Töltődj fel brokkolival!

Zanza!

brokkoliCsalóka az idő, már azt hisszük itt a tavasz, de a zöldséges standokon még a téli zöldségek próbálják legjobb arcukat mutatni felénk. Kevés sikerrel. A brokkoliból elég sokat ki lehet hozni, hogy kitartson vitaminkészletünk a friss tavaszi zöldségek érkezéséig.

cikk-tipus-recept

Az egyetlen dolog, amire feltétlenül figyelni kell, amikor brokkolit készítesz, hogy ne főzd túl! Ekkor elveszti a színét és az értékes tápanyagok nagy részét is. Akkor a legfinomabb és legegészségesebb, amikor élénkzölden kerül a tányérodra. Az alábbi recept előételnek vagy köretnek is jó választás.

brokkoli2

Hozzávalók:

1 közepes brokkoli rózsáira szedve
2 marék mogyoró
2 ek vaj
1 csokor petrezselyem

víz

A brokkolit mosd meg alaposan. Egy lábosban forralj vizet, tegyél bele 1 tk sót, forrald fel újra és dobd bele a brokkolirózsákat. Főzd 5-7 percig, amíg félig megpuhul és gyönyörű élénk zöld színe lesz. Szűrd le és dobd jéghideg vízbe, hogy ne főjjön tovább.

A mogyorót daráld durvára, a petrezselymet vágd apróra. Egy serpenyőben olvaszd fel a vajat és hagyd egy kicsit felhabzani. Dobd bele a mogyorót és a petrezselymet, pirítsd 1 percig. Add hozzá a brokkolit, óvatosan forgasd össze.

Blogmustra