VII. keruletben, mint egy olyan helyen,a hol egy csaladi hazban laksz, nincsen busz, avagy barmi mas tomegkozlekedes, nem is bicajozhatsz. es ha setalsz az utcan, megall egy auto, hogy elvesztel-e, es hivjon-e rendort. mert epeszu ember nem megy gyalog, utcan. ez megtortent velem.

  • 2009.12.14 12:17:28marywolf

    Ami miatt mi így döntöttünk:
    1. Isten ránk bízta a gyermeket, mi tartozunk érte felelősséggel. De nem tudom nevelni, ha napi 8 órát máshol van, az ébrenlétének döntő többségét mások "nevelik".
    2. A mostani iskolarendszer katasztrófa, a tanárok döntő többsége pályára alkalmatlan és a képzésük katasztrófa, erről nem a tanárok tehetnek, amint arról sem, hogy nincs tanári alkalmassági vizsga! Bár van egy szülőszövetség, amely ezeket kérvényezte és a tanárok nekiálltak tiltakozni, ez megint megerősített, hogy jól döntöttünk.
    3. Az iskolában rengeteg az üresjárat, amikor valójában semmi sem történik, csak ott van a gyerek, hiszen a tanórákon végig lehet hallgatni, ahogy a másik 30 gyerek megtanul olvasni, vagy fegyelmezik, 20 percig hallgatják a másik felelését. Az érdem idő, amit tanulással töltenek, nagyon kevés.
    4. Az iskola nyomja a lexikális tudást, a készségek, képességek fejlesztésére alig fektet hangsúlyt, nem lehet, hiszen szegény tanár nem tud 30 gyerekkel foglalkozni.
    5. Az iskola uniformizál, a tehetésgesebbet nem fejleszti a neki való ütemben, a lemaradókat nem tudja felzárkóztatni.
    6. Az iskola kiöli a gyermek természetes kíváncsiságát, érdeklődését.
    7. Az iskola nem szocializál! Ez egy téveszme. Mert mi a szocializáció: beilleszkedés a társadalomba. De a társadalom soha sem jelent mesterségesen megalkotott kortás csoportot!
    8. Még nem szocializált másik 6 éves ne szocializálja az én 6 évesem! Mert nem tudja! Hiszen neki magának sincsen egyáltalán fogalma arról, hogy hogyan is kellene viselkedni, kommunikálni, konfliktust kezelni.

  • 2009.12.14 12:22:23tildy:)

    Miért kéne hat hét helyre vinni?
    Amúgyis emlékeim szerint kinn sok olyan iskola van, ahol akár 16 éves korig megy az iskola.
    Minálunk otthon, falun egy iskola volt... Ha volt 10 gyerek egy családban, akkor mindenki oda járt, mert ennyi volt , meg a környező falvak oktatása is hasonló . Szóval miért kéne 6-7 felé vinni?

  • 2009.12.14 12:23:17Veg_

    2009.12.14 11:45:15másutt: inkább el se képzelem...

  • 2009.12.14 12:28:55Rosa Rugosa

    Annyira tetszik, hogy kitört az öko gondolkodás, Uramisten, mennyi energiát pazarolnak és hogy szennyezik a környezetet!
    Mert ti mind biciklivel jártok, meg a gyereket se kocsival hordjátok játszóházba, ilyen-olyan különórára, stb. Ez nevetséges.
    Nálatok a zéró tolerancia. És mindez azért, mert soha nem tapasztaltátok, milyen a nagy család.
    Én csak azt nem értem, miért fáj az egy-két gyerekeseknek, hogy más ember nem így él.

    Na, kedves fanyalgók, itt a 20 gyerekes magyar család.
    http://epa.niif.hu/00800/00804/00043/3344.html

  • 2009.12.14 12:30:36boszor

    2009.12.14 12:17:28marywolf

    "8. Még nem szocializált másik 6 éves ne szocializálja az én 6 évesem! Mert nem tudja! Hiszen neki magának sincsen egyáltalán fogalma arról, hogy hogyan is kellene viselkedni, kommunikálni, konfliktust kezelni."

    Izé, úgy tudtam, éppen erről szól a szocializálódás, hogy közösen, egymással súrlódva tanulják meg a dolgokat a gyerekek.

    Illetve, több otthontanulós család vagy egy vallásos közösség ugyanolyan mesterséges, mint egy osztály. Természetes közösség nem is tudom, létezhet-e egyáltalán manapság, ahol ismeretlennel csak irányított helyzetben áll szóba egy gyerek. Vagyis nem ismerkedik spontán, bárkivel, ellenőrzés nélkül.

    Az összes többi érveddel viszont egyetértek.

  • 2009.12.14 12:31:20Rosa Rugosa

    2009.12.14 11:49:42Art Mooney
    A próféta szól belőled.:)))

  • 2009.12.14 12:31:49boszor

    RR, neked nem fáj, hogy valaki úgy nevel fel két focicsapatnyi gyereket, hogy gyakorlatilag kinyírja a gyerekkorukat és elzárja őket a külvilágtól? Grat.

  • 2009.12.14 12:32:03másutt

    "Duggarek eseteben valoszinu azert dontottek igy, mert valljuk be kb 6-7 gyerek utan, mar keptelenseg ennyi helyre jarni vinni oket, igy az egyszerubb. "
    iskolabusz!
    a szulonek meg sem kell mozdulnia.
    MINDEN iskolakorzetben van busz, ami felszedi a kolykoket, MINDEN utcaban.
    a sarokig kell lesetalni, es a kisiskolas eleteben nagy pillanat, amikor kikonyorgi, hogy EGYEDUL mehessen le a sarokra a buszhoz.

    en is ilyennel jartam:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:2008_blue_bird_
    vision_tinted.jpg
    :D
    imadtam.

  • 2009.12.14 12:34:31Rosa Rugosa

    2009.12.14 12:31:49boszor

    Te ismered őket? Mert én nem.

  • 2009.12.14 12:34:49Veg_

    2009.12.14 12:17:28marywolf:
    Nem állok neki pontonként felelni, mert nincs annyi időm. Maradok a legnagyobb (már bocs, de) marhaságnál!

    "8. Még nem szocializált másik 6 éves ne szocializálja az én 6 évesem! Mert nem tudja! Hiszen neki magának sincsen egyáltalán fogalma arról, hogy hogyan is kellene viselkedni, kommunikálni, konfliktust kezelni."

    A másik hat éves tudja szocializálni. Ugyanis megtanulja, hogy a 30ban van minime 15 fajta 6éves, nem csak olyan, mint ő, és biza, ha boldogulni akar, akkor ki kell jönnie mindegyikkel, és a hétévesekkel, meg a nyolcévesekkel, meg a kilencévesekkel, stb... Ezt hivjuk szocializációnak... Elboldogul az adott szociális környezetben, ami nem egy szük család, hanem a Föld nevü bolygó, az összes furcsaságával, amiből minél többet megismer, annál könnyebben emészti meg...

  • 2009.12.14 12:35:26phoboss

    marywolf, ezzel szerintem nagyon sokan nem értenek egyet, de nyilván a ti döntésetek.
    Nem kötözködni akarok, de tényleg érdekelne, hogy a ti életstílusotokkal hogyan oldjátok meg a gyereknek az általad definiált társadalomba való beilleszkedését.

  • 2009.12.14 12:37:47boszor

    RR, csak azt hiszem el, amit mondanak magukról a saját honlapjukon. Hogy nekem ebből nem a tömör gyönyör jön le - hát bocs.

  • 2009.12.14 12:40:01boszor

    Mellesleg a magyar húszgyerekes család kismilliószor szimpatikusabb. Amerikába utazgató anyuka, külön autó és fizu a srácoknak, és főleg: semmi ideológiai szósz. Nekik lehet örülni. És nem azért, mert ők magyarok.

  • 2009.12.14 12:41:51Rosa Rugosa

    2009.12.14 12:37:47boszor

    Tojok én ezekre, nem is érdekel, de ha már megint valakit meg akartok menteni a csúnya gonosz szüleitől, akkor ennél brutálisabb helyen is körülnézhetnétek.
    Ja, az így Kari előtt nem menő, mert még rosszat álmodunk tőle.:)

    Magyar család senkit nem érdekel?
    Pedig kaptak azok is HIDEGET, MELEGET.

  • 2009.12.14 12:43:43Rosa Rugosa

    Pedig ők is sokat mosnak... hú de sok pelenkát elhasználtak... anyuci egyszer volt tanulmányúton, mikor traktort vettek és tudod, ott is vigyáztak ám a kicsikre a nagyok... ébresztő!!!!
    Vagy a pénztől sokkal szebbnek látszik?

  • 2009.12.14 12:50:22boszor

    RR, frászt. Duggarék szövege csöpög az ideológiai szósztól. Lukácséknál sehol egy csepp sincs.

    Duggarék gyerekein a fotón egyenruha, egyenhaj. Lukácséknál mindenki ahogy neki jólesett.

    Duggaréknál a lányokat kiskoruktól idomítják a hagyományos anyaszerepre. Lukácséknál mindenki ugyanúgy megtanul traktort vezetni, aztán felnőtt korukra kiderül.

    Tudnám még sorolni.

  • 2009.12.14 12:54:47Rosa Rugosa

    Duggaréknak jól hoz a konyhára valószínűleg, hogy így élnek... nesze neked fogyasztói társadalom.:)
    Jól kihasználják szerintem ezt a vergődést. Egy normális család éhen is halhatna, senkit nem érdekelne.:)

  • 2009.12.14 12:56:40marywolf

    Azért egészen más olyan közösség, ahol pici babától, nyugdíjasig minden van. Sokkal többet tanul a gyerek. Mellesleg a szocalizáció nem azt jelenti, hogy surlódással két gyerek elér valamit, hiszen az intézményi konfliktusok sok esetben elég érdekesen szoktak lezajlani.
    Én pont nem arról írtam, hogy a szűk családban kell szocializálódnia, de először ott, utána tovább. Viszont, ha utána meg egy csoportba van, akkor az is olyan, hogy egy szűk helyen várjuk el tőle, hogy szocializálódjon a társadalomba és megismétlem, olyan társaktól, akik szintén nem szocializálódtak!

  • 2009.12.14 13:01:41másutt

    hat azert ne becsuljuk le annak az erejet, ahogyan az atkos iskola megtanitja a kis butakat, hogy
    -mindenfele emberek vannak, mas vallasuak, es vallas nelkuliek, szimpatikusak es gonoszok, van, akinek 2 apukaja van, es van, akinek 1 sem, es van, aki Thaifoldon nyaralt, es van, aki a nyockerben nagyinal

    -megedzi az embert arra a versenyre, ami az allasokert es az eletben valo poziocioert megy.
    a nepszerusegert, elfogadottsagert meg kell dolgozni.

    -a gyerek megtanulja, hova illik be.
    ami gyakran egeszen mas, mint amit a szulei tuszkolnak bele!

  • 2009.12.14 13:03:06lelelel

    Elkezdtem olvasni a kommenteket, aztán rájöttem, hogy se füle se farka a zömének, így inkább megnéztem a család honlapját. Teljesen megdöbbentem. Ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg.

    Óriási pazar ház, hatalmas belső terekkel. Játék géppel, billiárd asztallal, csocso asztallal, mászófallal, óriáscsúszdával....
    Gyönyörű tisztaság és rend mindenhol. Még a gardróbszekrényben is minden élére van állítva, a mosókonyhában is összehajtogatva várnak a mosásra a ruhák. A konyha patyolattiszta és sehol még véletlenül sem látni egy ottfelejtett pohárkát, vagy kiskanalat....
    A gyerekszobák szépen és egyszerűen kedvesek. Külön számítógép szoba van.
    nem utolsó sorban pedig minden gyerek minden képen mosolyog.

    Ezek után nekem senki ne mondjon róluk rosszat. Nagyon sok mindent lehetne tőlük tanulni.

  • 2009.12.14 13:07:58Rosa Rugosa

    2009.12.14 13:01:41másutt

    Arról hallottál már, hogy sokkal jobban boldogulnak az életben, az emberi kapcsolatokban azok, akiknek sok testvérük van? Mivel náluk nem annyiból áll a szocializáció, hogy iskolába járnak, hanem csecsemő koruktól szokják azt, hogy valamilyen módon érvényesítsék az érdekeiket.
    És jé, nagy részük (normális családokra gondolok) nem az agresszió útját választja.:)
    Hanem mindenki felfedezi a saját előnyös tulajdonságait a játszmák során.:)

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta