Mit akarunk? Akciókat! Milyeneket? Mint az angoloknál!

Zanza!

Ha Angliában élő ismerősét kérdezi, a legtöbben azon a véleményen vannak, hogy a kinti boltok kínálata sokkal jobb, a legtöbb esetben olcsóbb is. Mi viszont annak jártunk utána, hogy a kint a legkisebb közértben is elérhető "többet vesz, kevesebbet fizet" akciók nálunk miért nem honosodtak meg annyira, mint a szigetországban, ahol még a reptéren is akciós a csoki, ha három darabot vesz. De annyira, hogy még akkor is az, ha három különbözőt vesz, különböző gyártóktól.

Azt is tudni kell, hogy gyakorlatilag tényleg minden bolttípusban érvényesek ezek a fajta akciók, legyen szó szimpla közértről, drogériáról vagy akár CD-, esetleg könyvesboltról, ráadásul nem időszakosan, hanem mindig, legfeljebb a kínálat változik, amikre igénybe tudja venni. Ráadásul annyira variálhatóak, hogy nem csak ugyanabból a termékből és annak különböző változataiból lehet így vásárolni, hanem akár különböző termékcsoportokból. Egy egyszerű és életszerű példával illusztrálva: képzelje el, hogy bemegy a drogériába, mert szinte minden elfogyott a háztartásból vagy a sminkcuccai közül. Összeválogat egy szempillaspirált és egy másik gyártó körömlakkját, és így bónuszban választhat még magának egyet a harmadik gyártó szemceruzái vagy szájfényei közül úgy, hogy aztán a legolcsóbbat nem kell kifizetnie. Aztán átsétál a másik sorra, ahol vesz tusfürdőt, sampont, és már csak az a legnagyobb gondja, hogy mit vegyen még magához harmadik termék gyanánt, hiszen úgyis ingyen lesz, legyen az hajbalzsam vagy testápoló. Ugye, hogy ezt hamar meg tudná szokni?

Kicsi, savanyú, de a miénk

Egyébként a Drogerie Markt-ban láttunk mostanában hasonló kezdeményezést, a baj csak annyi, hogy ritkán vesz az ember három izzadásgátlót vagy tusfürdőt egyszerre, és egyelőre csak így érvényes a kedvezmény. A Sparban vagy a Tescoban is szokott hasonló akció lenni, de csak elvétve, és az is inkább arról szól, hogy a harmadik, általában ugyanolyan termék megvásárlása után lesz olcsóbb a végösszeg. Nem is beszélve az Euro Family boltokról, ahol eleve hármasával kell vásárolnia, hogy a felüntetett (elsőre valóban nagyon kedvezőnek látszó) áron kapja meg őket.

Kint a hiperekben  természetesen virágzik ez az akciótípus, itt jellemzőbb a többet vesz-olcsóbb lesz akció, amiben szintén akár különböző márkájú termékeket is összeválogathat. Akár egy hétvégi bevásárláshoz is összekombinálhat különböző húsokat, például a csirke mellé egy kis halat is vehet, az akció úgy is működik. De érvényes ugyanez a különböző ízesítésű ciderekre, sörökre, chipsekre, sőt akár fűszerekre is. A legtöbb helyen pékárut is vehet akciósan, például a negyedik zsemle ingyen lehet az öné. Ugye milyen jó lenne, ha ez itthon is működne?

Itthon még várnunk kell a szabadság ekkora mámorára

Mivel kinn a Tescóban nagyon gyakori ez az akciótípus, megkerestük a hazai céget, hogy vajon nálunk miért csak elvétve vannak jelen ugyanezek, hisz ésszerűnek látnánk, hogy az angol anyavállalat más országokban is hasonlóképp működteti az áruházait. A Lidlben is láttunk ilyet, pedig ők német cég, tehát ha az angolok megkapják a klassz akciókat akár mi is megkaphatnánk, de sajnos sehol semmi. De vajon itthon mennyire van beleszólása a boltoknak abba, hogy gyűjtögetős hűségjátékok helyett végre rendes akciókat kapjunk?

A Tesco-nál előfordulnak ilyen akciók, például a foci világbajnokság alatt is előfordult, hogy bizonyos mennyiségű sör vásárlása után ingyen kapott egy zacskó chipset.  Megkeresésünkre a sajtóosztály is megerősítette, hogy az angolszász kultúrában valóban nagy hagyománya van az ilyen típusú akcióknak, és bár az úgynevezett multisave akciók itthon is népszerűek, mégis úgy tűnik, nálunk egyelőre marad a Clubcardos kedvezmény.  "A magyar vevők számára a választás szabadsága és a megtakarítás lehetősége egyaránt fontos, így mi arra törekszünk, hogy olyan akciókat kínáljunk számukra, amelyek ennek az elvárásnak képesek megfelelni. A vásárlók számára innovatív és valóban releváns megoldásokat kínálunk, ilyen például a Tesco Clubcard kártya, mely lehetőséget biztosít arra, hogy személyre szabott ajánlatokkal köszönjük meg a vásárlói lojalitást. Idén a húsvéti időszakban, a közel 1,7 millió Clubcard kártya tulajdonosnak közel 800 millió forintot tudtunk visszaadni voucherek formájában, megköszönve ezzel hűségüket" - mondta a Tesco sajtóosztálya.

Nekünk úgy tűnik, semmi sem támogatná jobban a választás szabadságát, mint ha bizonyos termékek megvásárlásával mi magunk dönthetnénk el, mi legyen a harmadik termék, amit ingyen hazavinnénk, de ezek szerint a magyar fogyasztónak még nem kell felkészülnie ekkora szabadságra. Vagy ön valóban jobban örül annak, ha vouchert kap, amit később válthat be (és mivel nagybevásárlás után pár nappal nem biztos, hogy újra mennének vásárolni, így eleve felhasználatlanul megy a süllyesztőbe, ráadásul sokan a vásárlás után két nappal eleve el is felejtik)?  Esetleg megszállott hűségakció-gyűjtő, és mindegy, hogy műanyagtányért vagy foclibadát adnak a pontok után, ön megveszi? 

Milyen akciónak örülne a legjobban?

Köszönjük, hogy szavazott!

 
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra