SZÜLŐSÉG

Merre van a kiút az éjszakai kelések ördögi köréből?

2009. március 13., péntek 15:00

A Poronty főzős posztjainak írója, Mesianyu kétségbeesetten fordul az olvasókhoz: úgy érzi, a kialvatlanságtól kezd zombivá válni. Rengeteg módszert kipróbált már, de egyik sem hozott megoldást a héthónapos gyermeke éjszakai keléseire és nem tudja, hogyan tudna napirendet kialakítani és végre három óránál többet aludni egy éjjel.



Talán ott kezdődött, hogy csöpp Cárom már eleve éhesen született. Nálunk minden babát kötelezően kétórás megfigyelésre a PIC-re visznek, ott egy kis cukros vízzel rendbehozzák a vércukrát is. A kórházban olyan éhes volt, nem érte be a rendelkezésre álló előtejjel, röpke két óra alatt cafatokra szedte a mellbimbóim, majd éhségtől ordítva kis híján szétszedte a kiságyat! Elveim félrerakva kértem neki tápszert, kis pohárkából megitta, majd jóllakottan durmolt egyet. Minden ébredésénél szorgalmasan cicire raktam (második gyereknél már akad némi tapasztalat) de kellett a pótlás. Aztán itthon pár nap alatt beindult a tejem rendesen, kezdtem egy tehenészet díjnyertes tejelőjére hasonlítani, végre elhagyhattuk a tápszeres pótlást, sőt gyűlt a fagyasztóba némi vésztartalék is.

Gondoltam, itt az ideje, hogy úrrá legyünk a káoszon és kialakítsunk valamiféle napirendet, de az én despotámnak egyéni elképzelései voltak (vannak) az életről. Csipet igazi mintagyerek volt, őt már a kórházból úgy hoztuk haza, hogy pontosan háromóránként kért enni, a fennmaradó időt lényegében alvással töltötte. Kéthónapos korában átálltunk a négyóránkénti evésre és ezzel egyidőben automatikusan elhagyta az éjszakai evést. A mai napig szabályos rendszer szerint él. Szóval ilyen tapasztalatokkal, nagy önbizalommal vágtam neki a dolognak, de Cárom alig két órával evés után ordít, nagyon. Próbálkozom: pelus tiszta, böfi nincs, a hasa biztos fáj valamennyire, de nincs az a jellegzetes lábhúzogatás. Talán éhes, igen éhes, még a hátam is behorpad, úgy szívja! Majd megint alszik egy kicsit. Ezt még párszor eljátszottuk, feladtam a napirendet. Gondoltam, fejet hajtok akarata előtt, még nagyon kicsi, meg ösztönlény stb., ha itt az ideje, kialakít magának valamiféle rendszert. Telt az idő, a káosz maradt, két óránál hosszabb időt nem nagyon bírt kaja nélkül.

Éjszaka is kétszer-háromszor kért enni, ill. jobb ötletem nem volt a megnyugtatásra. A sétálgatásra nem akartam rászoktatni, tudtam, hogy úgysem bírnám órákig róni a köröket és gyorsan le kellett halkítani, hogy Csipetet ne ébressze fel, meg mindenki biztatott, hogy elhagyja magától. De mikor? Majd ha elkezd emberi kaját enni. Bíztam, vártam, eljött az első gyümölcsök ideje, de csak átmeneti sikert hozott, pár nap múlva én már megint ott ültem a gyerekkel kétóránként a szoptatós fotelben minden éjjel. A főzelékezés se változtatott a dolgon. Viszont végre a szilárd kajákat azonos időben lehet neki adni, ha kettő között éhes, akkor szopik, így szűnik a káosz.

Elkezdtem tudatosan keresni a megoldást. A legkézenfekvőbb, hogy éjjel éhes, tehát akkor inkább nappali kajaadagokat növeljük. Mindig lemérem, mennyi van a tányérban, a maradékot pedig visszamérem, nekem ez ad némi támpontot. Így hamar kiderült, ha megfeszülök, sem hajlandó egyszerre 100-120 grammnál többet enni, ha mégis lecsúszik egy-két kanállal több, azt rövid időn belül kibukja. Akkor egyen többször keveset. Napközben már nem mindig hajlandó szopni, mert a bátyust figyelni sokkal izgisebb, a fél óra alatt benyelt három slukkért pedig kár erőlködni. Akkor próbálkozzunk a főzelék- és gyümölcsadagot több részletben odaadni. Nem nyitja ki a száját, megtömni nem fogom, ez egy gyerek, nem liba! Fölturbóztam az esti tejpépet egy kis tápszerrel, az eredmény még borzalmasabb éjszaka, mint előtte. A tápszer a kukában landolt. Próbálkoztam a szoba hőmérsékletével, hidegebb, melegebb, gyerek hálózsákba, simán, páratartalom tök mindegy. Mindegy, hogy napközben mennyit és mikor alszik. Figyeltem, hogy mit eszik, én mit eszem de az is mindegy. Kapott "anyaszagú" alvós pólót, az sem vált be.

Minden valószínűség szerint nincs semmi problémája "csak az élmény miatt" ébred. Nincs mit tenni, le kell szoktatni. Az első "hívásra" bementem, kapott egy kis vizet, a kezem a buksijára tettem, ő ordított, én egy szörnyetegnek éreztem magam, Csipet durmolt (fogalmam sincs, hogy csinálta) a férjemet az agyvérzés kerülgette. Napközben jó apa, ha szükséges, a szoptatáson kívül mindent megcsinál, de az éjszakai műszak nem az ő asztala. Fél óra ordítás után csend lett, elaludt, győztem. A hátralévő időben ezt még négyszer megismételtük, egyre rövidebb ordítással, négy körül megsajnáltam és a reggeli első ébredésnek minősítettem, megetettem. A következő két éjszaka kevesebbszer és maximum tíz percre kellett bemennem, a harmadik éjjel már megint fél órákat ordított.

Az az érzésem támadt, hogy rossz nyomon járok. Gyermekem négyhónapos kora óta nehezen kakil, az emberi koszttal sem javult a dolog, hiába a barack, a szilva, az eredmény egy marék mogyoró. Reggel új stratégiaként főztem egy kis kamillateát és napközben Cárom ezt iszogatta. Az első pár korty után két órával tőle szokatlanul puha és nagy mennyiségű termés a pelusba. Éljen! Fáklyás felvonulás, örömtüzek, még a híradóba is majdnem bemondattam, megvan a probléma, ma végre alszunk. Aha. Na mindegy, Rómát sem egy nap alatt építették fel, kis türelem. Három nap múlva kamillatea ellenére megint egy rakás mogyoró a pelusban, éjszaka ismétkét óránként a szoptatós fotelben vagyok. Marad az eredeti vonal, a gyerek fészeklakó (a mi esetünkben találóbb az öllakó kifejezés), marad a szigor és a buksisimogatás.

Ezt már két hete csinálom és igaz, hogy maximum tíz perc alatt visszaalszik de akár óránként is képes csöngetni. Volt olyan, hogy egy óra alatt 3-5 percenként ugráltam hozzá. Lehet, nem kéne bemennem, de ha ez az egész szeparációs szorongás, akkor inkább összeszorítom a fogam és csinálom tovább, csak tudja, hogy ott vagyok. Viszont nagyon úgy érzem, hogy teljesítőképességem határán vagyok, Cárom most héthónapos ez idő alatt egy kezemen megtudom számolni, hány éjszakát aludt végig (igen képes rá, már megmutatta) és idejét sem tudom mikor aludtam három óránál többet egyhuzamban. Gyakran be kell érnem öt órával tizenhét részletben. Éjjel a csöpphöz ugrálok, nappal Csipet kezdi bojkottálni a délutáni szundit, ha mégis alszik, a kicsi tuti nem, én meg zombiként vegetálok napról napra. Ha hagynának, három napot zsinórban végig tudnék aludni.

Volt valakinek hasonló tapasztalata? Hogy sikerült megoldani? Mikor lesz vége? A megoldás felé vezető úton járok? Egyetlen dologra nem vagyok hajlandó, nem veszem magunkhoz a nagy ágyba. Még Csipettel megpróbáltam az együtt alvást, a gyerek aludt én meg egész éjjel őrködtem "jaj nehogy ráfeküdjek/lelökjem/megrúgjam, nehogy apa ráfeküdjön". Nekem ez nem megy.

Mesianyu

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.16 08:54:23dodóó

    evaandrea !



    A lányom napi 1 liter tej/kakaót

    2dl szívószálas lötyit

    6-8dl víz/ízesített ásvány víz/tea stb..iszik.

    Epret kapott két hét alatt 4-szer.

    Alma, kivi szinte mindig van a gyümis kosárba.



    Lehet hogy az almát kicsit vissza vesszük.Köszi.



    magenta és lánykám sem megy ilyenkor a wc-re most hogy írod mert hogy fáj neki.

    Tegnap is mikor erőlködött át öleltem és láttam hogy a teljesen összeszorítja a kis seggét.

    Akkor lehet hogy csak az a baj hogy visszatartja??

  • 2009.03.16 09:05:45Magenta

    dodóó, lehet, hogy a kakaó sem a legjobb és igen, előfordulhat, hogy direkt visszatartja, mert fél a fájdalomtól.



    Jó hír, hogy túl lehet lenni rajta.

  • 2009.03.16 09:08:12szövetszöcske

    Nekem van egy olyan érzésem, hogy aki nem a pár éve propagált igény szerinti szoptatós-összebújós-egy ágyban alvós trend szerint növeszti a gyereket, hanem a szigorúan 3-4 óránként kajálás, cicin nem elalvás, saját kiságyban altatás módszert nyomja születéstől kezdve, ott nem nagyon fordul elő sokhónapos korban is megmagyarázhatatlan pár óránkénti felkelés. Szegény kölköt rászoktatjuk arra, hogy csakis a cici a szájban és az anyához bújás hozza a megnyugvást, ezen kívül semmi más nincs (ez második gyerkőcnél főleg jó ötletnek tűnik, gyerek felsír, cicivel rögtön meg lehet nyugtatni), aztán utánna nagy csudálkozás van, hogy könnyebb lenne egy drogost lehozni az anyagról, mint a gyereket az éjszakai állandó bújhatnékról-cicizhetnékről.

  • 2009.03.16 09:11:00kriszi

    Hattori,

    mondjuk én más alapállásból működöm, tudom, hogy minden átmeneti. De nagyon úgy fest, hogy egyfelől a kisfiadat megzavarja az, hogy éjjel az eddig megszokotthoz képest "nyüzsgés" van, másfelől viszont a kishúga mellett extra figyelmet is szeretne, és ez nála így jön ki.

    Nálunk mondjuk nincs "szent" hálószoba, a házasélettel is úgy voltunk a babás időszakban, hogy ahol, amikor sikerült, örültünk neki :D Én állandóan költözködtem, gyereket is költöztettem keresztbe-kasul, ahogy éppen szükség volt rá, ahogy éppen sikerült aludnunk. Sőt amikor a másodikunk kicsi volt, akkor javarészt az ment, hogy Apa aludt a naggyal egy szobában (2.5 éves volt akkor a leányom), én a kicsivel, reggel átköltözött hozzánk a nagy is, ahogy éppen jött. (Innen ered egyébként az egyik családi szállóigénk, amit ma is használunk: amikor kétfelől hozzám fúrják a fejüket, akkor az egyik mindig felkiált, hogy "kettő babád van!" :) .) Házasélet meg mindenhol, ami mandinerről is szóba jöhetett (beleértve az ebédlőasztalt, a konyhapultot meg a fürdőkádat is :)))))) ), már ha nem dőltünk össze a fáradtságtól - izgalmas volt, sosem tudtuk, hol/mikor lesz rá alkalom, ez nagyon felpörgette a dolgokat :))))

    De én egy lusta darab vagyok, akinek, ha arról van szó, hogy tud mindenki aránylag aludni, nincsenek elvei...

  • 2009.03.16 09:12:55monsterwoman1

    kriszi,

    :)nagyon jó volt.

  • 2009.03.16 09:19:11anyatájger

    szövetszöcske, lehet, mondasz valamit :(

    Totál padlón vagyunk a zurammal már 3 hete. Azt már írtam régebben, hogy a drága gyermekünk hajnali fél ötkor ébred és sehogyan nem tudtuk őt erről leszoktatni (de lagalább addig aludt végig). Namost, három hete nagyon beteg volt és bár hamar túljutott a nehezén, azóta éjjel kábé négyszer kel, és nem tudom visszaaltatni, csak ha berakom magunk közé az ágyba. Fasza, mert így meg letúr, tegnap is a földön kötöttem ki. Nagyon remélem, hogy ez csak valami átmeneti állapot, mert már lassan vezetés közben is alszom :(

  • 2009.03.16 09:20:48monsterwoman1

    Szövetszöcske,

    minden gyerek úgy születik, hogy cicit akar cicivel. Valahogy hozzá kell szokni a kinti világhoz.Kinek könnyebb az "átállás", kinek nehezebb. Van baba, amelyik korán le tud válni, van amelyik nehezebben. Nem hiszem, hogy mindez csupán szoktatás kérdése, a gyerek egyénisége is alakítja a dolgot.Máskülönben mi van azokkal, akik tápszeresek, külön ágyban alszanak, mégis sokat ébrednek éjszaka, akár 2-3 évig?

  • 2009.03.16 09:23:58kriszi

    Szöcske,

    de igen, előfordul. A nagylányom hatéves, csecsemőkorában még nem jutott el ide "vidékbazmegvidékre" a nyú trend, úgyhogy eleinte (kb. öt-hat hónapig) kemény elveim voltak. Aztán, mivel már túl zombi voltam betartani őket, lassan leszoktam róluk, csináltuk másképp (ha úgy tetszik, trendesebben), neki voltaképpen mindegy volt, nekünk meg kényelmesebb.



    A fiam viszont már nagyon trendi cicfan volt, együttalvással, hordozással, minden "sallanggal", ami csak kell, aztán tessék, ő lett a befordulok, oszt alszom típusú darab. Azóta nagyon hiszek abban, hogy ez az egész születéstől alkatfüggő.

  • 2009.03.16 09:25:24anyatájger

    Szóval most már az elalvással is gond van, az eddig tök egyedül elalvó és visszaalvó gyerkőcömből egy állandóan bújós és napközben csak a közelemben vagy a karomban elalvó kis ámokfutó lett. Szal mégsem igaz, amit szöcske írt, mert eddig minden frankón ment (kivéve a rohadt hajnali keléseket), erre most meg ez van. Á, tényleg hulla vagyok, na... És rohadt ideges meg feszült meg elegem van. Délutánonként elalszom a kicsivel, de akkor meg este lesek ki a fejemből :(

    Bocs, ha hosszú voltam, de már tényleg kétségbe estem. Már csak egy kérdés: meddig lehet így bírni?

  • 2009.03.16 09:39:52monsterwoman1

    anyatájger,

    nem tudok, nem akarok okosakat mondani, csak elmesélem, ami eszembe jutott a kérdésedről.

    A szülőszobán volt egy pillanat, amikor úgy éreztem, feladom. Befordítottam a szemem, a férjem féle fordultam, és azt mondtam:meghalooook.Ezután teátrálisan hanyattvágtam magam a szülőágyon. Ott és akkor tök komoly volt a szitu. A férjem nem is mert röhögni.Azóta viszont többször felemlegeti.

    Talán érted, mit akarok mondani.

  • 2009.03.16 09:39:57szövetszöcske

    Én elhiszem, hogy alkatfüggő is a dolog, ha a kölyök nem különösebben addiktív, akkor kevésbé kattan rá a csak összebújva-cicizve lehet a frankó fílingre. És az is igaz, hogy egy újszülöttnek a cici a minden, de gyanítom nem mindegy, hogy cicit kap megnyugtatásképpen bármi nyűgje van, vagy pedig megkapja a cicit négyóránként, és közben max. ringatás, meg kedvenc szőrállat-rágcsálás az ágyikóban, bármimás, szóval lennének alternatív megnyugvási módszerek is. Kezdünk zombik lenni családilag, azt gondolom, ha most találkoznék egy LLL-essel aki próbálna győzködni, hogy mekkora királyság már egész nap cicin lógva növeszteni a kölyköt, szerintem rektálisan felhelyezném neki a szóróanyagait azon nyomban...

  • 2009.03.16 09:42:54Magenta

    mw, ugye nem haragszol, de én viszont jót vigyorogtam, ahogy elképzeltem. :)

  • 2009.03.16 09:46:30monsterwoman1

    Magenta,

    dehogy haragszom. Pont azt akartam. Ugyanis ennyi idő távlatából én is megszakadok a röhögéstől, ha a férjem elkezd bandzsítani, és közli:meghalooook.(pedig akkor vér komoly volt)

  • 2009.03.16 09:50:02anyatájger

    mw, ez jóóó :)



    szöcske, az segít, ha nagyon sajnállak titeket?

  • 2009.03.16 09:50:53Magenta

    A szülőszobán minden vér komoly.

  • 2009.03.16 09:54:33szövetszöcske

    anyatájger, igazándiból az segítene, ha valaki kölcsönkérné a kicsit és megszerelné vagy legalább finomhangolná, de azér köszi az együttérzést is. Lehet, hogy bepróbálkozom a szülészdokinál, hátha még garanciális a kölyök és megszervizeli.

  • 2009.03.16 09:55:38dodóó

    Magenta neharagudj hogy sokadjára kis betűvel írtam le a nevedet.

  • 2009.03.16 09:57:51anyatájger

    Egyébként én is közöltem a zurammal vajúdás alatt, hogy meghalok (ha jól emlékszem közvetlenül kitolási szakasz előtt) és akkor valóban nagyon komolyan gondoltam, de azóta persze mi is csak röhögünk rajta.

  • 2009.03.16 09:59:04kriszi

    Szöcske, ja - van, akinek ez jön be, van, akinek az. De ezt mintha eddig is tudtuk volna :)



    Amúgy: az én lányom baromira nem volt addiktív (cumi máris kilőve). Pl. nagyon keveset cummogott alapjáraton is (még a kaja kedvéért sem nagyon hatotta meg a dolog). Viszont kisigényű és felületes alvó volt. Viszont a ringatást pár hós kora után nem viselte el. Viszont nem volt és ma sincs kedvenc alvós nyúzgája (pedig próbálkoztam, hidd el, és amúgy imádja a plüssöket, de mindennap másikat, nincs kedvenc). Viszont a szopómozgás meg az anyatejben lévő izék (ha még nem használtad fel a szórólapot, te jobban tudod, pontosan mik) valóban elnyunnyogták (és engem is).



    A fiamnál ugyanez nappali izére volt hangszerelve - ő éjjel aludt nagyokat, nappal meg addig, amíg kendőben hurcoltam vagy cicin volt. De hozzá kell tenni, cumira ő is undorral reagált, tehát ő sem akart állandóan szopni.



    Nagyleányt kellett végül levakarni a cicin alvásról (igen, frankón rászokott, nála végső megoldásként alkalmaztam, amikor már nem volt jobb ötletem), kisfickó egy idő után simán nem alvásra használta.



    Egyébként persze vannak alternatív módszerek, lehet próbálkozni, hátha valami franyeszul bejön. Minél rövidebb ideig tartó zombulást kívánok.

  • 2009.03.16 09:59:53monsterwoman1

    szövetszöcske,

    ha jól tudom, reklamálni csak a gyártónál érdemes...

  • 2009.03.16 09:59:58anyatájger

    szöcske :)

  • 2009.03.16 10:01:25kriszi

    Anyatájger, mw,

    jaaa, én meg azt közöltem első szülésnél, hogy ez nekem nem fog sikerülni. Tettem ezt abban a pillanatban, amikor félig kint lógott a gyerek feje :D

  • 2009.03.16 10:08:01anyatájger

    szöcske, érdekelne, hogy mi újság a nagylányoddal. Már ovis, ugye? Hogy alakult a beszoktatás, még mindig olyan, mint volt (emlékszem a sztorikra, amiket írtál róla régebban)? Remélem nem veszed tolakodásnak...

  • 2009.03.16 10:09:01Moira

    dodóó:A beöntést úgy kell adni, hogy megtöltöd langyos vízzel (kamillateával) a beöntőt, a végét és a végbélnyílást bekened vazelinnel, a lábait felemeled, egyik kézzel összefogod a két lábát, a másikkal óvatosan bedugod a beöntő csövét és belenyomod a vizet. Utána még egy rövid ideig tartsd összeszorítva a lábait (vagy összenyomhatod a farpofákat is), hogy ne folyon ki a víz, majd bepelenkázod.

    Sajnos tényleg van hogy félnek tőle, és akkor csak még rosszabb lesz a helyzet. Próbáld meg maszírozni a hasát( az óramutató járásával megegyező irányban) és próbáld meggyőzni, hogy tudod, hogy fáj neki, de ha nem próbálkozik, akkor csak rosszabb lesz.

    Sok sikert!

  • 2009.03.16 10:20:21szövetszöcske

    anyatájger, nem gáz(de lehet, hogy mail-ben kellene, nem nagyon vág a poszt témájába...). Így utólag rájöttem, hogy túlozottan cudar kép kerekedett a sztorikból, a kicsihez képest a lányom egy angyal(most középsős, 5 éves egyébként). Jó, persze, megpróbálja elérni amit akar, és ha valaki megkérdezi, mit szeretne a legjobban, még mindig nem azt mondja, hogy öltöztetős barbi babát vagy hasonlót, hanem azt, hogy arra vágyik legjobban, hogy mindig neki legyen igaza... Beszokott gond nélkül az oviba (alig lehet mostanában kirobbantani onnan), van két darab ovis barátnője (a múltkor kibulizta nálunk és a kislány anyukájánál, hogy egyiküknél ott alhasson egy éjszakára), és úgy általában is jóban van a kölkökkel, az ovónénik sem panaszkodnak (jó persze, mondjuk nem a lányom a mintagyerek, szokott partizánkodni, de nincs vele nagyobb gáz). De ő azért soha nem produkált hiszti-rohamokat (mint például az öccse), és úgy általában is ha vérrel-verítékkel is, de érvekkel sokszor meggyőzhető.

  • 2009.03.16 10:29:07anyatájger

    Örülök, hogy jól van a nagylány és hogy válaszoltál! Sztem tök édes, főleg, hogy azt szeretné a legjobban, hogy mindig neki legyen igaza, hát ez kész :D Mélcímet nem adok, mert csak a nevemből áll (csináltam a múltkor egy másikat, de elfelejtettem, hogy milyet hehehe), a posztok mostanában úgy is szét vannak offolva, így sztem nem gáz, ha megtárgyalunk ilyeneket :)

    Hát, úgy látszik a fiúk meg már csak ilyenek... Legalábbis az enyém rendesen kétemberes, de hát ez van. Legalább gyakorlok egy kis türelmet, kitartást.

  • 2009.03.16 10:54:27babó

    -hattori-



    bár már kicsit késve...

    nálunk még nincs meg a ketteske (két hét van hátra) de a helyzet a következő: a nagylányunk (3 éves) is az ágyunk mellett kezdte bölcsőben, az ágyban szinte soha nem volt, csak szoptatás alatt, de ki tudtam nyúlni hozzá. aztán mikor rendeződtek az éjszakai kelések időpontjai, meg amúgy is megnőtt, lekerült a kiságyába (bár egy légtérben maradtunk, mert kicsi volt az akkori lakás), én mentem etetni.

    házaséletet nem zavarta. :))

    most kb ugyanígy tervezzük. a nagy már a saját nagyágyában alszik, a rácsoságy üresen áll az ő szobájukban. a kicsi először nálunk lesz mózeskosárban az ágy mellett (bölcsőt sajna nem sikerült kölcsönkérni), aztán ha rendeződnek a dolgok, és kinövi, akkor megy a kiságyba a gyerekszobába. ezek a tervek, természetesen ezer dolog közbejöhet a nagyobb reakcióitól a kicsi üvöltési szokásaiig. de nekem ez nagyjából logikus útnak tűnik, hogy a nagyobb is tudjon aludni és szokja a kisebbet, meg a kisebbnek is, hogy fokozatosan váljon el tőlünk...

    majd jelentek, hogy sikerült :)))



    dodóó



    mi nagyon hasonló cipőben járunk, de egy dolgot nem írtál: amikor kijön végre a cucc, akkor kemény, bogyós, vagy puha? mert ha kemény, akkor jók ezek a praktikák, amiket fent is írtak, szilva stb. kivéve: az alma, banán, répa úgy tudom inkább fog, mint hajt. szal azt inkább ne. (szívás télen... mi kivit nyomtunk, az is aprómagos, és néha iszik hozzá kakaót) stb. stb.



    de ha nem különösebben kemény (nálunk nem! pedig ennyi idő után én már pici gyémántokat potyogtatnék) akkor valami lelki oka lehet, mi legalábbis erre jutottunk. nem nagyon tudjuk megoldani, csak javítani rajta. a doktornőnk szerint segít ha kialakítunk akár reggel, akár este egy rítust: kelés, reggeli után vagy fürdés előtt nyugodtan leülni a bilire, wc-re, próbálkozni, de nem nagyon erőltetni. és ha lehet, minél kevesebbet foglalkozni a témával. hát, nagyon nehéz. nem jött össze a rendszeres buli, mert általában délután van ingere, az uzsonnára kapott gyümölcs meg tudja lökni a dolgokat. ő is a visszatartja, fél, hogy fájni fog stb. de ha néha sikerül összeszednie (mostanában egyre gyakrabban, és persze külső segítséggel) a bátorságát, akkor egész simán kinyomja. utána nagyon örül :))



    na, jó hosszút írtam magunkról, de talán segít, tényleg érdemes átgondolni, hogy most konkrét emésztési baja van, és étrendváltoztatással javítható (én nem úgy látom, abból, amit írtál), vagy lelki vonalon kell elindulni.

  • 2009.03.16 11:21:51esze

    Dodóó

    ennyire sose volt nálunk durva a helyzet, de olyan simán van, hogy bekavar a délutáni alvásba.

    Egy tipp, hátha nekted is segít. Pont, amikor direkt visszatartani is akarja meg megszabadulni is, akkor segít, ha a wc-n ülve magába dönt egy pohár (langyos-hideg) vizet.

    Valahogy az segít ellazítani magát.

    Plusz segít a gyomor-végbél reflex. Az egyébként elvben reggel éhgyomorra ivással eléggé serkenthető. Nekem (nem a gyereknek) itt is a langyosvíz vált be. Felnőttnél azt tanultam, hogy olyan fél liternyi összreggeli hoz eredményt, amiből legalább a fele folyadék.

  • 2009.03.16 11:37:37emma

    Dodóó!



    Nálunk pont ugyan ez a helyzet, sajnos a fiam nem mer kakilni, mert fáj neki. Vagyis fájt neki. Kialakult vastagbél tágulata van-volt, aranyere.

    Mostanra sokat javult a helyzet, már akkora a kaki átmérője, amit ki tud könnyen kakilni.

    Laevolac szirupot adtam neki, ez sokat segített.

  • 2009.03.16 11:50:14szövetszöcske

    Nálunk ugyanilyen székrekedés balhé volt annak idején a lányommal(akkor kezdődött, mikor bejött a szobatisztaság, úgy 3 éves kor körül). Fél évig bírtuk a csatározást, aztán radikálisan átálltunk arra, hogy amelyik nap nem produkált semmit a kicsi, akkor fürdés előtt fél kúp. 1-2 nap után megszűnt a nagy erőlködés, 2 hét után már csak heti 1-szer kellett kúp, többi nap nem, majd ez a heti 1 balhés nap is megszűnt. Minden este fürdés előtt kötelező wc-n ülés van, megszokta a kölyök, nincs már balhé.

  • 2009.03.16 12:17:26Veg_

    Mesianyu: Nem tudom, a nagyobb mennyire érti, ha magyarázol valamit, ha szereti a nagyszülőket, és ők is vállalják, esetleg beszélhetsz vele, hogy szeretnéd, ha a tesó nem kelne fel sokszor éjjel, és olyan ügyes lenne, mint ő. namost kipróbálnál valamit, de lehet, hogy sirni fog, ami nem jó, ráadásul ő felkelhet rá, és szeretnéd, ha jól aludna. Ezért pár napig nem akar a nagyiéknél lakni? Ha sikerül, ha nem, utána hozod haza, de ha sikerül, tuti nem kelti fel majd a tesó. Mindenképpen beszélnék vele, akármennyi idős, szóval semmiképpen se olyanra gondoltam, hogy egyszerüen lepattintod, és nap közben otthon lenne, ha nem laknak a nagyiék piszok messze. Ha a papa nem birja idegekkel, őt is küld haza a mamához :)

    Kipróbálsz itteni trükköket, ha valamelyik beválni látszik, akkor végigcsinálod, ha nem, akkor nem, de a nagyobb nem borul ki az álmatlanságtól, és te se fogod emiatt megszakitani a kisérletezést. Exosztálytársnőm mesélte a trükköt, ott 13 hónap van a két gyerek közt, mégis megértette a nagyobb. Két hétig kinyalták a seggét a nagyiék (ráadásul egy hét az egyiknél, egy hét a másiknál), élvezte, és hazaérve nem kelt fel a kicsire (sajnos mindig felébredt a sirásra, ezért villámgyorsan rohant a kicsihez, nem tudott kisérletezni semmit, nagyszobában altatás váltós papa és forgolódó, könnyen ébredő mama miatt kisérlet se volt) Többi gyerek aludt, csak a középső nem.

    Remélem, valami bejön, annyi tippet kaptál :)

  • 2009.03.16 12:23:28dodóó

    Köszönöm a válaszokat!!!



    babó,de keményet kakil és (nagyon)nagyot.

    Laevolac szirup sárga narancs izű?

  • 2009.03.16 13:23:28babó

    dodóó



    a Laevolac emlékeim szerint nem színes, hanem átlátszó. mi a reggeli joghurtjába kevertük bele. valamennyit segített. de így nézve valszeg nem pont "ugyanaz" a porblémánk, nektek tényleg kell a plusz puhítás. (a sárga narancs ízű az a Vitacolan vitaminszirup, nem?)



    szövetszöcske



    ti aztán kemények voltatok, lehet, hogy így kéne csinálni nekünk is. az a baj, hogy 1. a gyereket nem tudjuk semmivel a wc-re/bilire ragasztani, azonnal pattan le. 2. ha egy nap kakált utána egy-két napig nincs inger :(( legalábbis nem látjuk :((

  • 2009.03.16 13:24:13emma

    Dodóó!



    Színtelen édes ízű szirup.

    Az a jó benne, hogy nem szokik hozzá, lehet rendszeresen adni neki.

  • 2009.03.16 13:28:35-hattori-

    Hát, köszönöm mindenkinek a válaszokat, tegnap úgy félálomban még elmeséltem a páromnak az eredményeket, áttanakodtuk újból (megemlítette, hogy UGYE én megmondtam, hogy a rácsoságyat a kicsivel a hálób - igen, Te megmondtad)

    végül abban maradtunk, hogy veszünk egy bébiőrt és én visszaköltözök a hálóba. Próbaképp. Végülis ez az a felállás, aminek egyébként is működni kell, a szívemhez ez is áll közelebb. Eldöntetett, mindenki indult lefeküdni.

    És láss csodát: bár a nagyobik gyerekemet megint az én ágyamban csapta fejbe az álommanó, de reggelig aludt, nem kelt fel szopikra.... öööö, most vagy hatásos problémamegoldás beírni a porontyra ha kínom van és valami manó megoldja, vagy ez a véletlen. Tudom, a sok hitetlen majd azt mondja, a második :))) Megyünk is bébifont venni.

  • 2009.03.16 13:45:49szövetszöcske

    Ha a kölyök nem akar kakálni, akkor szerintem csak a kúp válik be. A lányom kakaót ivott narancslével(egyszerre, mindkét szívószál a szájában volt) reggelire, próbáltuk a duphalac-ot, levolac-ot, rost-komplex-et (egyébként ez vált be talán a legjobban). Nekem ezek közül bármelyik egynapos hascsikarást okoz, ő meg csak 3-4 naponta ült a wc-re. 3-4 nap után akkor is szinte robbantani kell, ha csak hashajtóban áztatott lenmagos búzakorpát kap kajálni. Egyedül a kúp jött be, és miután a napi kötelező kakálás eredményeképpen megszünt a fájdalom, utánna elég gyorsan beállt a napi rutin.

  • 2009.03.16 13:48:05Cobold

    2009.03.15 22:16:07 makiság

    Ezt én értem, ez világos, a véletlen balesetek véletlen balesetek, de a korábbi hozzászólások mintha szándékos bajcsinálásról szóltak volna... és azt nem értem.

  • 2009.03.16 14:05:06Cobold

    2009.03.15 23:30:19 dodóó

    rostos kaják? teljes kiőrlésű liszt a sima közé keverve, körte, sütőtök, mák, baracklekvár, végső helyzetben étolaj, gabonapelyhek...

  • 2009.03.16 14:09:51Cobold

    2009.03.16 08:54:23 dodóó

    A kakaó nagyon hasfogó.

  • 2009.03.16 14:34:45yukikoka

    A kakaó, a csoki, a banán pl. mind fognak. Sok gyereknél szerintem az is baj, hogy nem iszik elég folyadékot, ez tipikus gond az ovisoknál.

    A legidősebb lánykámnak szokott fájna a hasa, és ilyenkor székrekedése van (tehát a hasfájás oka már megvan), de tudom, hogy nála az a gond, hogy a korábbinál jóval kevesebb gyümölcsöt és zöldséget eszik (ovi hatása). Ezt már el is magyaráztam neki, és most igyekszik több rostot enni, és több vizet inni. A csokival és úgy általában az édességekkel csínján bánunk, és az ebéd sem mindig a hús+rizs/tészta/krumpli kombó, hanem abba is sok zöldséget, esetleg gyümit csempészek. A középsővel még nincs ilyen gond, őt még én etetem egész nap.

  • 2009.03.16 14:40:15yukikoka

    Cobold, félre ne értsd, nem úgy gondoltam, hogy a gyerekek igyekeznek eltenni láb alól a tesót, vagy hogy távol kéne tartani őket egymástól. Az én gyerekeim is részt vesznek a legkisebbel kapcsolatos teendőkben, van, hogy ők szórakoztatják (csörgőt ráznak neki, énekelnek és beszélnek hozzá), tényleg szeretik egymást. De egyáltalán nem ritka, hogy a gyerekek - nem feltétlen szánt szándékkel, de bizony az is előfordul - kárt tesznek egymásban, főleg bizonyos kor alatt. (pl. valamit a szájába tesz, megszorítja a kezét vagy a lábát, ráejt valamit, e ennél cifrábbak is előfordulhatnak, és nem gonoszságból) Ezért én nem hagynám egyedül a kicsit a picivel, ha lehet. Ezt mindenki maga dönti el.

  • 2009.03.16 14:45:58Cobold

    2009.03.16 11:21:51 esze

    Ja, a reggeli meleg-langyos folyadék, 2-5 dl, valóban eléggé serkentő, a legtöbb embernél.

  • 2009.03.16 15:06:52Cobold

    2009.03.16 13:45:49 szövetszöcske

    biztos igazad van, de nálunk a rostos kaják + fondorlatos-rábeszélős (pl. a mesében mindenki ügyesen kakált, és a játékok is mind wc-re jártak) elégségesnek bizonyult. Nálunk mondjuk nem fájdalom volt, hanem lelki stressz, nem sokkal szobatisztaság után a gyerök ügyesen szólt, hogy kaka lesz, és rohant a szobába bilihez, csakhogy az elmosáson volt a fürdőben, és nem értünk vele időben a szobába. Apa ráadásul ügyet csinált a dologból, mert belelépett a trutyiba, és gyereknevelési kérdést csinált belőle.

  • 2009.03.16 15:21:32Cobold

    2009.03.16 14:40:15 yukikoka

    Az is igaz, mondjuk, hogy nálünk a szülők meg a gyerekek szobája össze volt nyitva, és anyukám egy hangosabb lélegzésre felébredt...

  • 2009.03.16 15:25:56-hattori-

    Yukikoka, nálunk is előfordult, hogy mire kiértem a legkisebb helyiségből, addigra a 2 hónaposnak egy ropi meredezett a szájából. Bár tudom, hogy kedvességnek szánta, mert a ropi féltett kincs, és csak kevesek kapnak belőle Marcitól, azért sejthette, hogy ez nem jó dolog, különben akkor csinálta volna, amikor én is ott vagyok.

  • 2009.03.16 21:32:03littlered

    Cobold, ezt a sokat nekem írtad? Miért? :-) Mégegyszer elolvastam, amit írtam, hátha félreérthető, mert nálam minden rendben mindkét gyerekkel, csak Mesianyunak szerettem volna segíteni, de kétlem, hogy ezt a 250 hsz-t végigolvassa... Szóval szerintem ő jól csinál mindent és az emésztésével lehet gondja a babájának, ennyi, és persze lehet pl. Spock szerint szilvalekvárt adni, de a bogyós széklet az valaminek tuti a jele, én dokihoz vinném.

  • 2009.03.16 21:42:04mid24

    Mesianyu!

    Nálunk a gyerkőc (még csak 1 van - tudom, most még könnyű) ugyan a saját ágyában alszik, de az ágya a mienkhez van tolva, így megvan a közelség, és a nyugalom ís. Amíg külön aludt, nem igazán volt alvás...

  • 2009.03.16 22:19:42Cobold

    2009.03.16 21:32:03 littlered

    Lehet, hogy félreértettem, amit írtál, nem tudom... sszal, mintha azt hoztad volna fel, hogy mindenki elmondja a saját hasonló problémáját, jól kipanaszkodja magát, de senki nem mutat kiutat.

    Pedig sztem elolvastuk, amiket Mesianyu írt, és hát akkor már konkrétan én is elmondtam, milyen általános elvek vezérlik hasonló problémák megoldásában konkrét tetteimet. Ezért neked reagáltam.

    Persze a fáradtság eléggé hazavághat mindent.

    Ha félreértettem, amit írtál, bocs érte, mi most épp nem alszunk :P mert fogzással egybekötött bárányhimlőt játszunk.

  • 2009.03.17 07:48:55littlered

    Cobold

    Teljesen egyetértek azzal egyébként, ami írtál, csak nem tudtam a miértet. Azért írtam egyébként, mert Mesianyu pl. kikötötte, hogy maga mellé nem veszi a babót, ennek ellenére a hsz-ok harmada ezt tanácsolja :-) De OK. Tényleg én is alig látok este a fáradtságtól. Amikor csak a pici van itthon, már az nagyon jó, nem is értem, mit csináltam egész nap, mikor még csak 1 gyerkőc volt. Akkor biztos jól szórakoztok :-)

  • 2009.04.16 10:36:11zombimami

    Draga Mesianyu, Sorstars, Kollegina,



    az en lanyom mar 15. honapjat tapossa es meg mindig keptelen vegigaludni az ejszakat, minimum 4 orankent fent van. Meg szopik, es alig egy honapja dontottem el, amikor Berlinben egy szallodai szobaban mar majdnem kiugrottam a 31-rol, hogy ezt nem birom tovabb, valami hatekony kell.

    A gyerek b@szik mindenre, bocs, szoval, barmit csinaltam, beleertve, meg a reiki II. szintet is, szoval azt hiszem turelmunk hatartalan, teljesitokepessegunk veges.

    Mivel Portugaliaban elunk, itt mar regota - a 2. honapos colicas korszak ota - van egy bejaratott homeopatias dokink. Ugyhogy elmentunk hozza, aki egyeni szert irt fel neki, csoppeket, amit nala kellett bevenni, osszesen ket alkalommal, a ketto kozott 2 het telt el.

    Az eredmeny csodas, fantasztikus, hihetetlen, a gyerek kepes 11 orat vegigaludni EGYBE! ejjel, sot, meg nappal is legalabb egy eros felorat-haromnegyed orat egybe. (Ez eddig nem volt igy, mindig vagy setaltunk, vagy cicizett, en mar az orulet hataran.)

    Lehet, hogy nalatok a mogyorok is kozrejatszanak, tehat nyilvan ezen is javitani kellene.

    Ugyhogy azt ajanlom, ne sajnald a penzt, menj el egy valodi homeopatahoz, aki alkati szert ir fel neki.

    Az ilyen pici babaknal meg nem golyot, cseppet szokas adni, es eleg nagy higitasban - ertsd. pl. 200 D, stb. De en ehhez igazabol nem ertek, csak javallani tudom, hogy valodi homeopatahoz menjel, aki egy szert ir fel, nem otszaz felet, aztan variald.

    Dorinal egy kis lassitot kellett beadni, mert amugy egeszseges, zabagep, vigyori gyerek, turboenergiaval, ugyhogy volt min lassitani, legalabb ejjelre.

    Persze, meg mindig nem szaz a dolog, mert most meg beindultak az orlofogak, es megint visszatertunk a 4 oras ejjeli muszakhoz, nappal meg a max. fel ora alvashoz, de a jovo heten meg ellatogatunk a dokihoz, hogy egy picit ragyurjunk a temara.

    Szoval, ne habozz, cselekedj, mert ez durva igy, plane, hogy van egy masik gyerkoc is, akinek szinten jar egy nem zombi anyu!

    Sok sikert!

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Blogok, amiket olvasunk

KAPCSOLATSULI 6 szokás, amivel villámgyorsan kinyírhatod a kapcsolatodat

Vannak szokásaink, amelyekről nem is tudjuk, hogy észrevétlenül, ám annál hatékonyabban rombolják a párkapcsolatunkat. Amikor pedig a párunk a válást, szakítást fontolgatja, nem értjük, hogy mi történt.

TÖRI MÁSKÉPP Szőrös hableány, tudós ló - mulatságok a Monarchiában

A kiegyezést követően gyors tempóban újabb és újabb létesítmények emelkedtek a Ligetben, amit a milleniumi ünnepségek még inkább felgyorsítottak. És ott aztán volt mulatság!

DICE&SORCERY A látszat sohasem csalt még ekkorát!

A Mario + Rabbids Kingdom Battle amennyire valószínűtlen, annyira zseniális. Játékosok figyelem!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta