KÖLYÖK

Kipróbáltuk a szabad nagypénteket, nem jött be

2017. április 21., péntek 07:48

Idén hirtelen munkaszüneti nappá változott a nagypéntek. Őszintén szólva gőzöm sincs, hogy ez hogy történhetett, a társadalmi vitájáról például teljesen lemaradtam, (pedig szoktam újságot olvasni, eskü), biztos azért, mert nagyjából két nap volt rá, és nem volt időm bekapcsolódni.

Lényeg, hogy idén már az volt, hogy húsvét előtti pénteken nem lehetett bevásárolni, mert zárva volt minden. Gondoltam, előbb kipróbálom az új szisztémát, és csak utána mondok róla véleményt. Hát nem jött be. 

Jó lett volna ezt először egyeztetni az érintettekkel, például az anyákkal, meg a háziasszonyokkal. Például megkérdezni, hogy jó-e ez így? Rögtön megmondtuk volna, hogy nem lesz az. Tudom, a pusztán férfiakból álló kormányban az ilyesmi marhára nem szempont, de szólok, hogy a sonka és a tojás az asztalra, a csokinyúl a bokorba nem magától terem, habár én is hiszek a csodában, hanem ezeket valaki odateszi. Mi vagyunk azok: az anyák, meg az asszonyok. Szürpríz. És mivel a házi gazdaságomban momentán se disznó, se tehén, se tyúk, de még egy nyamvadt kakaócserje sincs, mindezeket meg kell vásárolni valamikor.

shutterstock 409946485

Namost, az első akadály ott lép fel, hogy pénteken, a munkaszüneti nap miatt az egész család otthon van, és őket valakinek meg kell etetni ötször, viszont ezzel párhuzamosan a boltok zárva vannak. Ez nem egy jó kombináció, mert egy család, fejlődésben lévő gyerekekkel, állati sok kaját el tud fogyasztani egy nap alatt, amire fel kell készülni. A megoldás: a bevásárlás. 

Nem tudom, a döntéshozók jártak-e Nagypéntek előtti csütörtökön bevásárolni, én voltam. Negyvenöt percet álltam sorba az üzlet pénztáránál, úgy, hogy mindegyik nyitva volt, és fénysebességgel dolgoztak a pénztárosok. Nem baj, majd pénteken kipihenik magukat, hogy szombaton újra bemehessenek dolgozni, majd vasárnap megint nem, és így tovább. Mert a hosszú, négynapos hétvége nekik így is, úgy is elmaradt, de mintha ezt nem kalkulálták volna bele a jogszabály elfogadásakor. A boltosoknak tehát nem lett jobb, a többieknek viszont rosszabb lett.

Szombaton pedig kezdődött az egész elölről, mert csütörtöki kaláccsal és salátával hétfőn már nem olyan könnyű ünnepi menüt rittyenteni. Ismét azzal ment el a fél nap, hogy üzletek pénztárainál álltam sorba, hát így szép az ünnep.

Nem szeretnék teológiai vitát nyitni arról, hogy szükség van-e a nagypénteki munkaszüneti napra. Annál is inkább, mert teológiailag elég sok minden levezethető, például a gyerekverés is, de hát ez mellékszál, meg övön aluli is volt, belátom. Maradjunk inkább abban, hogy a nagypénteki szünet messze nem természeti törvény, hanem egy politikai döntés eredménye, ha már a rendszerváltás óta eltelt 28 évben megvoltak nélküle, és csak most jutott eszükbe először.

Egyébként emlékszem ám még arra, amikor Nagyboldogasszony napját akarták munkaszüneti nappá tenni az ezredforduló környékén, ez pont abban az évben volt, amikor először belengették a vasárnapi zárva tartást. Az sem jött be, csak szólok. Pedig nyilván az is levezethető teológiailag. Apropó, Nagyboldogasszony napja: tudja valaki, hogy mi az, és mikor van? Köszönöm. Pedig majdnem munkaszüneti nap lett az is.

De ha már ragaszkodnak a lózunghoz, hogy családbarát kormány hoz itt családbarát intézkedéseket, akkor egy dolgot szeretnék kérni, hogy ne lógjon már ki annyira a lóláb: Mielőtt eldöntenék, hogy mi a jó a családoknak, kérdezzék már meg róla a családokat! Erről, mondjuk, pont lenne is értelme konzultálni. Na nem úgy.

Különben meg szerintem elég lett volna gondolkozni is, maguktól is rájöttek volna, hogy egy nagy és etetős ünnep előtt nem szerencsés betenni egy boltzáras napot, amivel dupla munkát és szervezést adnak minden anyának és háziasszonynak, szeretettel. Ha a szimpla bevásárlás-sütés-főzés nem lenne elég.

A nagypénteki istentisztelet meg úgyis csak este hatkor kezdődött, szóval simán odaértünk volna munkaidő után is. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2017.04.21 09:10:58wmiki

    Félkegyelmű, indexes írnokként, persze, hogy nem jön, ha egy nap nem tudsz plázázni.
    De a bolti dolgozónak jól jön, akinek veled ellentétben nem az a "munkája", hogy hülyeségeket írjon az interneten.
    Persze neki a vasárnapi boltzár is jól jött, ami ellen annyira hevesen tiltakoztatok, elvtársnő.
    Egy napot tudott lenni, a családjával. Bár nyilván ez utóbbi fogalom is ismeretlen számodra....

  • 2017.04.21 09:19:02Rezsicsökkentő Hapci Benő

    A kommenteket olvasva rá kellett döbbennem, a munkaszüneti nagypéntek a munkakerülők ünnepe! :P

  • 2017.04.21 09:19:50rigolya2

    Vajon mi is történt volna, ha egy nyári napot, vagy mondjuk a december 24-ét adják ki nemzeti ünnepnapnak?!
    Miért is van az, hogy szinte mindig fagyosabb napokat mernek ünnepnapnak nyilvánítani?!

  • 2017.04.21 09:30:37tingli-tangli

    Miért van az, ha a már két nap zárva tartanak a boltok, akkor a magyar veszélyben érzi az életét? Gondoljunk bele, akik wellneszeznek 4 napot, azok kiesnek a vásárlók közül. A többieknek sem lesz nagyobb a gyomra. A gyerekeknek így is, úgy is tavaszi szünet, nem hiszem, hogy shoppingolni akarnak az élelmiszerboltban. Nagypénteken tésztát vagy max. halat lehet enni. Szombaton szabad a pálya, mindenki ott tolonghat, ahol akar. Két nap nyugi meg csönd pedig isten áldása.

  • 2017.04.21 09:30:45rofin

    milyen háztartás az, ahol egy 1 napos bolt zár galibát okoz?? akkor ott nagy a baj!!

  • 2017.04.21 09:32:02pottompanna

    Az ilyen nőkre szokták azt mondani a férfiak - jogosan - hogy h*ly* pi**a. Tehát töröljük el a karácsonyt is, mert előtte tumultus van?

  • 2017.04.21 09:35:04n3spr3ss0

    A sok lógós lelkendező abba is belegondolhatna,hogy a kereskedelemnek és dolgozóinak mi a jó.Ez a péntek az év legforgalmasabb,esetleg a második legforgalmasabb napja volt.Ennek a bevételi kiesését sem a csütörtök,sem a szombati nap nem pótolja.Senki nem tudta megjósolni,mikorra mennyi árut rendeljen,hiszen nagyon sokan elutaztak a 4 napon.Csütörtökre,vagy szombatra kérjen többet?Ha csütörtökön veszi meg a kenyeret,kalácsot,eheti még hétfőn is.A hússal az a helyzet,hogy szerdán vágtak utoljára,csütörtökön kiszállítják,ezt lehet megvenni szombaton is,meg a következő kedden,ha marad.Emiatt szombatra a baromfi árak az egekbe voltak,áruhiány miatt.A dolgozóknak sem jó,hiszen a nagyok emiatt este tovább voltak nyitva,tumultus ,tömeg,idegeskedés.De látom a Zizi77 féle p... vakargatóknak csak a lógásról,potyáról szól az élet.

  • 2017.04.21 09:35:09kocsmaros60

    Nem baj hogy nem egyforma a véleményünk csak ne akarjunk emiatt kormányt váltani , netán tüntetni ..A teljes ország nem volt és nem lesz soha megelégedve ..

  • 2017.04.21 09:37:40wmiki

    Rezsicsökkentő Hapci Benő: amennyiben azt nem nevezzük munkának, hogy valaki az otthonát takarítja, kertet ápol, állatokat lát el, gyermekeivel van, barátainak segít, csak az számít munkának, hogy pénzért propaganda cikkeket gyárt az internetre, akkor igazad van.

  • 2017.04.21 09:39:24room_101

    Mi viszont így pénteken munkából lógás nélkül tudtuk megfüstölni a bepácolt húsokat. A többit megvettük előző héten, a zöldségeket csütörtökön. Kalácsot, kenyeret meg megsüti a gép, liszt eláll hónapokig.

  • 2017.04.21 09:40:48wmiki

    n3spr3ss0: neked az a munkád, hogy indexes oldalakra kommentelj, vagy már megint csak henyélsz, munkaidőben?

  • 2017.04.21 09:52:28Lady Ann

    Mi remekül eltúráztunk 4 napig, nem csütörtökön rohantam shoppingolni. Elismerem, nincs gyerek, és az se zavar, ha kicsit szikkadt a kenyér.
    Ami zavart: mi januárban találjuk ki, mikor hova túrázunk, akkor még úgy volt, hogy Húsvét 3 napos lesz, ennek megfelelően terveztünk. Mire kiderült, hogy 4 napos lesz, már nem tudunk variálni. Tudom, world's first problem, de igazából ez a rohadt bizonytalanság, hogy nem lehet előre terezni ebben az országban, na az tényleg baj.

  • 2017.04.21 09:53:48AtomCamel

    Hihetetlen! Posztot írni arról, hogy a 4 napos ünnep előtt nagy a sor a boltban! Karácsony is esik néha úgy, hogy hétvégével együtt 4 napos!!!
    És volt ilyen akkor is, amikor még nem voltak multik! Pl. 80 -as években is volt néha 4 napos karácsony. (Amikor nem voltak nyitva a boltok vasárnap.) ÉS nem is volt multi.
    De nem ez a lényeg (mármint: nem a 80as évek), hanem az, hogy miért nem lehet előre TERVEZNI???
    Nem nagy kunszt. (Mi is így csináltuk. - és még mielőtt: nálunk 3 gyerek van)

    -

    Ennek a posztnak olyan "szőke nős" felhangja van (számomra!)...
    Nyafogós poszt lett... :-(

  • 2017.04.21 09:53:54 Golyós

    Kedves blogger!
    Lehet, hogy váratlanul ért a húsvét meg a nagypéntek de szólok: benne van a naptárban minden évben!!
    Az, hogy te ilyen kényelmes vagy és az itolsó pillanatra hagysz mindent az a te szegénységi bizonyítványod, senkit nem érdekel.
    2 gyerek mellett, 38 hetes várandós feleségem mellett képzeld nem haltunk éhen! És, hogy fokozzam: kedden is szabadnapot vettem ki, elmentem horgászni, elvittem a kocsit magammal és láss csodát élt a családom, nem haltak éhen pedig nem mentek le a boltba! 5 napot kibirtunk! Tiszta csoda nem ?
    Szóval emeld meg a kényelmes segged, cselekedj és ne sírd tele ilyen spam cikkel a világhálót!

  • 2017.04.21 10:00:53Volti

    lehet online is rendelni tescobol sorbanallas helyett, csak ahooz agy is kell

  • 2017.04.21 10:03:14szgy

    Hát, ez az írás, vagyis inkább az írójának a bénasága egyszerűen szánalmas.
    Még jó hogy nem az lett a vége hogy az egyház/ vallás és a fidesz hibája az egész.
    Tényleg, lehet mondani hogy pusztulásra érett a világ ha az ilyen emberek elszaporodnak. Eddig hogy maradt életben?
    De egyébként az lett volna a furcsa ha egy indexes-blogos cikk nem arról szólt volna hogy mennyire sz.r valami aminek a legtöbb ember örül. Ennyi kiábrándult, életunt, mindent utáló embert egy portálnál még nem láttam, szinte évtizedek óta ontják a sz.rukat a világba.

  • 2017.04.21 10:03:18Terézágyú

    Ez egy egyike azoknak a fityesztörvényeknek, aminek semmi értelmük, semmiféle hatástanulmány nem készült előtte, még csak el se gondolkoztak a a lehetséges következményeken...
    Az tuti, hogy ettől nem ment több ember templomba nagypénteken.

  • 2017.04.21 10:04:05Terézágyú

    "De egyébként az lett volna a furcsa ha egy indexes-blogos cikk nem arról szólt volna hogy mennyire sz.r valami aminek a legtöbb ember örül."

    A legtöbb ember? :))) Peeeeeeersze :) Bisztoss :)

  • 2017.04.21 10:05:59n3spr3ss0

    Bizony nem ment több ember a templomba,hiába nyalt egyet Orbán a gyertyaszopogatóknak.

  • 2017.04.21 10:06:51zizi77

    N3spr3ss0, mivel 3 gyereket nevelek, akik közül 2 még kicsi, nekem a péntek se volt szabadnap. Sőt soha nincs szabadnap, ha már itt tartunk. Ennyit a lógásról. És ez mellett én is csak akkor tudok bevásárolni, amikor a férjem este hazér. De ettől még nem kapok idegrohamot, ha pár naprra előre kell gondolkodni.

  • 2017.04.21 10:07:24n3spr3ss0

    Terézágyú
    Azzal ne is foglalkozz,hogy ez a mutatvány kb. 70 milliárdos kárt okozott az országnak,a munkáltatókról nem is beszélve.

  • 2017.04.21 10:08:37Terézágyú

    Szerintem legyen szabadnap a nagycsütörtök is.

  • 2017.04.21 10:08:45szgy

    Ki mondta azt hogy ez egy családi ünnep, és családbarát intézkedésnek kell lennie? Attól hogy etetős ünnepnek tartod még egy egyházi ünnepről van szó.

  • 2017.04.21 10:12:57RHalacska

    n3spr3ss0
    Pontosan hol képződött a kár? Ja kiesett a termelés? Töröljük el az összes munkaszüneti napot, és hozzuk vissza a szombati munkanapot! Normális?
    mint munkáltató mondom, nem vettem észre a kiesést, ja kedden pihentebbek voltak az emberek a cégnél. Ausztriában ha jól tudom van még pár ünnepnap. Gondolom ezért tartanak ott ahol, egyszerűen nincs az embereknek ott pénze, mert szinte minden olcsóbb a boltjaikban.

  • 2017.04.21 10:13:46Terézágyú

    Mellesleg tudomásom van róla, hogy egyes (ügyfélszolgálati) irodákban (a családanyák kezdeményezésére) már nagycsütörtök déltől bezártak, nem volt ügyfélfogadás (vagy csökkentett)... :) Ugye ez eddig nagypénteken volt így, most az szabad lett - hát menjünk el előbb nagycsütörtökön is, mert aaaaaannyi dolog van a hosszú ünnep előtt...!

    Ha a nagycsütörtök is szabad lenne, akkor szerdán délben történne mindez... szóval teljesen mindegy...

  • 2017.04.21 10:14:37zizi77

    Terézágyú, két emberrel biztos több volt a templomban. Nálunk 3-kor kezdődik a Keresztút, amire férjem el tudta vinni a nagyot/mivel én a kicsiket altattam/. Ha munka lett volna, ők se mentek volna nyilván.

  • 2017.04.21 10:15:17Terézágyú

    "mint munkáltató mondom, nem vettem észre a kiesést, ja kedden pihentebbek voltak az emberek a cégnél. "

    ja, mert a négynapos ünnepen elmentek wellnessezni :) ahelyett, hogy templomba mentek volna.

  • 2017.04.21 10:15:481234567890987654321

    Maximum 2000 karakter
    Az emberek barmok, semmi újdonság.

  • 2017.04.21 10:22:46Char Lee Boss

    Nagypéntek… a magyarok 15-20 százaléka vallásos. Tisztelet. De mi van a többiekkel? Őket miért nem kérdezték meg? Vagy megint a kevesebb a több? Nyitni – zárni – sorban állni… megint egy szög, amit beleverünk a ’multi’ nevű ellenség testébe? Mi? Keresztények? Azért, a víz az úr!

  • 2017.04.21 10:23:54Terézágyú

    zizi77, láthatólag neked csak előnyöd származott a szabad nagypéntekből, tehát te véded mindenáron, és nem vagy hajlandó látni a hátrányait, illetve más emberek negatív tapasztalatait.
    Az a helyzet, hogy személy szerint számomra is csak előnyökkel járt ez a szabadnap (nekem még a bevásárlással sincs gond) - de ennek ellenére én ellene voltam/vagyok, mert észreveszem a hátrányokat is, amiket fentebb elegen soroltak. Persze mindegy, mert visszacsinálva úgyse lesz.

  • 2017.04.21 10:26:47zserzsenne

    Férfiként mindig én szoktam bevásárolni, csütörtökön reggel munka előtt simán megvettem mindent (2 gyerek van a családban). Nevetséges, hogy nem lehet előre bevásárolni. és gondolkodni.
    El nem tudom képzelni mit nem lehetett megoldani, miért kellett ezt a cikket megírni...
    Ráadásul nem tudom, miért a háziasszonyokra van kihegyezve, gondolom a cikkíró szerint minden férfi a tévé előtt focit nézve vakarja a sejhaját...

  • 2017.04.21 10:29:47Kivlov

    atyaég!
    Régebben vasárnap semmi nem volt nyitva, és szombaton is csak délig.
    mégsem haltak éhen a népek.
    Aki meg ünnep előtti napon megy bevásárolni, ne hisztizzen ha nagy a sor. miért nem ment korábban? happy idiocc...

  • 2017.04.21 10:30:01fizetekmegegysort

    Szerintem a szállodatulajok kifejezetten örültek neki. Plusz egy hosszú hétvége, amikor a vallástalan népek (és lássuk be, bármit prédikálunk, a magyarok többsége vallástalan, még akkor is ha naponta 300x elmondjuk, hogy keresztényországvagyunk) megcélozzák az újonnan vásárolt hoteleket. Tiszta haszon! :) (Feladvány: ki vásárol hoteleket orrba-szájba?) :)

  • 2017.04.21 10:32:57prolee

    zizi77! Foglalkozni a gyerekkel? Ne már! Ilyenkor sütni-főzni-zabálni kell! El vagy te tévedve!

    Mi ilyenkor sem eszünk többet, a húsvét nálam kaja szempontjából annyi, hogy zömmel sonkát és tojást eszünk, ami ERŐSEN LEEGYSZERŰÍTI a kajálást és a beszerzést. Mivel én egyébként is rendszeresen magam sütöm a kenyeret és a húsvéti (meg a karácsonyi) sós kalácsot, nálam friss a pékáru. Az almás tormát is magam készítem ecetes, tejszínes változatban is. A zöldséget pedig papírba csomagolva a hűtőben tartom egyébként is, meg négy napos ünnep idején is. Egyébként is egyszer vásárolok hetente, húsvétkor is.
    Húsvétkor gyömbéres kekszet és sósrudat sütök, a tésztát a hűtőben tárolom (ezek fagyaszthatók is, bár mindig elfogy) és minden nap frisset sütök igény szerint, már csak az illata miatt is. Csak a püspökkenyeret sütöm meg előre.
    Ezeket a dolgokat a nagyanyám hűtőszekrény és hipermarket nélkül oldotta meg.

  • 2017.04.21 10:33:36Árpád Várkonyi

    Egyesek azt gondolják, hogy ez az emberek érdekében történt, holott az egyházat kívánta ezzel az intézkedéssel is még kiszolgáltatottabbá, még elkötelezettebbé tenni.
    Mintha nem a kezéből ennének már most is.
    Ha valódi, ésszerű, a családoknak is hasznos intézkedést szerettek volna, egyházi köntösbe varrva, akkor a szenteste napját kellett volna munkaszünetté nyilvánítani.

  • 2017.04.21 10:41:51Terézágyú

    "Férfiként mindig én szoktam bevásárolni, csütörtökön reggel munka előtt simán megvettem mindent (2 gyerek van a családban). Nevetséges, hogy nem lehet előre bevásárolni. és gondolkodni.
    El nem tudom képzelni mit nem lehetett megoldani, miért kellett ezt a cikket megírni..."

    Hát, én sem tudom, hogy miért kért annyi nő szabadnapot már CSÜTÖRTÖKRE... :)

  • 2017.04.21 10:48:00Bűzbandíta

    Ez a négynapos ünnep kissé összehozta a családokat.Volt idő megnézni a rokonokat, és maradt egy kis idő magunkra is. Néha nem az asztalra tett étel mennyisége a fontos.Egy közös bográcsozás vagy szalonna sütés nagyobb örömet okoz. Ha a család megbeszéli mit akar akkor az be is tud vásárolni.

  • 2017.04.21 10:51:57Terézágyú

    "Ez a négynapos ünnep kissé összehozta a családokat."

    Igen, sokkal többet tudott nyújtani, mint egy háromnapos ünnep...

    De nem lehetne akkor ötnapos az ünnep? na AZ aztán úgy összehozná a családokat, hogy csak na!

  • 2017.04.21 11:05:10prolee

    Volti! Nem csak a Tesco-ból lehet rendelni. Nekem minden csütörtökön hajnalban az őstermelő hozza piacra menet a telefonon megrendelt tojást, zöldséget. Megcsörget mobilon, lemegyek, fizetek, kosárcsere és nem állok sorba, nem cipekedek. A baromfis embernek is telefonon adom le a rendelést, ami becsomagolva vár, külön az ember kaja, külön a macska kaja (azért kimegyek a piacra), rajta az ára, ott sem állok sorba, csak fizetek.
    A G-ROBY-ban 11 órakor szoktam vásárolni (liszt, cukor, só, ilyesmi), mert akkor kevesen vannak.

  • 2017.04.21 11:08:27prolee

    Árpád Várkonyi én akkor se mennék templomba, ha 365 ünnepnap lenne egy évben. Pedig nem vagyok vallástalan. De megoldom itthon, közvetlenül Istennel.

  • 2017.04.21 11:14:43Árpád Várkonyi

    prolee Igazad van, így helyes!
    Az itt beszólók sem vallási okból védik ezt a irracionális intézkedést.
    Saját véleményük nincs, megszokták, hogy bólogatnak mindenre.

  • 2017.04.21 11:16:17telkoe

    Primillacska komoly karrier elott az indexnel, mar ilyen fiatalon megkapta az ugyeletes anyukahiszti rovatot. Ki tudja mi minden lehet belole Simicska ur mediabirodalmaban...

  • 2017.04.21 11:18:02Terézágyú

    "Primillacska komoly karrier elott az indexnel, mar ilyen fiatalon megkapta az ugyeletes anyukahiszti rovatot. Ki tudja mi minden lehet belole Simicska ur mediabirodalmaban..."

    :)))))))
    Nem a Soros pénzeli őt? :))))

  • 2017.04.21 11:23:29Árpád Várkonyi

    telkoe
    Mivel érdemi, intelligens hozzászólásra képtelen vagy, ezért belekötsz abba, aki dolgozott azért, hogy neked lehessen mit fikáznod.
    Gondolom nálad ezt jelenti a keresztény-konzervatív értékrend.

  • 2017.04.21 11:24:13wmiki

    Terézágyú: te Primilla vagy, kamunickken, hogy ennyire harcolsz az elvtársnőd mellett?

  • 2017.04.21 11:25:53Olgika1958

    Először is az a legfájdalmasabb, hogy a gyűlölködés a magyar - dögöljön meg a szomszéd tehene is - alapeleme!
    Nagy hülye az, aki egy "vallási ünnepet" akár népszerűsége növelésére használja, hiszen a vallásgyakorlás magánügy, VILÁGOS(?) MAGÁNÜGY ÉS NEM NEMZETI, POLITIKAI ÉS ÜZLETI?!
    Van egy másik fontos tény! A szabadrablásos vadkapitalizmusban a melós csordát güriztetik minden emberi szempontot félretéve!!! Kérem, hogy az elvakultak ezt fogják már fel, amikor a vallási nyálcsorgatás és a gyűlölködés (nem a szeretet) az elsődleges!

  • 2017.04.21 11:28:58sellőlány

    Zizi77! Tudom persze, hogy le lehet fagyasztani a húst. A család viszont frissen szereti. Mivel burgert grilleztek aznap, fontos volt hogy friss legyen a hús. A Spar volt legközelebb... Hát okultunk.

  • 2017.04.21 11:30:33fizetekmegegysort

    prolee: "Ezeket a dolgokat a nagyanyám hűtőszekrény és hipermarket nélkül oldotta meg." Ja. Az enyém is. Csak az udvarában volt 60 csirke, meg disznó, a kertjében meg temérdek saláta. Anno nem esett a hó húsvétkor, hanem rövidnaciban, kisszoknyában szaladgáltunk. A locsolkodás valódi hagyomány volt, nem hiszem hogy nagyanyó gyömbéres kekszikét kínált a locsolkodóknak. :) Szóval ne hasonlítgassuk már az egyébként is önellátó családokat a mai életmódhoz. Ma is van, akinél komoly hagyomány a locsolkodás, és a háziasszony nem a 2+2-es családját, hanem rokon és locsoló hadakat kell hogy ellásson pl húsvét hétfőn. Arra meg baromira nem elég a csütörtökön vett saláta, meg a fagyasztott kekszike. Szóval attól még, hogy neked nem okoz gondot, én azért el tudom képzelni, hogy van aki tényleg szívott ezzel az egésszel. Primilla túloz. De te is, mikor előadod, hogy 11kor kell menni a gérobiba mert akkor kevesen vannak. Átlag háziasszony 11kor dolgozik és nem gérobiba jár.

  • 2017.04.21 11:31:17Gyalogalopp

    Hagyjuk mar ezt a szoveget hogy a sok munkaszuneti nap mennyire art a gazdasagnak, pls. Ha jol emlekszem Austriaban van a legtobb munkaszuneti nap europaban es azert elvegetalnak. Persze, ok sokkal jobban allnak mint mi, stb. Ha van mukaszuneti nap az a baj, ha nincs az a baj.
    Szerintem oruljetek, megint lehet sirni valamiert es ez a lenyeg, lehessen valamiert picsogni.
    A gyerekeseknek egyertelmuen jobb szerintem.

  • 2017.04.21 11:38:28telkoe

    Árpád Várkonyi Az én világnézetemtől teljesen függetlenül a szegény kis médiamunkás képességeit meghaladó kihívás egy négynapos ünnepre bevásárlás. Ezen még az sem fog nagyon segíteni, ha beállsz mellé hisztizni.

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

JÓZAN 7 világsztár, aki szakított az alkohollal

A Harry Potter, a Jóbarátok vagy épp a Szex és New York sztárjait sem kímélte a pia, van, aki azt mondja, a 30-at sem érte volna meg, ha nem változtat.

STÍLER Praktikák, ha minden reggel elkésel

Itt két perc, ott öt, meg még három, és már megint elkéstél? Öt tipp, ha szeretnéd a reggelt jobban kézben tartani, és végre nem utolsóként beesni a munkába.

KETTŐS MÉRCE Vagyonadó: tényleg erre van szükségünk?

A vagyonadó mellett és ellen is lehet érvényesen érvelni, a legjobb talán, ha először is végiggondoljuk, miről beszélünk.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés