SZÜLŐSÉG

Környezettudatos gyereknevelés nem csak ámisoknak

2007. február 14., szerda 14:47

A környezetvédelem fontos dolog. Oda kell figyelnünk hogy párszáz év múlva ne öntsön el minket a saját szarunk, már abban az esetben, ha addig nem robban fel a Föld vagy nem lesz jégkorszak a sok köcsög dzsipes miatt. És biztos vagyok benne, hogy ti is mind így gondoljátok. Csak akkor nem kéne zsigerből kifúrni azt a szerencsétlen hozzászólót, aki bepróbálkozottt a Porontyon a textilpelussal.


Gyorsan leszögezem: én se használok textilpelenkát. Intimbetétet viszont igen, meg kocsival járok, és még ezerféleképpen szennyezem a környezetem. Úgyhogy igen, vizet prédikálok, ez a cikk pedig a gyónásom. De legalább foglalkoztat a téma, és most, hogy leírom ezeket a dolgokat, amit egy Nagyon Rendes Barátnőm mondott (mert ő odafigyel a világra), meg is fogadom, hogy betartom.

A legfontosabb, hogy a környezettudatos életmód nem korlátozódik csak a gyerekre, meg a pelenkára. Persze, jó lenne, ha egy gyerek nem termelne 2 tonna ezer év alatt lebomló papírpelust a szobatisztaságáig. De ez csak minimális szeletkéje annak a rengeteg mocsoknak, amivel elöntjük a világot.

Hogyan tudnánk egy icipicit jobb fej anyukák lenni, anélkül hogy ámisokká* válnánk? Rengetegféleképpen. Vegyünk például mindenből nagy kiszerelést. (Amerikában ez működik, mert ott minden NAAAAAGY, nálunk valamiért mindent icipici flakonokban árulnak, talán azért, mert így olcsóbbnak tűnik, és a magyarok szegények?) Óriásfogkrém, óriásketchup, óriásnarancslé, ezek úgyis viccesebben néznek ki. Meg nem kell mindenre külön termék. Kedvencem a showerpower. Azon kívül, hogy jól rímel, nem sok értelme van külön tisztítószert venni a zuhanyfülkére, vagy a rendes fürdőszobai súrolónknak zsenánt egy zuhanyzó? Sokmindent helyettesíteni lehet ecettel, és az öblítő sem kötelező, kisgyerekeknek például tiltva is van. Mosáskor tök felesleges a szárítógép, mert rengeteg energiát visz el, de a rövidprogram sem gazdaságos, mert negyedannyi ruhára megy el ugyanannyi víz meg áram. Gyűjtsük össze a szennyest, gyerekkel ez amúgy sem különösebben nehéz. A vizet sem kell folyatni fogmosás alatt, nem kell egész nap bőgetni a tévét, a számítógépet meg ki lehet kapcsolni, ha lemegyünk a játszótérre.

Barátnőmtől egyszer megkérdezték, amikor már egy órája üvöltött a gyerek, hogy miért nem vágja be a kocsiba, és viszi el egy körre, ott elaludna? Ő meg, mivel egy Nagyon Rendes Ember, mint már írtam, teljesen elhűlt. Pedig neki is van kocsija, mert nem ősember, de csak akkor használja, ha nagyon muszáj. És nem húsz liter benzint fogyasztó böszme dzsip, pedig vidéken lakik.

Gyűjtsük szelektíven a hulladékot, lapogassuk össze a pillepalackot, de leginkább ne is olyat vegyünk, hanem visszaválthatósat. Vegyünk olyan gyümölcsöt meg zöldséget, aminek idénye van, mert azt nem a világ másik feléről hozzák drága benzinnel, de kisgyerekesek ezt úgyis tudják, mert az egészségesebb.

És akkor még ott van az a rengeteg felesleges csajcucc, ami nélkül az ember lánya nem tud élni se. Vagy mégis? Jó, nem azt mondom, hogy használjunk Népszabadságot a nehéz napokban, de igenis lehet mosható melltartóbetétet venni szülés után, meg nem kell minden rosszkedv alkalmával egy újabb körömlakkot beszereznünk.

Na ez jó hosszú lett, pedig gondolom közelében se vagyok annak, hogy még mi mindent csinálhatnánk másképp. Szóval hajrá, ne feledjük, a gyerekeinkről van szó, és ez most már tényleg jelent valamit!

*ámish (Amish): Amerikában és Kanadában élő keresztény felekezet, melynek tagjai vallási okokból elutasítják a legtöbb modern technikai vívmány, így az autók és az elektromosság használatát is. Többségük a német "Pennsylvania Dutch" néven ismert nyelvjárását beszéli, angolul csak az iskolában tanulnak meg. Az Egyesült Államokban közel kétszázezer amish él.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.02.16 09:44:20gigia

    Kösz, ezek megvoltak :)) Szag ellen citromlé, ecet... Katalma, attól félek igazad van :((

  • 2007.02.16 09:46:56Tori

    Én is napenergiával szárítottam, amikor még reméltem, hogy meg lehet kérni a fölöttem lakókat a hamutál használatára, mert nincs undorítóbb, mint a frissen mosott babaruháról sepregetni a hamut meg a csikkeket. Sajna azóta is bent teregetek. :(

  • 2007.02.16 10:30:44jidele

    imádom a napon száradt ruha szagát-de nálunk nincs terasz, a gangon meg nem szabad teregetni...

  • 2007.02.16 10:37:06Lilienfeld

    Mosható intimbetét ill. alternatív megoldások témájában volt egy jó anyag régebben, (sajnos, beszerzési források nélkül):

    http://velvet.hu/trend/tampon50211/

    A görög szivacs nagyon OK, 100%-ig természetes, csak azt nem tudom elképzelni, ahogy használat után kiöblítem a munkahelyi mosdóban, az ámuló kollégák szeme láttára :)

    A Diva Cup hiperpraktikus, viszont nincs meg hozzá a kellő anatómiai gyakorlatom; bár ha lehetne kapni, kipróbálnám.

    Végtére a pamutvatta is környezettudatos megoldás, de azt nem vállalom, sorry. A betét és tampon közül az utóbbi a kisebb rossz (kevesebb és homogén alapanyag)

    Van itt valaki, aki próbált már textilbetétet? Hogy lehet azt rendesen kitisztítani?

  • 2007.02.16 11:04:08katampusz

    jidele miért nem szabad nálatok a gangon teregetni?

  • 2007.02.16 11:17:49jidele

    mert ez a házirend, amire egy sárkányszerű házmesternéni vigyáz. Mi még csak most költöztünk ide, nem tudom, hogy fogom ezt kijátszani:D

  • 2007.02.16 11:28:44katampusz

    igazából nem tudom mi értelme van ennek a tiltásnak, talán esztétikailag nem megfelelő a mosott ruha látványa?

    az ember lánya a bugyogóját úgysem teszi közszemlére nem?

    nálunk lehet teregetni és teregetek is, csak aztán szemmel kell tartanom a ruhákat, mert vannak ám galambok is erre :(((

  • 2007.02.16 12:19:23Csöre

    Én próbáltam (-om) a mosható betétet, fentebb leírt okok miatt csak részben tudom használni, pedig tényleg kellemesebb viselet is mint a műanyag betét (frottírból van, bugyi alatt összepatentolós). 90 fokon mosom, előtte tiszta vízbe áztatom, mosás után olyan mint az új. És mivel össztömegre kevés, vele mosom a 90 fokon mosható törölközőket, fürdőlepedőket etc.

  • 2007.02.16 12:29:49Katalma

    Lilienfeld : köszi a linket, ezt ismertem amúgy, és pont a beszerzési forrásokkal volt a problémám nekem is.



    Amúgy a tampon környezetvédelmi szempontból valóban jobb megoldás, mint az eldobható betét, de! egészségügyi szempontból ez már nem igaz. Különösen azoknak a nőknek ártalmas, akiknek eleve gyenge a gátizomzata, viszont, aki egészséges, az is el tudja érni rendszeres tamponhasználattal, hogy legyengüljön az intim szférája - és ez a szexuális problémákon túl elég sok problémát okozhat - inkontinencia, méhsüllyedés, végbélproblémák, stb. Én ha lehet, ezt a kockázati tényezőt eleve igyekszem kizárni, és csak végszükség esetén nyúlok tamponhoz. Pláne pont hajlamos vagyok az ilyen nyavajákra :(

  • 2007.02.16 12:44:21p.eszter

    Katalma!

    A tampon káros hatásairól több orvostól érdeklődtem és az igaz, hogy említették a gátizomzat-gyengülés problémáját, ám ezen kívül semmiféle hátrányt nem jelent. Arról nem is beszélve, h mennyivel kényelmesebb és diszkrétebb, mint csutorával járkálni a lábam között. :S Ja!

    Gátizomzat probléma ellen és még sok más egyéb céljából igencsak ajánlott a Kriston Andrea-féle intimtorna.

  • 2007.02.16 12:45:07kovvacs

    Hát lányok, én tök rosszul érzem magam immáron amiatt, hogy eldobható pelenkát használok, de bevallom töredelmesen, hogy nem tudom magam rávenni arra, hogy lemondjak róla.

    Nagyon sok dologban hajlandó vagyok változtatni, tudatosan és zöldebben csinálni a dolgokat, ez most még nem fér bele.

    Esetleg az elbomló eldobható.



    Mellesleg vki írta, hogy nem rakja be nejlonzakcsóba a használt pelust, mert a zacskó sose bomlik le.

    Hát én meg olyan zacskóba rakom, amire rá van írva, hogy komposztálható. Nem erőlködtem az ilyen zacskók beszerzésével, egy csomó üzletben ilyet adnak.

  • 2007.02.16 12:49:25Katalma

    Igen, ismerem a Kriston Andrea-féle intim tornát, jártam hozzá tanfolyamra, megvan a könyve is, és végzem is a gyakorlatokat. Viszont ő a tornája mellett igen melegen ajánlja azt is, hogy ne használjunk tampont, ha nem muszály.

  • 2007.02.16 12:54:15p.eszter

    Én is csinálom a tornáját dvd-ről, szülés után nagyon jót tett. A tamponról meg csak annyit, hogyha erős, több napig tartó vérzésem lenne, lehet, h én sem azt használnám, de a fogamzásgátlómmal a menstruációm kb.3 nap, s akkor is elég a mini méret.

  • 2007.02.16 13:40:50eszter

    gondolkodom, gondolkodom...kitagadtok, ha a soksok textil-eldobható érv miatt mégis az eldobhatót választom? Szemét vagyok, tudom, behozom másképp a lemaradásom, de nekem már akár egy plusz vödör, amibe áztatok, vagy még egy elindítandó-kivevendő mosás fárasztó. Tényleg. Minden általam használt cuccot bevizsgálok környezeszennyezés-ügyileg, de ezt nem vállalom be. Ne haragudjatok, pedig tényleg meggyőző...

    olgi, június kp.-re vagyok kiírva. Addigra még Bende sem lesz szobatiszta...

  • 2007.02.16 13:45:36p.eszter

    Eszter! Bár nekünk már épp nem aktuális a pelenka-téma, azért mégis melléd állok. Szánom-bánom, de én sem tudtam magam rávenni a textil-tortúrára. Szóval ha száműzetésre kerülne a sor, már ketten megyünk. :)

  • 2007.02.16 13:51:42eszter

    majd nyitunk vmi "szemét anyák blogot". Az az igazság, hogy pl 3 hónapig (a terhességem első 3 hónapjában) örültem, hogy leszedtem, lecsutakoltam a gyereket, pelust kidobtam, és megúsztam okádás nélkül. Ha még WCbe takarítom a kakit, kicsit áztatom, este viszontlátom, hogy mitől öklendeztem...na jó, mentegetem itt magam..

  • 2007.02.16 14:01:23p.eszter

    Ó, mentegetőzésben én is jó vagyok. :D Bármikor bármit ki tudok magyarázni. Idegesítő egy szokás. :S

  • 2007.02.16 14:07:21manci

    A tampon veszélye, hogy nem csak a vért szívja magába, hanem a hüvely természetes nedvességét is és ez problémákat okozhat arra hajlamos egyéneknél. Nekem legalábbis ezt mondta egy nőgyógyász néni.

  • 2007.02.16 14:10:08eszter

    (OFF: p.eszter. a férjem nem veszekszik velem. Egyátalán. Végighallgat, majd elvonul....idegesítő. És mikor megkérdezem, hogy nem igaz, hogy nincs ellenvéleménye, vagy támogató - akkor ugye pedig szeretne bocsánatot kérni - akkor közli, hogy semmi esélye. 10 perc alatt úgy csűröm csavarom, hogy állandóan bocsánatot kérhetne...)

  • 2007.02.16 14:22:20p.eszter

    Eszter! Hihihihi, ismerős a szitu. :D

  • 2007.02.16 14:31:02jidele

    Eszter, én már megelőztelek a vallomással:Dviszont nem használok semmi aerosolosat.
    viszont itt egy link, a miheztartás végett-bár nekem nagyon ... FURA http://www.babakozelben.hu/cikkek/babapelenkanelkul1.htm

  • 2007.02.16 14:34:15p.eszter

    manci! A világért sem vitatkoznék Veled, nem is akarok, meg igazad van, én is hallottam erről. Szerencsére nekem eddig (15éve) semmi gondot nem okozott a tampon és remélem, h ez így is marad. :)

  • 2007.02.16 15:28:55Nyuli

    Hát be kell valljam töredelmesen, hogy annyira én sem vagyok zöld, mint szeretnék.

    A különböző testnyílásokból származó anyagok mosható egységekben való felfogása, majd tisztítása nem az erősségem.

    Mostható pelus eszembe sem jutott anno, ne is beszéljünk a mosható betétekről. Bár ez utóbbi nálam szerintem nem is működne. Igazából míg nem kezdtem tampont használni, az egész ciklusom egy rémálom volt. Teljes buszkatasztrófa minden alkalom.

    Szerencsére nálam semmilyen problémt nem okozott az elmúlt 15 évben, pedig a létező legnagyobb méretet használom. Mást nem is tudnék.

  • 2007.02.16 15:43:27manci

    Nekem sajnos van hajlamom a gombásodásra, de amióta pár alapszabályt betartok (pl. no tampon, persze alkalomadtán én is használom) csak elvétve fordul elő.

  • 2007.02.16 15:46:18eszter

    én is tampon, szintén azért, amiért Nyuli. Addig csak ültem és gubbasztottam. Pedig se nem sok, se nem sokáig, de akkor is. Egy csomag a lábam között, és úgy éreztem mindenki látja rajtam, meg azt, hogy 2 hete nem fürödtem.

  • 2007.02.16 15:55:41Katalma

    Hmm.

    Ez igazán érdekes.

    Most rohanok bilit venni :D

  • 2007.02.16 15:59:47jidele

    Még egy indok, hogy ezt a gyereket még 10-15 évig bent tartsam;)

  • 2007.02.16 16:03:07potyeszka

    Én mióta szültem betétet használok,előtte én is tamponoztam,de most én nem tudom olyan szűk vagyok,hogy mikor felraktam a tampont úgy éreztem szétszakit.de én nem érzem magam duplapicsának.

  • 2007.02.16 16:03:55eszter

    jidele, ugye milyen klassz! Én 99szeptemberében lettem terhes, szoptattam, terhes lettem (no menzesz), szoptattam, aztán 2003 februárban jött meg újra. Most megint élevezem a láncterhesség dolgot. A férjem lefényképezte kicsi Bendét, ahogy a megtalált tamponjaimat szopogatja. Néztem, néztem....jééé, oda kéne dugni. Már el is felejtettem.

  • 2007.02.16 16:10:21potyeszka

    Engem nem vonz ez a láncterhesség dolog.persze én is élveztem a terhességem minden pillanatát,de én nem vagyok alien királynő.

  • 2007.02.16 17:37:45kovvacs

    potyeszka, van annak is előnye:) Ha az ember nagyon tudja, hány gyereket akar, akkor - hú de rosszul fog hangzani - gyorsan le lehet tudni. Pedig igaz. Én pl. szeretnék még pár dolgot csinálni az életben. És szerintem jobb akkor a gyerekszülést bokorban megcsinálni :)))) Istenem, olyan szívtelen dumának látszik, pedig, ááh, na mindegy. Látszik rajtam, hogy ezen a héten háromszor keltem fel 6 óra előtt, eccer meg 7kor, óhh drága egészségügy.

  • 2007.02.16 18:36:13p.eszter

    Én nagyon tudom, hogy kettőt akarok, azaz még egyet, de több okból kifolyólag (nem, nem CSAK a piszkos anyagiak miatt) várunk még 2-3évet. Annak is megvan a varázsa, hogy mikor épp mikor "elfogynak a kisgyerekek", újból lehet babázni.:)

  • 2007.02.16 18:36:25ana

    Szia Kowacs!



    Én is a "bokorosítás" híve vagyok. Az elmúlt 5 és fél évben szültem 3 gyereket, többet nem is szeretnék. Most 32 vagyok. Talán jut még más dologra is idő az életemben ha a csajok nagyobbak lesznek. Aludni viszon nem sokat szoktam. Majd azt is a pár év múlva csinálhatók közé rakom.

    Mondjuk menstruálni sem nagyon szoktam az utóbbi öt évben, mert vagy terhes voltam, vagy szoptattam, vagy terhes lettem. Így nagyon lehet kímélni a környezetet:)

  • 2007.02.16 18:36:50p.eszter

    1 mikor -

  • 2007.02.16 19:55:18marywolf

    mosható betét:
    info@kekpanda.hu
    ezen lehet információt kérni + rendelni aki akar

    A sima pamut natúr és fehér ára 2.190.-/5 db, a biopamutból készült pedig 2.490.-/5 db (Popolini által gyártott)

    ezek a tények, én kipróbálom, legfeljebb nem jön be, rosszabb boltot is csináltam már (elajándékozott, ma már méregdrágának ítélt ruháimra gondolva)

    még mindig nincs Szegeden mosószóda, pedig már mindent végigjártam, gondolom csak azt az egy helyet nem, ahol lehet kapni

  • 2007.02.17 17:03:37Katalma

    jidele : az általad küldött linkről

    ( http://www.babakozelben.hu/cikkek/babapelenkanelkul1.htm )

    beszéltem az anyukámnak. Azt mondta, a módszer működik, és ő nem ért egyet azzal a mai - ő szavaival élve - divattal, hogy elég, ha egy gyerek 2-3 évesen lesz szobatiszta. Elmesélte, hogy ő ugyan a bili/mosdókagyló módszert nem vetette be, csak mikor a picike már ülni tudott magától is, de a módszerben leírt módon, mindig kipelenkázta a babust az adott időben (konkrétan a legkisebb hugicámat mesélte el), és nyitott popóval hagyta, hogy elvégezze a dolgát, majd azonnal jöhetett a tiszta száraz cuccos. Állítólag kishúgom zokon is vette, ha nem vette észre időben a jelzéseit, vagy nem volt a közelben, és mégis "becsúszott" a pelusba. Azt mondta, ezzel a módszerrel összevissza 12 textilpelenkát használt, mert nem kellett több, és ezek sem használódtak el szobatisztaságig.

    Na ez nekem elég meggyőzően hangzik. Ki is fogom próbálni. Egyébként ő azt is említette, hogy mindig-mindig kiderül, hogy nagyanyáink által alkalmazott, rég elfeledett módszerek működnek és hasznosak. Szte ők marhára nem vacakoltak ennyit a pelenkatémával, mint korunk embere, és összességében véve hosszútávon ez mamának és babának is jobb volt.



    Rögtön erről eszébe jutott az igény szerinti szoptatás is, mint olyan. Anyám az egyetlen szinte, aki a jól tud érvelni dolgok mellett, nem csak egyszerűen kijelenti, hogy "így kell".

    Szerinte az igény szerinti szoptatás, mint olyan, kicsit túlzásba vitt dolog, egyfajta divat. Van előnye annak, ha nem is szigorúan véve 3 óránként szoptatja valaki a babáját, hanem egyszerűen kialakít egy napirendet a babájának, a babának is és a mamának is kényelmesebb hosszútávon. A baba sokkal nyugodtabb lesz, jobban érzi magát, ha napirendje van, amihez alkalmazkodhat, mintha valahogy "összevissza" eszik és alszik. Ez az a Kisherceg-róka dolog.

    Én még nem tudom, hogyan fogom csinálni :) de biztos megfontolom mindazt, amit az anyukám mesél, végülis 5 gyereket felnevelt, és a legkisebb nem volt olyan nagyon régen volt kicsi.



    (Vicces, legkisebb húgom és köztem pont annyi idő van, mint közte és a hamarosan megszülető kislányom között :) ez véletlen, de így alakult. )

  • 2007.02.17 19:05:30Anyatünde

    Katalma, a babaközelben.hu-n 2-3 hónapos babákról van szó! Hugid nyilván nagyobb volt (hiszen már egyedül ült), mikor anyukád elkezdett foglalkozni a dologgal. Ismerem egyébként a honlap készítőjét, nagyon kedves jófej nő. Nem tudom, hogyan működik a honlapon említett módszer második-többedik gyereknél. Főleg, ha a nagyobb is otthon van (mivel még nem ovis).



    Az igény szerinti szoptatás pedig sztem nem kizárólag divat, hanem többek között egy nagyszerű lehetőség arra, hogy azok is minél tovább anyatejjel (vagy kizárólag anyatejjel) tudják táplálni a babájukat, akik a 3 óránkénti etetési rend szerint etetve (viszonylag) hamar tápszer-kiegészítésre kényszerülnének.

  • 2007.02.17 19:54:13Katalma

    Anyatünde: pont, hogy az én kicsi húgom is ilyen egészen pici kortól "szoktatva" volt ahhoz, hogy jelezze, ha dolga van. Asszem, vagy rosszul fogalmaztam, vagy félreértetted, amit írtam: a bili _valóban_ csak akkor került elő, amikor már tudott ülni, viszont a reggeli pisilés, evés utáni kakilás, stb., egészen pici korától úgy ment, hogy anyu nagyon figyelt a babára, és kicsomagolta a pelenkából, hogy ne utólag kelljen a pisis-kakis cuccból kiszedni a picikét. Nem ültette fel, hanem megvárta, míg kibontva elvégzi a dolgát, addig játszott vele, emelgette a lábát, simogatta a hasát, és télleg igaz, hogy születésétől összesen 1 12-es csomag hagyományos textilpelus fogyott. A kicsike meg nagyon hamar megtanult "szólni", ha dolga volt, hogy időben megtörténhessen a kicsomagolás.



    Valszeg az igény szerinti szoptatással kapcsolatos megjegyzésem is félreérthető volt: anyu sem tartotta magát a 3 órás "etetési rendhez", de egy napirendhez többé-kevésbé igen, hogy azért az evések, alvások nagyjából ugyanarra az időszakra essenek.

  • 2007.02.17 19:56:02Katalma

    Ja, és mégvalami: öten voltunk testvérek, szóval, működik a dolog többedig gyereknél is, mert anyukám konkrétan a legkisebbre alkalmazva mesélte el.



    Amúgy én emlékszem igen élénken, hogy hatévesen én már be voltam fogva, és pelenkáztam az öcsikémet :)

  • 2007.02.17 22:29:04emi

    Sziasztok, én így próbálok zöldebben élni:

    - van egy Sonet v Sonett nevű tisztítószermárka, 100%-ig lebomló mosó-, mosogatószerek, öblítő stb, ráadásul allergiásoknak (is) ajánlják, tehát érzékeny bőrűeknek is remek. Lehet az interneten rendelni, én a kiskörúti Rotschildban vettem legutóbb; a Frosch-termékeket is szeretem

    - ami a szelektív gyűjtést illeti (Budapesten) http://www.fkf.hu/szelektiv/szelektiv1024_01.htm - nem minden itt leírt információ evidens, nézzétek meg, hova mit (Tetrapackot a papírgyűjtőbe, a tejfölösdobozt pedig nem tudják feldolgozni) - én egy kosárban gyűjtöm a műanyagot meg a papírt, ráérek a gyűjtőszigetnél kiválogatni

    - a fürdőszobát, wc-t, lefolyót(!) leginkább ecettel tisztítom, sőt a szőnyeget is ecetes vízzel sikálom ki

    - (zömmel) energiatakarékos izzókat használok, mindent teljesen kikapcsolok, ha nem használom (ne égjen a kis piros fény se), és a telefontöltőt is mindig kihúzom

    - a boltba saját zacskóval megyek

    - kevés kozmetikumot használok, és igyekszem abból is környezetkímélőt, ideértve a sampont-szappant is



    Szerintem a legkisebb dolog is számít, ha csak az üvegeket külön dobálod ki vagy csak hébe-hóba cselekszel tudatosan, azzal is tettél valamit. Nem azért figyelünk oda, hogy a saját bűntudatunkat gerjesszük, hanem hogy kicsivel jobb legyen a világ - nem kell álmatlanul forgolódnunk, ha nem teszünk meg mindig minden tőlünk telhetőt, bár jó jel, ha zavar a dolog :)

  • 2007.02.17 22:55:28Anyatünde

    Figyelem, az alábbiak 100 % humorosan értendőek!



    Katalma, ezt már buktam. Mármint a nagyon korai szobatisztaságra szoktatást... ;-)) Majd talán a 4.-nél...

    Amúgy igazad van, én értettem félre, amit írtál. Az én gyerekeim trükkösek voltak, amíg csak anyatejen éltek: szopi KÖZBEN kakiltak, nem utána. Csaknem MINDEN szopi közben. És tényleg látszott, hogy na, ez most kakkantani fog.

    A babakozelben.hu-n erre azt javasolják, hogy: gyerek félkézzel bölcsőtartásban tart, másik kézzel alul kibont, majd a már előre odakészített kis tál vagy egyéb edényke alátart. Na, úgy egészen konkrétan én erre értem, hogy hogyan csinálom meg, ha közben ott sertepertél egy 2 év körüli nagyobb (vagy eggyel nagyobb) tesó... Illetve magát ezt a procedúrát még csak-csak megcsinálod, de utána, gondolom, azonnal tűnés a WC-be az edénnyel, kiönt, lehúz, aztán babára pelus vissza, és "máris" szopizhat tovább... Ha nem, a tipegő nagyobb tesó jó eséllyel kiborítja, szétkeni, netán belekóstol.

    És még valami: a két kisebb gyerekem - sok más kisbabához hasonlóan - 3-4 hónapos korában elkezdett szoptatás közben ide-oda nézelődni, és ha bármi érdekes történt a közelükben, akkor abbahagyták a szopizást. És 1.5 óra múlva megint ettek volna... Ez elég nagy eséllyel megtörténik egy ilyen "szopizás közben kakiltatunk" procedúra során is. Mármint hogy a gyerek nem hajlandó folytatni a szopizást. És természetesen, a szokásosnál jóval hamarabb megéhezik. Emiatt az ember bukja a napirendet is aznap... ;-)) Meg a picit nagyobb tesóét is... Vagy szoptat a játszótéren, ha akad jótét lélek, aki közben rohangál az eggyel nagyobb tesó után. Ha nem akad, akkor rohan maga, keblén a deddel. Nem túlzok, a kislányommal (jelenleg középső) kisbaba korában ezt végigcsináltam.

    Na, kéne varrnom a fentebb emlegetett kiscsaj jelmezét, úh. húzok a gép elől...

  • 2007.02.17 23:32:44Katalma

    Anyatünde: jó varrást :) én meg megpróbálok megint aludni, hátha most sikerül.

  • 2007.02.22 07:44:38szanna

    "az emberiség létszáma drámaian növekszik, és egyre több fogyasztói igényt kell kielégíteni, ugyanakkor a rendelkezésünkre álló erőforrások nem végtelenek. Amit a szüleink vagy a nagyszüleink generációja régebben egy életen keresztül használt, azt ma teljesen efemer, egyéves, kétéves, esetleg ötéves használatra szánják. Mintha az erőforrások végtelenek lennének, pedig kibaszottul nem azok. Ha már az elején azzal kezdtem, mondom megint a borotva példáját: volt régen a késes borotva, fenőszíj, szappan, generációkat kiszolgált, meg lehetett örökölni. Aztán jött a zsilett, aztán az egyszer használatos, majd az egy-két-hárompengés, néhány év múlva azt fogják neked a gyártók mantrázni, hogy komplett reluxákat huzigálj végig az arcodon, mert az sokkal jobb lesz, bazmeg, és ezt gyantával szőrtelenített arcú, gyanús fotómodell csávókkal fogják elhitetni veled."



    http://index.hu/tech/hardver/tszalay4499/

  • 2007.08.08 23:09:26jidele

    nnna, csak hogy ne offoljak:

    nekiláttam szelektíven hulladékgyüjteni. Kérdés: a fémbélésű papírdobozzal mit kell tenni? Vmint melyik színű szemetesbe mit kell dobni? A közelünkben lévőről lekopott a felirat:(

  • 2007.08.13 10:22:42jidele

    újra kérdezem: mit kell csinálni a fémbélésű papírdobozzal. Melyik kukába dobandó? És melyik szín mit jelent, nálunk lekoptak a feliratok

  • 2007.08.13 10:35:10jidele

    visszaolvastam, akkor tényleg a sima papírrészhez kell a tetradobozt dobni? de továbbra is kérdezem, hogy melyik szín mit jelent?

  • 2007.08.13 10:35:10jidele

    visszaolvastam, akkor tényleg a sima papírrészhez kell a tetradobozt dobni? de továbbra is kérdezem, hogy melyik szín mit jelent?

  • 2007.08.13 10:35:11jidele

    visszaolvastam, akkor tényleg a sima papírrészhez kell a tetradobozt dobni? de továbbra is kérdezem, hogy melyik szín mit jelent?

  • 2007.08.13 10:40:08katampusz

    jidele: www.fkf.hu

    én innen szoktam puskázni :)

    sárga=műanyag

    fehér=sima üveg

    zöld=színes üveg

    kék=papír

    szürke=fém

  • 2007.08.13 10:42:22jidele

    katampusz, köszönöm:D

    rendkívül zöld leszek mostantól;)

Blogok, amiket olvasunk

A TASZ JELENTI Azt hittem, jobban járok, ha nem az autót viszem szervizbe, hanem én megyek orvoshoz.

Képzeld el, hogy 15 éve minden nap ugyanazon az útvonalon mész a reggeli csúcsban munkába, majd a délutáni dugóban haza. Újabban visszatérő fájdalmat érzel a lábadban, mikor kiszállsz az autóból.

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta