Plakátkampány a borosüveghez

Az ÖKO-Pannon öt áruházlánccal együttműködve szemléletformáló plakátkampányt indít, hogy vásárláskor felhívja a figyelmet a nem visszaváltható üvegek szelektív gyűjtésére.

cikk-tious-rovid

 

A kampányban a Cora, a Kaiser's, a Metro, a Profi és a Spar árhuzázláncok vesznek részt.

A lakossági szelektív hulladékgyűjtésen belül is kiemelt fontossággal bírnak az üveghulladékok – sörös és borosüvegek, lekvárok, mézek, szörpök, szószok és mártások üvegei. Idén éves szinten kb. 79.000 tonna csomagolási eredetű üveghulladék keletkezik, melyből 32 százalékot kell hazánknak visszagyűjtenie és újrahasznosítania. Az Európai Uniós szabályozás értelmében azonban 2012-re az országnak 60 százalékos hasznosítási arányt szükséges elérnie. A magas követelmény teljesítése pedig csak lakosság aktív közreműködésével lehetséges, figyelmeztet az ÖKO-Pannon.  

 A kampányhoz csatlakozó Cora, Kaiser’s, Metro, Profi és Spar áruházak egyfelől a környezet megóvása iránti elkötelezettségüket fejezik ki, ugyanakkor segítik vásárlóik környezettudatos magatartásának kialakítását is. A szervezet az üvegcsomagolású termékek polcainál kihelyezett plakátokkal, padlómatricákkal a nem visszaváltható üvegek szelektív gyűjtésére ösztönzi a vásárlókat, amihez a kereskedelmi láncok többsége az áruházak területén is lehetőséget ad.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek