A gyerekek valójában élményeket kérnek karácsonyra

Zanza!

A spanyol McCann reklámügynökség hatásvadász spotot forgatott az Ikea kérésére, melyben kisgyerekek írnak levelet először a Mikulás helyi képviselőjének, aztán a szüleiknek a valódi karácsonyi kívánságaikkal. Természetesen a szülőktől nem Ritmikus Csimpifont kérnek – arra ott a Mikulás –, hanem igazán megható dolgokat, például több törődést.

A McCann jó reklámügynökséghez méltóan csinált egy egyperces, tévébe való (de azért nagyon megható) verziót és egy (még annál is meghatóbb) kísérőfilmet, melyben lágy zongoraszó hallatszik, miközben meghatott anyukák olvassák fel az ügyetlen kézírással komponál leveleket, majd olyanokat mondanak, hogy: „Képzeld...a legjobbat akarod adni nekik, amit tudsz... és az te vagy!" Na, aki itt nem sírja el magát, annak nincs lelke (vagy gyereke). Mi is csak azért vagyunk ennyire kemények, mert reklámról van szó, aminek egyetlen célja van: el akar adni valamit, és ezért gátlástalanul manipulál minket. Mivel aranyos gyerekekkel lehet a legjobban hatni az emberre, ezért azzal próbálkoznak.

Hastag nélkül nem kampány a kampány, úgyhogy bárhol megemlítené a reklámot, használja #LaOtraCarta hashtaget és @LaOtraNatividad hivatkozást. Alább megnézheti a megrendelőt direktebben megjelenítő, egyperces filmet is, melyben egy boldog kisfiú az ikeás sütikivágó-formájának örül, melyhez rengeteg vicces ünnepi emléke kapcsolódik, nem úgy, mint az anyagi javakban tobzódó, őt lesajnáló öregasszonyoknak az új ruháikhoz.

Akárhogy is, nyugodjanak meg, kedves szülők: nem kell a gyereknek unikornis, inkább foglalkozzon vele többet az ünnepek alatt, csináljanak közös programokat, mert az élmények megfizethetetlenek. Minden másra ott a Mikulás meg a Jézuska.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra