SZÜLŐSÉG

Miért szarnak a kutyák az ovi elé?

2007. október 10., szerda 11:46

És ha már oda, akkor miért nem képesek feltakarítani az ürüléket a kedves gazdák? Zugló, zöldövezeti óvoda, körülötte családi házak, sok fa meg fű. Nem egyszer, nem kétszer fordult már elő, hogy vagy én vagy a gyerek belelépett egy nagy kupac kutyaszarba a rövid fűsávon a járdáról az autóig.

Ezen alkalmakkor mindig megfogadom, hogy ha egyszer rajtakapom a tettest, lesz néhány keresetlen szavam a gazdájához.



Tegnap úgy alakult, hogy egy dalmata pont az ovi kerítése előtti füvön fektette le a kábelt, míg gazdája egy hölggyel sétálgatott közeledve. Vártam egy kicsit, kíváncsi voltam, mi történik az ürülékkel. A kutya, miután elvégezte dolgát, hátsó lábaival kapart egy sort, gazdája rászólt, hogy fejezze be a kaparászást, majd mindhárman elsétáltak. A kutyakaki pedig ott gőzölgött egy kupac fű tövében, nehezen észrevehetően. Én is hibás vagyok, gyáva voltam és szó nélkül hagytam a dolgot, bár kétlem, hogy bármi történt volna, ha rájuk szólok.

Ha kellő humorral kezelem a dolgot, veszek egy lottót aznap, amikor a baleset bekövetkezik. De nem szívesen költenék szerencsejátékra minden héten. Az árát inkább odaadnám a kedves gazdinak, hogy vegyen belőle kutyagumi-gyűjtő zacskót.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.10.10 12:20:48landi

    Dejó, babzsákéknál van kakaláda. Miért pont a zuglói zöldben nincsen? Afene.

  • 2007.10.10 12:31:56Vierre_

    Babzsák :)

    Én is óbuda, én is Máltai játszóval szemben... valóban sok a zacsis, elképesztő mennyi a kutymeg, de egy hete éppen sikerült belekerekeznünk egy jó nagy adag kakába :D Sok a zacsi, zacsis de mégtöbb a szar, szélmalomharc? :)

  • 2007.10.10 12:55:37sziszmo

    Oszlopos tagja vagyok a kutyaimádók körének. Vessetek meg, de azt vallom, hogy lakótelepre, lakóparka (egyszóval nem kertes házba) nem való kutya, ezért nincs is kutyám. A mi (gyerekkori) kutyánk vidéken él, kertes házban.



    Egyébként a kutyasz@r veszélyes hulladéknak minősül, és valóban nagyon veszélyes is, mert egy csomó olyan parazita él benne, ami elég komoly károsodást okozhat az embernek. Pl. a fűben kiszáradt adagot fűnyíráskor porítja a fűnyíró, az a tüdőbe, szembe kerülhet. Az egyik benne található parazita pedig túléli a kutyakaki kiszáradását, és a porából a kisgyermekek szemébe kerülve vakságot(!!!) is okozhat.



    Első ránézésre egy bosszantó posztnak tűnik csak az írás, de nagyon komoly közegészségügyi vonzatai lehetnek/vannak a "kutyaproblémának". Nem is beszélve az adóforintokból éves szinten elköltött több tízmillióra, amit a szartakarításra fordítanak.



    Csak a kutyatartás felelősséggének tudatosulása oldaná meg a helyzetet. A kutyatartás nem csak egy divat, hanem tarsas kapcsolat, azaz gazdiként felelősséggel tartozunk a kutya, a környezet és a kívülállók felé is egyben.

  • 2007.10.10 12:58:37sziszmo

    ez kicsit "elsősszigorútanárnénis" lett... bocs. ez a téma mindig kiborít... az emberi nemtörődömség, felelőtlenség mintapéldája... na jó, nem kezdem megint.

  • 2007.10.10 13:25:08liva6

    sziszmo- mélységesen egyetértünk kutyatartás ügyben. Szerintem sem való lakásba. A kutyunak sem jó. És az is szomorú, hogy egyéb szemetet sem képesek kedves embertársaink a megfelelő helyre pakolni.

  • 2007.10.10 13:25:29papirbirka

    Én rászólok ha látok ilyet, persze először kedvesen, volt hogy felajánlottam a nálam lévő zacskót. Senki sem akart megverni.

    Igaz ez régebben volt a vesszőparipám amíg Belbudán laktam, kutyával(!), ha én tudom szedni, szedje más is.

    Nekem az egyik legnevelhetetlenebb fajta kutyám volt, mégis egy hét alatt megtanulta, hogy kaka, pisi úttesten a parkoló autók között és nem a járdán és aztán nem húzni a gazdit amíg takarít. Tudniillik a kutyák sem szeretnek benne járkálni.

    Most, kertvárosban kevesebb a rendetlen gazdi, de az elengedve sétáltatott kutyásokra rászólok, csak a mi szomszédságunkban van 6 db 5 év alatti gyerek, ha csak feldöntik őket motorozás közben akkor is nagy a balesetveszély. A többiről nem is beszélek.

  • 2007.10.10 13:45:19mije

    Sziasztok. Én lakótelepi kutyás vagyok, nincs már olyan kabátom, táskám, amiben ne lenne kakászacskó (kistestű a kutyám, én a mezei uzsonnászacskót vásárolom nagy tételben erre a célra).

    De sajnos nagyon sok kutyás van a telepen, aki, miközben a kutyája szarik, lopva pillant körbe, látta-e valaki (megjegyzem, az ilyen típus legalább tudja, hogy valami nem stimmel).

    A másik típus viszont akár a járda közepére is hagyja, hogy végezze a dolgát az eb. Na, az ilyeneknek szoktam mondani, hogy 30 ezer forint lesz egyszer ez a szarás!

    Ugyanis ennyibe kerül, ha egy közterületis meglátja (na nem mintha rajokban felügyelnék a közterületet, de volt már rá példa).

    A válasz: miért, a maga kutyája nem szarik?

    De, mondom kedvesen, szarik. És a kezébe nyomom a teli zacsit :)

    Szóval nem nagyon szeretnek engem a telepen (ez egy kicsi lakótelep a XX. kerületben, mindenki mindenkit ismer), de nehezen viselem, hogy míg én összeszedem a szart úgy, hogy a másik kezemet a gyerek rángatja, addig tuti biztos, hogy egy nagyobb adagba pont a lányom fog majd belelépni.

  • 2007.10.10 13:51:29rentiel

    mintha az újpesti liget ovi-rózsaliget bölcsi közötti és körülötti területről írtál volna :((((((((

    egy kutyás ismerősöm azt mondta, azért nem szedi fel a kutysz**t, mert mindig elfogy az önkormányzat által kihelyezett zacskó 1 nap után, és csak nem gondolom, hogy ezzel neki kellene foglalkoznia!!!! :((((((((

  • 2007.10.10 13:55:17mije

    Lányom egyébként négy éves. Azokon a napokon, mikor este nyolcig vagyok a munkahelyemen anyósom megy érte az oviba és ketten viszik le a kutyát. És lányom minden esetben szól: Mama, hozz kakászsacskót, megmutatom, hol tartja anya! :-)

  • 2007.10.10 14:00:50kaktuszvirág

    Ugyan gyerek még nincs, kutya már van, sőt kettő is. És bár a napi két séta az átlagos, még soha nem jutott eszünkbe zacsi nélkül elindulni velük. Mi is pontosan tudjuk, hogy undorító dolog belelépni abba a szutyokba. És persze nem csak az ovi előtt. (Megjegyzem, ezért minden ruhám és táskám zsebe uzsonnás zacskókkal van tele, ami néha igazán mókás szitukat tud eredményezni...) De sajnos a kutyás társadalom csak most kezd kultúrálódni annyira, hogy ez normális legyen, a legtöbben még a „leszarom” stílust képviselik (hű, ez de frappáns :-)).
    DE! Nálunk pl. az önkormányzat kirakott néhány kutyás-kukát zacsikkal, másnapra eltűnt az összes zacskó (100 db 100 Ft a boltban – komolyan, ki lopja el????). Egyébként is csak kb. két kuka van olyan távolságban, amit egy szűk órás sétával bejárunk, tehát ha felszeded a kutyád után, gyakorlatilag hazaviheted. (Már írtam az önkorinak is, hogy kéne még, írt a polgármester, hogy nyugi, majd lesz. Azóta se semmi.) Plusz, azt a pillantást, amikor felszeded, látnotok kéne az emberek arcán! Nem, nem, vállveregető kedves mosoly, hanem a mély lenézés és undor. Na ez aztán igazán ösztönző... Pedig ez valami olyasmi lehet, mint a saját gyereked után feltakarítani, csak gyorsabb. (...Gondolom, de erről talán hitelesebb, ha valaki olyan tart előadást, akinek már mindkettőben része volt :-))
    New Yorkban feltűnt, hogy millió kutya szaladgál az utcán, és egy darab kaki sehol. Naná, mert olyan durva összegű a büntetés, amivel senki nem játszik. Ha jól tudom, Magyarországon is van ezért valami büntetés (de ha nincs is be lehetne vezetni), és akkor azt talán be is kéne tartatni/tartatni. Ha egy sokmilliós világvárosban működik, talán nálunk is megoldható lenne. Addig meg marad az, hogy magunktól próbáljunk meg kulturáltak lenni, és próbáljunk erre másokat is rávenni.

    Tünde! Igenis hibás vagy annyiban, hogy gyáva voltál. Nem kell leugatnod a fejét, csak kedvesen mosolyogj, és udvariasan kérdezd meg, hogy összeszedné-e, mert nagyon kellemetlen belelépni... Én mindig megteszem, ha ilyet látok. Na ja, van aki visszamorog, sőt, volt aki beszólt valami egyszerűt. De a legtöbb zavarba jön, és ha akkor nem is teszi meg (mert valszeg nincs nála semmi, amivel megtehetné), legközelebb, vagy a harmadik ilyen cikis élménye után meg fogja!

  • 2007.10.10 14:21:16mije

    Kaktuszvirág! Igen, igen. Rám is igen furcsán és viszolyogva néznek, amikor uzsonnászacsi kezemre fel, szart felmarkol, zacskót kifordít :)

    Viszont dícsértek is már meg nemkutyások nemegyszer: nahát, igazán öröm ilyen kutyást látni, még sosem találkoztam olyannal, aki felszedte volna, pláne gyerek mellett!

  • 2007.10.10 14:23:56ladygodiva

    Vidék, kertváros, törpeuszkár, fehér, a gyerek 1 éves múlt. Én rendszeresen úgy megyek sétálni, hogy zacskók tucatja van a zsebemben (a zöldségestől kimaradt), és ebbe szedem össze. Közben a gyerek a kenguruból figyel.

    Üzenem minden kutyatulajdonosnak, hogy 1általán nem bonyolult.

  • 2007.10.10 14:31:01Borcsika

    Tünde, hiába szólsz a parasztjának, amelyik nem szedi össze, mert majd jól megkapod, hogy neki, és a dögjének jogai vannak. Én egyszer szóltam ilyenért szintén Zuglóban, csak a bölcsi előtt, ami zöldövezet, és megkaptam, hogy foglalkozzak inkább a kölykömmel, ne pedig az ő kutyájával, és különben is, ha nem tetszik, szedjem össze én.

    Ellenben tavaly nyáron nagyon röhögtem. A lakésunk egy parkra néz, ahová ki van téve a tábla, hogy kutyát bevinni tilos. És mivel a kutya nem tud olvasni, ezért csak a gazdájára számíthat. Az meg nem foglalkozik vele. Én többször szóltam az Önkormányzatnál a közterületeseknek, és láss csodát rámuntak, úgyhogy kiküldtek oda a környékünkre több felügyelőt is civil ruhában ücsörögni a padon. Hamar meg is érkeztek a delikvensek, és igen tetemes bírságokat szabtak ki. Utána kaptam az önkormányzattól egy köszönő levelet, az állampolgári aktivitásomért. De sajnos azóta nem igazán aktivizáljék magukat, ezért lehet, hogy megint elkezdek vadul telefonálgatni.

  • 2007.10.10 14:50:47Guruljka

    Háháhá! I'm szintén from Zugló. Na én vagyok az a nagypofájú némber aki szól, hogy lesznek szívesek összeszedni.Szépen udvariasan, de azért erélyjel Általában nem hallanak mag. A másik verzió konkrétan visszaugat, hogy húzzak már bőrt a fogamra mert lerúgja a vesémet és holt mindegy neki hány büdös kölköm van. A harmadik verzió, hogy a kölkeimmel törődjek ne az Ő kutyájával, mert az biztosan különb. És sorolhatnám.

    DE minden 50-ik kb., elnézést kér és megígéri, hogy máskor összeszedi! De ha a megígérőknek is csak a fele tartja be, akkor is minden 100-ból egy fel fogja szedni. Tehát nem értelmetlen szólni!

    Másrészt itt tényleg kevés a kutyagumi láda, DE VAN!!! Én figyelek ám:)))

    Hja és nem csak a kutyásokkal, hanem az autósokkal is szoktam így elbeszélgetni...

    De annyi a bunkó ember, de tényleg. Van olyan szomszédunk, aki a kuytája kakáját a saját házunk kapujában képes ott hagyni:((((((((((((((

  • 2007.10.10 14:54:21Guruljka

    ladygodiva, egyrészt köszi. Másrészt a probléma általában sokkal jellemzőbb a nagykutyásokra.... Na neki vannak orbitális méretű sz@araik. Csak azt nem tudom, milyen állatbarát az, aki képes mondjuk egy dogot (akármekkora is) lakásban tartani??????????? Mert egy uszkár vagy pincsi, vagy valami öleb, az elfér értem, de a nagykutyát, nem bírom felfogni...

  • 2007.10.10 15:01:05Borcsika

    Guruljka, no comment. Imádom, amikor a paraszt autós úgy közlekedik a járdán, mintha az úttesten lenne. A Mogyoródi -Nagy Lajos sarkán van egy pékség, meg mindenféle üzlet, ott életveszély gyerekkel közlekedni. De az autósok magabiztosak, és ez a lényeg :-((((((

    A kutyagumi az meg örök probléma marad. Sajnos. Öntudatos gazdik, és gondoskodó anyák harca. Meg mindenkié, akibe szorult némi kultúra.

  • 2007.10.10 15:05:51kaktuszvirág

    Guruljka, nem a méret a lényeg :-) Kicsibe ugyanolyan pocsék belelépni, ugyanolyan büdi, és ugyanyúgy tele van veszélyes cuccal. És nem csak a lakás kutyák kakilnak az utcán, a rendesen tartott kerti kutyák is. Ez a téma nem kutya függő, hanem gazdi IQ teszt.

  • 2007.10.10 15:06:31ladygodiva

    Ja, Guruljka, az lehet, hogy jelemzőbb, de a szar az szar. Ha belelépsz, akkor mindegy, hogy kiskutya vagy nagykutya.

    A fenti fűnyírós eszmefuttatásra meg annyit, hogy a macskaürülék ha lehet, mégoly veszélyes. És a macska fog belepiszkítani a homokozóba, lépcsőházba, mert mindenhova bemászik. Részemről a a nádvágó kés a kóbor macskákra.

  • 2007.10.10 15:14:53Guruljka

    Persze, hogy nem a méret alényeg. Csak arra utaltam, hogy annak a ktyánank a szarát fel sem tudják szedni az ominózus IQ bajnok gazdik, amelyik vagy 50 kilós és fél kilót tojik. Nekik hiába a zacsi, meg a kutyaláda ugye. De szerintem gáz is őket lakásban tartani. Ha meg kertes házból jönnek akkor még arcpirítóbb az ügy ugye...

  • 2007.10.10 15:22:19Leona

    Hát, nem t'om, a mi kutyánk is majdnem veri az 50 kilót, de én mégis össze tudom szedni, amit csinál. Amúgy kertben van, de egyrészt ott is össze kell szedni, másrészt meg szokunk vele néha menni világot látni, és mi nem indulunk el zacskók nélkül. Max. ha egybe nem fér, felszedem kettőbe. Na bumm. Aki kutyát vállal, az vállalja mindenestül (kakástul...)

    Szerintem.

  • 2007.10.10 15:35:28Guruljka

    Leona, pusszantalak:))))

    Egyébként nagyon bírom a kutyákat és igazából a nagyobb termetűeket kedvelem a legjobban, pont ezért rühellem, hogy némelyikük be van kényszerítve egy lakásba. Van ilyen a családban is és nem mondom, hogy nem szeretik, de jellemzően korábban pusztulnak el ezek a szobában tartott nagytermetű ebek és betgesebbek is. Szóval sajnálom Őket.

  • 2007.10.10 15:36:28Borcsika

    én a macskűk miatt is ki vagyok bukva egy picit. megértem, hogy részei az evolúciónak, csak aggódom a homokozóba pakolt cucc miatt. Mert ezek a balga kölykök ugyebár előszeretettel kóstolgatják a homokot. Én a hozzénk közel lévő játszótéren bedobtam az anyukáknak, hogy mi lenne, ha esténként letakarnánk. Semmi válasz. Illetve egyvalaki azt mondta, hogy felesleges, mert úgyis elviszi a szél, stb., stb., stb. Akkor meg minek túráztassam magam? Vegyem meg a fóliát, a nehezéket, és ha én nem rakom rá, akkor senki. Mert teszem fel, ha elmennénk nyaralni, akkor felhajtanák, de vissza már nem. aztán meg szépen el is tűnne.

    Ja! Most szólt azuram, ne felejtsem el beleírni a cuki kis játszótér / kutya sztorit. Még csak építették a játszóteret, amikor a félkész térre bementünk a gyerekkel hintázni (Azt már lehetett használni). 1xcsak megjelent egy nő 3 pudlival, leült az újonnan telepített padra técselni a kisgyerekes barátnőjével (az is szép sütemény), és a kutyuskák össze-vissza cikáztak a téren és környékén a gyerekek között. Kb. 1 percig tűrtem, és megkértem szépen a hölgyet, hogy valahol máshol sétáltassa az ebeket. Semmi reakció. Szóltam még1x finoma, udvariasan, erre a válasz: "mingyá, nem látod, hogy beszélek? anyád nem tanított meg, hogy nem szólunk bele más beszélgetésébe?". No itt szakadt a cérne, és atomisztikus erősséggel kibújt belőlem az állat. Türtőztettem magam, és összeszorított fogakkal közöltem vele, hogy MOST Takarodjon, majd utána mentem, és elmondtam neki, hogy mi a helyes viselkedés. Megsértődött, de legalább nem hozza be többet a kutyákat. Remélem!

  • 2007.10.10 15:36:58kaktuszvirág

    Ne haragudj, Guruljka, de tökre nincs igazad, és süt beőled az előítélet.

    Nekünk kettő 40 kilós van (kutya, nem kaka). Egy kézzel szedem fel, amit maguk után hagynak, a másikat csak arra használom, hogy a zacsi száját összekötözzem. Nincs fél kiló az tuti, bár még sose mértem, és simán befér a kukába.

    Kertünk is van, meg benn is lehetnek, mégiscsak társas lények. De a napi két séta jár nekik. Nem 3 percre, hogy oda kakiljanak, ahogy te gondolod, hanem kb. egy óra, mert nekik ez a nap fénypontja, a külvilággal való érintkezés. És sosem a kertben végzik a dolgukat, mert nekik az olyan, mint neked a lakásod. A saját tisztán tartott területe. És még sose pirult az arcom, mert az utcán szedem össze utánuk a maradékot, és nem a kertben bezárva tartom őket egy életen át.

  • 2007.10.10 15:46:53kaktuszvirág

    Guruljka, most olvasom a következő hsz-edet, enyhítenék a kitörésem hevességén :-) A tartalmát fenntartom.

  • 2007.10.10 16:01:18Guruljka

    kaktuszvirág, az a baj, hogy kevesen ilyenek, mint Te. Én a rokont sem oktatom ki, elvégre az Ő dolga. Csak sajnálom immár a harmadik, gyönyörű, jó fej dán dogját:( Persze igazad van, egy kertben bezárt vagy láncon tartott kutyának sem jobb sokszor az élete. De itt mifelénk vannak tipikus kutyás típusok. Ez persze általánosítás, de mégis csak irányként. Jellemzőek az idős nénik 1-2 néha három aprócska kutyával, valamint a fiatalok minél nagyobb, minnél félelmetesebb küllemű ebekkel. Köztük meg persze vannak a mindenféle fajta házikedvencek a csivavától a golden retriverig, de sokkal-sokkal kevesebb, vagy sokkal ritkábban látom őket. Az utcánk tele van kutyagumival és legtöbbször hatalmasak. Akkorák, hogy a múltkor oviból hazafelé a Nagyfiam közölte biztos egy buta bácsi kakilt a járdára (ez egyébként kicsit vicces volt, de mégis szomorú, hogy erről beszélgetünk) Viszont az utcánkban nincs kertes csak társasház. És ilyenkor belegondolok... Egyébként a nagyméretű kaki gondját abból gondoltam, hogy anyáméknál messze vidéken:) anno én is nagylapáttal szedegettem és gyűjtögettem a kutyagumit. És az utcán járva azon gondolkodtam, hogy oldják meg a lelkiismeretes kutyások a nagy és hígabb kakikkal. Hna gyakorlatias vagyok és ezen elmélkedtem:) Így jutottam arra, hogy valószínüleg azért terjed lassabban a nagy kutyások között a zacsizás és azért látok többször nagy kupacot, mint kicsit, mert a nagyot nehezebb is elcuccolni.

    Jajj ennyit beszélni a szarról:)))

  • 2007.10.10 16:04:42Hicudzsi

    Kaktuszvirág!

    A VI. kerületben is eleinte lopkodták azacskókat, de már nem divat. Apukám is mindig úgy vitte sétálni a kutyát, hogy tele volt a zsebe újságpapírral és zacskókkal.

    Emlékszem kb. 10 évvel ezelőtt még hülyének néztek minket mikor szedegettük a kakát az Aradi utcában, meg a Ligetben a kutyáink után...



    Sajnos már nincs kutyusunk, tavaly Bogárka hagyott itt minket tegnap pedig apukám társa és segítője, Bende kutya örökre elszenderedett a műtőasztalon.



    Ja és babakocsit tolva is sokszor sétáltattam legalább egy kutyát, mindig volt mód és idő felszedni az ürüléket.

  • 2007.10.10 16:24:27Hicudzsi

    Guruljka!

    Egyébként mi is sajnáltuk Bendegúzt, hogy 50 kilós létére (újfoundlandi keverék volt a drága) egy belvárosi lakásban kell élnie,és Bogárkát is, hogy pörgös kiskutya létére többnyire a négy fal között van, de jobb volt nekik itt, mintha az út szélén maradtak volna, ugyanis Bendét a kertünk végében lévő autóútnál hajították ki a tesójával együtt, Bogárkát meg az utcánkban tették ki parkoló autók közé egy - már kutyák által - lepisilt dobozban.

    Egyébként meg apu képest volt mikor már nyugdíjas lett tavasztól - őszig a telken lenni, hogy Bendegúz a szabadban legyen.



    Látom vagytok itt kutyások páran - tanácsot szeretnék kérni. Apukámnak nemsokára azért majd kell egy új segítőkutya, természetesen menhelyről, kutyaotthonból szeretnénk de szerintetek milyen fajta jó erre? Milyen keveréket keressen? Apu sajnos alig hall és elég rosszul lát, így kell hogy jelezze neki ha csöng a telefon (tudom ez hülyén hangzik, de kihangosítóval hallja amit beszélnek benne, viszont egy ilyen speciális telefonja van, és a szobában már nem hallja meg akármilyen csörgésre állítja) és lehetőleg nagytestű, hogy a járda szélén segíthesse ha zöld a lámpa meg ilyenek. Golden retriever? Németjuhász? Ezek jó fajták erre ugye?

  • 2007.10.10 16:31:04begyszli

    Labrador. Szerintem...:)

  • 2007.10.10 16:36:03Borcsika

    Én is a Labradorra szavazok!

  • 2007.10.10 16:39:12kaktuszvirág

    Amúgy meg csak röhögök magamon, elég sajnálatra méltó, hogy a babás-mamás-papás oldalon csak a kutyakakihoz bírok hozzászólni, a többit még csak olvasom és figyelek :-)))

  • 2007.10.10 16:47:26Hicudzsi

    Köszönöm :) Majd gondolom megnézi mekkora a tappancsa. Mert Bendének is jó nagy praclija volt már kiskutyaként!



    Egyébként szegénykém még a héten megfutamított pár tolvajt a telken, pedig már alig bírt járni.

    Biztos vagyok benne, hogy a vásárolt fajkutyák is tökéletesek és imádnivalóak, de mi a talált kutyákat favorizáljuk a pénzt amit meg ráköltenénk a pedigrésre inkább egy menhelynek adjuk :) ;)

  • 2007.10.10 16:47:49kaktuszvirág

    Hicudzsi!

    Szerintem golden retriever vagy labrador retriever. A labrador kicsit túlmozgásosabb, viszont egy nagyon picit talán koncentráltabb. Mind a kettőnek ki kell elégíteni a folyamatos munkakedvét, különben ellustulnak szellemileg, és akkor nehéz őket motiválni.

    Azt tudod azért, hogy amit Te szeretnél, ahhoz külön kiképzés fog kelleni, amihez viszont sztem fiatal kutya kell. De a menhely nagyon jó ötlet, rengeteg értékes kutya van ott.

    A németjuhászt azért nem javasolnám, mert bár rettentő értelmes, kevésbé emberközpontú, és azért annál "keményebb" kutya, hogy egy idős ember jól kezelje. Még talán, ha lány...

  • 2007.10.10 19:11:39Casparia

    Két-három hete láttam egy aranyos jelenetet, betértem a sarki éjjelnappaliba, az eladólány láthatóan épp fel volt dúlva vmiért. Meg se várta, amíg a teljes összeget kifizetem, elnézést kért, hogy bocsi, de el kell intéznem vmit, felkapott egy zacskót, kirohant a bolt elé, felszedte a kutyasz.rt, gyorsan rávágta a lakatot a boltra, és elsprintelt. Sajnos, nem láttam, amikor utolérte a jófej kutyatulajt, de sikeres volt az akció, mert visszafelé nagyon elégedetten jött, még egyszer bocsánatot kért, hogy kituszkolt a boltból, és elmesélte, hogy a nőci kb. heti rendszerességgel szaratja a kutyát az élelmiszerbolt elé, és most szakadt el nála a cérna. :D

  • 2007.10.10 20:14:37Vierre_

    CAsparia wehehehe, nagyonjó :D

    Egy kis mese.

    Édesapámék másfél szobás panelban laknak.

    Anno egy kutyát hoztunk a menhelyről egyet meg én kamasz koromban az Árpád híd alól.

    MÁsfél szobás panelban két kutya. Igen. Ugyan is a tartás nem a helytől függ szvsz- hansúlyozom szvsz- hanem a mibenlététől. MIndkét kutya napi háromszor sétált másfél órát. MIndkét kutya imádott fent lenni, ágyon henyélni, lent lenni vadászgatni, csajozni.

    A menhelyesnek a gyárból akadt is barátnője. Volt olyan hogy a Lédikét fel is hozta hozzánk, ők volt a nagyszobában mert véletlenül összegabajodtak, mi addig a konyhában csacsogtunk iskoláról, a dolgokról beszélgettünk. Sejtem , hogy lesznek akiket ez felháborít, nekünk gyerekeknek valahogy ez nem volt különös. Lehet, hogy mert sokat jártunk még akkor vidékre.

    MInd a két kutya boldog volt, amennyire meg lehet állapítani. Az egyik- a menhelyes- most halt meg 18 évesen. Matuzsálem volt. A másik éli tovább 11 évesen a boldog életét.

    Nem a háztól függ. Láttam én családi házban is kutyán, mely minden volt csak nem boldog és a családi házas kutyák nagy részét nem is sétáltatják, most szólok-tisztelet a kivételnek.

    Nem a háztól és a lakás méretétől függ, hogy mi jó és mi nem egy kutyának. Hanem a bánásmódtól.

    És ehhez igen , a kutyakakit is szedni kell.

  • 2007.10.10 20:44:37wish73

    nekünk volt kutyánk lakásban. szegény, bele is gebedt volna a kerti létbe-magyar vizsla. rendben van sztem a lakásban tartás, csak ne legyen álló nap egyedül és ne csak 3 percekre szaladjanak le vele. sztem az autóknál kirótt súlyadó módjára praktik lenne az ebadó-régen volt, nagyszüleim még fizettek ilyet gyerekkoromban-szóval nem spanyolviasz. kerületnél maradna a pénz, vagyis nem a nagy, mindent elnyelő közös kalapba menne, így a kerület maga lenne köteles gondoskodni a befolyt összegből a takarításról. mert, aki van olyan rendes, és összeszedi, az is költségeket ró a közre, hiszen azt is gyűjteni, szállítani, megsemmisíteni kell. ha van vízdíj, szemétdíj, vajon ezt miért a közösből finanszírozzuk??

  • 2007.10.10 23:14:47snoopykutya

    Hicudzsi,



    nekem nemetjuhasz keverek az egyik kutyusom nagyon okos es hihetetlenul ragaszkodo! Latogass el a Lelenc oldalara (www.lelenc.hu) , nagyon sok kutyajuk van, mindent tudnak roluk, es el is mondjak oszinten. Ha elmondod miert es milyen kutyust keresel tudnak ajanlani. Az en egyik kutyim is Lelences volt (a masikat egy kocsibol dobtak ki par hetesen). Osztom az elvet, edesek es gyonyoruek a fajtiszta kutyusok, de inkabb talaltat :))



    Ja, es temahoz, a kutyakakit mindig folszedem. De multkor pont felszedes kozben leptem szarba. Kiraly volt!

  • 2007.10.10 23:16:53snoopykutya

    (Termeszetesen nem a sajat kutyameba, mas kedves emberek hagytak ott.)

  • 2007.10.11 09:28:03Borcsika

    A tesómék Német Dogja, bár a fajtához nem illő módon, de a kertben él. Van neki 200 négyszögöl terület, plusz a sógorom naponta elviszi 2-3 órát sétálni esténként. Utána megvacsizik a nagytalpú, és olyat durmol, hogy öröm nézni. Most 4 éves a "kis drágám", de még mindig kölyök. Ő spec a régi emésztő mellett teszi le a kupacokat, mert ő az a fél kiló per adagos fajta. Ellenben, ha velaki kimegy a kertbe, akkor megmutatja az illetőnek, hogy honnan kéne felszedni, mert irritálja az ebet, hogy ott van a kakija. Amikor átálltunk csatornára, nem értettem, hogy miért nem temettük be az emésztőt. Mostmár tudom. Oda teszi be az összeszedő személyzet a gumit, és vettek valami szert, amivel ezt lehet semlegesíteni, viszont nem riasztja el a kutyát attól, hogy odapiszkítson, ellenben nem szennyezik a környezetet. Ja! Erről jut eszembe!

    Kb. egy éve az egyik tv-műsorban egy Öntudat anyuka kieselőadást tartott a kutyagumi környezetszennyező mivoltáról, és előadta, hogy a peslus az nem környezetszennyező, mert lebomlik. Nem vagyok az a betelefonálós fajta (élő műsor volt), de megtettem. Amikor elmondtam, hogy sztem a kutyagumi problémája nem abban rejlik, hogy mennyi idő alatt bomlik le, hanem abban, hogy lépten nyomon találkozunk vele, akkor egyet értett velem, de amikor felvilágosítottam, hogy a kutyagumi néhány hónap alatt lebomló szerves anyag, a pelus bomlása viszont évekig is eltarthat, akkor nézett bután, majd rávágta, hogy de miért, amikor a pelusban is kaki van. No comment...

  • 2007.10.11 10:42:22Hicudzsi

    Sziasztok!



    Kaktuszvirág!

    Az az igazság, hogy Bendének sem volt kiképzése csak olyan érzékeny volt, hogy ráérzett mi kell apunak.

    Köszönöm a tippeket! :)



    Casparia!

    Hát ez egy jó történet :) Szegény csajszi...



    Wish!

    Szerintem azért nem merik bevezetni, mert így is rengeteg a kóbor kutya, képzelheted akkor hányan hajítanák ki az utcára őket!

    Szerintem egyébként az ivartalanítást kéne nagyon olcsón számlázni és akkor az eddig felelőtlen kutyatartókat is talán rá tudnák venni, hogy végeztessék el a kutyán a műtétet + nagy pénzekre bírságolni a kutyagumi otthagyókat! Így lenne pénze az Önkormányzatoknak is!

    Ha csak öt ember csücsükélne az Andrássyn váltott műszakban a Kodálytól a Hősök teréig szerintem egy nap alatt összeszednének többszázezer forintot fejenként (10000/kutyakaki) az Önkormányzatnak...



    Snoopykutya!

    Köszönöm a tippet, a honlapot is megnézem!!! :)



    Borcsika!

    Egyébként a kakis pelusnak a legmérgezőbb anyaga az maga az ürülék ami a szeméttelepről a talajvízbe kerül, ugyanez igaz a kutyakakira, amit ráadásul kiszáradva és szétbomolva szél fölkap viszi szembe, szájba, lakásba...

    Ezek miatt egyébként a gyerekkakit mindig a wc-be dobtuk míga pelusba ment. Természetesen a pelusok egy része tényleg nehezen lebomló hulladék, tehát nem kérdőjelezem meg a környezetszennyező mivoltát :)

  • 2007.10.11 14:26:42antibarbi

    De szar ez a téma :)

    Magam is kutyás vagyok, a 38 hetes terhes létem mellé. ÉS jelentem, a kutyagumit még így, nagy hassal is felszedem sétáltatáskor. Merthogy lakásban tartott kutya: autóból kitett, befogadott eb (nem terveztük, egyszer csak lett Ő nekünk :) ). És tartom azt, hogy igen, a kutyatartók részéről valóban iq (vagy inkább neveltetés) kérdése, hogy mit kezdenek a kutyájuk után hagyott kutyaszarral. A gyakorló anyukáknál meg szintén iq kérdése, hogy hogyan állnak a kutyás kérdéshez! Azért ez a másik oldal is megérne ám egy misét. A túlhisztéria, amikor az anyuka úgy áll a kérdéshez, hogy az a kiindulási alap, hogy ebben a kérdésben csak és kizárólag neki lehet igaza, mert kutyának köztéren helye nincs, és minden kutyás fogja be, és inkább ki se mozduljon otthonról.



    Ja, elnézést, még valami. Az előbb nem teljesen mondtam igazat. Nem _mindig_ szedem össze.

    Mert ha nagyobb (úgy értem 1.5-2 órás) sétára megyünk, és ott kakál a kutya, ahol tudom, hogy gyakorlatilag hazáig (vagyis legalább 1 óráig!) vihetem magammal majd a zacskóját, akkor ott bizony én is ott hagyom a fűben lapulni. (kölyök kutya, egy séta alkalmával nem ritka, hogy 3-4-szer is kiteszi a magáét.) Nem szívesen, mert nyilván én se nézem jó szemmel az aláaknásított környéket, de ...



    Nem lehet, hogy inkább a több kukáért kéne lelkesen telefonálgatni, kedves anyukák??

  • 2007.10.11 14:34:47Guruljka

    antibarbi, szerintem egyrészt akkor ne menj 1,5-2 órás sétéra a kutyáddal,

    másrészt ne már nekem kelljen azért is intézkedni, hogy több kuka legyen.

    Tudod ott van nekem, a bölcsi, az ovi, az akadálymentes közlekedés, + a legyen zebra az ovinál+ a saját privát hivatali ügyeim.

    Mivel neked kell cipelni a kutyaszart tán ezügyben intézkedj Te és azt még meg is köszönöm.

  • 2007.10.11 14:36:26Guruljka

    Hja és ne hidd, hogy nem cipeltem még két órán át szart magammal. A gyerek is tojik és a kakis pelenkát sem hagyom az út szélén...

  • 2007.10.11 15:01:14antibarbi

    Tudod mi volt rá az önkormányzat válasza? Hogy úgyis csak ellopják akkor azokat a szemeteseket/kukákat. Leszerelik, tönkreteszik. (zárójelben megjegyzem, pont ezt mondták a lámpatestek lezáró paneljére, mikor annak hiányát tettem szóvá...)



    (Még egy zárójel: Hja, ha már pelenka van nálad, akkor könnyű: van mibe tenni a zacsit:D (Bocs, ez nem komoly) )

  • 2007.10.11 15:09:09Guruljka

    Akkor egy praktikus tanács. Nálam pelenka tárolás céljára van egy külön vastag műanyag nyíló-záró "zacskó". Az visszafogja a szagokat. Szerintem a kutyakakás zacsit is bele lehetne rakni egy erre a célra vett tároló bigyóba.

  • 2007.10.12 08:58:20wish73

    Hicudzsi!



    nehogymá' azért kelljen a nemkutyásoknak aknamezőn járni és közpénzből fizetni a takarítást, megsemmisítést, mert szegények, megterhelő lenne anyagilag. ha nekem nincs pénzem vízre, akkor spórolok rajta-nem fürdöm:))

    ha nincs pénzem a kocsival járó kiadásokra, akkor nem tartok fenn kocsit. ha valami pénzbe kerül (és mi nem?), akkor az állja a cechet, aki igénybe veszi a szolgáltatást. mert ugye a zöld szemetesek, a szartakarító-gépek, stb., stb. mind pénzbe kerülnek. ma már semmi sincs ingyen, még az sem, amire a szociálisan érzékeny ember azt mondaná, h hát, ezt azért jó lett volna meghagyni. miért épp ezért nem az fizet, akinek kéne??

  • 2007.10.12 12:47:38Hicudzsi

    Wish :)

    Én is azt hiszem, hogy nem lenne megterhelő anyagilag egy kis összegű ebadó, mert a kutyakaját is fizetni kell valamiből, csak - gondolom - amiatt nem merik bevezetni a kutyaadót, ugyanis rövid távon ez rontaná a kóborkutya helyzetet.



    Szerintem is jó lenne egy ebadó meg az ivartalanítás elérhetővé tétele... de tudod még azt sem tudták elérni az illetékesek, hogy szájkosarat tegyenek a gazdik a "harci" kutyákra... az ebtartásnak nincs odahaza etikettje, engem 2 évesen egy kis partviskutya (tudod bokáig érő pincsi) rendesen megrágott, rettegek a kutyáktól és ha lementem sétáltatni a sajátjainkat, mindig embermentes helyre vittem őket ha pedig valaki közeledett a járdán, rövidre fogtam őket - zsúfolt helyen - néha muszáj volt -, tömegközlekedésben szájkosár.



    A gazdik nagyrésze még arra sem képes, hogy a BKV-n szájkosarat rakjon a kutyájára, ráadásul a babakocsi helyen szoktak állni (aki nem hiszi járjon utána a 70-es trolin a Damjanich utca és Közlekedési Múzeum közötti szakaszon :( ), így épp a gyerekekkkel egy magasságban van a kutya feje...

  • 2007.10.12 13:06:40nullacska

    én egyszer rászóltam egy gazdira

    jól elkezdett velem ordibálni,hogy semmi közöm hozzá és egyébként is jó helyen van ott a szar és mit csináljon vele szedje össze? ezt csak nem várom el tőle, hiszen az undorító ( ez eg yidős férfi ember volt)



    magamnak okoztam egy rossz napot ,



    a dolgot kemény bütetéssel lehetne csak megolani sztem.

  • 2007.10.12 15:28:18Casparia

    Ebadó: nagyvárosan, ahol igazán probléma a kutyaszar, a legtöbb ember szerintem úgymond érzelmi okokból tart kutyát, és amúgy is relatíve sokat költ rá, nem tenné ki az ebadó miatt. (Ahol nem "családtag" a kutya, ott valószínűbb ez, ld. Maupassant Pierrot c. novelláját, nem találom magyarul a neten sajna.) Szóval szerintem is jó ötlet lenne, egy-két ezer forint már nem dobna sokat. Én macskás vagyok, de gondolom, egy kis testű kutya kb. ugyanennyibe kerülhet, és bizony a nem túl nagy (sőt) keresetemből biztos, hogy havi tízezret ráköltök, ha lenne cicaadó, azt is fizetném, max. kevesebbszer vennék neki a drágábbik ételből. Ugyanígy jó lenne az ingyen, vagy legalábbis támogatott ivartalanítás (akár a befolyt állatadókból), mert néhány hónap múlva, amikor esedékes lesz, bizony nehezen fogok kiköhögni 18 ezer forintot erre.

  • 2007.10.13 20:40:23wish73

    azon gondolkodtam, h nem politika húzódik meg a nagy lapítás mögött. hogy most bírság vagy adó formájában, az részletkérdés, de, h nem attól rettegnek-e a drága politikusok, h sokkal több voksot lehet veszíteni egy ilyen népszerűtlen döntésen, mint amennyit nyerni a másik oldalon. hisz, nem biztos, h aki nem kutyás, az csak ezért x-re szavaz, mert valami szankciót bevezetnek, viszont, aki kutyás, az tuti, h nem fog rá szavazni.

  • 2007.10.22 16:23:18Matyko

    Sosem a kutya a hibas.

    A gazdakat kene kokemenyen megrendszabalyozni.

    De nem csak a kakagyujtes fontos, ha valaki poraz, szajkosar es egyeb vackok nelkul setaltatja az ebet, az meg szornyubb felelotlen barom...

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta