SZÜLŐSÉG

Éjszakában vadászó sötét alakoktól féltik a kamaszlányokat

2009. április 20., hétfő 09:56 |

kamaszbuli

"Nem bízol bennem?" "Dehogynem, csak hát a világ…" Meg ugye este van. Meg sötét is. Amikor az összes gyanús alak, aki él és mozog, mind kirajzik az éjszakába, és csinos fiatal lányokra vadászik. "Ugyan már, anya, csak egy házibuli" - és nevet hozzá. Tényleg, tisztára meghibbantam, nem kéne ennyi krimit és bűnügyi tudósítást olvasnom. Hiszen valóban csak egy házibuli, nem aknamező és nem túlélőtúra. Csak egy házibuli, mégpedig a legeslegelső a lányom életében. Ráadásul a legjobb barátnő szülinapi bulija. A tizenhatodik. "Ugye, elengedsz? Anyaaa, lécciii!" "Na jó, nem bánom, este tízkor apa a kocsiban vár és hazahoz." "Köszi, anya" - és boldogan a nyakamba ugrik. Hm… kamaszgyerektől ölelés és puszi, ritka kincs, már megérte - gondolom.

Mosolyogva nézem az izgatott készülődést, de közben legbelül egy icipici szomorúság is befészkeli magát a szívembe. Nem is olyan régen ilyenkor már illatosra fürdetve várta az esti mesét és a jóéjtpuszit, most meg összeráncolt szemöldökkel vívódik a sarkig tárt ruhásszekrény előtt, hogy a feketét vagy inkább a… másik feketét vegye fel, hogy feltűzze a haját vagy inkább lazára hagyja, próbálgatja hozzá a magas sarkú cipőt és a szempillaspirált, és kritikus szemmel méregeti a végeredményt a tükörben. Ja, csak még egy kérés: apa a szomszéd kapu előtt várjon, még véletlenül se a bejáratnál. Mert az annyira ciki… vagy gáz… vagy égő? Erre már nem emlékszem. Rendben, este tíz, szomszéd kapu.

Azóta több esti bulizáson is túl vagyunk, „eseményről” szerencsére nem tudok beszámolni, elment, szórakozott, jól érezte magát, hazajött. A gyeplő pedig egy picit mindig lazul. Nem sokat, csak centimétereket, de lazul. Mert hát azóta sem tudok megfeledkezni arról, hogy este van. Meg sötét is. Meg ugye az összes gyanús alak, aki csinos fiatal lányokra vadászik… de ezt már mondtam.

Vannak persze szabályok, mindkét fél részéről. Számunkra lényegében az egyetlen szabály, hogy nem hívogathatjuk félóránként, hogy hol van és éppen mit csinál. Mert az annyira ciki… vagy gáz… vagy égő? Minden gond nélkül teljesíthető kívánság, egyébként sem ellenőrizgetjük percenként, hogy hol, kivel, merre, miért, meddig.

Neki viszont több szabályt kell betartania, könnyen belátható, miért. Amiben nincs pardon, nincs alku, nincs demokrácia, kőkemény szülői diktatúra van, vagy betartja a majdnemfelnőtt, vagy itthon marad - és ezt ő is tudja.

Először is minden buli előtt tudni akarjuk a pontos helyszínt, név, utca, házszám, emelet, ajtó… na jó, az irányítószám nem kell, elvégre nem levelet akarunk küldeni. Rögtön ezután következnek a „meddig maradhatok”-ra vonatkozó diplomáciai tárgyalások. Eredetileg tíz órával kezdtük, amiből később tizenegy, majd éjfél lett. Most ott tartunk, hogy „addig maradsz, amíg jól érzed magad”. Konkrét határidő nincs a hazaérkezésre, de hallgatólagosan azért mindannyian tudjuk, mi az, ami belefér és mi az, ami nem. A harmadik szabály, hogy nincs csavargás a budapesti éjszakában, nincs éjszakai buszjárat, nincs „valaki majdcsak hazahoz”. Egyetlen opció van, mégpedig a taxi. Az olcsóbb, egyben macerásabb megoldás, amikor az apja vedlik át „taxissá” arra a fél órára, amíg biztonságban hazafuvarozza (hehe, még hogy fél óra, Újév hajnalán pontosan másfél órát autóztunk oda-vissza, amíg a gyereket hazaszállítottuk a térkép legszéléről), vagy marad az „igazi” taxi.

Nem találomra kiválasztott taxistársaság, pláne nem magántaxis, hanem meghatározott társaság kocsija, az sem az utcáról leintve (még akkor sem, ha „csak” száz métert kell sétálni a taxiállomásig), hanem telefonon odarendelve, szigorúan háztól házig, kaputól kapuig. A taxiszámlát mi álljuk - csak hogy még véletlenül se merülhessenek fel egyéb „zsebpénzkímélő” ötletek. A buliban való viselkedés szabályait nem fektettük le külön, amit egyébként nem lehet, azt a buliban sem lehet, nem kell ezt különösebben cifrázni. Ha pedig bármi gond van, akkor telefonáljon. Nekünk és azonnal. Hát, nagyjából ennyi. Szerintem nem betarthatatlan, és ebben szerencsére mindannyian egyetértünk.

Szokom az új helyzetet, ami még nem megy simán, sőt időnként mulatságos pillanatokat is szül. Ehhez tudni kell, hogy nem vagyok egy éjszakai bagoly típus. Szeretem a kora reggeleket, este viszont gyakorlatilag használhatatlan vagyok, hamar kidőlök, így aztán túlzott elvárás lenne tőlem, hogy mindig ébren várjam szórakozásban megfáradt gyerekemet, bármilyen későn is keveredjen haza (pedig a „Hogyan legyünk szupermamik?” című alapmű idevágó fejezete nyomatékosan hangsúlyozza ennek fontosságát). Tény viszont, hogy ilyenkor nem alszom jól, sőt rosszakat álmodom. Hogy miről? Hát persze, hogy sötét éjszakában fiatal lányokra vadászó gyanús alakokról. Éjszaka többször is felébredek, egyúttal mindig bekukkantok a nagyobbik lányszobába is. Csak akkor tudok végre rendesen elaludni, ha onnan is békés szuszogás hallatszik. Így volt ez legutóbb is.

Éjfél körül benézek, az ágy megvetve, de üres. Aggodalomra semmi ok, nyugtatom magam, biztosan fantasztikus a hangulat, most már nemsokára hazaér. Hajnali fél négy felé után újabb bekukkantás, ágynemű ugyanúgy, egy árva hang sem hallatszik, nemhogy békés szuszogás. Úristen, mindjárt reggel, hol van ez a gyerek? Felhívjam? Hiszen megígértük, hogy nem hívogatjuk. Na de nem erről volt szó, ha ő nem tartja be a szabályokat, akkor nekem sem kell. Kilopózom a konyhába, magamra csukom az ajtót, hogy a család másik felét ne zavarjam. Én (kicsit türelmetlenül és idegesen): Elárulnád, hol vagy ilyenkor? Mire ő (nagyon álmosan és nagyon mérgesen): Hát hol lennék? Az ágyamban. Tényleg ott volt, csak én nem vettem észre. Úgy látszik, nem tesz jót nekem ez a sok agyalás estéről, sötétről és még sötétebb alakokról… pfff, már megint ide lyukadtam ki.

Szóval van még mit tanulnom elengedésről. Buliba és úgy egyébként is.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.04.20 10:21:29Ribizlee

    huhhh :-)

  • 2009.04.20 10:32:45felhasznalo

    huhhh, te aggódó anya!:)

    Megértelek, ez még jócskán előttem áll ugyan, de már előre tartok tőle. Azért le a kalappal, követendő példaként veszitek az akadályt, szerintem.

    Mondjuk, nálunk nehezítő körülmény lesz, hogy nincs kocsi a családban, de a taxis dolog már nekem is eszembe ötlött.

  • 2009.04.20 10:34:50Pikka

    Azt hiszem a szüleimnek mázlija volt, sose szerettem buliba járkálni. Vagy az utolsó busszal jöttem haza, vagy az éjszakai járattal, 3/4 1 kor. Vagy a barátnőmmel, akit az apukája még huszonévesen is fuvarozott.
    Ma már örülök, ha hazajöhetek, mert legkésőbb 11kor menthetetlen álmosság tör ki rajtam:)
    Remélem ez öröklődik és nekem sem lesz gondom a majdaniakkal:..

  • 2009.04.20 10:37:28Heatherette

    na, erről most mesélhetnék, mert kb 1 hete támadott le egy szatír, elég félelmetes volt!

  • 2009.04.20 10:40:57epi

    egyrészt örülök, hogy fiam van, így talán kicsit kevesebb a veszély.
    Másrészt félek, mert én kisvárosban nőttem fel, ahol 14 éves koromtól akkor mehettem haza, amikor gondoltam (nyilván tisztában voltam a kimondtatlan elvárásokkal, amiket többé-kevésbé tiszteletben is sikerült tartani). Viszont mindig valakivel/valakikkel mentem (gyalog! kisváros, ugye) és gyakorlatilag csak olyan emberrel találkozhattam az utcán, akit legalább látásból ismertem. Max. az ugató kutyáktól lehetett félni, emberektől sosem jutott eszembe.
    Fogalmam sincs, mit csináltak volna a szüleim, ha Budapesten lakunk, ezért nincs sajnos előttem egy minta, amit követhetnék vagy elutasíthatnék, de valamilyen támpontot adhatna. Nehéz ügy, de addig még sok víz lefolyik a Dunán, mire mi odakerülünk. Szerencsére.

  • 2009.04.20 10:43:02Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    hehe, az én szüleimnek mázlija volt, nem kellett hurcolászniuk, nekem 14 éves koromban már robogóm volt, úgyhogy én önállóan közlekedtem buliba-diszkóba, egyúttal biztosítva, hogy tutifrankón nem fogok inni sem, hiszen a jogsimat, a büszkeségemet nem kockáztathattam...

    x időre haza kellett érni, ott nem volt apelláta, pontos cím-telefonszám, haverok és szüleinek nevének megadása (ez még a mobiltelefon előtti időszakban történt)

    alapszabályok nagyon szigorú átrágása, nem fogadhatok el sem piát, sem mást idegenektől, mert drogot csempészhetnek bele, mindenképpen társaságban kell maradni, nem zárkózhatunk be kettesben szobába, nem mehetünk elhagyatotott területre, ha dugni akarok, vigyem haza a fiút, otthon meghallják, ha segítséget kérek, stb.

  • 2009.04.20 10:44:55Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    egyébként meg, manapság jobban félek egy taxiba beülni, mint az éjszakai buszokon szottyoskodni. nekem valahogy rémisztőbb egy emberrel egy kicsi térbe bezárva lenni, mint egy rakás vadidegennel.

  • 2009.04.20 10:52:56Heatherette

    az a veszélyes, h pl ha roma támad meg, nála biztos, h van kés. én is ezért nem nagyon mertem ellenkezni, mert tudtam, h van nála. ilyenkor mit csinálsz? semmit sem tudsz. aki engem elkapott, elég kétségbeesetten kereste már az áldozatát. ott "csesztem el", hogy eggyel előbb busszal mentem haza, mint amivel a bulis tömeg szokott, még nem jártak a metrók. és láttam őt az úton, száguldozott a kocsival, meglátott, satufék, és visszatolatott. tehát már kb feladta aznapra, csak elé raktam magam. tehát sztem az ilyesmire nagyon figyelni kell, inkább várni plusz fél órát, de az első metróra felszállni, amivel megy a tömeg, amivel már a munkába igyekvők is utaznak. ez egy jó tanács :)
    (ja, és ebből következik,hogy az, h fiad van, az égvilágon semmi ellen nem véd :)

  • 2009.04.20 11:05:26sony

    Ajánlom minden lányos anyukának (inkább minden anyukának) az önvédelmi sportot. Bármelyiket. Nem a harci tudás miatt, hanem mert egy ilyen tudás egészen más fellépést ad az embernek. Ráadásul fittebb is lesz :)

  • 2009.04.20 11:20:54Pikka

    2009.04.20 11:05:26sony
    Hát... lehet, hogy 3 éve karatézik a leány, de ha eléugrik egy szatír, vagy egy falka perverz, akkor nem sok mindent tud csinálni. És nem a tudás miatt, hanem mert lefagy az ember agya. (én pl az autó elől nem tudtam elugrani, amikor láttam, hogy mindjárt nekem jön, úgy megijedtem)

  • 2009.04.20 11:39:21másutt

    A lanyokat a legtobb tamadas nem ismeretlenek keze altal eri, hanem ismerosok altal.
    A statisztikak azt mutatjak, hogy sokkal nagyobb esellyel veri ossze az ex-szerelme, mint egy idegen.
    Es a bulin magan nagyobb esellyel teperi le 3 sor utan egy osztalytars a hatso szobaban, mint egy idegen az ejszakai buszon! Csak ezen tamadoasok nagy resze bejelentetlenul marad!
    Mert a kislany ugy erzi, hogy az o hibaja, miert ivott olyan sokat, miert "vezette felre" a fiut.

    Na, ez ellen nem ved a karate!

  • 2009.04.20 11:59:15másutt

    ja es az ismeretlen elkoveto altali tamadasok szama es a randin elkovetett eroszak szerintem mind eltorpul a csaladi eroszak mellett... ami a 18 ev alatti serelmek nagy reszet teszi. es a kiskoruk halalanak 1. szamu oka.
    megneznem, hogy minden ejszakai buszos tamadasra hany olyan lany akad, akit kekre-zoldre ver a sajat apja, mert "visszapofazik", es hany "nagybacsi" segit a serdulonek felfedezni a testet.

  • 2009.04.20 12:03:59mazsola84

    Most vagy én voltam nagyon szabadjára engedve vagy huhhh gyerekei vannak nagyon rövid pórázon.
    Pedig nem olyan régen voltam 16 Budapesten.

  • 2009.04.20 12:05:27bölcsésztanár

    Ezen már én is gondolkodtam, és tényleg a legjobb megoldás (lesz) a taxi vagy apa. Kicsit egyszerűbb élete lesz a lányomnak talán, mint nekem volt, mert engem soha nem engedtek sehova, amit persze rögtön bepótoltam, amint lehetett. Nagy mázli, hogy nem lett az éjszakázások közepette semmi bajom...

  • 2009.04.20 12:12:23Pikka

    2009.04.20 12:03:59mazsola84

    Nem hinném, hogy huhh gyerekei rövid pórázon lennének. A taxis megoldás nagyon korrekt, és szerintem alap, hogy egy szülő tudja merre jár a gyereke 16 évesen

  • 2009.04.20 12:16:48másutt

    en eveket vegigejszakaztam, buliztam, reggel mentem haza az ejszakai buszon, semmifele rossz elmenyem nincsen.

    es azutan kb 26 eves koromban beengedtem sajat magam egy jo ismerost a lakasomba, aki par ital utan rameroszakolta magat.

    "a legjobb megoldas" nem a taxi, nem a papa, hanem megtanitani minden kiscsajnak (es fiunak), hogy "a nem azt jelenti, hogy NEM". Egyre erosebben kell mondani, mar a rakenyszeritett csok kozben.
    Es ha nem hasznal az sem, akkor azt kiabalni, hogy "NEM! Ez eroszak!". Attol a legtobb pasi felfogja mi van.

    A masik szabaly, hogy sosem igyon annyit, hogy ne tudja, mi tortenik vele. Sem a buliban, sem a buszon, sem a sajat lakasaban egy "haverral" nincs ugy biztonsagban!

    az utcan torteno tamadas eseten meg a legbiztosabb modszer a gyors FUTAS, mikozben visit segitsegert.
    A tamadok nagy resze nem strapalja magat az utoleressel, keres mast.

  • 2009.04.20 12:16:53raszta macska

    A hozzászólásokat még nem olvastam el direkt. :)

    huhhh, mit is lehetne hozzáfűzni azon kívül, hogy maximálisan egyetértek? Szerintem semmi egyebet. :)))
    Talán csak azt, hogy ezt a lányommal is el fogom olvastatni.

  • 2009.04.20 12:19:05mammina

    ez joooo volt! nekem mar most 9 evesen pedzegeti a pizsama party-t baratnonel - en mar majdnem megdoltem, de apa nem hagyta :-) de joo, hogy egyszer szigoru volt!! :-)

    "alapszabályok nagyon szigorú átrágása, nem fogadhatok el sem piát, sem mást idegenektől, mert drogot csempészhetnek bele, mindenképpen társaságban kell maradni, nem zárkózhatunk be kettesben szobába, nem mehetünk elhagyatotott területre, ha dugni akarok, vigyem haza a fiút, otthon meghallják, ha segítséget kérek, stb.
    "
    ez nalunk is igy volt fenykoromban, es ezt szeretnem majd bevezetni en is. meglatjuk.

  • 2009.04.20 12:20:19raszta macska

    H.: paprikaspray... Zsebben, kézben.

  • 2009.04.20 12:26:59raszta macska

    mammina, nálunk tavaly igen hosszas huzavona után lett elengedve a nagycsaj két napra a Balcsira a barátnőék nyaralójába, szülőkkel.
    Mondtam, hogy ok, de kérek PONTOS lakcímet és a szülők telefonszámát is (a barátnőkét tudom). Basszus, az egész szülőgárdából én voltam az egyetlen, aki tudni akarta utca-házszám pontossággal, hogy hol a kölyök abban a másfél napban, szombat reggeltől vasárnap estig. Mondta, hogy furcsállották is, mikor elkérte a címet, meg a telefonszámokat. :)

  • 2009.04.20 12:30:35sony

    Pikka: Az önvédelem arról is szól, hogy nem fagysz le. De igazán az a fontos, hogy a perverzek, agresszívak ösztönösen is a könnyű célpontokat keresik, és ha te nem félve, hanem magabiztosan sétálsz az utcán, más célpontot keresnek.
    Természetesen nem véd meg ez az 'aura' akkor, ha valaki direkt rád utazik. De ha nem fagysz le, el tudsz futni :)

  • 2009.04.20 12:32:58mammina

    nekem falkazik mind a ketto minden delutan, hol nalunk van telthaz, hol ok vannak baratnoknel, vagy baratok szuleivel itt-ott jatszoterezni, stb. de hogy ne itthon aludjon... az meg nem megy agyilag nekem. en is tudom mindig minden parameteruket. :-) en ilyen parazos fajta vagyok.

  • 2009.04.20 12:35:47mazsola84

    Pikka, nem tudom, én 16 évesen mindig reggel az első busszal mentem haza fél5-kor. Azért akkor már vannak emberek az utcán. Ahol laktam oda nem járt éjszakai, azt meg sose akartam volna, hogy apám értem jöjjön.

  • 2009.04.20 12:37:31cidre

    Az igaz, hogy számszerűen nagyobb az otthon/ismerős által elkövetett erőszak, mint az ismeretlen támadó által elkövetett, de sajnos, ez utóbbira is bőven akad példa: elég a tavaly őszi kiskunlacházi esetre gondolni, vagy arra az amerikai lányra, akit a Bakáts téren erőszakoltak meg, miközben hazafelé tartott egy fürdőből.

  • 2009.04.20 12:45:58másutt

    Hat persze, hogy van ra pelda, de perspektivaba kell allitani a szamokat.
    Az "ismeretlen"-es esetek valamiert felelmetesebbnek tunnek, mint a bulik alatt vagy a koleszban megeroszakolt lanyok ezrei. De nem hiszem, hogy sokkal traumatikusabb lenne.

    Akit egy olyan ember teper le, akiben megbizott, szerintem meg jobban rateszi a belyeget a tovabbi eletere. Az enyemre biztosan.
    Eveken at nem tudtam megbizni senkiben!

    Nem veletlen, hogy a prostitualtak nagyon nagy resze kis- vagy tini koraban bantalmazva volt.

    Ez kb. olyan, mint hogy azemberek nagy resze fel a repulestol, de nem fel autoba szallni, pedig ezerszeresen tobben hallnak meg kocsiban, mint repulon.
    A legvicceseb, amikor egy autot vezeto eros dohanyos fel a repulestol.
    "hello? olvastal mar statisztikat eletedben???"

  • 2009.04.20 12:55:50God József Tehénszerelő

    Nahát, hogy ez fiúknál mennyire másképp megy, nekem semmi ilyen szigorú-szabály emlékem nincs (mondjuk 14 éves koromtól kollégista voltam, ott ugye be lehetett néha kamuzni esti programot, vagy a lapostetőn keresztül kilógni ha olyanunk volt). De emlékszem, 15 évesen volt egy osztálytársam-haverom, akiknek volt egy tengerparti nyaralójuk az Adrián, egyszer nyáron felhívott, hogy este utaznak le családdal, menjek én is velük, majd lógunk együtt jól, csak felhívtam apámat, hogy elhúzok 2-3 hétre délre a cimborámmal, kérdezett pár dolgot (ugye nem stoppolunk, viszek-e elég óvszert, meg hogy azért legalább hetente szóljak haza), aztán jólvan, menjek, másfél óra múlva már el is húztam egy sporttáska cuccal.
    Éppen két hete jutott ez eszembe, szólt a lányom, hogy az óvodás barátnőjével A-val, és az ő anyukájával megdumálták, hogy ő és a kiscsaj másik barátnője ott alszik, meg előtte majd buliznak, és az oviból egyenesen odamennek, felhívtuk kiscsaj anyukáját, nahát, tényleg így volt, reggel az oviban átdobtuk hozzájuk a gyerekülést a kocsiból, meg este rájuk csörögtünk, hogy van-e balhé, persze nem volt.

  • 2009.04.20 13:05:15kriszi

    Persze, de ez itt most a bulikról szól, nem a koleszről meg a nagybácsikról meg a verekedős apákról. A buliba járásnál pedig erre IS kell számítani. És a másik oldal, persze, hogy arra is, hogy ismerősökkel sincs az ember feltétlenül biztonságban. De attól még idegenekkel sincs...
    (ajaj, micsoda egy világ ez...)

  • 2009.04.20 13:06:35cidre

    Másutt, nem kell meggyőzni a statisztikákról, én is tudom, hogy nagyobb az otthon/ismerős által elkövetett erőszak, sajnálom, hogy te is belefutottál egy ilyen állatba; illetve a "sajnálom" az nem helyes kifejezés, ökölbe szorul a kezem, ha ilyet hallok egyáltalán.

    A huhhh által leírt rendszabályok, azonban az ismeretlen tettesek ellen próbálnak főleg megvédeni, s ilyen is van, még ha az arányuk 5%/95% az előző csoporthoz képest (csak ex has írtam számokat, nem biztos, hogy pontos)!
    De a jelenség létezik, s védekezni kell ellene - úgy, ahogy huhhh is tette: másrészt pedig nem biztos, hogy szexuális jellegű támadás ér az utcán, lehet, hogy csak szimplán fejbevernek ólmosbottal, s elveszik a táskádat. Na, én ennek sem akarom kitenni a gyerekemet (majd, mert egyelőre nem ilyen problémáik vannak, hogy hova megy bulizni.)

  • 2009.04.20 13:11:57kriszi

    God József,
    hát nem tudom, nekem van fiam is, őt is féltem. Na nem attól, hogy ott aludjon az ovis barátjánál, az simán menne neki is, a lányomnak is, ez nagyjából biztonságos környezetnek minősül. De bizony egyikük se mászkáljon este-éjjel-napokig-hetekig úgy, hogy gőzöm sincs, hol-kivel van, mikor és hogy jön haza. Nem arról van szó, hogy az ember agyon akarja szabályozni a kölköt, csupán arról, hogy HA neadjisten valami gáz van, követhető, kereshető legyen. Pl. ha nem tudom, mikor _kellene_ hazajönnie, akkor azt sem tudom, hogy most csak túl jó a hangulat, vagy már darabokban fekszik egy bokor alatt. Mert nincs viszonyítási pontom. Ugyanez van, ha nem tudom, hol van. Bármi gáz van/lehet, meg sem fogom tudni, hol keressem, csak ha már késő.

  • 2009.04.20 13:18:57manka78

    Ez ismét egy jó írás Huhhh-tól. A módszer is tetszik. Nálunk hasonlóan működött. A lányom, a nagyobbik még csak 8 lesz, így még biztonságban vagyunk.:)

  • 2009.04.20 13:27:25Timtim

    Én is így fogom csinálni mint Huhhh.Nekem 15 évesen még este 8.-ra haza kellet érnem.Soha nem engedtek diszkóba,házibuliba.Aztán 16 évesen meghalt az édesanyám (ő volt a szigorúbb)és onnantól volt minden:diszkó,házibuli.Apu próbált visszafogni,de nem mert annyira szigorú lenni.Lehet,hogy jobb lett volna...

  • 2009.04.20 14:46:15Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    másutt,
    www.megeroszakoltak.blog.hu

  • 2009.04.20 14:51:34másutt

    Egyebkent a szabalyokkal teljesen egyetertek, es nalunk is igy lesz. Hajaj.
    Csak azert irtam, amit irtam, mert gyakran a "mumus" mashol rejtozik, mint a felelem.

  • 2009.04.20 15:00:41Chelly2

    Nálunk mindig az volt a szabály, hogy taxival megyünk haza és mindig együtt legyen a társaság. 15-17 évesen csak akkor mehettem el, ha volt velünk fiú is.
    A fiúkat ugyanúgy érheti támadás. A páromtól csak egy szál cigit kértek a lakásuk előtti sarkon és azóta ferde az orra...

  • 2009.04.20 15:06:09Heatherette

    az a baj az ilyen emberekkel, h nem tudod, mit várhatsz tőlük. lehet,h elijeszted, ha keményebb hangon beszélsz vele, vagy rákiabálsz. azt mondják, beszariak. és ha nem? mi van, ha épp nem az a típus, mert már érte agresszió előtte, és úgymond "felkészült"? egyszerűen nem lehet kiszámítani, h kivel állsz szemben. pont azért, mert ezek beteg agyú emberek, és kurvára nem tudod, hogy fognak reagálni. és mint mondtam: ha kés van nála, akkor még a paprikasprayvel is csak kurva óvatosan szabad bánni. én is kaptam már el szatírt régebben, aki az ottani parkban garázdálkodott, és még akkor a zsaruk is rám pirítottak, h azért jobban kéne vigyázni, mert a legtöbb már késsel jár.

  • 2009.04.20 15:19:38Kipikopii

    Nagyon tetszett a cikk, en is a megbizhato taxitarsasagot valasztanam, mert tenyleg a hazaut a legveszesebb (a bulizast ugysem lehet ellenorizni).

  • 2009.04.20 15:27:46másutt

    Kipikopii, ellenorizni nem lehet a bulizast, azt sem, hogy betartja-e a csemete a szabalyokat. De a tamadasok nagyon nagy reszeben az alkohol szerepet jatszik, es azt a bulin szoktak fogyasztani. Az itelokepesseg gyenge, es ez arra is vonatkozik, hogy merre induljon haza, kivel (arrol nem is beszelve, hogy a fiuk eloszeretettel itatjak a lanyokat, eppen azert, mert az itelokepesseguk hianyaban egeszen mashogy allnak hozza egy kis "etyepetyehez".)
    Vagy a bulit "meg folytassak-e valaki lakasan "egy paran". A nagy bajok igy szoktak kezdodni.

    Szamomra nem az a legjobban elremito, hogy a lanyom jozanul jon haza egy buszon ejjel 3-kor. Hanem az, hogy esetleg 1/2 3-kor reszegen alszik egy sarokban egy bulin, egy csirkefogohoz bujva, aki "majd segit neki hazajutni".

    Az egyik legfontosabb szabaly, hogy ne igya magat butara.

  • 2009.04.20 16:40:34subidubidu

    Sosem szerettem buliba járni, testvéreim sem, párom sem. A mi szüleink megúszták. Én is meg szeretném...

  • 2009.04.20 18:21:34greencurse

    Az senkinek nem jut eszébe, hogy a lányok hogyan néznek ki ma? Egy cicababát sokkal előbb kiszúrnak, és letámadnak, mint egy kevésbé kihívóan öltözködő lányt. Már csak azért is, mert a tűsarkúban, amiben tipegni is alig bír, biztos, hogy nem fog tudni elfutni.
    Én egyébként két utcával arréb jártam bulizni, és 16 évesen még 10-re otthon kellett lennem. Igaz akkor még korán kezdődtek a bulik, nem pedig éjfélkor, és vagy értem jött valaki (ilyenkor még bőven ébren voltak a szülők), vagy hazakísértek. Aztán később már egyedül is mászkálhattam, a barátommal meg már akkor mentem haza, amikor akartam. Igaz minden szórakozóhely ahova jártam fél órán belül volt sétálva. Engem sosem szólítottak le éjszaka, napközben a sok paraszt beszólás meg ajánlat sokkal több volt. De a plázacica osztálytársaim rendszeresen keveredtek valami balhéba hétvégénként..

  • 2009.04.20 19:06:32Kipikopii

    masutt: igen,igazad van az alkohol reszevel kapcsolatban, meg hogy a buliban milyen veszelyek leselkednek ra akar ismerosoktol, de ilyen alapon sehova se mehetne. A hazafele utat en akkor is veszelyesebbnek tartom, mert mig egy buliban barat kozbe tud lepni, ha baj van, az utcan egyedul nem. En bizom benne, hogy ahogy en is tuleltem a kamaszkort, a gyerekeimnek is lesz majd legalabb annyi eszuk. Meg bizalom a gyerekek es koztem. Szerintem huhhh-eknal is erre epul az egesz. Na, biztos azert bizakodom ennyire, mert meg fenyevekre van a kamaszkor :-)

  • 2009.04.20 19:15:08Heatherette

    sztem igazából ezt kivédeni nem lehet. az egy alap, hogy az éj sötétjében senki se mászkáljon a városban egyedül, ne üljön be idegen emberek kocsijába, kísérje haza vmi jó ismerős, vagy inkább várja meg az első metrót. ez egy alap. de sztem nincs olyan ember, aki élete során ne keveredne bele néha neccesebb szituációkba. az egy dolog, h érte mész, míg gyerek, vagy este 10-re otthon kell lenni (fél tízkor is elég sötét lehet már egy parkban, de tökmindegy), vagy taxiba ültetni, de ők is lesznek fiatal felnőttek, akik már egyedül mennek haza a buliból hajnalban. sztem ez az, amit nem lehet kivédeni, ez a szerencsén múlik.
    egy ismerősöm mindig telefonon beszél vkivel, míg haza nem ér. ez sem rossz taktika.

  • 2009.04.20 19:30:02Tessina

    huhhh:))),
    egyébként nekem is fura, tizenegy-két éve is durva volt a helyzet, de azért mi mászkálhattunk kávézóból kávézóba este is, ha elegen voltunk. Mondjuk én paráztam már akkor is, egyedül nem is mertem volna:)

  • 2009.04.20 20:12:30hallohallo

    "Egy cicababát sokkal előbb kiszúrnak, és letámadnak, mint egy kevésbé kihívóan öltözködő lányt."
    hülyeség. vagy urban legend. amelyik tetszik.

    a tűsarkúval egyetértek, kényelmes cipőben tényleg jobban lehet futni, ha arról van szó, de talán tényleg egyszerűbb, ha nem is kerül az ember olyan helyzetbe, hogy esetleg futnia kelljen valaki elől.

  • 2009.04.20 21:33:16sashafierce

    Lekopogom, nincsnek rossz tapasztalataim az ügyben.Most vagyok 18 eves lany, reszben egyet ertek a mai lanyok hogy neznek ki ervvel, de azzal sem ertek egyet hogy ezekk miatt az undorito beteg agyu nyomorekok miatt ne öltözzek ugy ahogy jol esik...jo a kapcsolatom a szüleimmel es van egy 2evvel idösebb batyam igy en mar gimibe kerüleskor 15evesen eljarhattam bulizni.tudtak rola hol vagyok, kikkel.a szüleim fiatalabb korom ota is engedtek egy egy finomabb borba kostolni, ünnepekkor pezsgövel koccintottunk.anyukak, ne essetek abba a hibaba hogy nem engedem a gyereket sehova, higgyetek el hogy ha elkerül akkor fogja bepotolni es abbol lesznek a nagy bajok.en ezt tenyleg tapasztalatbol mondom ismerösök altal.egeszseges felelem ok.de 5percenkent hivogatas csak plusz feszültseg=bizalmatlansag.

  • 2009.04.21 09:27:30_gabi

    én kisvárosban nőttem fel, viszonylag korán elkezdtünk eljárogatni otthonról, először csak a parkban ücsörögtünk barátnők, dumáltunk, aztán beültünk ide-oda (kocsmákba, mert más nem volt, a diszkók nem játszottak) szóval olyan 14 éves koromtól kezdtem a "puhítást". persze először 10ig, aztán fokozatosan tovább, és igen, féltettek a szüleim, de egyrészt betartottam a szabályokat, másrészt egy kisvárosban nem leselkedik annyi veszély rád, mint pl. BP-n. ott is megeshet, de kisebb az esély..
    aztán felkerültem BPre egyetemre, de hál' istennek már otthon kilázadoztam meg kibuliztam magam. nem ültem a koliban, most sem teszem (24 vagyok), de már fel tudom mérni annyira a dolgokat, hogy hova nem megyek el egyedül semmiképpen, inkább megvárom az első metrót, stb. és így is parázok épp eléggé, főleg az amcsi lány óta, akit megvertek és megerőszakoltak (nem is értem basszus hogy miután megerőszakolnak valakit még mi az istenért kell meg is verni...?????) ((és meztelenül otthagyni)..
    szóval eddig megúsztam, de ha lányom lesz egyszer, hát... iszonyatosan fogom félteni. taxi jó ötlet, kisvárosban meg apu/anyu érte megy, vagy ha házibuli, akkor aludjon ott.. nálunk legalábbis így ment anno.
    de ki tuja mire lesz gyerekem mi lesz az utcákon... :(

  • 2009.04.21 10:46:51oreille

    engem többször ért támadás annakidején, buliból, moziból hazafelé és egyszer sem az én alkoholszintem miatt. az időpontok, helyszínek is különbözőek voltak, és pár alkalommal nem is egyedül voltam (!).
    a legvégéig csak egyszer jutott el valaki, ő volt az egyetlen, aki ismerős volt...

    így némi tapasztalattal azt tudom mondani, hogy ha valaki el akar kapni, akkor futhatsz, utánad megy. bekopoghatsz ismeretlen helyekre segítségért, nem sok jóra számíts (nálam egyszer jött ez be, a pasi épp kutyát sétáltatni indult, végül haza is kísért).
    Anyukám több esetben "túllihegésnek" titulálta a dolgot.

    úgyhogy menjen csak apuka, vagy a taxi, legyen egy megbeszélt kontrollhívás és mindenki bízzon a jó szerencséjében.

  • 2009.04.22 13:45:20donna

    Magzatom még csak másfél éves de már most parázok a majdani bulis korszaktól: Pesttől 30 km re lakunk a vonat a keletibe megy, a busz tőlünk 2 km re a falu közepén áll meg. Ezek mind nehezító tényezők. Én abban bízom, hogy inkább házibulizós fajta lesz, nem dizsis, de az biztos, hogy a lehető leghamarabb meg fog tanulni vezetni. (igen, ismerem a statit a diszkóbalesetekről, nyugi)

  • 2009.04.23 15:40:15macskasno

    Nem reklámot akarok csinálni, csak segíteni akarok, tényleg semmi hasznom nincs belőle: WWW.KRAV-MAGA.HU
    Karate, meg kungfu, nagyon jó, szép tartása lesz a lánynak de NEM VÉDI MEG!
    Asszertív kommunikáció!!És ha nem megy akkor tökös és futás! Minden nőnek (lánynak) kötelező! Senki ne higgye, hogy csak azért mert nő, nincs esélye egy férfi ellen! Tudnék mesélni!
    Na tényleg bocsi hogy offoltam, meg elragadtattam magam...

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta