Torkig vagyunk a reklámok álszépségével

A marketingszakemberek állításaival szemben a legtöbben meglepően elégedettek a külsejükkel és szeretik a testüket, derült ki egy friss felmérésből, amit a Havas Worldwide nevű reklámügynökség végzett el, hogy kiderítse, hogyan viszonyulnak a fogyasztók saját testük változásaihoz. Meglepő módon az derült ki belőle, hogy az embereknek világszerte elegük van a reklámok sugallta hamis szépségekből, a mesterséges, és mű szépségideálokból, olvastuk a marketingmag honlapján. 

Modelos-Anorexia-sketches-3

"Az a baj, hogy az emberek belefáradtak már, hogy ezeket a csillogó szépségeket nézzék" – mondta el Helen Pak, a Havas Worldwide kreatív igazgatója. "És mióta elfogadjuk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk, a tévében is szeretnénk olykor ugyanilyen hús-vér embereket látni."

Az iBody: The New Frontier (itest: Az új határ) című k utatás több mint tízezer ember és 28 ország (köztük az USA, Anglia, Kína és Brazília) lakosainak megkérdezésével készült. Az összes megkérdezett résztvevőből csak minden tizedik jelölte meg azt a választ, hogy zavarja, csalódott vagy szégyelli a testét, a többiek teljesen pozitívak voltak az önképüket illetően, és a boldogságot, hálát, büszkeséget és erőt tulajdonítottak testüknek. 

A kanadai válaszadókra leszűkítve kijelenthető, hogy 76%-uk aggódását fejezte ki, mert úgy érzi, a külcsín manapság sokkal értékesebb, mint a belbecs; 72%-uk értett egyet azzal, hogy a világ jobb hely lenne, ha az embereket nem izgatnák ennyire a külsőségek, és 71%-uk gondolta úgy, hogy a társadalom valójában már nem is tudja, mi az igazi szépség. Ehhez jön még, hogy a kanadaiak 71%-a szerint a modellek és celebek ész nélküli fotoshopolása rendkívül kártékony az egész társadalomra nézve.

Pak úgy véli, hogy a Dove "Természetes szépség" kampánya (ami mellesleg hagyott maga mögött rossz szájízt) vagy az Always "Mint egy lány" reklámja már egy sokkal pozitívabb üzenetet sugároz. "Úgy gondolom, hogy egyre elégedettebbek leszünk saját magunkkal, és azzal, ahogy kinézünk."

A tanulmány kimutatta, hogy minél idősebbek vagyunk, annál inkább elegünk lesz a fiatal és elérhetetlen szépségideálokból, viszont egyre jobban, többet fókuszálunk a mozgásra és az egészségünkre. Globálisan a válaszadóknak mindössze 17%-a ikszelte be azt a választ, hogy egyáltalán nem mozog semmit. 

Azok, akik mozognak, válaszoltak arra is, hogy mit jelent számukra a mozgás, illetve, hogy mennyiben látszik külső megjelenésükön, hogy sportolnak. A kanadai megkérdezettek 47.5%-a azért edz, hogy formába jöjjön vagy fitt legyen; 44.5%-uk jól akarja érezni magát, és a sporttal vezeti le a stresszt; 40%-uk erősödés céljából. Csak a válaszadók 25%-a jelölte meg azt a választ, hogy azért edz, hogy csinosabb legyen. 

A nagy konklúzió pedig az, hogy a természetes életmód komoly motivációt jelent a ma emberének. A fogyasztók egyre inkább fordulnak az egészséges táplálkozás irányába, egyre fontosabb nekik egy jó éjszakai alvás, mint az, hogy éhezzenek és halálra kínozzák magukat egy edzőteremben.

Érdekes módon a kanadaiak egyre jobban érdeklődnek az egészségükkel kapcsolatos applikációk és egyéb kütyük iránt. 26%-uk például tárol legalább egy olyan alkalmazást a telefonján, amivel képes számon tartani aktuális fizikai állapotát, és 52%-uk mondja, hogy szüksége van a társadalomnak azokra a digitális szerkezetekre, amikkel folyamatosan fel tudják mérni egészségügyi állapotukat.  

"Mint annyi más esetben, itt is partner tud lenni a márka és a fogyasztó, eszközöket tud a kezébe adni, és alkalomadtán motiválja is, így ez egy tökéletes lehetőség" – mondta Pak. "Ez már nemcsak arról szól, hogy el kell adni az árut, hanem arról is, hogy egy márka képes ösztönözni az embereket, és segíthet abban, hogy megváltoztassák az életüket."

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek