SZÜLŐSÉG

Elveszik a családi pótlékot a legmagasabb jövedelműektől?

2009. január 19., hétfő 14:30

Szűcs Erika szerint társadalmilag elfogadható és elfogadtatható, hogy a legmagasabb jövedelműek ne kapjanak családi pótlékot. A szociális és munkaügyi miniszter erről a Magyar Televízió A szólás szabadsága című műsorában beszélt vasárnap este annak kapcsán, hogy a kibővített kormánykonzultáción - a gazdasági és a pénzügyminiszterrel együtt - ő kapta legtöbb feladatot a kormányfőtől a nemzetközi recesszióval összefüggésben. A családi pótlék szabályainak változására idén nem kell számítani - mondta ennek kapcsán az MTI érdeklődésére Lövétei István alkotmányjogász hétfőn.



A szociális és munkaügyi miniszter úgy fogalmazott: "Elég világos üzeneteket kapunk, hogy tudomásul kell venni, hogy különösen ilyen helyzetben nem célszerű a legmagasabb jövedelműeket is családi pótlékkel támogatni". Ha akarjuk, akkor ezt meg lehet csinálni: megnézem, hol lehet egy ésszerű határt meghúzni, valahogy körbeírjuk, mi az a kategória, ahol ez már nem jár - fogalmazott, írja az MTI.

Hozzátette: más típusú rendszerszerű átalakításra nem érkezett javaslat. Szűcs Erika úgy látja, a szociális tárcához tartozó területen az idén nagyjából 60 milliárd forint takarítható meg anélkül, hogy az veszélyeztetné a szociális biztonságot. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy bármilyen átalakítás lesz, a rendszernek mindenképpen garantálnia kell a lakhatás fenntartását, a munkába járás, a foglalkoztatás támogatását, illetve a gyermekek védelmét.

A miniszter kitért arra is: nemcsak arról van szó, hogy milyen feladatokat nem hajtanak végre az idén, hanem arról is, hogyan avatkoznak be a rendszerbe, hogy fenntartható legyen, számol be az MTI.

Lövétei István ezzel kapcsolatban megjegyezte: még a 90-es évek közepén a Bokros-csomaggal összefüggésben kimondta az Alkotmánybírság, hogy az e fajta rendelkezések bevezetésénél megfelelő időt kell adni az érintetteknek a felkészülésre, ami a jogalkotáshoz szükséges idővel együtt azt jelenti, hogy jövő január elseje előtt nem valószínű a családi pótlék szabályainak változása. Lövétei István viszont azt mondta, hogy bár időről-időre felmerül a családi pótléknak elvonásának ötlete a legmagasabb jövedelműektől, de ennek számos vitatott részletkérdése van. Nehezen körvonalazható, mit jelent a legfelső réteg, hiszen ha túl szűkre szabják ezt a kört, akkor a rendelkezéstől várható megtakarítás nem éri el a bevezetéséhez szükséges adminisztrációs költségeket sem, ha viszont túl tágra, akkor azokat is sújtja, akiknél anyagi nehézségeket jelent a gyereknevelés. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a gyermekek zöme olyan társadalmi rétegekben jön világra, ahol minimális a szülők, a családok jövedelme - magyarázta Lövétei István.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.01.23 14:01:04Vakmacska

    Dody itten senki se mondta az általad idézetteket, nem a sok gyerek, hanem a róluk való nemgondoskodás valamit az évtizedekig tartó munkanélküli státusz veri ki sokaknál a biztosítékot - főleg ha az esetleg "kamatoltatással" esetleg "megélhetési bűnözéssel" párosul. Hogy hogyan jutottunk ide, annak sok oka van, és most ahogy mondtam azért beszélnek erről ennyit, hogy marjuk csak egymást, "őket" meg szeressük ezért.

  • 2009.01.23 14:01:40szövetszöcske

    Van ám jó sok érv, frankó vita, az idő meg telik-múlik, változás semmi évek óta. Abban hogy a jónép minden demagóg politikusnak lefekszik, és pont ezért csak demagóg politikusaik vannak, már utolértük Dél-Amerikát, mostmár csak egy jó kis argentin fajta válság kellene (és egyre sanszosabb, hogy lesz is, mert előbb vagy utóbb elfogy a lé) , hiperinflációval, kölcsönre vett és eladhatatlanná lakásokkal, a mindig az éppen aktuális kormány ellen véres tüntetéseket szervező ellenzékkel, egekbe csapó bűnözéssel... Mindegy, majd lesz jobb is, az ember megél jobb időket, rosszabb időket, gyanítom hogy most a rosszabbak fognak következni, és lehet itt hibáztatni kormányt, vagy csaló vállalkozókat, ebben az egészben majdnem mindenki vastagon benne van, gyanítom még most töltögetjük az utolsó cseppeket a pohárba (ahogy az a hozzászólásokból is látszik).

  • 2009.01.23 14:02:02Vakmacska

    Az meg hogy mennyi nettóból él, az hivatalokon kívül magánügy, ezen lovagolni és firtatni szintén gusztustalan hazai szokás, egy brit ettől simán agyhúgykövet kapna.

  • 2009.01.23 14:02:38Vakmacska

    Szöcske szívemből szóltál, mint mindig, itt is tisztán látsz.

  • 2009.01.23 14:03:59Cyr

    Dody13: utoljára magyarázom, többször nem fogom, ha van agyad, rákattan. Amit a bruttódon felül befizetnek, ez össz-bértömeged része. A versenyszférában ez úgy működik, drága, hogy te KITERMELED nem csupán az össz-bértömegedet (!) de még azon felül hasznot is. Gy.k. havi 670ezer pénzt kell minimum kitermelned ahhoz, hogy 260ezret hazavihess. Ebből kap állam bácsi több, mint 400ezret. Nem kisjóskapista termeli ki aranyom, hanem te. Ha nem termeled ki, akkor bizony bércsőkkentés van a fentiek miatt.

  • 2009.01.23 14:06:06Cyr

    Egyébként, bár méltányolom a következetességedet, halkan jelezném, hogy nem Cry, hanem Cyr.

  • 2009.01.23 14:06:19Dody13

    Senki nem modta!?

    "gyerekpotyogtató ingyenélő"

    pl akkor ez mi?

  • 2009.01.23 14:14:20Cyr

    Dody13:

    van egy réteg, aki valóban a támogatásokért szül. Különös ismertetőjelük, hogy a támogatás a büdös életben nem köt ki a kölköknél.

    van egy réteg, aki kényszervállalkozik, adót kénytelen csalni a megélhetésért. (ki saját maga, kinek a munkáltatója, hogy az állást tudja biztosítani neki, mert a rengeteg adót már nem tudja kitermel(tet)ni.

    van egy réteg, aki adót csal, passzióból. Mert így lesz meg a luxusra való.

    és végül van egy réteg, aki be van jelentve olyan jövdelemre, amennyit valóban keres (ki többre, ki kevesebbre, de valós adatok alapján). Na ők húzzák a hátukon ezt az országnak nevezett vándorcirkuszt. Aki ezek közül keres és vall be többet, mint te, azokra vagy kiakadva.

  • 2009.01.23 14:18:06Dody13

    Először is bocsánat a rossz névért Cyr.



    Másodszor én sem magyarázom többször, és ha van eszed felfogod, azt hogy a munkáltatói járulékokat ne írd a fizetésedhez és a befizetett adódhoz sem.

    Az a cég adója, nem a tied! A társasági adót is a dolgozó termeli ki, úgy ahogy mindet, és az sem tartozik az általad befizetett adóhoz, akármennyire is szeretnéd netalán még azt is a magad számlájára írni. Pedig a logikád alapján ezt is nyugodtan mondhatnád.

    Ahhoz neked semmi közöd hogy a céged mennyit fizet be utánad. Ha nem utánad fizetné akkor is be kellene fizetnie csak más jogcímen, az a vállalatot terheli nem téged.

    Ha esetleg normális helyen dolgozol és csökkentik a munkáltatói járulékokat akkor esetleg a cég fizetésemelésként a különbözetet odaadja neked. Ha meg nem ilyen helyen dolgozol lenyeli. Ugyanez igaz akkor ha nő a járulékteher.

    A bércsökkentés meg nem azért van mert nem termeled ki, hanem azért mert a cég kevesli a bevételét és a legegyszerűbb először a dolgozóktól elvenni.

    Nagyon defektes az általad említett logika.

  • 2009.01.23 14:19:08Cyr

    Ha nem lenne nyilvánvaló: nálam a páratlan variációk verik ki a biztosítékot. No meg az. hogy nagyrészt ezeknek kell, hogy adjuk az adóforintjainkat. Ezek után ne lenne jogom megkérdezni, hogy hovakinekmiért?

  • 2009.01.23 14:22:48Cyr

    "Ha esetleg normális helyen dolgozol és csökkentik a munkáltatói járulékokat akkor esetleg a cég fizetésemelésként a különbözetet odaadja neked."



    Na, jár az ötforintos. Odaadná, ha kevesebbet kellene fizetni, ugyanis az összbértömeg van meghatározva és kikalkulálva. Vannak ilyen helyek is, igen. Eddig azonban csupán növekedtek a terhek, tehát csökkent a nettó. Akkor ismét feltenném a kérdést: miért nincs közöm hozzá?

  • 2009.01.23 14:24:11Dody13

    Te vagy a cég tulajdonosa?

    Mert ha nem akkor mi közöd van a cég befizetett adójához?

  • 2009.01.23 14:25:41Cyr

    Másképp elmondva: a cég x összeget rám kalkulál. Adná ő, a kiskezembe, de állam bácsi valahogy mindig elém tolakszik a sorban. Így az állandónak tekintendő x összegből a mindenkori maradékot kapom. Amennyit jónak lát az, aki elém tolakszik.

  • 2009.01.23 14:26:44Cyr

    Dody13: Az utánam befizetett járulékokhoz van közöm. De nem magyarázom. Egyébként cég tulajdonosa IS vagyok. Íme a burzsoázia diszkrét bája.

  • 2009.01.23 14:29:38Dody13

    Ez valami álomvilág amit leírsz.

    Ha állambácsi kiállna a sorból akkor a cég nem adná a kiskezedbe az összeget, hanem állambácsi részét megtartaná magának.

    De a cég adóját a cég fizeti be, céges alapon, és az a cég által befizetett adót gyarapítja. A cég verheti a mellkasát hogy x dolgozóm után ennyi meg annyi adót fizettem be.

    A dolgozó nem számolhatja a cég által céges alapon befizetett adót a saját befizetéséhez.

  • 2009.01.23 14:31:19Delilah

    a munkáltatóm által utánam a nyugdíjpénztárnak befizetett járulékhoz annyi közöm van, hogy összege változik a bruttómtól függően, és ha én nem dolgozom, akkor azt az összeget nem fizetik be a nyugdíjbiztosítónak.

  • 2009.01.23 14:32:00Dody13

    Látod, és még te siránkozol...



    A cég tulajdonosaként van közöd a befizetett adóhoz, azt mondhatod hogy az én cégem x adót fizetett be, vagy a cégem bevételéből x adót fizettem.

    A cég alkalmazottja aki nem tulaj ilyet nem mondhat mert ennek nincs értelme.

  • 2009.01.23 14:33:08Dody13

    Delilah

    igen a munkáltatód fizeti be! tehát nem mondhatod az amit Cyr mindenáron erőltetni akar hogy az őtőle vonják le

  • 2009.01.23 14:35:38Cyr

    "Ha állambácsi kiállna a sorból akkor a cég nem adná a kiskezedbe az összeget, hanem állambácsi részét megtartaná magának."



    Vannak ilyen helyek is. Onnan ismered fel őket, hogy már most feketén, zsebből fizetik neked a fizetésedet, vagy annak egy részét.



    "Látod, és még te siránkozol..."

    Valahogy sejtettem, hogy ez is fájni fog, hogy van egy cégünk...



  • 2009.01.23 14:35:40Dody13

    Cyr

    Ki az a réteg aki a támogatásért szül?! Hány ember az szerinted? Meg lehet élni a támogatásból?! Szerinted?

    De mindig mikor jön ez a támogatásért szülős duma felvetődik bennem hogy nem lehetséges-e hogy pl te is támogatásért szültél négy gyereket, vagy akárki más?

  • 2009.01.23 14:36:43Dody13

    Nekem nem fáj se a te fizetésed, se másé, a céged sem érdekel.

    A gondolkodásod fáj, de az nagyon.

  • 2009.01.23 14:44:55Cyr

    Nem, nem lehet megélni, vegetálni sem. Neked-nekem nem. Van azonban az az igényszint, ahol igen, ez tagadhatatlan.



    Ahol messze több van a minimálbéres leadózottnál, nem számít. Ahol minden fillér után adózol, ott számít. És most tekints el attól légyszíves, mennyi az a minden fillér, aki megteremti magának, az nem a te nyakadon teszi, közöd nincs hozzá, amit elért, az a saját érdeme, nem a tied. Ha majd eléred (gyanítom, jó 15 év van köztünk, annyit bízvást rászánhatsz az ügyre), akkor te is jól szégyelld el magad, hogy az eltelt 15 évedet arra használtad, hogy kitörj abból, amiben voltál. Süket dumákból itt volt bőven, nem is kell elhinned azt, hogy 15 éve igen sokszor feküdtem le éhesen.



    Egyébként igen, én a támogatásokért szültem. Már előre dörzsöltem a tenyerem, hogy mekkora buli lesz.

  • 2009.01.23 14:45:05Dody13

    Tv székház

    Azt is olvastad hogy néhány éve eladták a jelenlegi székházat mert úgy volt hogy újat építenek, de mivel nem építettek és a régit eladták, arra jutottak hogy akkor bérlik a régit attól aki megvette - külföldi üzletember. Azt a 4 milliárdot amit kaptak az épületért az évek alatt szépen visszafizették bérleti díj jogcímen. Tehát eltelt néhány év és elmondható hogy a jelenlegi külföldi tulaj ingyen jutott egy magyar épülethez.

    A mostanit havi 300 millióért bérlik 18 éven át majd ezután eldönthetik hogy megveszik az ingatlant vagy még 20 évig bérlik.

    Nem tudom hogy sírjak-e vagy nevessek.



    Azt meg most olvastam, hogy a Malévnek ami magánkézben van, mivel ugyebár már ezt is eladták, most állami 2.2 millió eurót "kölcsönt" adtak. Mert ugye a Malévet eladták, de mellette azért csináltak nem egy céget ami a veszteséges részeket tartalmazza, ezek persze állami tulajdonban maradtak.

  • 2009.01.23 14:48:46Cyr

    Dody13: "tehát nem mondhatod az amit Cyr mindenáron erőltetni akar hogy az őtőle vonják le"



    Nem le, hanem el. Ha érted, miről beszélek.

  • 2009.01.23 15:14:16Vakmacska

    Dody ne olvassá má Marxot! Nem minden hülyeség amit ír, de ami a vállalat és a dolgozó közti viszonyról szól, az ma Európában nem így van.



    Egy cég dönthet úgy hogy kevesebb technika, több alkalmazott. Vagy fordítva. Vagy nincs választása, mert bizonyos dolgait csak gépek vagy csak emberek tudják csinálni. Van aztán egy átlagos megtérülési szint amit elvár a tulajdonos, ha a cég már fut jópár éve. Nem magyar könyvelésről, hanem elméleti közgazdaságtanról vagy/és normális országról beszélek. Pölö ez 5-8% az összeszerelőknél, távközlésben mondjuk 16%, üzleti tanácsadásban meg mittomén, 14%. Több lehet, kevesebb nem, mert akkor céget eladják, átszervezik, bedöntik egy idő után, ahogy Te is kiviszed onnét a pénzed, ahol a piac alatt adnak (12% akciós betétben vagy 2% folyószámlakamatban tartanád inkább?). Ja és vállalati hitelpiac bedől ha a jegybanki alapkamat 13% feletti, 2-3% inflációval nem bír ennél többet a legtöbb cég (átlagosak) évente kitermelni.



    Cyrnek abban igaza van, hogy az alkalmazottnak KI KELL TERMELNIE a teljes bérköltségét, ha piaci viszonyok közt foglalkoztatják. A cégnek meg úgy általában ki kell termelnie az összköltségét és a nyereséget. Vehet persze fel hitelt meg az elején inkább rakják bele a pénzt mint hozza, de normálcég normál működéssel pozitív szaldós (NEM a magyar kreatív könyvelés, a realitások alapján) vagy történik vele valami – átszervezés, bedöntés, eladás, ilyesmi.



    Vállalat nem jótékonysági intézmény. Ha szüksége van rád és meg bír fizetni akkor alkalmaz, ha nem, nem. Nincs ezzel gond. Az a baj, hogy egyes iparágak azért is tűntek el többek közt, mert NEM VOLTAK VERSENYKÉPESEK ezekkel a bérterhekkel – jellemzően a sok emberi munkával és biorobotokkal dolgozó alacsony hozzáadott értékkel dolgozó iparágak (textil, cipő, olcsó szarok összeszerelése).



    Na. A bér amit kapsz tehát jó esetben a te aktuális piaci értéked. A gáz az, hogyha nem vagy vállalkozó és nem Kínában stb. élsz, akkor a bér lefele rugalmatlan (bért csökkenteni egyoldalúan nem lehet, csak közös megegyezéssel), a közterhekre a cégnek nincsen befolyása, a piaci kereslet meg hullámzik. Tehát vagy kirúgás vagy csőd, vagy mindkettő, mert ha nincs alkalmazott, akkor termelni se fog senki. (de a termelés még nem elég, el kell adni a lomokat) Én nagyon is tisztelem Cyr-t hogy ilyen körülmények közt 4 gyerekkel cégeznek, tudod apám céggel nemcsak nyerni, hanem bukni is lehet, a sokszorosát mint az alkalmazotti kockázat.



    Lehet írok középiskolák számára közgazdaságtani és pénzpiaci tankönyvet. Télleg, arra nem ad valaki EU támogatást))) (mielőtt habzó szájjal ráugrik valaki, vicceltem – írok én épp eleget szakmányban a jó kis munkahelyemen)

  • 2009.01.23 15:19:40Vakmacska

    Viszont Dody amit az állami privatizációkról írsz az tök igaz. Egy röhej, akkora lóláb látszik néha, hogy Lucifer sírva üdvözölné....

  • 2009.01.23 15:27:24sacoesmaco

    egy kis infó:

    www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-ZEMPLEN/cikk/harc-az-osztondijert--mennyit-tesznek-zsebre-a-miskolci-diakok/cn/news-20090123-12034817

  • 2009.01.23 15:31:43Dody13

    Elhiszem hogy neked, vagy annak is aki többet keres mint az átlag sokat számít az az 50-70 ezer forint családi pótlék. De nehogy azt mond már hogy mert valaki egymillió után adózik ugyanúgy jár neki mint annak aki 200 ezer után.



    Azt kellene megérteni, hogy az ország bajban van. Ez nem az én hibám, nem is a tiéd, hanem azoké akik az elmúlt 20 évben az ország élén álltak. Az ő hanyag politikájuk, osztogatásuk - fosztogatásuk korrupciójuk miatt jutottunk ide. De hiába kesergünk ezen, mert ez már megtörtént. A jelen az hogy olyan helyzet van hogy muszáj valakitől elvenni valamit. Ez soha nem igazságos, soha nem szereti senki.

    Azt mondták hogy elveszik a csp-t a legmagasabb jövedelműektől.

    Értem hogy dolgozik adózik az is aki sokat keres stb, stb. De nincs rászorulva a csp-re. Megélhet nélküle boldogan és vígan.

    De nem baj, mert ők adóznak és dolgoznak reggeltől estig ezrét ne vegyük el tőlük. Csináljuk inkább azt amit több hozzászóló is javasolt hogy vegyük el a munkanélkülit 2-3 hónap után. Gyerünk, csináljuk meg! Mindezt mondjuk azért hogy aki tehetős az is kaphasson csp-t. Rendben van tényleg nagyon jó ötlet. Sokat spórol az állam. Maradhat mindenkinek a csp. Az meg hogy 2-3 hónap után a munkanélküliek miként döglenek éhen vagy fagynak meg, az meg már a kutyát se érdekli. Sőt még jó is, nem? Kevesebb felé oszlik a közösbe bedobott pénz.

    Csakhogy válság van, és pl ilyen lépés válság nélkül is nagyon súlyos következményeket von maga után. Most viszont válság van, de ez még csak az előszele. Az igazi még csak most jön. Most ér majd el minket igazán. Hány embert érintene most egy ilyen döntés? Mi lenne velük?

    Ez nem csak a szegényeket érinti, mi garantálja hogy a tanult középosztály nem lesz munkanélküli?



    Sajnos a helyzet katasztrofális. Ilyenkor először talán a tehetőseket kellene először elvonni valamit, amit nélkülözni tudnak.

  • 2009.01.23 15:38:21Vakmacska

    Nem elvonni, élnihagyni! A szegényt is, aki nem bírna a munkanélküliségtől cuppogó falujában egy sima fodrász vállalkozást indítani, hiába hogy igény lenne esetleg rá, jó árakon meg is tudná fizetni egy megfelelő réteg, de ma agyonnyomja az admin, a befizetendő meg a feje fölött lebegtetett bünti.

    (mert ha kérnek, adok, de ha valaki hívás nélkül jönne a viskómba, hogy "addmá oda azt a bringát, van tenéked kocsid is!", akkor valszeg lőnék...)

  • 2009.01.23 15:43:23Dody13

    Vakmacska

    Amit leírsz az úgy is van a nagyvállalatoknál. Csakhogy a kis és akár középvállalatoknál hiába az elmélet a gyakorlat teljesen más.

    Ha nincs meg azt általad említett ráta, vagyis a tulaj kevesli a bevételét, akkor az első lépésként azt mondja hogy nincs jutalom, nincs juttatás, ha nagyon drasztikus akkor azt hogy bocsi de nem megy jól az üzlet és ennyivel kevesebbet tudok adni. Ha nem tetszik így jártál fel is mondhatsz. Találok olyat aki hajlandó ennyiért is dolgozni.

    Pesten ez lehet hogy nem így működik, de vidéken nagyon jellemző ez. És ahol nincs más lehetősége belemennek az emberek, mert nincs más, valamiből meg kell élni.

    A fizetéscsökkentés tényleg ritka de volt már rá példa. Ehelyett inkább mondvacsinált indokokkal elküldik az alkalmazottakat és felvesznek újakat kevesebb fizetéssel.



    A környékünkön az a bedőlés fenyeget amiről beszélsz. Körbetartozások vannak, még a nagyobb cégek sem fizetnek a termékekért, a gyártóknak meg elfogy a tőkéjük, hitelt meg nem kapnak, vagy azért mert már amúgy is el vannak adósodva vagy a banki szigorítások miatt.

  • 2009.01.23 15:43:57Cyr

    "De nehogy azt mond már hogy mert valaki egymillió után adózik ugyanúgy jár neki mint annak aki 200 ezer után."



    Nem. Én azt mondom, hogy járni senkinek nem jár. De tovább megyek. Ha szerinted a kevesebbet kersőnek JÁR - értsd jogai és kötelességei vannak, a többet keresőnek pedig nem jár, csak fizetnie kell többet, tehát kizárólag kötelességei vannak, az a te olvasatodban mennyire korrekt hozzáállás?

  • 2009.01.23 15:46:03Cyr

    Okoska: ez most új. Én igényelhetem a gyed-re, de a párom igényelné vissza az adójából? Megnézem, mert ez már családi adózás-szerű, az meg nincs...

  • 2009.01.23 15:52:26Dody13

    sacoesmaco

    Igen, jó vicc!

    Mindig nagyon érdekesek tudnak lenni az ilyen cikkek. Az átlagos ösztöndíj 10 000 forint körül mozog.

    Nálunk pl 4,05 -ös átlagtól jár az ösztöndíj amire 10 000 párszáz forintot adnak. Csakhogy a követelmények olyanok alig van olyan aki ezt teljesíteni tudja. Az őszi félévben kb 25-en kaptak ösztöndíjat a mi karunkon 10-25 ezer forintig. Egyébként ezeket a magas összegeket úgy lehet elérni hogy valaki jóval több kreditet vesz fel 30-nál. Habár erre már kezdenek rájönni és van ahhol már változtattak, hogy ne részesüljenek ezek a hallgatók előnyben. Munka mellet meg képtelenség 4 feletti átlagot hozni. Főleg olyan szakon ahol sok a tantárgy és mondjuk több is a felvett kredit mint 30.

    Mondjuk ez nem a miskolci egyetem.

  • 2009.01.23 15:55:10Vakmacska

    Félreértés ne essék, nem kampányolok én most az alanyi jogon járó csp mellett, nem alap állampolgári jog, nincs benne az alkotmányban. Amit osztanak, azt el is lehet venni, így megy ez. Nincs ezzel baj. Aki oszt, az dönt. Igazság meg policy másodlagos.



    De. Aki először nem azt nézi, hogy milyen stratégiával tudok én a magam és a környezetem erejéből-szorgalmával boldogulni, hanem hogy kitől és mit lehetne most ELVENNI (nem csp, úgy általában) annak én hirtelen meglátom a kezében a kést. Már csak egy lépés, hogy fogom magam, bemegyek, elveszem. Ez az uborkás gyerek logikája - nekem nincs uborkám, neked van, több is mint amit megeszel egy nap - megyek és elveszem, nem halsz bele. Aztán ő halt bele, szerencsétlen barom. Ebbe az utcába jó nem bemenni, kipróbálták már.



    Én is voltam sokat Jász-Nagykun-Szolnok megyében pölö, elkeserítő. De hoppá - azért a tulaj is rá van utalva a dolgozóra. Ok, ha én bevállaltam egy kőművesmunkát, kell rá 30 ember, van rá 150 jelentkezőm, akkor a 150 jelentkező szarban van. De ha csak 10 jelentkező van mondjuk, aki dolgozni is képes, és nem hagyja ott a félkész melót, akkor ki van szarban?

  • 2009.01.23 15:56:29Dody13

    Cyr

    Természetesen a magasabb keresetűnek is van joga, de nem több mint az alacsony keresetűnek. Viszont ez a jog szerintem nem kellene hogy kiterjedjen szociális juttatások igénybevételére.

    Másrészt meg azért ne felejtsük el azt sem, hogy a magasabb keresetűeknek van komoly "joga" a magas nyugdíjra. Ő az államtól sokkal több nyugdíjat fog kapni mint a keveset kereső. Érthetjük úgy is hogy a magasabb keresetű a jogát majd a nyugdíjnál érvényesíti.

  • 2009.01.23 16:00:22Dody13

    Vakmacska

    Ez kétszereplős meccs. Dolgozó - tulaj. De ma magyarországon a dolgozók sokkal inkább kiszolgáltatottak, és senki sem pótolhatatlan.

    Másrészről azt próbáld megérteni hogy azok akik napról napra élnek ott nincs lehetőség arra hogy akkor most szemét volt a főnököm és majd felmondok aztán meg majd lesz valami.

  • 2009.01.23 16:00:32Vakmacska

    Ugyanmá, nyögdíj! Addig harmincszor változnak majd a szabályok. Meg a demográfia, meg a tőkepiac, sőt mivan ha addig rég meghaltam? Ha nem, lehet a Dunába lőnek majd ha nem termelek....

  • 2009.01.23 16:08:59Vakmacska

    Ez se semmi:



    index.hu/gazdasag/magyar/gyuf090123/

  • 2009.01.23 16:10:58Cyr

    Dody13: "Ő az államtól sokkal több nyugdíjat fog kapni mint a keveset kereső. Érthetjük úgy is hogy a magasabb keresetű a jogát majd a nyugdíjnál érvényesíti."



    Ha meg összeomlik a nyugdíjrendszer, a sóhivatalban érvényesítheti. Az általa befizetettt nyugdíjjárulék ugyanis már akkor sehol nincs, amikor befizette.

  • 2009.01.23 16:12:37Cyr

    Dody13: "senki sem pótolhatatlan".

    Bölcs meglátás. Ennek mentén nincs más hátra, azt kell elérd, hogy minél nehezebben legyél pótolható.

  • 2009.01.23 16:14:42Cyr

    Dody13: "Természetesen a magasabb keresetűnek is van joga, de nem több mint az alacsony keresetűnek. Viszont ez a jog szerintem nem kellene hogy kiterjedjen szociális juttatások igénybevételére."



    Ha az első mondatod igaz, a második úgy szól, hogy SENKINEK nem kellene, hogy kiterjedjen...

  • 2009.01.23 16:17:16Cyr

    A nyugdíjjal való összehasonlítás pedig azért is sánta, mert ezt a jogot bizony kötelesség és kötelezettség előzte meg, ha nagyon optimisták vagyunk, befizetésekkel arányos a kivét.

  • 2009.01.23 16:34:15szövetszöcske

    Szerintem addig, amíg senki az országban (beleértve az adóhivatalt is) nem tudja megmondani az emberek jó részéről hogy mennyi az éves bevétele, és mennyi a vagyona, addig az, hogy fizessenek a gazdagok nem több mint egy hecckampány (mert pár szerencsétlen viszonylag magas összegre bejelentett polgártárson kívül ezt a kört, hogy ki a gazdag, nem lehet meghatározni).

    Addig amíg a szociális alapon osztott állami pénzek nem segélyként funkcionálnak, hanem szavazatokat vásárolnak rajta a politikusok, a kedvezményezetteken kívül ezt senki nem fogja igazságosnak érezni. Attól, hogy a jónép megszavazza még nem lesz működőképes a dolog, egy csóró és korrupt ország szimplán összeomlik a skandináv tipusú szociális rendszertől, aztán mindenkinek szarabb lesz, gazdagnak-szegénynek.

    Amíg nekem minden megkeresett forintom bejelentett jövdelem (pedig ez csak az én döntésem, rengeteg szerződéses kollégám van, aki valami adóoptimalizáló kis cég alkalmazottja papíron, és nahát közel duplaannyit sikerül hazagurítaniuk miközben a cégnek is kevesebbe kerülnek), jogosnak érezném, hogy verjem az asztalt, mi történjen az országban. De nem verem, ha nem lesz pótlék, hát nem lesz, nekem mindegy, csak abban reménykedem, hogy nem lesz nagy összeomlás, és mondjuk 1-2 év múlva is ki merek majd menni fegyver nélkül az utcára.

  • 2009.01.23 17:59:37sacoesmaco

    Igen, azért linkeltem be, hogy az ösztöndj időnként nevetséges.



    A nyugdíjról -erősen maximálva van a felső határa már ma is. Bár némely elvonásnak is maximált a határa, de nem érzem arányosnak.



    A rokkantságról - édesanyámnak anno évente kellett felülvizsgálatra járni, az egekbe szökő vérnyomásával. Volt egy kollégám, aki nálunk évekig fizikai munkát végzett, de nemrég kiderült számomra, hogy nyugdíjas. Havi 84 ezer forintot kapott azért, mert 97-ben hosszabb ideig nem volt állása, s abban az időben a munkanélküliség bújtatására boldog-boldogtalant leszázalékoltak. Most 54 éves, közel 10 éve veszi fel a pénzt úgy, hogy maximálisan keresőképes, saját bevallása szerint is.

    A rokkantnyugdíjnál én egy bizonyos korosztály alatt kötelező felülvizsgálatot tartanék, nem név, hanem sorszám,kód szerint, egy helyen az országban, ahol egyszerre működik vagy 10 bizottság párhuzamosan, s nem olyan könnyű ismerőst találni.



    Én szabolcsi vagyok, jelenleg Borsodban élek, tudom, hogy mi az igazi szegénység. Édesanyám egyedül nevelt fel, apám semmit sem fizetett. Úgy végeztem el a főiskolást, hogy végig (sokszor éjszakánként )dolgoztam, s még én támogattam a leszázalékolás alatt lévő édesanyámat. Kaptam ösztöndíjat is, mert jó volt az átlagom. Így elmondható, hogy azért el lehet végezni így is egy főiskolát/egyetemet. Ja, a szak nem a könnyű szakk egyike volt, mérnök vagyok.



    Ez a családi pótlék egy érdekes dolog. Nekem (még) nincs gyerekem, átlag felett keresek, mindig a teljes jövedelmem után adóztam. Egészségügy intézményt nem igazán szoktam igénybe venni, mert nincs időm betegnek lenni :). Soha nem kérdőjeleztem meg, hogy a befizetett járulékaimból a jelentős rész szociális útra téved. A gyerek számomra szent. DE tényleg sokan vannak, akik nem a gyerekre költik a családi pótlékot, hanem italra/cigira. Ez együtt jár sokszor akilátástalansággal, amit egy vidéki ember érez. Lehet, hogy inkább megoldás lenne a családi pótlék helyett az adójóváírás, mivel adót mindenki, még a minimálbéres is fizet. Akinek meg nincs jövedelme, az kaphatna tényleges segélyt.



    A diploma ingyenességéről: nyugaton sem ingyen adják. A szegényebb sorúak ott is igen jelentős diákhiteleket vesznek fel. Csak ott ha valaki elvégez egy kurrens szakot, belátható időn belül megtérül a befektetés. És igen, vessetek rám követ, nincs szükség annyi diplomásra, nincs szükség annyi tizedrangú főiskolára/egyetemre. Olyan kell, amit ha elvégzel, az presztízst jelent és megtérül. Tapasztalatom, hogy egy himi-humi diplomát szerzett sem jön el dem diplomát igénylő munkakörbe dolgozni, az igényszint az egekben van. Jó szakemberek is kellenek, és elhiheti mindenki, meg tudnak élni.

    Nem attól lesz olvasott és intelligens valaki, hogy diplomája van ...

    Én most akarok valami szakmát tanulni a két diplomám mellé, mert bár jó állásom van, ami a szerződésemből adódóan viszonylagos biztonságot ad, de hosszú még az élet ...





    Elnézéts ha csapongok, csak sok témát érintettetek itt a sokszáz kommentben ...

  • 2009.01.23 18:45:36Delilah

    Okoska !

    Valóban van olyan, hogy amennyiben az egyik fél nem tudja valami miatt az adójóváírást érvényesíteni, abban az esetben a másik fél az év végén visszamenőleg érvényesítheti.

    Az ő esetükben az érdekesség ott van, hogy aki GYED-en van, az NEM ADÓZOTT az elmúlt évben. A GYED-ből ha jól emlékszem, nem fizet adót. Tehát az év végi adóbevallását meg kell csinálnia, de ott az elmúlt évben befizetett adó összegénél semmi nincs, tehát 0 befizetett adóból nem tud visszaigényelni mondjuk évi 150.000-et. mert nincs miből... Amikor én gyed-en voltam, egy rakás mindent nem tudtam érvényesíteni, emlékszem, a lakáshitel törlesztése után visszajárt volna évi kb. 120.000.- , de nem tudtam visszaigényelni, mert nem volt befizetett adóm.

  • 2009.01.26 15:19:26szőke ciklon

    Én is és a férjem is mindig is bejelentett munkahellyel rendelkeztünk.

    Nemrég mentem vissza dolgozni és ennek reményében vettünk részletre autót és fizetjük a nem alacsony ( egyre növekvő és megújított ) személyi hitelek törlesztő részleteit.Nem keresünk rosszul, de sajnos ami marad a kifizetések után, az elmegy kajára,és ha esetleg becsúszik egy plusszkiadás ( autó műszaki, besz.......rik a hűtő....egyebek ) akkor bizony szívjuk a fogunkat.

    Ha elveszik a 2 gyerek után járó csp-t, akkor bizony minden hónap fogszívós lesz.

    Komolyan gondolkodom, hogy így fog eltelni az életem?Ezért képeztem magam, járok be dolgozni, fizetem az adót, nyögöm a terheket és még azt sem mondhatom el,hogy legalább egyszer elmentem úgy nyaralni, hogy nem kellett szégyenlősen lesnem a bukszámat, vajon megehetek-e egy tenger gyümölcsei vacsit a férjemmel. Ez természetes?

    És a gyerekeinkkel mi lesz majd????????

    Érdemes ennek az országnak termelni a javakat?

  • 2009.01.26 15:39:20Berilimi

    "Azt mondták hogy elveszik a csp-t a legmagasabb jövedelműektől.

    Értem hogy dolgozik adózik az is aki sokat keres stb, stb. De nincs rászorulva a csp-re. Megélhet nélküle boldogan és vígan." - Dody13, ez azért nem egészen így van... mi négy gyermeket nevelünk, az ötödik már kereső (bár erőteljesen rászorul néha anya-apa segítségére), csp-t már csak kettő után kapok. Amikor visszamentem dolgozni, a legkisebb két éves volt, de kényszerhelyzetben voltunk. A fiamat csak vidékre vették fel egyetemre, kollégium az persze nem volt, albérlet... azt meg gyesből nem tudtuk volna fizetni.



    Hiába keres a párom is és én is jól, hiteleink vannak a kocsira és a házra, még tizenvalahány évig. Ami nem kevés. Eltartani viszont négy csimotát kell. Nem panasz... de soha nem nézik, ki mikor mennyit fizet hitelekre, vagy mennyiből él meg ténylegesen. Mi mindketten adózunk nem is keveset, a fizetésünk 38 %-t, plusz mellette a járulékokat, soha egy fillért nem kapunk úgy, hogy abból adót ne vonnának. Mégis benne leszünk mi is abban a "jól kereső" rétegben, akitől elveszik a csp-t.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta