Tudja, mennyibe kerül egy vese vagy egy rabszolga?

Zanza!

Mikor valamire az interneten rákeres, a Google javaslatokat tesz, amivel kiegészíti a leggyakoribb kifejezéseket. A Fixr.com-on pedig azt tesztelték le, hogy különböző országokban minek az árára keresnek rá a legtöbbet, ezért végigvették, hogy a "How much does a * cost in" vagyis a "Mennyibe kerül egy *" országnevekkel befejezve milyen eredményt hoz. A legtöbb helyen az esküvő vagy a prostituált nyert, de azért vannak furcsa kivételek is. Tudta, hogy Mexikóban például mindenki hasplasztikát akar, az oroszok meg vadászrepülővel szeretnének repülni? 

A keresést földrészekre bontva hozták nyilvánosságra, de több országban is vannak visszatérő elemek, mint például a sör, étkezés, házasság, temetés, vagy éppen az üzemanyagárak.

World1-map-google-words.png
Fotó: fixr.com

Észak-Amerika

A tesztből kiderült, hogy a kanadaiak többsége nagyon szeretne utazni, így ők útlevélárakat néznek, az Amerikai Egyesült Államokban pedig mindenki feltaláló akar lenni, ezért a szabadalom ára érdekli őket. A mexikóiak nagyon szeretnének hasplasztikát, aki pedig éppen nem feltaláló az Egyesült Államokban, különleges érdeklődést tanúsít az olcsónak gondolt mexikói plasztikai sebészet iránt.

Dél-Amerika

Brazíliában a prostituáltak nyertek, míg az ecuadoriak a jelek szerint a világon legjobban panama kalapot szeretnének. Chilében a kóla ára érdekli az embereket, míg az argentínok sörözni szeretnének. 

Európa

A Google-teszt szerint Európa érdeklődése elég változatos, Svájcban Rolex órákat, Monacóban (mi mást, mint) yachtot vennének. Franciaországban a croissant megy leginkább, Németországban a BMW, míg Olaszországban a Ferrari ára a legérdekesebb, Albániában pedig az orrukat szeretnék átszabatni az emberek jó áron. 

Ázsia

Itt durvult be legjobban a dolog az eredmények tekintetében, ugyanis Ázsiában már olyan változatos eredményeket adott a Google, mint hogy Libanonban Play Stationt vennének, Indiában tehenet, míg Kuwaitban a Lamborghini ára a legfontosabb kérdés. A japánokat a görögdinnye ára foglalkoztatja a legjobban, Malajziában tetoválást csináltatnának. Az viszont inkább szomorú, hogy Szíriában egy vekni kenyér ára foglalkoztatja a legjobban az embereket (bár nyilván ez inkább a külföldi kereséseknek köszönhető, mintsem az ott élők próbálnának így információhoz jutni). Az viszont tényleg megdöbbentő, hogy Iránban a vesékre a legnagyobb a kereslet, míg Szingapúrban cselédeket keresnek. 

Afrika

Az afrikai országokra irányuló keresések többsége a a szükségletekre irányul, míg Sierra Leone a gyémántjairól híres (illetve inkább hírhedt), Mauritánia nevéhez pedig a rabszolgákat adja ki elsőre a Google. A többi országban tehenek, kecske, étel, gáz és a ház szerepel a leggyakoribb keresések közt. 

Ausztrália

Valami nagyon furcsa dolog történik a déli féltekén. Új-Zélandon ugyanis mindenki arra kíváncsi, hogy mennyibe kerül a vazektómia, vagyis az ondóvezeték elköttetése, míg Ausztráliában a mesterséges megtermékenyítés ára a legizgalmasabb. 

Magyarország

Itthon azért nem csak az első helye koncentráltunk, így kiderült, hogy az eredeti, angol nyelvű kérdés leggyakrabban a prostituáltakra irányul, a második helyen a gázárak, a harmadikon pedig az abortusz állnak. Érdekes összefüggés körvonalazódik, ha magyar nyelven tesszük fel a kérdést: akkor bezzeg az első helyen az esküvő szerepel, a másodikon a gyerek, de a harmadik még így is a gáz köbméterenkénti ára lett. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra