Intelligenssé tesz az anyai gondoskodás

Zanza!

Az iskoláskor előtt minőségi gondozásban részesülő gyerekeknek nagyobb a szókincse az ötödik osztályban, mint azoknak, akikkel nem foglalkoztak elég jó színvonalon - ez derült ki egy hétfőn közzétett amerikai tanulmányból, számol be az MTI.


Emellett minél hosszabb időt tölt a gyerek a szülőt helyettesítő gondozói felügyelet alatt az iskoláskort megelőző időszakban, annál valószínűbb, hogy a hatodik osztályban a tanárai magatartásbeli problémákról számolnak be - írta a Child Development című amerikai szaklap legfrissebb számában megjelent dolgozat, amely az Egyesült Államokban végzett legátfogóbb, gyermekgondozással és neveléssel kapcsolatos megfigyelések tapasztalatait összegezte.

A kutatók gyermekgondozás fogalma alatt azt helyzetet értették, amikor a gyermekkel az iskoláskor előtti években heti rendszerességgel legalább tíz órát nem az édesanyja foglalkozott.

Az országos egészségügyi intézet kutatói 1364, jelenleg ötödik-hatodik osztályba járó gyermek életét követték végig a születésétől. Megvizsgálták, hogy vajon az első iskolában töltött év és a harmadik osztály közötti főbb jellemvonásaik megmaradtak-e az ötödik-hatodik osztályra is, és azt találták, hogy szókincsük és a viselkedési mintáik jellemzőek maradtak, míg sok más karakterjegyük eltűnt.

A vizsgálat következtetése szerint a gyermekek gondozásának minősége meghatározó mércéje volt a gyermek fejlődésének, írja az MTI. "A gyermekek gondozása és a problémás viselkedés közötti összefüggés megmaradásának oka részben az lehet, hogy az általános iskolai tanárok nincsenek felkészítve a viselkedési problémák kezelésére, és nincs is idejük arra, hogy odafigyeljenek a magatartászavarok korrigálására, hiszen főként a tanításra koncentrálnak" - állapította meg a tanulmány.

Blogmustra