SZÜLŐSÉG

Autós gyermekülések tesztje - egy kiváló, egy elégtelen

2009. június 17., szerda 16:13

Összesen 20 autós gyermekülés tesztjét ismertette legutóbbi számában a Kosár magazin.

carseat

A nemzetközi teszt szerint a vizsgált ülésekből csupán egy ért el kiváló minősítést, és elégtelenre is egy vizsgázott.

A tesztből kiderül, hogy jelentős eltérések vannak a különböző gyerekülések által nyújtott védelemben, melyet számos tényező befolyásol. Nem mindegy a rögzítés módja és az sem, mennyire egyértelműek a beszerelésre és a gyermek rögzítésére vonatkozó utasítások.

Az üléseket egy nemzetközi laboratóriumban tesztelték és többek között azt vizsgálták, hogy milyen védelmet nyújt frontális és oldalirányú ütközés esetén, milyen az ülés stabilitása a kocsiban, illetve mennyire egyértelműek a használati utasítások, fennáll-e a helytelen használat veszélye, vagy az, hogy a gyermeket helytelenül rögzítik.

A legrosszabbul vizsgázott gyermeküléssel az volt a legnagyobb probléma, hogy frontális ütközéskor nem nyújtott megfelelő védelmet és a nem egyértelmű használati utasítás miatt fennállt a helytelen használat és rögzítés veszélye.

Évente 60 ezer gyermek sérül meg Európában autóbalesetekben. A gyerekülések életet menthetnek, ám a minőség és a rendeltetésszerű használat itt is kritikus pont - olvasható a Kosár magazinban.

(Független Hírügynökség)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.06.17 17:27:48bostonmama

    Evek ota dobbenettel tanulmanyozom az otthon kaphato babauleseket. Oszinten mondom, egyikbe sem mertem volna soha beleultetni a gyerekemet mozgo autoban. Valahanyszor hazamentunk, vittuk a sajatot. Teszt ide vagy oda, valahogy engem a kemenyen suritett hungarocell nem gyoz meg.

  • 2009.06.17 17:39:02Kipikopii

    bostonmama: neked milyen autosulesed van? Tudnal esetleg linket hozza?

  • 2009.06.17 17:53:41Magenta

    Ja, szerintem is csoda, hogy van még Magyarországon élő gyerek.
    Amilyen itt ugye az egészségügy, meg aztán a kapható gyerekülések, szarok az utak, nem is értem, hogy lehet túlélni, ha valaki ide születik...

  • 2009.06.17 18:08:43baudolinA

    Kipikopii,

    az ADAC-teszt linkje: http://www.adac.de/Tests/Kindersicherung/Kindersitze/tab.asp?ComponentID=255813&SourcePageID=254587

  • 2009.06.17 18:10:06baudolinA

    És a másiké: http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.php?p=http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/kisitest_2009/

  • 2009.06.17 18:15:46másutt

    Magenta, sajnos, ha azt nezzuk meg, hogy 1000-bol hany gyerek nem eli meg az egyevest kort, Europaban sereghajtok vagyunk, kb csak Albaniaban rosszabb a helyzet.

    MINDEN NY-Europai orszagban (es Csehorszagban is, pl) a csecsemohalal/1000 elveszuletes kb FELE annyi.
    Ez nagyon nagyon rossz.
    Nezd meg ezt a tablazatot: http://www.infoplease.com/ipa/A0004393.html

  • 2009.06.17 18:22:06Magenta

    Okok?

  • 2009.06.17 18:32:02másutt

    Nagyon osszetett okok vannak.

    A Nagy Emberek szerint a csecsemohalal (infant mortality) azaz az elve szuletett kolkok 1 eves kor alatti halalanak mennyisege) azert jellemez egy orszagot nagyon, mert szeleskoru okai vannak az egesz tarsadalmon belul.
    -pl tervezett terhessegek aranya, koraszulesek, terhesellatas, tini anyak aranya, egeszsegugy fejlettsege, szenvedelybetegsegek aranya (ezek kihatnak a szuletesi sulyra es fejlettsegre, es pl a dohanyzo szulo gyereke gyakrabban hal meg hirtelen csecsemohalallal), HIV elterjedtsege. Az egyik legnagyobb tenyezo pl. a szuletesi suly, ami ugye ossze van kotve az anya taplalkozasaval, es esetleges szenvedelybetegsegeivel. A balesetek is a listan vannak, bar nem annyira komoly tenyezokent, mint pl. az egeszsegugy, v. a szuletesi suly.

  • 2009.06.17 18:50:40megadeth1

    Megint jövök kritizálni, de ez a cikk így nevek és pontszámok nélkül lóalkatrész. Ezért igazán kár volt kitenni.
    BaudolinA, köszi a linket.

  • 2009.06.17 20:01:15Kipikopii

    baudolinA, koszonom!

  • 2009.06.17 20:10:56sylblog

    Ebben a cikkben semmi konkrétum nincs, tulajdonképp konzerv anyag.
    Más: 1,5 hónapja vettünk gyerekülést 9,5 hónapos gyerkőcnek. A neten első mustrán voltak olyan modellek és márkák, amiket eleve kizártunk. Az üzletben 1,5 órát voltunk, kb. 20 fajtát néztünk meg, ebből 2 tűnt jónak, aztán egy maradt, amit próbaképp be is raktunk az autóba. Sajnos nem volt lehetőség magunkkal vinni a babát (távolság és hőség miatt), de mindenképp érdemes magával vinni a szülőnek és vásárlás előtt beleültetni gyerekülésbe. Nagyon nem mindegy a gyerek test alkata (értsd hosszú-vékony vagy pl. zömök).
    Nálam a biztonsági alap szempontok között volt, hogy megfelelő szűkítő és oldalirányú védelemmel rendelkezzen a gyerekülés.

  • 2009.06.17 20:18:17pantufül

    Én sem tudok mást írni, ez a cikk így nem ér semmit. Vagy Tünde arra pályázik, hogy írjuk meg mi??? Sajnos most nem ugrik be, hogy a miénk milyen, de jó drága volt. Én nagyon fontosnak tartom, hogy ne csak ülésmagasító legyen, hanem hát- és fejtámla is, ami oldalról érkező ütésnél megvédi a fejét. 9 éves a lánykám és még simán állítható nagyobbra. Holnapra megnézem a márkáját, mert már nagyon idegesít, hogy nem jut eszembe...

  • 2009.06.17 20:19:56pantufül

    Egyébként marhára megdöbbenek mindig, amikor látom, hogy milyen sok szülő van, aki nem ülteti be, vagy nem köti be a gyerekét.......De erről már volt egy poszt régebben, kiveséztük rendesen.

  • 2009.06.17 20:23:51Tünde

    Jogos, teljesen igazatok van, ennek a hírértéke pusztán annyi, hogy teszteltek 20 gyerekülést. Valóban fölösleges volt így betenni, de most már nem veszem le, már kutatok a részletes eredmények után.

  • 2009.06.17 20:53:21Oreo

    Felénk a Britax és a Recaro márkájúakat tartják a legbiztonságosabbnak, mi a Recarot választottuk, mert oldalirányú ütésnél jobban véd. Ők versenyautó üléseket is gyártanak és ez a gyereküléseiken is meglátszik.
    Viszont hatalmas dög. Bostonmama, te hogy vitted haza a gyerekülést? Csomagként feladtad? Mert én kezdem soknak érezni, hogy a bőröndök és a babakocsi mellé még ezt is vinni...

  • 2009.06.17 21:43:36Cobold

    Tapasztalatom szerint nem csak az ülés számít, hanem az is, milyen kocsiba szereled be. Van ugyanis olyan autó, amelybe bármilyen ülést szinte lehetetlen normálisan beszerelni.
    A mi kocsink is ilyen. Szépen utasformára van alakítva a hátsóülés, csakhogy így nem annyira gyerekülés kompatibilis. Konkrétan nehéz úgy beszerelni, hogy ne lötyögjön. pedig az ülés jó - más kocsikban tesztelve.

  • 2009.06.17 23:25:11Border

    Pillanatnyilag Römer Duo Plus-t használunk, de már kezdi kinőni a gyermek. 16 kg-nál és kb. 105 centinél tart.
    Szerintem nagyon jó ülés, habár a mostani autónkba egy kicsit nehezebb bekötni, és az ülés bekötésekor gyakorlatilag beletérdelek az ülésbe, hogy minél jobban bele tudjam passzírozni az ülésbe.
    Amúgy már mindegyik ülés övfeszítős (a becsatolt övet visszahúzva rögzíted)? Amikor vettük a sajátunkat akkor az eladó említette, hogy a simán övbecsatolós ülések nem sokat érnek, és 2005-ben még elég sok típus volt belőlük.

  • 2009.06.17 23:35:20glad az egyetlen

    bostonmama

    Csak a neved alapján tippelem, hogy az USA-ban élsz.
    Ha így van akkor ki kell hogy ábránditsalak egy friss felmérés szerint az USA-ban kapható gyerekülések közül 10 db-ból 8db megbukot a törésteszteken(a legutolsó ilyen topicban be is linkelték).

    A helyzet az hogy tudtommal per pillanat sehol nem írják elő kötelezően a törésteszteket és ez látszik is a felhozatalon, ezért szerintem nincs is olyan ország ahol ne lehetne rossz gyerekülést kapni.

    Amúgy kiváncsi lennék, hogy a kosár magazin végzet e ilyen törés tesztet (meglepne, mert drága), vagy a német teszteket vette át.

  • 2009.06.17 23:36:45glad az egyetlen

    Amúgy baba kocsinál nem foglakoztam vele, hogy mennyire márkás, csak a funcionálisan néztem, de gyerekülésnél csak is a Römer vagy Concord jöhetet szóba.
    Marha drága volt, de nem akartam sporolni ezen.

  • 2009.06.17 23:40:06glad az egyetlen

    Amúgy nekem a nagy negatív meglepetés a pierre cardin volt.
    Korábban azt képzeltem, hogy az egy jó márka aztán kiderült hogy noname.

  • 2009.06.17 23:48:30oreille

    Glad, pierre cardint sem láttam még sehol máshol Európában. ugyanez a helyzet a talán belga Nouky (vagy valami ilyesmi) márkával, ami szerintem elég béna és kis hazájában nem is kapható. ez azért sokat elmond.

  • 2009.06.17 23:57:59egyanyuka

    Meg kell venni az újságárusnál a kosár magazint, akkor megvan az eredménye a tesztnek. Egyébként általában sok az átvett tesztjük.

  • 2009.06.17 23:59:33egyanyuka

    Igen, a pierre Cardin a babakocsiban, ülésekben tulajdonképen magyar márka. Sehol máshol nincs.

  • 2009.06.18 00:10:59glad az egyetlen

    "...Meg kell venni az újságárusnál a kosár magazint, akkor megvan az eredménye a tesztnek. Egyébként általában sok az átvett tesztjük....."

    na ez az, mert minek vegyem meg, ha olyan teszteket közölnek le amit ingyen megtalálok a német weboldalakon.

  • 2009.06.18 00:18:59Oreo

    Most látom, hogy az USA-ban népszerű Britax Európában Römer néven fut. Elgondolkodtató, hogy a törésteszteket 65 km/h sebességig végzik - a honlapjuk szerint.

  • 2009.06.18 00:22:26inmem

    ADAC plusz osztrák autóklub... Az ADAC szigorúbb... Magyar tesztekben soha nem bíznék meg, itt minden korrupt.

    A cikknek meg semmi értelme...

    (A márka meg önmagában semmit sem ér, lehet, hogy ugyanannak a márkának az isofixes modellje elbukik míg a hagyományos eléri a jó szintet - vagy fordítva. Az évjárat se mindegy.)

    Jaaa, és az importőr is csal. Van egy ülés, valami izi izé amin egy adac jó minősítés van. Utánanéztünk a modellnek az ADAC honlapján és kiderült, hogy az előző modell az valóban megkapta a "jó" minősítést, ez a modell viszont éppenhogy átcsusszant egy befriedigend - kettes minősítéssel... Nem tudom hogy volt pofája az importőrnek ezt így, hamis papírral árulni...

  • 2009.06.18 00:35:35glad az egyetlen

    "...A márka meg önmagában semmit sem ér...kiderült, hogy az előző modell az valóban megkapta a "jó" minősítést, ez a modell viszont éppenhogy átcsusszant..."

    Ez így azért nem teljessen igaz. Tudom, hogy adott márkán belül is nagy a szórás, de megnézve a teszteket, azért legrosszabb esetben is közepessel végzet a Römer.
    Másrész azt is nézni kell, hogy miért húztak le egy adott tipust, (biztonsági vagy komfort okokból), mert baromira nem mindegy.

  • 2009.06.18 00:39:41glad az egyetlen

    inmem

    Most így nézve az írásom félre érthető talán.
    Persze az esetedben igaz amit írtál, de ez nem általános érvényű minden márkára habár van szórás.

  • 2009.06.18 00:50:48inmem

    Én is Römer hívő vagyok :) Viszont pusztán a Römer név miatt soha nem vennék ülést... (a komfort ok is számít... főleg egy hosszabb útnál - igaz, tényleg kevesebbet nyom a latba - a kérdéses iziizénél speciel a biztonság az ami katasztrofális lett az új adac teszten, ehhez képest sokkolt, hogy az üzletben a régi ülés teszteredménye volt kirakva...)

  • 2009.06.18 07:37:16littlered

    Concord Trimax és Lift. 2 gyereknek 8 hónapos kortól egészen végig kitart, ülésmagasítóként fejezi be, az aljuk egyforma. Többszörös ADAC díjnyertes, millió kiegészítővel, huzatokkal, szűkítőkkel, drága, de tartós, tisztítható, szóval a biztonság alapból adott és még egyéb szempontoknak is megfelel.
    A Trimaxot 3 éve vettük Brendinban, most vadásztam le hozzá egy ugyanolyan mintájú használt Liftet, mindkettő X-line, fekete márványos bőrutánzat, gyönyörűek. Sznob vagyok? :-D
    Egyéb Liftek (C-line) használtan 20 ezer alatt vannak és azok is tökéletes állapotúak.

  • 2009.06.18 07:52:02summarygloss

    Römerünk van, és igen, figyelembe vettük az adacos honlapot, mielőtt kinéztük, de leginkább az számított, hogy az öv vállmagassága elég tág határok között állítható. A gyerek ugyanis nem hízik, de nő, mint a gomba. 62 rugó volt. Egyébként a kínálat elkeserítő volt, három boltban voltunk, és a végén már feladtuk, csak egy olyan ülést akartunk találni, amibe belepasszol a gyerek. Tiszta szerencse, hogy ez egy römer lett.

  • 2009.06.18 07:55:51Veg_

    "2009.06.17 17:53:41Magenta
    Ja, szerintem is csoda, hogy van még Magyarországon élő gyerek.
    Amilyen itt ugye az egészségügy, meg aztán a kapható gyerekülések, szarok az utak, nem is értem, hogy lehet túlélni, ha valaki ide születik..."
    Egyetértek! mind utazzunk is ki azonnal ámerikába, ott kolbászból a kerités, és minden tökéletes :-DDD

  • 2009.06.18 08:26:09fülemüle

    Én most kezdtem el nézegetni a gyereküléseket, mert autóvásárlás előtt álunk. Mindenhol azt hallottam, hogy az isofix ülések biztonságosabbak, mint az övvel rögzíthetőek. Ehez képest a 2007, 2008 ,2009-es teszteket elnézve azt látom, hogy a babáknak való hordozókat kivéve nem kaptak jobb minősítést az isofixes változatok!!!
    Az árkülönbség viszont jelentős(+40-50e Ft). Erről mit tudtok?

  • 2009.06.18 08:28:27fülemüle

    Nekem egy 7 hónapos és egy 3 éves lurkónak kell ülés vennem hamarosan....

  • 2009.06.18 08:51:00dini78

    fülemüle: nekem magyarországon a Maxi Cosi nagyon bevállt. És utána CAM-es üléseket vettünk, mert 10 hónaposan már nem akart csak ülni...ja a maxi cosi az babahordozó volt. És a CAM-es ülések is állítható válmagasságúak és nagyon jól rögzíthető benne a gyerkőc. Ja és 36kg-ig jó, leszedhető a hátulja és később ülésemelőként is jól fog szuperálni. Most viszont Németországban a 3.gyereknek a Römer az ami jónak tűnik. Egy kicsit tényleg drága, de azt hiszem megéri.

  • 2009.06.18 09:31:59moncsi3

    most keresünk autósülést, elég fárasztó, hogy megtaláljuk a legjobbat. rátaláltam erre a cikkre http://www.netbaby.hu/Article.aspx?id=1729, nekem sokat segített, mindenkinek tudom ajánlani :)

  • 2009.06.18 15:20:09veron3

    Márkán belül is lehetnek nagyon nagy eltérések, a Chicco Vector pl. szar a törésteszteken, a Key 1 X-Plus meg jó. A mókás az, hogy a saját katalógusukba is a jó töréstesztet beteszik, a rosszat meg nem. Hülyének nézik a szülőket?

  • 2009.06.18 15:24:49caixa

    summarygloss, azt hiszem, akkor egyfélét vettünk, mi is ennyit csengettünk ki érte és kettő db kellett
    szívtam a fogam, de 12 éves korukig jó lesz, és még a nagyobbik is csak 3 éves lesz

  • 2009.06.18 15:32:31veron3

    Használtan nem vennék gyerekülést, csak ha 1000%-ban biztos vagyok abban, hogy nem balesetes....

  • 2009.06.18 15:36:20caixa

    veron igazad van, én se vennék, és egy idő után az anyag is elöregszik benne

  • 2009.06.18 22:10:17Vowel

    a mienk meg pont olyan, mint a képen látható ülés, csak nem bőrhuzattal. VIszont beszerelve mindig lötyög, és azt hallattam, az sem jó. Csak nem nagyon értem miért. Én is mozgok az öv alatt, nem tart az fixen. NEm az a lényeg, hogy fékezésnél megfogjon?
    a két nagyobb gyerek meg römerben és concordban nyomja. Azok voltak akciósak. :)

  • 2009.06.18 22:19:38Vowel

    kérdés: hogy lehet rávenni a kétévest, hogy ne szedje ki a kezeit az öv alól? Mo-on én még nem láttam olyan övet, mint amit pl Amerikában, hogy össze volt fűzve úgy mellkas tájékon, és felülről lehetett bekapcsolni. Na, abből biztos nem tudná kiszedni a kezét. Így meg sokszor úgy érkezünk meg, hogy felül teljesen kibújik. :S

  • 2009.06.18 22:23:39glad az egyetlen

    Nálunk a Römer olyan paszentos, hogy a két éves nem tud kibújni belőle.

  • 2009.06.19 22:22:43bae

    Nálunk eleddig a MaxiCosi vált be, de kint vettük Németo-ban, mert mink sem nem bízunk az itteni kínálatban. Egyébként egy két évvel ezelőtti kosár magazinban már leadtak egy átvett tesztet gyerekülésről, sz akkori eredmény alapján jött ki ez az ülés nyertesnek (második lett, de a töréstesztje jjobb mint az első helyezetté).

  • 2009.06.19 22:48:21Bato

    Nálunk mindegyik gyereknek Concord van. Én csak dícsérni tudom. Ha jól állítom be az övet, akkor abból nemigen tud kimászni. Ja és kényelmesek is, nemcsak biztonságosak.

  • 2009.07.17 09:34:16másutt

    Itt van az egyik teszt eredmenye, a Totalcar ma publikalta:
    http://totalcar.hu/magazin/technika/adacules!4
    Ez markak szerint listazza.
    Sajnos a legkisebbeknek valo Maxi Cosi-t kihagytak, pedig ugy tudom az is a "JO" minositest kapta.
    Erdemes elolvasni mind a 4 oldalt, nayon sok okossag van benne, es elrettento pelda, hol baltaznak el a szulok egy jo ulest is!
    Olvassatok el!

  • 2009.07.17 09:35:21másutt

    veletlenul a 4. oldalt linkeltem be, a lap aljan lehet atmenni az elejere...

  • 2010.08.01 09:30:24adri001

    Sajnálattal tapasztaltam pénzt és energiát nem kimélve immár 8. éve cserélgetem az üléseinket az autóban Kiárólag Concord és Rőmer tipusoknál maradva.Nekem az a tapasztalatom ismét úrkezdve az ülésvásárlást a legkisebb gyerekem jelenleg 2 éves és a Concord X line trimaxot használom tavaly csak 1éves volt és melegebb overálban már nem tudtam becsatolni mert rövid az öve.

  • 2010.08.01 09:39:15adri001

    A másik észrevételem a 0-13 kb és a 0-18kg ig Ülések és hordozók egyik sem biztonságos cáfoljatok meg vagy irjatok olyan ülésről márkától függetlenül!!!!!!amiböl ütközésnél nem tud a picike válluk kijönni. Én fékezésnél teszteltem persze nem 70 nél csak nagyon lassan de elég voltaz is évente újjitanak a vázon de az övre nem találnak ki újat ilyen pici gyereket csak mellrésznél heveder szerü övvel lehet az ülésben tartani.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta