LÁJFHEKK

4 ok, amiért utáljuk az online boltok honlapjait

2012. december 23., vasárnap 09:40

Az ajándéklistánk összeállítása közben szembesültünk azzal, hogy a legtöbb online áruház oldala még erősen küzd a kihívással, hogyan is tálalja a választékot. A kereskedők odáig eljutottak, hogy a Google a találati listák élén hozza a virtuális áruházukat, de a honlapok felépítése sok esetben átláthatatlan, az egyes kategóriákba tartózó termékek nem feltétlenül oda tartoznak, és a keresési lehetőségek is eléggé behatároltak.

Követhetetlen kategóriák

Az Ajándék Mindenkinek oldalán számos kategória van. Szokás szerint megjelenik a férfi-női-gyerek kategória, majd mindenféle átmenet nélkül következnek az érzéki-szexis ajándékok. A termékek listázása sem a legpraktikusabb, pedig ez jól jött volna, hiszen az oldalon nem található árkategória szerinti keresés. A sorrenden nem lehet változtatni, így sem az áru neve, sem az ára alapján nem tudjuk a találatok rendezését módosítani, például ár szerint növekvőre, vagy név szerinti sorrendre.

Karácsonyra csakis dekorációt adhatunk

Míg a legtöbb oldalon könnyen elboldogulunk, számos olyan online boltba futottunk bele, ahol a keresés funkciók nem éppen a legszerencsésebben vannak megoldva. A Lamon Ajándék Nagykercentrum oldalán szűrhetünk több kritériumra is. Kiválaszthatjuk, hogy kinek, milyen típusú embernek, mekkora összegért szeretnénk vásárolni. Arra is van lehetőség, hogy az ajándékozás alkalmát is bejelöljük. Azonban a jelen időszakban logikusnak tűnő választás, vagyis a karácsony megjelölése után csupán az ünneppel kapcsolatos dekorációkat dobott ki számunkra a gép.

Összetett keresés nélkül nehéz

A Bigyó Shopnak óriási a kínálata, azonban pont ez okozza számunkra a problémát az oldal struktúrájával. A honlap működtetői két utat jelöltek ki a leendő vásárlók számára: vagy ár szerint, vagy termékkategória szerint kereshetnek. Ez praktikus is lehetne, de a több tucat oldal végiglapozása riasztó, ráadásul egy lapon csupán kilenc terméket nézhetünk meg. Javukra legyen mondva, legalább a képek mérete vásárlóbarát, és nem kell csak azért kattintanunk, mert egy 1x1 cm méretű fotón nem látjuk jól a minket érdeklő árut.

A keresőmotor túlpörög

A legnagyobb problémát azonban mégis csak a termékkereső totális csődje okozza. A Gárdos Ajándék honlapja a rajta található utalás szerint 2009-ben készült, és valószínűleg azóta csak a termékeket frissítették, de azt mindig fogalom nélkül, aki épp ráért. Erre utal, hogy a kategóriák teljesen következetlenek, össze-vissza szerepelnek, és hát az oldal dizájnja sem a legmodernebb megjelenéssel próbál lenyűgözni

A vásárlást ez persze nem nehezíti meg annyira, mint a keresőmotor túlbuzgósága. Szerettünk volna a „kés” kifejezésre rákeresni, hogy lássuk, milyen kínálat van. 34 találat volt, köztük a baba étkészlet még logikus is volt, hiszen volt benne kés (bár nem értjük, hogy minek egy babának kés). A további találatok nagy része (sétabot, bringás falióra) azonban csak azért akadt fenn a szűrőn, mert a leírásukban szerepelt a „készült” szó. Ebben meg a "kés" betűcsoport, igen.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta