SZÜLŐSÉG

Boldogabb új évet mindenkinek!

2009. január 1., csütörtök 13:30

Az orvosnak, aki előbb nézte meg a borítékot, mint a leleteinket.

A nővérnek, akinek nem volt ideje megmutatni nekünk a szoptatást.

A buszvezetőnek, aki vigyorogva kihajtott a megállóból, amikor a kézen húzott két kicsivel elértük az ajtót.

Az óvónéninek, aki a sarokba állította a gyerekeinket, amikor azok bepisiltek.



A tb-ügyintézőnek, aki hatodszor is bekérte azt az igazolást, amit már ötször beszereztünk és becsatoltunk.

A mérnöknek, aki magas lépcsőket és nehéz lengőajtót tervezett a patika, a bank, az orvosi rendelő, a színház, a mozi bejáratához, hogy oda babakocsival és kerekesszékkel ne tudjunk bejutni.

Az anyósnak és a szomszédasszonynak, akik vállvetve kérdőjelezik meg a gyereknevelésre való alkalmasságunkat.

A szülőtársnak, aki a homokozóban tapossa el a csikket.

A reklámok kitalálóinak, akik sikerrel vesznek rá bennünket, hogy a gyerekeinket szarral etessük, a levegőjüket tönkretegyük, a csomagolóanyagokból szeméthegyeket építsünk köréjük.

Boldogabb újévet mindenkinek, aki jobbnak és többnek csak attól érezhette magát, hogy én zsidó vagyok, cigány vagyok, gyerek vagyok, nő vagyok, kerekesszékben ülök, vak vagyok, nem hallok, sokgyerekes vagyok, gyermektelen vagyok, magányos vagyok, szegény vagyok, piréz vagyok ő meg nem.

Boldogabb újévet mindenkinek, aki elhanyagolt, elveszített, megalázott, elárult, belémrúgott, éheztetett, bántalmazott.

És kívánjon nekem mindenki boldogabb újévet, akivel nem törődtem, akire nem figyeltem,, akit megaláztam, akit elárultam, akibe belerúgtam, akit éheztettem, akit bántalmaztam.

A többieket könnyű szeretni, és nekik könnyű szeretni engem.

Brumibaby

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.01.01 22:02:42Senta

    Hát, nekem valóban mellbevágó az, hogy ilyen mondatokkal kelljen kifejezni a jókívánságot, illetve visszaemlékezni a múltra. Elsô körben a célom valójában annyi volt, felhívni a figyelmet arra, hogy azt, hogy milyen lesz a jövô, nagyban befolyásolja, hogyan gondolunk elôre-vissza, hiszen ezek a gondolatok nagyonis hatnak ránk a mindennapokban, ha hajlandóak vagyunk észrevenni, ha nem. Nekem nem volt jó olvasni, és nem jó látni, hogy ennyien tapsolnak ennek az írásnak, a hangulatának, ha van a végén pozitív kicsengés, ha nincs. Vagy a jóindulat az mindig csak dícsérettel lehet egyenlô? További jó smúzt!

  • 2009.01.01 22:02:48madz

    boldog új évet kívánok a blogmotornak, amit mindig csesztetni kell, hogy a kommentem megjelenjen

  • 2009.01.01 22:12:07Heatherette

    szerintem sok igazság van abban, amit Senta mond, viszont én magam sokkal emberibbnek látom ezt a kis szösszenetet, mint azt a nyáladzást, ami általában karácsonykor és az év utolsó napján lezajlik. gyakran vannak bennünk ilyen gondolatok, csak nem mondjuk ki. miért ne tehetnénk ezt meg év végén? szerintem tökéletes alkalom arra, hogy kiengedd a gőzt, kicsit kibosszankodd magad, és úgy érezd, hogy oké, ezt magad mögött hagytad, új lapot kezdesz, és talán a következő év szebben sikerül, kevesebb bosszúság ér. egy tanárom mondta azt annak idején a higiénia kapcsán, hogy csak a hiánya tűnik fel. kb. így vagyunk a jó dolgok, rossz dolgok témakörrel is. természetesnek kéne lennie, hogy megvár a buszsofőr, nem csukja rád az ajtót, amikor babakocsival közeledsz (vágtatsz) felé, vagy örülsz, ha átadják a helyet neked, ha babával vagy, de ez... olyan nyilvánvaló olyankor. a hiánya előbb feltűnik, és ez halmozódik benned napról napra. szerintem korrekt ez az írás, mert fel kell vállalni a sérelmeket is. lehet, hogy így valakinek könnyebb, vagy csak jól esett. ez nem azt jelenti, hogy ő annyira pesszimista lélek volna, valószínűleg a pozitív eseményeket ugyanennyire értékeli.

    nekem ez jött le a poszt kapcsán.

  • 2009.01.01 22:23:42cozumel

    Madz



    nyugodtan ird le, mert pontosan az a lenyeg.



    Senta



    egy iras nem attol jo, hogy az olvasonak "jo olvasni".

    Megkockaztatom, sokkal jobb, ha eppen nem jo olvasni...

  • 2009.01.01 22:27:38Pandi

    Senta, nem, nem egyenlő a jóindulat a dicsérettel.

    De aki jóindulatot talál a 21:39:14-kor írt kommentedben az írással, vagy azokkal kapcsolatban, akiknek tetszett, akkor annak megemelem a kalapom.



    S hiszed vagy sem, nekem a világon semmi problémám nincs azzal, ha valakinek nem tetszik Brumi posztja (hiszen ez így van rendjén, egyeseknek bejön, másoknak nem), hanem azzal, ahogyan te nemcsak az írást bíráltad, hanem azokat is "frocliztad", akiknek tetszett, netán mást mondott, mint neked.

  • 2009.01.01 22:30:52Heatherette

    Pandi, nem is írt abban a kommentben semmi olyat. Nem fújjátok fel egy kicsit? Nem írt senkire semmi rosszat. A 21:39-esben meg pláne nem. Ez megint egy értelmetlen vita, ahol kezd átmenni sértegetésbe a dolog, pedig ő sem fikázott senkit, csak élesebben bírálta a posztot, mint ahogy azt néhányan tolerálni hajlandók. De én nem látok olyan mondatot, ami bárkire nézve sértő lenne.

  • 2009.01.01 22:37:21Pandi

    H., hidd el, marha álmos vagyok és eszem ágában sem volt egy kis porontyos vitával kezdeni az évet.

    Nekem olyan érzésem támadt tőle, mint amilyen érzése támadhatott Sentának az írástól, érted?:)



    Olyan, hű, nem elég, hogy egy hatásvadász vacak, de a sok kis igénytelennek még tetszik is!

    Na, nekem ezt mondta az a komment.



    Na, de tényleg jó éjt, holnap nagyon korán kelek.:)

  • 2009.01.01 22:40:12madz

    cozumel rábeszélt :) akkor csak dióhéjban: könnyű a barátainknak és a szeretteinknek jókat kívánni. de nagyon sok olyan ember van, aki nem tesz velünk jót. ha ezt figyelmen kívül hagyjuk, akkor hazudunk magunknak (és pszichésen sem tesz jót, ha elfojtjuk). na, ha ezeknek az embereknek azt tudjuk mondani (akár virtuálisan is), hogy: "rosszat tettél velem, ezért nem kedvellek, de igyekszem megbocsátani és azt kívánni neked is, mint a szeretteimnek", ezzel sokkal jobbat teszünk magunknak és másoknak is, mintha csak görcsösen a jóra próbálnánk emlékezni. most hadd ne idézzek a Bibliából, mert nem is ez a lényeg. meg igazából nem vallásfüggő ez (én sem vagyok klubtag).

    amúgy pedig gondolom, mindenki hallott busójárásról, kiszeégéetésről meg ilyen szokásokról. na ez mind arra való, hogy az ember szembenézzen a rosszal. nem elfordulni kell a rossztól, hanem szembefordulni. akár azért, hogy megbocsássunk.

  • 2009.01.01 23:57:30verkaverka

    Azoknak is boldogújévet akik az újévi posztba belekötnek, sőt még azoknak is akik az írójába. :)))



    Nem is mi lennénk ha boldogan szipogva fognánk egymás kezét hogy elkezdhettünk egy új évet együtt, ugye? :))

  • 2009.01.02 00:17:16dodóó

    A három évesem azt mondta miután 3 órát küzdöttünk hogy sikerüljön kakilnia hogy azért sikerült végül neki mert látta rajtam hogy bízok benne.

    Átölelt és megköszönte hogy segítettem neki.

    Soha nem éreztem még hogy ember ennyire bízik bennem .

    Nagyot lökött a mai napomon ami kritikán aluli volt.Remélem jobb lesz az évem mint az első napja.

  • 2009.01.02 00:28:38noisette

    dodóó:

    Milyen tündériügyesokos három évesed van! :)



    Mindenkinek ilyen örömteli sikereket kívánok erre az évre :D

  • 2009.01.02 07:19:57Brumibaby

    Valszeg nem helyes idekommenteznem a posztomhoz, mentségemre szolgáljon, hogy ez eredetileg nem ennek, hanem hozzászólásnak íródott, onnan emelte át Tünde ide, ami megtisztelő és köszönöm (smúz-smúz:))



    Ennek megfelelően nyilván tükrözi valamelyest az aktuális hangulatomat is, ami kétségkívül nem teljesen vág egybe a "még több, még nagyobb tűzijátékot" trenddel.



    De akár poszt, akár komment, annyi gondolom, mindenkinek lejött, hogy nem szó szerint kell érteni mindent, amit leírtam, azaz pl. nem én vagyok egyszerre vak, siket, kerekesszékes, gyermektelen és kisgyermekes, stb.



    De lehetnék, lehetünk bármelyik, ez a lényeg.



    Az említetteket nem személy szerint éltem meg, hanem nagyjából összeszedtem azokat, amit olvastam csak itt a Porontyon, tőletek, tőlünk.



    És nem kell mindig mindenkinek mindent értenie, és ha nem érti, nem kell mindig mindenkinek PISA-tesztért kiáltania.



    Talán elég az is, ha magunkat értjük.



    Boldogot mindenkinek!

  • 2009.01.02 08:26:30megsem

    Brumibaby, nagyszeru volt az iras!

    Talan nem is varhato, hogy mindenkinek egyforman jojjon le... Ugy gondolom, a nagy tobbseg erti mit akarsz mondani.



    Az ev meg legyen boldog es egeszseges... mindenkinek!

  • 2009.01.02 08:39:07huhhh

    BÚÉK Brumibabynek, aki másban és saját magában is észreveszi a rosszat, és ezt képes úgy megírni, ahogyan én sosem tudnám. A visszásságok és a negatívumok kimondása ugyanis az első lépés a változtatás és a jobbítás felé.



    BÚÉK mindazoknak, akik ugyanígy gondolkodnak...



    ...és persze BÚÉK azoknak is, akik azt hiszik, hogy ha valamiről nem beszélünk, az nem is létezik.

  • 2009.01.02 08:57:47monsterwoman1

    Madz,

    én háromszor töröltem vissza egy kommentet, amiben azt fejtegettem, hogy nem is hinném, ha nem személyesen Brumi írta volna, hogy ateista :))).

    Macskacicó,

    én az első és utolsó sort kicsit megkeverném:

    -köszönet a férjemnek a szép kisfiaimért

    -és a szülészorvosnak, hogy dolgozott értünk (éjszaka):)))

  • 2009.01.02 09:17:48drlucifer

    Hogy én miről maradtam le...

    Ragozhatnánk sokáig. Könnyű jót kívánni azoknak, akik jót tesznek velünk. (nem sorolom, hosszú lenne a lista).

    A magam részéről sajnálatosnak érzem, hogy Bruminak ilyen listát kellett írnia. Mert egyetértek. Engem sem vár meg a busz (nagy pocak + 3 évessel), nekem sem nyitják ki az ajtót és nem ajdák át a helyet. Fel kéne ébredni, törődni egymással.

  • 2009.01.02 09:37:52Senta

    Ó, jaj... én voltaképpen csak annyit akartam üzenni a kommentemmel, hogy szerintem a boldogabb új évnek az (is) lehetne a záloga: jövôre más szemmel nézni a világot! Pl mint Macskacicó... 2009.01.01 20:59:55



  • 2009.01.02 09:43:15Senta

    És hogy szarságok mindig is voltak, vannak, lesznek, ha ragozzuk, ha nem, valami rossz mindig jönni fog, ha akarnánk sem tudnánk átlépni rajtuk (nem is kell) de a megoldás én úgy látom, a saját lelki kondink erôsítésében rejlik, (pl a pozitívumokra koncentrálással) nem abban, hogy várjuk, hogy mások elkezdjenek törôdni velünk. nyilván szép lenne, de amíg ez megtörténik, addig sem érdemes tétlenül várni a csodára.

  • 2009.01.02 09:43:56andie

    De Senta, szerintem ez a poszt pontosan, hogy más szemmel látja a világot.

    Azzal, hogy igen, megállapítja, sok olyan ember van, akik nem érdemelnék meg a jókívánságot, de Brumi és a többiek, én is, nekik is Boldog Új Évet kívánunk, mert pozitívan akarunk indulni a jövő évben.

    Szerintem.



    És igen, ez kicsit olyan, mint a (keresztényi) megbocsátás. Bántottál, nem felejtem, de megbocsátok, és neked is BUÉK.

    Ennél mi lehet pozitívabb hozzáállás????

  • 2009.01.02 09:53:34Senta

    2009.01.02 09:43:56 andie ... így, ahogy írod igaz, de nem zárja ki az én verziómat: most lehetôségünk volt jókiívánságokat írni és az elsô gondolatok nem a cuki zöldésgesnénire estek, hanem a gyökér TB-sre. Én voltaképpen errôl beszélek. Arról, hogy mik jutnak eszünkbe, mire vagyunk huzalozva. Csak ennyirôl beszélek én.

  • 2009.01.02 10:02:36jprincess

    A pozitív hozzáállást nem kell összekeverni a hurrá, minden szuper, kíp szmájling megjátszással.

    Szerintem a pozitív hozzáállás az, ha látjuk a szart, az aljasságot, a nyomort, a veszélyt, a koszt, a kitolást, az alkalmatlanságot, a megkülönböztetést, a tönkretételt és még sok mást is, de nem legyintünk. Nem mondjuk, hogy elmúlik majd, nem szarjuk le, hanem írunk, beszélünk, feljelentünk, felvesszük, nevelünk ellene vagy rá, adunk és adakozunk, tesszük, amit eszközeink megengednek.

    Pl. írunk egy ilyen posztot, mint ez.

  • 2009.01.02 10:06:06andie

    Senta, értelek. (Gondolom, most már mindenki.)

    De én igazat adok annak a gondolatnak, hogy akik kedvesek velünk, jót tesznek, őket könnyű szeretni, és lehetne itt "nyáladzani" is, de azt megteszik sokan sok helyen minden évben, és néha a szeretetet és a pozitivitást is a nehezebb végéről kell megfogni.



    Kvázi le kell győzni önmagunkat egy kicsit.



    De ha már itt tartunk.

    Javaslom készüljön egy pozitív lista!

    Szerintem azt is kitennék.

    De lehetőleg legyen olyan összefoglaló és eredeti, mint ez. :-D

  • 2009.01.02 10:55:52Senta

    andie... voltaképpen ezzel kezdtem 2009.01.01 18:54:33-kor... mindössze.

  • 2009.01.02 10:59:20Senta

    2009.01.02 10:02:36 jprincess

    ja... nem legyintünk a szarságokra, teszünk ellene, de nem rugózunk rajta, továbbmegyek nem gondolunk rá, hacsak nem muszáj. Azt meg akkor kell csak, amikor épp teszünk ellene.

  • 2009.01.02 12:23:52O.U.T.

    nekem nagyon bejött az írás... és nem egészen értem, hogy miért kéne mindenáron pozitívat is írni? ez olyan, mint amikor a 'hogy vagy?' kérdésre valaki azt meri mondani, hogy szarul. SZARUL, öcsém, érted? mert úgy is lehet ám lenni, és ez nem szégyen, hanem állapot. sajnálom azokat, akik mindig mindenben a jót haszjolják, mert egy idő után nem tudnak különbséget tenni az 'igazi jó', és a 'színház jó' között. én például átélem azt is, amikor szar az életem - nem lelkesedem érte, nem örülök neki, de tudomásul veszem, és nem játszom meg, hogy most minden porcukor...

  • 2009.01.02 12:27:11Senta

    Nem hinném, hogy a debil örömködés és a rossz dolgokon nem rugózás közé egyenlôségjelet kellene tenni...

  • 2009.01.02 12:48:33macskaszemű

    Boldog új évet mindenkinek!



    A srácnak, aki a karját nyújtotta, amikor leestem a villamosról, és térden nézelődtem meglepődve.



    Annak a kisfiúnak (kb.1O éves lehetett), aki mellém lépett és megfogta a babakocsi felét, amikor 35 fokban hullafáradtan cipeltem a végtelen lépcsőkön.



    A kamasznak, aki a szigeten jött velem szemben, és azt mondta, "ciccccccccca" !!!!!! :) mert ő nem tudta, hogy Iron Maiden után mennem kell haza szoptatni, és azt sem, hogy igazán most hittem el, amit a kedvesemnek se, hogy igen, összeszedtem magam.



    A kedvesemnek, akinek a zsebében mosáskor néha elszáradt, vagy megrohadt szirmokat találok, ami egy virág volt, de elfelejtette odaadni.



    Annak az I. Sz. Nőgyógyászati Klinikán dolgozó egyetemi adjunktusnak, aki a genetikai tanácsadáson értékelte a leleteimet. Kb. a hetvenedik voltam, és még hatszázan voltak a sorban, de úgy beszélt velem, hogy végre emberi lénynek érezhettem magam a sok ide-oda lökdösés után. Valamint olyan volt a tekintete, ami még éjjel is eszembe jutott, amit csak ritkán érezek a zsigereimben, hogy ez az ember JÓ.



    Talán volt rossz is, de leszarom. Már nem is jut eszembe, pedig akartam írni.

  • 2009.01.02 12:50:43mpbm

    Tőlem nagyon távoláll az, hogy a felsorolt lista tagjainak boldog, boldogabb új évet kívánjak.

    én boldog új évet kívánok mindazoknak, akit szeretek,a férjemnek, a gyerekeimnek, a családomnak, a barátaimnak, és akik kedvesek velem, mert könnyű szeretni őket, de nem biztos, hogy könnyű úgy szeretni őket, ahogy ők szeretnék. Mármint nem elég szeretni, hanem ezt mindig újra és újra éreztetni kell. Az energiámat én ezekre a személyekre fordítom, és nem foglalkozom azzal, aki nem jó fej velem, avgy keresztbe tett. És ne modnjátok, hogy nem gondolkodom jó!



    Amúgy nekem nagyon jó évem volt 2008, és bizakodóan nézek a jövőbe.

  • 2009.01.02 12:54:04mpbm

    Ááááh, mármint távol áll tőlem, hogy a "kellemetlen alakoknak" kívánjak akárhogy is boldog új évet, no.

  • 2009.01.02 13:21:19anyatájger

    macskaszemű, nagyon tetszett :)

  • 2009.01.02 13:26:26Senta

    Fôleg a "ciccccccaa".... a Szigeten :)

  • 2009.01.02 15:14:41cozumel

    Nekem is tetszett Macskaszemu szosszenete.



    Es ez nem mond ellent annak, hogy Brumie is.

    Egyszeruen a ket megkozelites, habar nagyon mas, jol mutatja meg, hogy hogyan lehet UGYANAZON kovetkeztetesre jutni, kulonbozo uton.

    Az aktualis lelkiallapotunk fuggvenyeben, es nem az optimizmusunk mennyisegebol kiindulva...

  • 2009.01.02 16:27:58bohar

    Nekem is tetszett, folytatom:

    az Intersparban hosszú tömött sorok voltak a pénztáraknál karácsony előtt, két kisgyerekkel voltam, akkor nyitott egy pénztár, amit én észre sem vettem, de egy középkorú házasápár beálltak oda, majd szóltak nekem és maguk elé hívtak minket.



    Vagy a szomszéd CBA ahol mindig súgnak nekünk, hogy melyik húsárút, sajtot, érdemes, vagy épp nem! megvenni.



    Ha a környék kispostájára, magaslépcsős, befelé igyekszem babakocsival, kisgyerekkel, olyan nincs, hogy ne teremne ott egy segítő kéz!MINDIG segít valaki.



  • 2009.01.02 18:38:46tollseprű

    De jó poszt!!! Köszönöm!!! :)

  • 2009.01.02 18:45:47fatál natál

    én nem tudnék jót kívánni annak, aki megbántott. igaz, rosszat sem kívánok. érdektelen vagyok egyesek irányába.

  • 2009.01.03 08:16:13Brumibaby

    2009.01.02 08:57:47 monsterwoman1



    mw, a megbocsátás képessége nemcsak az istenhívők kiváltsága, legalábbis ezt remélem.



  • 2009.01.03 09:00:19monsterwoman1

    én azt egy szóval sem mondtam, Brumibaby.

  • 2009.01.03 10:21:01töce

    Hogy legyen így Buék mindenkinek ha állandóan figyelmeztetnek a Válságról he !!!!!??????

  • 2009.01.03 10:25:32Brumibaby

    töce, ott a tévedés, hogy a gazdasági fellendülés hozná el a boldogságot, a válság meg akadályozná

  • 2009.01.03 11:13:00B-

    Szerintem ha valakinek a jókívánságodba belecsomagolva hosszasan kifejted, hogy milyen geci volt veled, az nem keresztényi megbocsájtás. A megbocsájtás ott kezdődik, hogy lezárod a dolgot, és főleg nem teregeted ki a nyilvánosság elé. Ez az írás inkább morgásnak tűnt nekem, burkolt (?) szemrehányásnak, illetve ömlengésnek, hogy én milyen jó fej vagyok, hogy annak is boldog új évet kívánok, aki csúnya volt velem, és én is bocsánatot kérek mindazoktól, akit megbántottam (bár ezzen a téren nem megyek a részletekbe, így még úgy is tűnhet, hogy én nem tettem semmi konkrét rosszat, de akkora szent vagyok, hogy még ezért is bocsánatot kérek.)



    Szerintem a "nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal" pont azt jelenti, hogy anélkül bocsátok meg, hogy ezt kiteregetném a nyilvánosság elé és el lennék ájulva magamtól, hogy milyen jó fej vagyok, amiért megbocsátok.



    Nekem nem tűnik őszintének az olyasmi, hogy "boldog új évet kívánok Pistának, aki ezt meg ezt tette ellenem". Ilyesmit akkor szoktak mondani az emberek, amikor legyőzték őket, és semmi más eszközük nincs arra, hogy a másiknak fájdalmat okozzanak, mint hogy a lelkiismeretükre apelláljanak.



    A Moszkvatéren volt egy időben egy koldusnéni, aki mindig jó egészséget meg hasonló jókat kívánt azoknak, akik nem adtak neki pénzt - de olyan hangon, mintha átkot szórt volna rájuk. Nagyon kellemetlen volt mellette elmenni. Ő biztos azt gondolta, hogy erkölcsileg fölényben van hozzánk képest, amikor jókat kíván nekünk, bár nem adtunk neki semmit, de csak úgy sütött át rajta a sértettség meg a rosszindulat.

  • 2009.01.03 11:44:56Brumibaby

    Kedves Barátaim, Ellenségeim, Pozitív és Negatív Kapcsolataim!



    Forduljon fel mindenki a nevenapján!



    (Ugyan szó sincs róla, hogy ezt gondolnám, de ha egyszer csak ez hangzik őszintén...)



    B-, igen, van, hogy valakit legyőznek. Igen, van, hogy nem marad fegyver. Igen, van, hogy nincs értelme tovább harcolni. Igen, van, hogy nincs kedvem megsemmisíteni már a másikat. Eszemben sincs lelkiismeretfurdalást okozni. De komolyan gondolom, hogy akinek akad jobb, szebb, örömtelibb dolga, esetleg abbahagyja az én rugdosásomat, és azzal nekem is jó lesz.



    Na ezért kívánom ezt neki.



    Puszta önzésből.

  • 2009.01.03 11:52:38B-

    Brumi: az nem baj, ha harag van benned, de ha így adod ki, mint a cikkben, akkor az csak tovább fortyog benned.



    Őszintén csak akkor fogsz tudni boldogságot kívánni nekik, amikor már nem haragszol rájuk azért, amit tettek. Amíg ezeket az embereket az elkövetett tettük definiálják a szemedben, a megbocsátásod nem történt meg, csak rág téged belülről a dolog. Így a boldogságkívánás sem őszinte.



    Ahogy írod: nem az a lényeg, hogy boldogok legyenek, hanem hogy ne baszakodjanak veled. Amíg magadat sajnálod, és nem őket, addig ez az egész nem működik.



    Igen, szánalomra méltó az olyan ember, aki a fent leírtakat megteszi. És nyilván jót tenne neki a boldogság, mindenki érdekében. De igazán megbocsátani és boldogságot kívánni csak úgy lehet, ha nem te vagy a középpontban, hanem a másik. Ha nem az számít, hogy mit követtek el, hanem, hogy miért.

  • 2009.01.03 12:00:47másutt

    B- szamomra teljesen nyilvanvalo volt, hogy a "Boldog uj evet" a cikkben csak helyfoglallo a DOGOLJ MEG! szamara.

    Ez mar az elso sor utan egyertelmu volt.

    A szavak csak szavak, de az igazi erzes azonnal atjott!

  • 2009.01.03 12:04:37Brumibaby

    Köszi, majd igyekszem. Bár a magam részéről azt hiszem, hogy a "dögöljön meg, aki ártott nekem" és a tökéletes empátia, meg az odatartom a másik orcámat is között van egy fejlődési ív, én ezen valahol félúton helyezkedem el.



    De téynleg nem akarok senkinek rosszat, ez annyira hihetetlen???

  • 2009.01.03 12:09:27Brumibaby

    Mentségemre szolgáljon, hogy talán nem én vagyok az egyetlen ilyen gyarló dög az emberiség történetében. Segítsen kedvencem:



    Szabó Lőrinc:

    Piszkosságok



    Sokszor elszörnyedek magamtól,

    hogy egy-egy rossz óra alatt

    mi minden megfordul fejemben,

    mennyi förtelmes gondolat;



    s ha visszanézek tíz-húsz évre,

    bűnökre - mennyi tévedés! -

    majdnem revolvert ad kezembe

    a kései szégyenkezés.



    És lassan mégis belenyugszom:

    Ilyen voltam, hát mit tegyek?

    Akárhogy bánom is ma ezt, azt,

    megváltoztatni nem lehet.



    És ez a megváltoztathatatlan,

    amit most már vállalni kell,

    azzal vezekeltet a rosszért,

    hogy sohase felejtem el;



    de vigasztal is, jóra oktat:

    szeretni, ami emberi -

    piszkosságaimból tanultam

    másoknak megbocsátani

  • 2009.01.03 12:16:17babó

    á, én baromi türelmes szoktam lenni ismeretlen de agresszív embertársaimmal, de múltkor beszóltam egy tolakodónak. rossz karma volt, elkeverték a papíromat a laborosok, bedöglött az internet, és másnapra lebetegedett a gyerek.



    rossz karma, na. tessék derűsen mosolyogni :)))

  • 2009.01.03 12:24:18másutt

    Brumibaby, asszem kihagytam, hogy "dehat semmi baj nincs ezzel!"

    Hajra egeszseges duhkitores!



    megosztom agresszio-csokkento technikamat (a Porontyon kivul :)

    Amikor valaki a fenti modon felb***** az agyam, elintezek valami ugyesbajos dolgot, ami aggressziot igenyel.



    Alapvetoen tul kedves es nyuszi vagyok szolgaltatokkal es gyakran akkor is meghunyaszkodom, amikor nem kellene.

    De ha pl. az ovoneni sarokba allitana a gyerekemet, amikor az bepisilt (es ugyen nem szurhatok bele egy kardot az ures szivtelen mellkasaba) akkor felhivom a villanyszerelot, aki 2 hettel ezelottre igerte, hogy kijon megcsinalni valamit.



    A kocsi a 3. szerelo-latogatas utan is rezeg? Akkor hivd fel, amikor a busz lefrocskolt.



    babo: udvariasan kell beszolni. )

  • 2009.01.03 12:31:32babó

    á, nem volt idő rá...

    meg jól is esett :)) de megkaptam érte a méltó büntetést, és persze minden rendbejött.

  • 2009.01.04 22:30:40Vierre_

    Nekem kurvára nem tetszett a poszt Brumi , szerintem demagóg és tipikus. Még egy jó kis szaftos vitához sem elég. Pffff.



    :)))))))))))

  • 2009.01.05 07:33:21Brumibaby

    Nem baj, Vierre, ott a másik az oldalon vitatkozni.:))))

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta