4 ok, amiért utáljuk az online boltok honlapjait

Zanza!

Az ajándéklistánk összeállítása közben szembesültünk azzal, hogy a legtöbb online áruház oldala még erősen küzd a kihívással, hogyan is tálalja a választékot. A kereskedők odáig eljutottak, hogy a Google a találati listák élén hozza a virtuális áruházukat, de a honlapok felépítése sok esetben átláthatatlan, az egyes kategóriákba tartózó termékek nem feltétlenül oda tartoznak, és a keresési lehetőségek is eléggé behatároltak.

Követhetetlen kategóriák

Az Ajándék Mindenkinek oldalán számos kategória van. Szokás szerint megjelenik a férfi-női-gyerek kategória, majd mindenféle átmenet nélkül következnek az érzéki-szexis ajándékok. A termékek listázása sem a legpraktikusabb, pedig ez jól jött volna, hiszen az oldalon nem található árkategória szerinti keresés. A sorrenden nem lehet változtatni, így sem az áru neve, sem az ára alapján nem tudjuk a találatok rendezését módosítani, például ár szerint növekvőre, vagy név szerinti sorrendre.

Karácsonyra csakis dekorációt adhatunk

Míg a legtöbb oldalon könnyen elboldogulunk, számos olyan online boltba futottunk bele, ahol a keresés funkciók nem éppen a legszerencsésebben vannak megoldva. A Lamon Ajándék Nagykercentrum oldalán szűrhetünk több kritériumra is. Kiválaszthatjuk, hogy kinek, milyen típusú embernek, mekkora összegért szeretnénk vásárolni. Arra is van lehetőség, hogy az ajándékozás alkalmát is bejelöljük. Azonban a jelen időszakban logikusnak tűnő választás, vagyis a karácsony megjelölése után csupán az ünneppel kapcsolatos dekorációkat dobott ki számunkra a gép.

stockfresh 1394229 online-shopping sizeM
Fotó: Stockfresh

Összetett keresés nélkül nehéz

A Bigyó Shopnak óriási a kínálata, azonban pont ez okozza számunkra a problémát az oldal struktúrájával. A honlap működtetői két utat jelöltek ki a leendő vásárlók számára: vagy ár szerint, vagy termékkategória szerint kereshetnek. Ez praktikus is lehetne, de a több tucat oldal végiglapozása riasztó, ráadásul egy lapon csupán kilenc terméket nézhetünk meg. Javukra legyen mondva, legalább a képek mérete vásárlóbarát, és nem kell csak azért kattintanunk, mert egy 1x1 cm méretű fotón nem látjuk jól a minket érdeklő árut.

A keresőmotor túlpörög

A legnagyobb problémát azonban mégis csak a termékkereső totális csődje okozza. A Gárdos Ajándék honlapja a rajta található utalás szerint 2009-ben készült, és valószínűleg azóta csak a termékeket frissítették, de azt mindig fogalom nélkül, aki épp ráért. Erre utal, hogy a kategóriák teljesen következetlenek, össze-vissza szerepelnek, és hát az oldal dizájnja sem a legmodernebb megjelenéssel próbál lenyűgözni

A vásárlást ez persze nem nehezíti meg annyira, mint a keresőmotor túlbuzgósága. Szerettünk volna a „kés” kifejezésre rákeresni, hogy lássuk, milyen kínálat van. 34 találat volt, köztük a baba étkészlet még logikus is volt, hiszen volt benne kés (bár nem értjük, hogy minek egy babának kés). A további találatok nagy része (sétabot, bringás falióra) azonban csak azért akadt fenn a szűrőn, mert a leírásukban szerepelt a „készült” szó. Ebben meg a "kés" betűcsoport, igen.

Blogmustra