KARÁCSONY

Kipróbáltuk az év játéka esélyesét

2016. december 7., szerda 11:09

Vasárnap délután, amikor az ember túl van a süteményen és a kávén, a legjobb ami történhet vele - az alváson kivül - a társasozás. Ezért is örültem meg, amikor megérkezett néhány társas a szerkesztősége, hogy teszteljük őket. Egy kamasz anyjaként lecsaptam a 8-10 éven felülieknek szóló verzióra, ami az Imhotep címet viselte, és amit az Év játéka (Spiel des Jahres) díjra jelölték 2016-ban, illetve aminek prototípusa 2010-ben elnyerte a Premio Archimde fejlesztők világbajnokságát.

Phil Walker-Harding játékában a leírása szerint egyiptomi műemlékeket kell felépíteni miközen jó pár nehezítő tényezővel találkozik az ember. A játék eredetileg Builders of Egyptként, vagyis Egyiptom építészeiként futott, majd megkapta az ókori Egyiptom első és legismertebb építészének a nevét. 

A játék 9650 forintba kerül, amiért kapunk egy óriási dobozt 120 építőkővel, sok lapkával, táblával és kártyával, meg persze egy játékszabállyal. Utóbbinak négyen ugrunk neki, mert hosszú évek alatt annyi rossz játékszabályt olvastunk. Szerencsére itt nem ez a helyzet, hamar felfogjuk mit kell csinálni, így belevágunk a játékba. Mivel négyen játszunk, mindössze hat körön át tart a játék, aminél elvileg a szerencse nem játszik annyira fontos szerepet mint a taktikázás.

A történet szerint, mindenkinek van kőbányája, ahonnan köveket kell szállítani az általunk kiválasztott területre, ami lehet templom, obeliszk, piac, stb. Összesen öt helyen lehet építkezni, és minden kőért pont jár, ám ennek a számítása elég bonyolult. Az egyik területen a játék végén kell kiszámolni a pontokat, a másikon a lépés után, a harmadikon pedig körönként.  Az eredményt ez ugyan nem befolyásolta, viszont egy csomó idő elment vele.

A játék ugye hat körön át tart, és egy körben különböző dolgokat tehetünk:

-húzunk meghatározott számú követ

-letesszük a követ vagy köveket egy hajóra

-elhajózunk

-kipakolunk.

Ezeket egyszerre nem végezhetjük el, így könnyen kiszámítható, hogy ha mindössze 6 köre van az embernek, akkor nagyjából 2x tud fordulni, ha szerencséje van - vagy mi értettük totálisan félre a játékszabályokat. A hatodik kör után jöhet az értékelés, vagyis a szabályok szerint értékelni kell a köveket, és pontot érnek bizonyos fel nem használt kártyák is a jáékot pedig értelemszerűen az nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. A leírás szerint egyébként lehet egyet csavarni is a játékon, ha az alap játékmenetet nem tartjuk elég szigorúnak.

Imhotep társasjáték 

Életkor: 8-10 éves kortól

Játék ideje: 40 perc

Tipusa: stratégiai, taktikai

Játékosok száma: 2-4

Mit fejleszt: térlátást, logikai gondolkodást, probléma megoldó képességet, kombinációs készséget, rugalmas gondolkodást, koncentrációt, önálló feladat megoldást

Tervező: Phil Walker-Harding, grafika: Micheale Kienle, illusztráció: Miguel Coimbra

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta