LÁJFHEKK

5 dolog, amire elszivárog a pénze

2014. március 1., szombat 14:30

Pénzügyekkel tervezni a mindennapi életben nem is olyan egyszerű, hiszen számtalan olyan apróbb-cseprőbb dologra is elszivárog a pénz, amire sokszor nem is gondol, sőt, ami még rosszabb, utána rögtön el is felejti őket. Sokszor fordul elő, hogy hónap végén csak lázasan töpreng, vajon mire is ment el egy havi fizetése? A Huffington Post összeszedett pár tippet, hogyan tudja kivédeni!

Inkognitó módban szörföljön a neten

Amennyiben üríti a cookie-kat a gépén, vagy ha inkognitó módban szörföl, sokkal jobb árú ajánlatokra bukkanhat, ugyanis a cégek általában cookie-kat használnak, amik nyomon követik az érdeklődők kereséseit. Így könnyen lehet, hogy ha repülőjegyet, autót, vagy szállást szeretne foglalni, akkor minden látogatásnál egyre magasabb árakkal találkozik. Mark Ellwood, a Bargain Fever szerzője elmagyarázta: ez olyan, mint egy bazár, ha negyedszer is visszatér egy-egy áruhoz, akkor az eladó tudni fogja, hogy önt igenis érdekli.

Ne induljon jobbra, ha belép egy üzletbe

Azt már ön is tudja, hogy az üzletek mindenféle trükköt bevetnek, csak hogy minél több vásárlásra csábítsák a vevőket. Ehhez persze maga a kialakítás és a berendezés is hozzájárul: ahogy belép, már rögtön kiszúrja a szemét egy (jó drága) ruhás pult, így ha akar, se tud egyből a leértékelt szekcióba menekülni. Persze, nem csak egyetlen akadály áll ön és a takarékoskodás közé, az első akadály után általában kénytelen elfordulni jobbra vagy balra, és mivel a legtöbb ember jobbkezes, így a boltok rájöttek, hogy a vásárlók általában jobbra veszik az irányt. Így persze, hogy oda rakják a további forró pontokat, hátha bepakol gyorsan valamit a kosarába. 

Legyen óvatos az átdizájnolt csomagolású árukkal

Nem ritka, hogy a gyártók úgy döntenek, új csomagolásba öltöztetik az italokat, ami azért sem rossz marketing stratégia, mert az újdonságon megakad a vásárló szeme. Csakhogy ezzel egyidejűleg gyakran úgy alakítják át a kupakokat, hogy könnyű legyen lecsavarni (esetleg nagyobbra veszik az üveg száját/doboz nyílását), hiszen így többet iszik belőle az ember, mivel gyorsabban hozzá tud jutni a tartalmához. Ha ezt el akarja kerülni, egyszerűen tartsa meg a régebbi üveget (vagy simán szerezzen be valami mutatós, keskeny szájút) és öntse át oda!

Ezen kívül ügyeljen arra is, hogy nem lett véletlen kisebb – vagy nem tartalmaz-e kevesebbet - az új csomag, mivel olykor a cégek úgy "nem emelnek árat", hogy csökkentik a beltartalmat, ám ugyanazon az áron adják el az árut. Tehát ahogy már sokszor hangsúlyoztuk, mindig az egységnyi, és nem a teljes árral kell számolni!

Túl sokat eszik étteremben

Munkanapokon duplán jólesik kiszabadulni a taposómalomból egy hosszabb ebédszünetre, ám nem mindegy, hogy mit is eszik ilyenkor. Ha étterembe vagy kifőzdébe megy (esetleg rendel), akkor evidens módon többet költ, mintha otthonról hozott ebédet melegítené meg. Tehát megéri egy kicsit előbb felkelnie, és összekészítenie az ebédjét, hogy ne kelljen pénzt költenie erre se.

Ne rendeljen ész nélkül a netről

Sokan csak azért rendelnek online oldalakról ezt-azt, mert olyan nehéz ellenállni a csábításnak, főleg akkor, ha még leárazás, vagy valamilyen jó akció is van az adott oldalon. Ilyenkor gyakran megeshet az is, hogy csakis a kínálkozó lehetőség miatt rendelnek még pluszban termékeket. Vajon ön is közéjük tartozik?

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta