PORONTY

Felmentették a védőoltásokat megtagadó szülőket

2009. július 2., csütörtök 19:05

Felmentette a Legfelsőbb Bíróság azokat a szülőket, akik nem engedték, hogy gyermekük megkapja a védőoltásokat - közölte a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ). A bíróság indoklása szerint a szülők kimerítették a fertőző betegségek elleni védekezés elmulasztása elnevezésű szabálysértést, de bűncselekményt nem követtek el.

Csak távoli veszélye állt fenn a valódi megfertőződésnek, illetve egészségkárosodásnak azzal, hogy a szülők nem adatták be gyermeküknek a 15 hónapos és a 3 éves korban esedékes védőoltásokat, ezért a bíróság szerint nem volt szó bűncselekményről. A szülők egyébként azért tagadták meg az oltásokat, mert azokat a gyermek egészségére károsnak tartották.

A szülőket korábban az első- és másodfokú bíróság is bűnösnek nyilvánította kiskorú veszélyeztetése miatt. Az első körben 1 év 10 hónap börtönbüntetést szabtak ki a szülőkre, amit a másodfokú megyei bíróság hat hónapra szállított le, 2 év próbaidőre felfüggesztve.

(Független Hírügynökség)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.07.03 00:53:14Farkasokkal táncoló

    Igen nagyon szar lenne, de ennek nagyságrendileg kisebb az esélye, mintha úgy kapná el, hogy az ország anyáinak 90%-a most úgy döntene, hogy ő se oltatja le a gyerekeit.

    Tényleg nem értelek - jobb lenne ha megint lenne diftéria járvány? Jobb lenne a gyerekedet megfulladni látni, lázasan levegőért kapkodva? JObb lenne, ha ki lenne téve annak, hogy lebénul a tüdeje, a lába, akármije? Jobb lenne ha himlős lenne, és jobbik esetben is ragyaverten élne? A Föld ugyanis azóta himlőmentes, mióta MINDENHOL leoltották a lakosságot.

    Nem, ez gondolom nem lenne jobb. Viszont most meg istennek hála az ez ellen védő oltások ellen hadakoztok, és tisztelettel beszéltek azokról, akik az oltások ellen vannak, és jusztsem oltatják be a gyerekeiket.

    (Hogy mi minden ellen kell oltani, az más kérdés, jómagam a mumpsz és a rubeola elleni oltást fölöslegesnek tartom, inkább azt tenném, hogy lehetőleg minden ovodás gyerekkel "megkapatnám" ezeket a betegségeket.)

  • 2009.07.03 01:03:35másutt

    FT, azt hiszem egyetertunk, nem tudom, jol olvastad-e. en 100%-ban az oltasok MELLETT allok! :)

    A sok pelda, amit leirtam, amellett szol, hogy sehol, senki nem vedett, aki nincs beoltva. Mert a vilag nyitott, az emberek utaznak. Es aki volt mar pl. Londonban, vagy Parizsban, az tudja, hogy amikor mint a szardiniak allnak a metroban, mindenfele szinu ember veszi korul, akiknek a fele nem Europaban szuletett.
    Es Budapest is abba az iranyba megy, higyjetek el.

  • 2009.07.03 01:23:47M6

    A 70-es években nem volt még mumpsz elleni oltás? Én 38 évesvagyok. Voltam mumpszos, túléltem, és egészséges vagyok. Vagy volt oltás, csak nem ért semmit???

  • 2009.07.03 01:26:09M6

    De a legszebb a Rota vírusról szóló levélke. Gondolom sokan megkaptátok. Na ajánlott oltásokat végképp NEM. Beadatom pl a rotát, és 40 másik vírustól megbetegszik a gyerekem. Hahaha.

  • 2009.07.03 01:33:18glad az egyetlen

    Okoska

    "...Szerintem nem bizonyított, hogy az oltás, vagy a HIGIÉNIA az, ami miatt kevesebb a ferőző betegségből származó halálozás..."

    A higénia sose lehet 100%-os. Az baj vele, ha nem tökéletes, és utat talál a betegség akkor nincs ami megvéd. Ha pedig x ember megkapta és körbe köhög a BKV buszon akkor cseszheted a higéniát és marad az egyéni védelem.
    Ráadásul a folyamatos magasfokú higéniát nehéz is fentartani és az immunrendszert is gyengiti hosszútávon (öngól), az átlagos higénia meg édes kevés.

    "...Egyetértek azzal, hogy tájékoztatni kellene mindenkit az oltást megelőzően arról, hogy mi a javallata, és mi az ellenjavallata - sőt az egyes életkorokban jellemző hatásáról is. ..."
    És mihez kezdesz vele egy kötelező oltáson? Föleg úgy hogy a felét se tudod értelmezni.
    Vagy pl ha 40fokos lázad van akkor nem veszel be láz csillapítót, mert olyat nem fogsz találni amelynek ne lennének lehetséges(!) brutális mellékhatásai.

    "...Amúgy, ha át van oltva a teljes magyar lakosság a tbc-ellen, akkor miért vannak tbc-sek? Ezek szerint lófütty az egész?..."
    Tájékozódni, tájékozódni, tájékozódni főleg ha szilárd véleményed van valamiről:
    http://www.babaszoba.hu/topics/articles?aid=247
    "...A BCG-vakcinációval a fertőzést követően kialakuló, ú.n. gyermek-típusú primér tuberkulózist és annak korai generalizációját (miliáris tbc, meningitis tuberculosa) lehet megelőzni. A BCG-vakcinációnak nincs másodlagos hatása, azaz nem befolyásolja az ú.n. felnőtt típusú, postprimér tuberkulózis kialakulását (kavernás tüdő tbc). ..."

  • 2009.07.03 01:41:23glad az egyetlen

    "...A 70-es években nem volt még mumpsz elleni oltás? Én 38 évesvagyok. Voltam mumpszos, túléltem, és egészséges vagyok. Vagy volt oltás, csak nem ért semmit???..."

    na most ennek nem néztem utánna, de emlékeim szerint én se kaptam (volt is hogy szüleim paráztak ez miatt), szóval ezek szerint nem volt.
    Igazából férfi embernél veszélyes a dolog nagyon. :)
    "...A mumpsz jóindulatú betegség, általában 1-2 hét alatt spontán lezajlik, de ritkán szövődmények léphetnek fel. A pubertáskoron túl a férfiak megbetegedéséhez gyakran társul egy- vagy kétoldali heregyulladás (orchitis), mely nemzőképtelenséget okozhat...."

  • 2009.07.03 02:13:39nyuszómuszó

    mimi! Sajnálom, hogy beteg a gyermeked és emiatt megértem, hogy érzékenyen érint, és azt is, hogy, mivel így van, nem azt láttad, amit írtam, hanem amit látni akartál..

    Továbbra is nevetségesnek tartom azt az állítást, hogy veszélyesebb az oltás, mint a járvány.

    Ismétlem: sajnálom, hogy beteg lett a kisfiad/kislányod, de ha meg nem lennének oltások, és továbbra is minden gyerek veszélyeztetett lenne torokgyíkkal, meg szamárköhögéssel, meg még húszféle dologgal, lehet, hogy mindegyikünk gyereke halott volna.

  • 2009.07.03 02:28:53glad az egyetlen

    Na igen, veszélyes dolog ez "...nagyon nagyon megvizsgálnád az okokat, keresnéd a miértet.
    szerintem eljutnál az oltásokig előbb-utóbb..". Következeteség és tények objektív vízsgálata nélkül könnyen eltéved az ember, mert ha az ember nagyon megakar találni valami akkor hajlamos rá hogy csak azt lássa, akkor is ha nem az az igazság, és ezt most a konkrét esetől elvonatkoztava is mondom.

  • 2009.07.03 02:53:34Vierre_

    A fanatikus ember ismérve, hogy képtelen a meglévő adatokhoz plusz információt gyűjteni és objektíven dönteni a lehetőségeihez mérten. Magyarán kitalál valami ideológiát, azt felruházza féligazságokkal és a környezetéből kiollózott mondatokkal és úgy tálalja mint egy kész sztéket. Az eredmény egy bála faszság. És mivel annyi barom rohangál a Földön mint égen a csillag, nem nehéz a mi saját, nekünk bejövős, a mi szánk íze szerint fogalmazott és csűrt-csavart pöcsködést találni.
    Mára eljutottunk oda, hogy gáz a védőoltás. Mert nincsenek járványok.
    Kiváló érvrendszer. Az, hogy miért nincsenek, lényegtelen, a lényeg, hogy nincsenek. Tehát ne oltsunk. Aztán ha lesznek akkor majd döngethetjük a mellünket a mireis?
    Lehet nagy arccal tolni, hogy már nincs létjogosultsága a védőoltásnak, pont addig ameddig a többség olt. Mert amikor a többség már nem olt és előjönnek újra mind azok a betegségek, amelyek ellen ki lettek ezek találva, akkor már az a nagy arc nagyon összemegy. Elég csak egy zsákfaluba elmenni, ahol az öreg tata ráköhög a gyerekre oszt bukta minden trendi elmélet.
    Két rossz közül miszerint mellékhatás vs halálos vagy olyan szövődménnyel rendelkező betegség ami lehet halálos, én a szerintem kisebbiket választom és oltatok. Nekem ne kapjon el valami lepukkant vonaltól semmit a kölyök és léteznek és vannak azok a betegségek, amikre most már legyintünk. Tipikus emberi gondolkodás, nem generációkban, csak generációban gondolkodik, ez a baj.

  • 2009.07.03 06:17:32grimbuszka

    Az MMR oltást (aminek a mumpsz elleni vakcina is része) valamikor a 80-as évek elején kezdték adni, ha jól tudom.

  • 2009.07.03 07:58:27Brumibaby

    Nem itt olvastam pár hete, hogy az MMR és az autizmus közötti összefüggést kb. 15 éve megcáfolták, és azóta csak az iwiw üzenőfalán terjednek az ezzel kapcsolatos "publikációk"?

  • 2009.07.03 08:06:53Farkasokkal táncoló

    Az MMR és az autizmus közötti összefüggés gyakorlatilag bizonyíthatatlan.

    Az autizmust egyébként általában csak 3 év felett szokták diagnosztizálni - kivéve, ha annyira súlyos, hogy a kisgyerek már pár hónapos korában sem hajlandó a testkontaktusra és a szemkontaktusra.

  • 2009.07.03 08:10:21KornéliaHanna

    A nagypapám pár éve majdnem belehalt az influenza elleni oltásba, mert ő volt a 100ezerből az egy(!), akinek immunhiányos betegséget okozott. Szerencsére a kórházban volt egy(!) orvosnő, aki olvasott már erről, így vértisztítással megmentették az életét.
    És? Ettől még következő évben beoltatta magát a nagymamám (a nagypapának nem javasolták az előzmények miatt). Ettől én még beoltattam a gyerekem, még ha tudom is, hogy lehet ő a 100ezerből az egy. Mert nem akarom, hogy tbcb-ben, gyermekbénulásban, szamárköhögésben haljon meg. Mert van legalább 3 agysejtem, ami úgy-ahogy működik, és ezek segítségével képes vagyok belátni, hogy azért nem hal meg évi több ezer gyerek Magyarországon ezekben, mert be van oltva ellene mind. Aki meg nem, az utazik a többiek védettségén, aztán majd lemegy egyszer a Nyugati aluljáróba, és kicsit később a szüleje elmélkedhet, honnan is van az a jó kis tbc, ha egyszer már nincs is. Ugyanis nem nincs, hanem be vagyunk oltva ellene. Aki meg nincs, az most is belehal...

  • 2009.07.03 08:12:00KornéliaHanna

    FT. az hagyján, hogy bizonyíthatatlan, de az, aki annak idején felvetette már maga is visszavonta tudtommal.

  • 2009.07.03 08:22:19Cobold

    2009.07.02 20:09:59blogja

    Hát tudod, ezekre meg az ellenkezőjére is lehet szépen példákat találni az interneten, és én nem venném kézpénznek.

    Ha már a te stílusodat akarom utánozni:

    Amerikában egyre több szülő NEM adatja be a saját gyerekének a védőoltásokat, hamis illúzióba ringatva magát azzal, hogy a népesség átoltottsága megvédi az ő gyerekét is, és amúgy meg a védőoltás milyen nagyon káros. Amerikában egyre több gyerek hal meg olyan fertőző betegségekben, amelyekre LÉTEZIK védőoltás.

    TÉNY

  • 2009.07.03 08:22:35Brumibaby

    KornéliaHanna

    "utazik a többiek védettségén". Kösz a pontos kifejezésért. Eddig a pontig a dolog puszta ostobaság, onnantól kezdve, amikor arra építi vki a védőoltás-ellenességét, hogy a többiek úgyis beadatják, cinikus és erkölcstelen is.

    Azok figyelmébe, akik a védőoltás felőli döntést a szülő szabadságába utalandónak tartják:

    A kötelező védőoltás nemcsak az egyén védelméről szól, hanem a közösségéről is. A közösség többi tagjának egészségét is szolgálja. Egy közösség normáit akkor is be kell tartani, amikor azok nem tetszenek.

    Ettől eltérő kérdés, hogy a közösségnek pedig kötelessége mindazon kutatásokat elvégeztetni, amelyek a lehető legkíméletesebb, legkevesebb kockázattal járó vakcinázást lehetővé teszik.

    A védőoltások elleni tiltakozásnak annyiban van létjogosultsága, amennyiben erre a közösséget rákényszeríti.

  • 2009.07.03 08:29:59Cobold

    2009.07.02 22:05:18mimi

    Én úgy tudom, pont a tiédhez hasonló álláspont miatt, vizsgálták az autizmus és a védőoltások közötti összefüggést. Még cikk is volt erről a porontyon.

    Az eredmény: időbeli egybeesésről van szó. Az autizmus jelei pont abban az életkorban jelentkeznek, amit rá lehet fogni a védőoltásokra. De nincsen különbség az autista gyerekek arányában az átoltott és a nem átoltott populáció között.

    Én úgy tudom, az autizmusból nem lehet kijönni teljesen, de nagyon szép eredményeket lehet elérni megfelelő hozzáállással - foglalkozással mindenképp, gyógyszeres-homeopátiás kezelésekről nem tudok, valszeg, mert nem vagyok közvetlenül érintett.

  • 2009.07.03 08:45:27Cobold

    2009.07.03 01:12:38Okoska
    Mert a tbc is mutálódik. Szoktak is erről időről-időre cikkek megjelenni.A védőoltás bizonyos variánsok ellen véd, mások ellen nem.

    Az agyhártyagyulladásnak is számos kórokozója lehet, és van, amelyik ellen van védőoltás, van, amelyik ellen nincs.

    De az, hogy mivel az egyik kórokozó ellen nem vagyok védve, akkor a másik ellen se akarom az oltást, az súlyos kimenetelű betegségek esetén szerintem nem okos logika.

  • 2009.07.03 09:06:48hinta-palinta

    Farkasokkal táncoló, csak egy kis pontosítás a BCG oltással, meg a TBC-vel kapcsolatban. Hivatalosan a BCG-t az újszülüöttek a Mycobacterium agyhártyagyulladást okozó hatása miatt kap, ez a meningitis basilarica,

    https://www.drdiag.hu/kereso/diagnosztika.adatlap.php?id=86254&name=Meningitis-basilaris-tuberculotica-%0D

    nagyon súlyos, halálos betegség. A tüdő és más szervek(bél, vese, ill. csont és nyirokcsomó) fertőzöttsége is okoz komoly problémákat, de a BCG oltás - mint írtam- az agyi szövődmény elkerülése miatt fontos. Meszes kép a tüdőben mindenkinél van, ahogy öregszik atz ember, találkozik a baktériummal, de egészséges ember immunrendszere legyőzi, tokosítja.A BCG-oltási sémát pedig pár éve Magyarországon is módosították, ha az újszülöttkori nem látszik, félé éves korban még újraoltanak, de utána már nem.( régen életkörhoz, közösségbe kerüléshez kötve többször oltottak.

  • 2009.07.03 09:53:52Subbantósdi

    Milyen védőoltás kötelező három éves korban?
    Én úgy tudom, hogy hat éves korban jön a következő kötelező oltás a 18 hós oltást követően, a "diperte-ipv" ismétlő.

  • 2009.07.03 10:27:11páratövis

    Subi,

    szerintem az eset még 2006 előtt történhetett (asszem, azóta van új oltási rend).

  • 2009.07.03 10:27:52rhubarb

    brumibaby:
    "A kötelező védőoltás nemcsak az egyén védelméről szól, hanem a közösségéről is. A közösség többi tagjának egészségét is szolgálja. Egy közösség normáit akkor is be kell tartani, amikor azok nem tetszenek."

    egyetértek. csak mi van, ha nem az egészségét szolgálja, mint a bevont oltás esetében? tudod valamiről, hogy mérgező, de kötelező.
    legyintesz, hogy mindegy, úgyis mindenki beadatja?

  • 2009.07.03 10:56:32keke80

    Nálunk kicsit más az oltási rend, de nagy vonalakban ugyanaz, mint otthon. Azzal a kivétellel, hogy a BCG-t nem adják, még ha fizetsz érte sem. Szóval mi azért hazamentünk, otthon a szomszédasszonyom be is adta a kórházban, teljesen dokumentálva. Pedig a Lena dokinöje magyar, szerinte is kellene adni, de ez Németo.-ban nem kötelezö. Ahhoz meg elégy gyakran megyünk haza, hogy az emlékeztetöket is megkapja, ha kell.

  • 2009.07.03 11:13:28sapuh

    Az autizmus tünetei 15 hónapos kor körül jelentkeznek. Ezért fogják az MMR-re, amit 15 hónaposan adnak be hivatalosan

  • 2009.07.03 11:42:10szösznyúl

    Ebben a temaban pont par napja akadtam ki, emiatt, szornyu eset:
    http://www.northernstar.com.au/story/2009/03/12/whooping-cough-claims-life-of-Lennox-Head-infant/
    http://www.facebook.com/group.php?gid=64908671721

    Egy negyhetes ausztral kisbaba halt meg szamarkohogesben, miutan 11 napos kora ota nem volt jol, harom hetesen kohogni kezdett es korhazba kerul, ahol csoveken keresztul etettek-itattak, extra oxigen segitsegevel lelegeztettek, de segiteni nem tudtak rajta. Negy hetesen elhunyt. Az orvosok szerint, ha tulelte volna, meg akar 100 napig is lehettek volna rohamai, amik legzesi komplikaciokkal jarhatnak. A korhazba, ahol kezeltek, hetente akar ket kisgyereket szallitanak szamarkohogessel. Az ausztral egeszsegugy most elkezdett dolgozni a vedooltas-rendszer felulvizsgalatan.


    Tenyleg ez kell Magyarorszagra is?

  • 2009.07.03 11:44:40szösznyúl

    Ez lemaradt:
    Ausztraliaban ugyanis nem kotelezo a szamarkohoges elleni oltas, igy a felnott lakossag nagy resze ugyanugy nincs oltva, mint a nemreg szuletett babak es a kisgyerekek.

  • 2009.07.03 12:13:27Subbantósdi

    Remélem is. Mert az én oltási rendemben nem szerepel mostanában kötelező oltás, pedig a lányom lassan három éves lesz.

  • 2009.07.03 12:17:14nyúlmama

    Megint egy oltásos vita.
    N ehogy már ott tartsunk a végén, hogy az az anya lesz felelőtlennek kikiáltva, aki BEADATJA az oltásokat!
    Az autizmussal is foglalkoztak már eleget,NINCS bizonyítva, hogy oltástól alakul ki.
    Cobold, teljesen az én gondoldatomat fogalmaztad meg. Én sem értem, hogy miért érv egy oltás ellen az, hogy más ellen sincs oltás.

  • 2009.07.03 12:42:16keke80

    Lena hétfön kapja a MMR+bárányhimlö oltást, klöszönöm a paráztatást.

    Az autizmus meg egy neurológiai probléma, elismert, neves agykutató ismerösöm sem lát összefüggést a kettö között.

  • 2009.07.03 12:42:33Zsákos ember

    tegyuk fel, hogy van egy betegseg, amelynek a tunetei az elso 100 heten belul egyenletes eloszlasban barmikor jelentkezhetnek (ez kb 2 eves kor elott barmikor). tegyuk fel tovabba, hogy ez a betegseg a gyerekek 2 ezreleket erinti (azaz 500-bol egyet, kb mint az autizmus). Tegyuk fel meg, hogy van egy oltas, amit a gyerekeknek 40 hetes koraban adnak be.

    Ha magyarorszagot nezzuk kb 100000 ujszulottel evente, akkor 200 gyereknel varhato, hogy a betegseg felbukkan, es ezek kozul 2-nel a 40-ik heten. Ez azt jelenti, hogy minden evben 2 esetet fognak jelezni, hogy a betegseg az oltas beadasa utan jelentkezett, es minden evben 8-at, amikor az oltast koveto egy honapban.
    nyilvan beszelni fognak rola es nyilvan vizsgaljak majd van e osszefugges, es bar ebben a tiszta peldaban ki lehet majd szamolni, hogy nem valoszinu, hogy van, a beteg gyerekek szuleit ez soha nem fogja megnyugtatni...

  • 2009.07.03 12:50:44hinta-palinta

    Subbantósdi, 3 évesen is DPT + IPV
    http://www.hazipatika.com/articles/Oltasi_rend_Magyarorszagon?aid=20081120184951

  • 2009.07.03 12:52:57Rabyn

    Elveszett a hozzászólásom:/
    Szóval arra nem gondolnak azok akik nem adatják be az oltásokat, hogy főleg a lányaiknál egyes betegségek milyen veszélyesek lehetnek ha éppen akkor kapják el amikor babát várnak?
    Aztán majd sírhatnak, hogy beteg az unokájuk, pedig ha akkor amikor a lányuk kicsi volt megkapták volna a védőoltást...

  • 2009.07.03 12:53:04nyúlmama

    keke, ne parázz, az én felnőtt gyerekeim is kaptak oltást, még a 80-as években, és élnek.

  • 2009.07.03 12:56:15énis

    Ők dönthetnek, a jehovák meg nem...

  • 2009.07.03 13:07:45Cobold

    2009.07.03 12:42:33Zsákos ember
    Nyilván igazad van. Nem fogja megnyugtatni.
    Az én gondolkodásom kicsit más.
    Nekem is van "más" testvérem, nem autista, de sok-sok autisztikus vonással. (POS)
    Sok probléma volt a terhesség, a szülés, és az azt követő vizsgálatok körül is. Senki nem tudja, mi okozta. Mindenkinek van róla elmélete. De szerintem ilyenkor már nem az okokat kell firtatni, pláne, ha bármelyik lehetőség lehet igaz is, nem is. Hanem meg kell tanulni együttélni ezzel a problémával, és igyekezni a legjobbat kihozni belőle, pl. hogy képes legyen egyszer önállóan élni, pénzt keresni, stb.
    Anyám is ez a típus, nem a hibást keresi, és egész felnőttet nevelt ebből a testvéremből is. Kicsit más, de egész ember.
    És lett még kisebb testvére később. Minden nehézség ellenére.

    Ha ennyire bizonytalan valami az ok-okozat összefüggés lehetősége, akkor nem lehet ez kizáró ok abban pl., hogy a kistesó megkapja az oltást. Jóval nagyobb a valószínűsége, hogy semmi köze a két problémának egymáshoz, mint az, hogy van összefüggés. Az oltások be nem adásának sokkal nagyobb a kockázata, szerintem.

  • 2009.07.03 13:08:33veron3

    Leültetni nem kéne a szülőket, perelni sem, de tényleg nem kéne oda eljutni, hogy az, aki halálos mellékhatásokkal rendelkező betegség ellen beadatja kötelező oltásokat, az a hülye és igazán felelőtlen.
    Mert ha nem adatnák, és járvány lenne, akkor nem 1 gyereket érintene a 100.000-ből, hanem súlyos tízezreket. Tényleg egyszer szívesen meghallgatnám egy oltásokat be nem adató szülőt, akinek a gyermeke elkapja, és vagy súlyos szövődményekkel éli túl, vagy túl sem éli az adott betegséget, amik ugye egyre gyakrabban felütik a fejüket a nem oltóknak és a nem oltató országoknak köszönhetően.

  • 2009.07.03 13:38:09páratövis

    hinta-palinta!
    először én is elkavarodtam az oltási naptárokkal, de a jelen verzió szerint nincs 3 éves. A 2008-as egészségügyi kiskönyben is így szerepelnek:

    http://www.egeszsegkalauz.hu/oltasi-naptar-2008.xhtml

    Első gyerekem 2006-ban született, és ő már nem kapott 3 évesen (nálunk a dokinő tutira szólt volna, ha kell).

  • 2009.07.03 13:44:24Vierre_

    már nincs, igen. A nagy még kapott, a kicsi már nem. Következő hat évesen lesz neki.

  • 2009.07.03 13:52:15hinta-palinta

    páratövis, vierre, köszi, a nagyfiam 18 hónapos oltása után úgy köszont el a gyerekorvos, hogy viszlát a 3 éves oltásnál.- szemlesütve pislog-
    Örülök neki.
    Azt tudtátok, hogy a Prevenarból is elég kevesebb, nem kell a csecsemőknek sem 2 emlékeztető?

  • 2009.07.03 16:07:20M6

    Miért KELL két hónapos korban? Az a baba még nagyon kicsike. Növesszen csak magának immunrendszert, és oltsák be, ha muszáj, de kicsit később.

  • 2009.07.03 16:48:32Farkasokkal táncoló

    M6,
    a kéthónapos babának VAN immunrendszere, nem kell azt külön növeszteni neki. Kb 30 éve még a kórházban, a hatodik vagy ötödik napon kapták a lányaim a legelső oltást. Tán éppen a bcg oltást.

  • 2009.07.03 17:03:14Zsákos ember

    ja. pl az ember bőre az immunrendszerenek a resze. a fulzsir is az, meg a szemedben a konny, az orrodban a szőr. ezert nem merek aloe verat inni, mert azt mondjak, hogy az erositi az immunrendszert, es sem azt nem akarom, hogy a talpamon vastag legyen a bor, sem azt, hogy hajzat nojjon az orrombol ;D

  • 2009.07.03 18:14:34M6

    Farkasokkal táncoló

    Persze, hogy van immunrendszere, csak nem elég erős ahhoz, hogy egybe bekapjon 2 hónaposan 5 féle oltóanyagot egyszerre.

    Amúgy most a 3. napon anélkül nem tudsz elszökni a kórházból, ha ott születik a baba, hogy bele ne döfjék a btg oltást. Oszt mégis van tbc. Miért is???

  • 2009.07.03 18:28:58Zsákos ember

    ugy tudom, hogy egy ujszulott szervezete nagysagrendben 100000 fele korokozohoz tud legyartani antitesteket (emlek, ugyhogy ne vegyetek megbizhato informacionak). akkor az 5 oltoanyag hany szazalekkal terheli le a 100000-es kapacitast? ;) egyebkent amikor a gyerek megszuletik, a nunaban annyi bakteriumot benyel, hogy a +5 antigen fel sem tunik mellette.

  • 2009.07.03 18:31:30nyúlmama

    BCG: lehet, nem jól emlékszem, de soha nem arról volt szó, hogy a BCG oltás megvéd a TBC-től, hanem attól véd, hogy a betegség ne váljon végzetessé.

  • 2009.07.03 18:39:14Zsákos ember

    M6 a neten is azt irjak, hogy a BCG oltas hatekonysaga a 0 es 80% kozott van (wikipedia). hat, akkor meg van mit javitani rajta. azonban agyhartyagyulladas ellen 80% feletti a hatekonysaga, szoval azert megsem teljesen felesleges.

  • 2009.07.03 21:43:51Cobold

    2009.07.03 18:14:34M6
    Ha elolvastad volna a korábbi hozzászólásokat, többen írtuk, hogy több tbc kórokozó is van. Van, amelyik ellen jó ez az oltás, van, amelyik ellen nem jó. És természetesen van, akinél nem vált ki megfelelő immunválaszt az oltás, de mivel sok embernél igen, ezért azok is profitálnak belőle, akiknél "nem fogja meg", mert a lakosság átoltottsága jó, és kisebb az esélye járványnak.

  • 2009.07.03 22:55:11Rabyn

    A wikipédia nem hiteles forrás de nem baj:) (az egyetemen konkrétan visszadobják a szemináriumi dogát ha megjelöljük forrásként, mivel bárki belenyúlhat és hülyeséget írhat bele)

    A babák immunrendszerben pedig egy ideig ott van minden olyan védekező cucc ami még az anyjáéban benne volt. Csak aztán ez elmúlik. (az állatoknál is így van, ezért kell már hat hetesen oltatni a kutyakölyköt, gondolom az embernél sem marad sokkal tovább fent az anya által adott védettség)

  • 2009.07.07 09:27:30Víursirtók

    Sziasztok!

    A témával kapcsolatban figyelmetekbe ajánlanék egy blogot, itt az indexen.

    Dr. Regős Judit szociológus és Dr. Szinku Ilona infektológus azért hívták életre a virusirtok.blog.hu -t, hogy vitát indítsanak arról, eléggé védett-e a mai ember a kor betegségei ellen

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Blogok, amiket olvasunk

KETTŐS MÉRCE Percenként keres annyit, mint más havonta

Mészáros Lőrinc tavaly 96 milliárd forinttal gazdagodott. Napi 263 millió, percenként 183 ezer forint gyarapodás. Nem rossz!

KREATÍV PSZICHOLÓGIA Ezek a játszmák teszik tönkre a kapcsolatainkat

A játszmákkal nem csupán saját magunkat tehetjük boldogtalanná, de embertársainkat is az őrületbe kergethetjük játszi könnyedséggel.

HATÁRÁTKELŐ Hogyan szerezzünk barátokat külföldön?

Négy éve költöztünk Svédországba, nulla kapcsolattal. Innen épült fel a társaságunk. Tippek barátkozáshoz.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés