Gyűjtsd a pontot, ne siránkozz!

Zanza!

A törzsvásárlói kártyák lényege, hogy pontokat kap a vásárlások után, amiket aztán - ha pénzre nem is válthatja őket, de - jobb esetben levásárolhat. Tehát minél több pénzt költ el minél több partnernél, annál többet kaphat vissza. Persze, mivel egyre több ilyen program van, érdemes azt választani, amelyik partnerlistáján a legtöbb olyan eladó vagy szolgáltató található, akiket ön is rendszeresen igénybevesz. Összegyűjtöttük, melyik törzsvásárlói program mit tud, hol tudja levásárolni is a pontokat, és melyek azok, ahol szimplán némi kedvezmény kap a pontokért cserébe. Személy szerint azokat preferáljuk, amikhez nem kell bankot és számlacsomagot is váltani, ezért velük kezdünk. Ha viszont ön eszerint választana bankot, nem biztos, hogy jól jár, úgyhogy mindig nagyon alaposan olvassa el az apróbetűs részt és próbálja értelmezni. Előre szólunk: nem lesz egyszerű feladat.

Mivel a legtöbbet úgyis a napi bevásárlások során költi, érdemes aszerint is megfontolni a döntést, hogy melyik élelmiszerboltba jár a legtöbbet. Ha pedig pont annál a banknál van számlája, ami egyébként is szerepel a törzsvásárlói programban, akkor tájékozódjon, hogy milyen féltételekkel tud olyan kártyát igényelni amelyre már a fizetéssel egyidőben fel is kerülnek a pontok. Sajnos ilyen akciókra csak a CBA és a Spar és a Lidl vevő, a többi helyen maximum csak matricákat gyűjthet.

Supershop

Ez az első törzsvásárlói hűségkártyás program, amit ma már 800 helyen tud használni az ismertető szerint. Partnerenként változó, hogy hány pontot kap a vásárlásai után. A Spar-csoport tagjaiban 200 forintonként jár egy pont, de például telefonfeltöltés után nem kap pontot, míg mondjuk a Budapest Taxinál az utazás viteldíjától függetlenül mindig 25 pont gyűjthető. A program annyira személyre szabható, hogy a kártyatulajdonos a születésnapján és a névnapján dupla pontot kap a vásárlásakor, ha megadta igényléskor ezeket az adatokat. Sőt, ha feliratkozik a hírlevelükre, megjelölheti azt is, milyen típusú ajánlatok érdeklik, így csak azokról az akciókról kap híreket, amik tényleg érdeklik. A partnereknél külöböző extra pontos akciókkal is találkozhat, így egyes termékek megvásárlásával több pontot is gyűjthet, amiket beváltani viszont már egységesen tud, azaz egy pont egy forintot jelent.

Partnerek: Spar, Interspar, Obi, Burger King, Erste Bank, OMV, Union Biztosító, Budapest Taxi
Bank partner: Erste Bank, ahol a bankkártyájával extra pontokat gyűjthet a partnereknél történő vásárlás után

supershop
Fotó: Union

Multipont

A Multipont kártyákkal a Mol és az OTP kezdte a hűséges ügyfeleit még jobban magához láncolni, azóta pedig egyre több vállalat csatlakozott a pontgyűjtéshez. A Supersophoz hasonlóan is itt az elköltött forintok után kap pontokat, amikkel aztán több, mint ezer helyen fizethet országszerte. Nem csak OTP kártyával tudja használni, igényelhet egyszerű Multipont kártyát is, tehát folyószámla ehhez sem szükséges. A Supershophoz hasonlóan ez a kártya is ingyenes ezért veszítenivalója nincs, csak győzze észben tartani mikor melyik kártyára tudja felíratni a pontokat.  A pontbeváltás egységes, azaz egy pont egy forintot jelent minden partnernél, de a pontgyűjtés itt is partnertől függ. A CBA-ban 200 forintonként jár egy pont, míg az Extreme Digitalban már 100 forint után kap egyet, tehát ha vesz egy százezer forintos hűtőt, rögtön ezer forint értékben tud bele élelmiszereket vásárolni a pontjaiból a CBA-ban.

Partnerek: Mol, OTP Bank, CBA, BauMax, Extreme Digital, Dockyard, OTP Travel
Bank partner: OTP, ahol a partnereknél történő vásárlások után az OTP-től is járnak pontok

otp multi
Fotó: OTP

Club Smart

Kicsit más, mint az előző kettő hűségprogram, mert itt a pontokat nem tudja levásárolni, hanem ajándékokra tudja váltani. Bármelyik partnernél megrendelheti az ingyenes kártyát és el is kezdheti a pontgyűjtést.  Ha egy év alatt 5000 pontot gyűjt össze, akkor Premium klubtag lesz, ez pedig azzal jár, hogy az összegyűjtött sima pontok után 30% prémium pontot kap, amiket már exkluzív ajándékokra válthat be. Nem kell kétségbe esnie, mert az összegyűjtött pontokat nem csak kisautókra vagy hasztalan dolgokra tudja elkölteni, hanem kedvezményesen tankolhat, vagy vehet hamburgert. Az ajándékok listájából kiderül, hogy kávézgathat pontjaiból, vagy csokit vehet, ha pedig elég sok gyűlt össze akkor Ferrari kisautóra, kenyérpirítóra, esetleg dekopírfűrészre tudja beváltani.

Partnerek: Shell benzinkutak, McDonalds

shell-clubsmart 960x641
Fotó: shell

One Card Program

Ez a hűségprogram már bankkártyához kötött, ezért csak az tudja igénybe venni, akinek a Raiffeisennél van számlacsomagja. A leírás szerint évente több tízezer forintot is spórolhat, ha a megfelelő partnereknél vásárol. Hogy ez mennyit jelent a gyakorlatban, azt egy kalkulátor segítségével ki is számolhatja, ez alapján eldöntheti megéri-e ezért pénzintézetet váltani. A program lényege, hogy a partnereknél történő kártyás vásárlások esetén kedvezményt kap, amelynek összege változó.  Az állandó kedvezmények mellett időszakos akciók  is várják, például egy forintért vehet hamburgert, vagy extra kedvezménnyel vásárolhat könyvet. Ha feladja a viszonylagos pénzügyi nyugalmát és rálép az örökké a fizetési felszólításokkal trükköző, határidőket húzó adósok csoportjába vezető egyenes útra, azaz hitelkártyát vált ki és azzal fizet a partnereknél akkor 5 % pénzvisszatérítést is kap, de negyedévente maximum 30 ezer forintot. Kamatmentesen akkor használhatja a hitelkártyáját, ha a felhasznált hitelkeretét megfelelő időpontra visszatölti (ami eléggé meg lett bonyolítva ahhoz, hogy legalább egyszer bukjon rajta, és ilyenkor a 39,73%-os vagy a 42,18%-os THM értékkel kell, hogy számoljon!).

Partnerek: Raiffeisen Bank, Burger King, Líra, Marionnaud, Agip, CBA, T-mobile, Vista, Uniqua
Bank partner: Raiffeisen Bank, csak náluk vezetett folyószámlához tudja igényelni

rafaisenonecard
Fotó: Raiffeisen

Citi Life Kártya

Szintén egy bankkártyához és folyószámlához kötött hűségprogram, ami - hasonlóan a Raiffeisenhez - kedvezményeket jelent a tulajdonosainak.  A kedvezmény mértéke itt is néhány százalékot jelent, sajnos legtöbb esetben ez mindössze 2-3 %, viszont több partner ajánlatai között válogathat. Azt, hogy ezzel, vagy a One Card kedvezményekkel tud többet spórolni, nagyon egyszerűen megtudhatja, ugyanis itt is talál kalkulátort, így már csak olyan buktatókat kell hozzákalkulálni a kedvezményekhez, mint a készpénzfelvétel vagy a számlavezetés díja. Jóváírást is kaphat, persze ehhez szintén hitelkártyát kell kiváltania, és a légszívatósabb szövegértési érettségi feladatokat is kenterbe verő apró betűs részben értelmeznie, hogy mikor kell egész pontosan visszafizetni az elköltött pénzt. Főleg, hogy a Citibanknál 41,7% a THM.

Partnerek: iSTYLE, Kika, Shell, BauMaxx, Libri, Cinema City, Triumph, Dockyard, Lidl, Intersport, Douglas, Salamander, Reserved, Euronics, Cafe Frei, Brands.hu, Jegy.hu, Shopline, City Taxi, Aquaworld, Játéksziget, Saxoo London, Start Utazás
Bank partner: Citibank, csak náluk vezetett folyószámlához tudja igényelni

citilife
Fotó: Citibank
Blogmustra