SZÜLŐSÉG

A hormonkezelés megduplázza a mellrák kockázatát

2009. február 5., csütörtök 19:05

Megkétszereződik az emlőrák kockázata azoknál a nőknél, akik a havivérzés megszűnése után kombinált hormonkezelést kapnak. Ha viszont abbahagyják az ösztrogén és progesztin alkalmazását, egy éven belül 28 százalékkal csökken a rákveszély - derül ki egy csütörtökön megjelent tanulmányból. "Ez nagyon erős bizonyíték arra, hogy az ösztrogén és a progesztin együtt rákot okoz" - jelentette ki a tanulmány egyik társszerzője, Marcia Stefanick a New England Journal of Medicine című amerikai orvosi lapban.



"Elkezdjük a hormonkezelést, és öt évvel később lényegesen magasabb a rák kockázata. Abbahagyjuk a hormonkezelést, és a rizikó egy éven belül nagyjából visszatér a normális szintre. Ez meggyőzően bizonyítja az ok-okozati összefüggést" - tette hozzá a kutató. Az eredmények azonban nem vonatkoznak azokra a nőkre, akik csak ösztrogént szednek. Egy 2002-es kutatás nem talált magasabb rákkockázatot azoknál az asszonyoknál, akik csupán ösztrogént kaptak, írja a Független Hírügynökség.

Az amerikai kutatók most két tanulmány eredményeit elemezték. Az egyikben 15 ezer nő vett részt, akik kombinált ösztrogén-progesztin kezelést kaptak. A kísérletet 2002-ben abbahagyták, miután egyértelművé vált, hogy megnőtt a rákveszély azok számára, akik a két hormont együttesen kapták. A másik vizsgálatot 1994-ben indították, és több mint 41 ezer nő vett benne részt. A két vizsgálat eredményei nagyon hasonlóak voltak - jelentette ki Stefanick.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.02.05 21:18:31Walaki01

    Mi a helyzet a hasonlóan hormontartalmú fogamzásgátlókkal?

  • 2009.02.05 21:18:49Walaki01

    Mi a helyzet a hasonlóan hormontartalmú fogamzásgátlókkal?

  • 2009.02.05 21:19:53Walaki01

    Mi a helyzet a hasonlóan hormontartalmú fogamzásgátlókkal?

  • 2009.02.05 21:22:01Walaki01

    AJAJ!Itt valami nagyon behülyült.A hozzászólást elküldöm 1x,erre megjelenik 3 példányban,3 időponttal.

  • 2009.02.05 21:53:47horadi

    Többek között ezért nem lombikoztunk, inkább az örökbefogadást választottuk.

    Sok olyan ex-lombikosról hallottam már, aki rákban halt meg fiatalon, pár évvel a kezelések után... :-(

  • 2009.02.05 22:36:44anyamadár

    Walaki01

    "Kombinált tabletta, nem gyakori, de lehetséges veszélyei:

    - mélyvénás trombózis, szívroham, ez a rizikó fokozódhat jelentős túlsúly, dohányzás vagy idősebb kor esetén,

    - a jelenleg is folyó kutatások szerint, köze lehet a mellrák kialakulásához. "



    Forrás: www.fpa.org.uk/information/leaflets/

    (Family Planning Association)

  • 2009.02.05 22:46:35Walaki01

    2009.02.05 22:36:44 anyamadár

    ez a rizikó fokozódhat jelentős túlsúly, dohányzás vagy idősebb kor esetén,

    Természetesen a dohányzás mint bűnbak itt is jelen van.

    De mikor fogják komolyan vizsgálni az erősen mérgező permetezőszerek,valamint az élelmiszeradalékok hatását?A kipufogógázakat,különösen a diesel kormot már meg sem említem.

  • 2009.02.05 23:28:28anyamadár

    Walaki01

    Egyetértek abban, hogy nagyon sok környezeti hatás van ami okozhat rákot, de sokan nem tudják, hogy még mindig a tabletta kísérleti stádiumban van...



    Nekem gyökeresen megváltozott sok dolog az életemben mióta leálltam a hormonos készítményekről, tabletta, hormonos spirál. Egyértelműen azoktól voltak bizonyos tüneteim, amik a tabletta/spirál abbahagyása/kivétele után bizonyos idővel eltűntek. Az orvosom a mai napig képtelen beismerni, hogy attól lehetett...



  • 2009.02.05 23:30:21anyamadár

    Kombinált tabletta:

    "Hatékonysága:

    Egy év alatt százból egy nő esik teherbe a használata mellett.



    Előny:

    - biztonságos fogamzásgátlás,

    - könnyen alkalmazhatók,

    - védenek a méhtest-, petefészekrák és kismedencei gyulladások ellen,

    - nem kell megszakítani az együttlétet,

    - segít a PMS tüneteinek enyhítésében,

    - a megfelelő tabletta a pattanások kialakulását is meggátolja.



    Hátrány:

    - keringési rendellenességeket okozhat, idősebb korban és dohányzó nőknél,

    - az első szedés után okozhat átmeneti kellemetlenségeket úgymint: fejfájás, émelygés, mellérzékenység, kedélyállapot változás. Ha ezek nem csillapodnak pár hónap alatt, akkor tablettát kell váltani,

    - vérnyomás-emelkedés,

    - nem véd a szexuális betegségektől,

    - köztes vérzés ami pár hónapig elhúzódhat,

    - a szexuális étvágy csökkenése.



    Nem gyakori, de lehetséges veszélyei:

    - mélyvénás trombózis, szívroham, ez a rizikó fokozódhat jelentős túlsúly, dohányzás vagy idősebb kor esetén,

    - a jelenleg is folyó kutatások szerint, köze lehet a mellrák kialakulásához."



    Szintén az előző forrásból fordítottam:

    www.fpa.org.uk/information/leaflets/

    (Family Planning Association)

  • 2009.02.06 00:05:02mumalone

    Azt mindig elfelejtik közölni, hogy a fogamzásgátlóknak bizonyítottan köze van az agyalapi mirigy daganatos betegségeihez. Ami 'mellékesen' meddőséget is okozhat. Bár ez utóbbit saját példámmal cáfolom.

  • 2009.02.06 07:39:09Subbantósdi

    Ebben lehet valami, meg kellene nézni azokat az eseteket, amikor végső petefészek-méh eltávolításról van szó, itt milyen arányban volt a menstruációs időszak végétől kezdve hormonpótlás.

    Nekem azért az is eszembejutott, hogy tapasztaltam, elég cudar dolog egészségileg, közérzetileg a klimax, a menstruációs ciklus elmaradásának az időszaka, erre is találták ki ezt a hormonpótló megoldást, amivel sok nő él, pl. anyám is ezzel élt.

    Akkor most hogy tudnak ilyen időszakban lévő nőkön segíteni? :o)

  • 2009.02.06 11:40:51anyamadár

    2009.02.05 21:53:47 horadi

    teljesen megértem, hogy ilyen példák hallatára nem akartatok belevágni. Azt hiszem bármilyen fejlett az orvostudomány, a hormonos tabletták még kísérleti fázisban vannak és a nőkön tesztelik őket folyamatosan.



    Engem az borított ki mikor a tabletta abbahagyása után megszűntek a problémáim és ezt elmondtam a nőgyógyászomnak ő elkezdett arról zagyválni, hogy ez csak hiszti nem kell elolvasni a tabletta tájékoztatóját, mert mindent beleírnak a biztonság kedvéért.

    Aztán újra hormonos fogamzásgátláshoz nyúltunk, állítólag kishormontartalmú módszer és elölről kezdődött minden.



    És csak kaptam a különböző szereket amik még jobban tönkretették a helyzetet...



    Még megjegyezném, tudom, hogy van akinek semmi baja tőle, évek, évtizedek óta használ kombinált tablettát, meg nem elijeszteni akarok mindenkit ettől, mert van akinek jó.

    Hanem felhívni arra a figyelmet, hogyha tablettaszedés alatt pl. sokszorozódnak a nőgyógyászati fertőzések, gombásodás ami előtte sosem volt, libidócsökkenés lép fel, indokolatlan általános rosszkedv stb. érdemes leállni vele egy fél évre minimum és megfigyelni vajon múlnak-e a tünetek...

  • 2009.02.06 14:44:00horadi

    Az egyik ismerősöm a lombik előtti néhány hetes felkészülés során kapott fogamzásgátlót (a fogamzásgátló abbahagyása után közvetlenül nagyobb az esély állítólag a terhességre, ezért is szedetnek a nőkel sok esetben lombik előtt 1-2-3 hónapig fogigátlót, persze más okból is, de ez is egy ok).

    Teljesen jók lettek az eredményei, indulhatott volna a lombik, mikor előtte nem sokkal kiderült, hogy a fogamzásgátló Candidát okozott nála, lombik lefújva.



    Szóval tényleg vigyázni kell, igazad van. Nyilván a nagy többségnek semmi baja nincs és nem is lesz a hormontartalmú szerektől, de azért nem árt az óvatosság, mert rámehet az ember egészsége!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta