Ian McKellen – A hobbit
A brit színészlegenda neve sokak számára egybeforrt a Gyűrűk ura bölcs varázslójával, Gandalffal: McKellen saját elmondása szerint kifejezetten élvezte a háromrészes fantasyeposz új-zélandi forgatását, ezért örömmel bújt ismét a mágus bőrébe, amikor Peter Jackson rendező újabb Tolkien-adaptációhoz kérte fel. A hobbit-trilógia forgatása azonban hatalmas csalódást okozott a színész számára: míg a korábbi három filmben vadregényes tájakon barangolhatott, ezúttal a jelenetek nagy részét egy steril zöld háttér előtt kellett eljátszania, ami igazán kiakasztotta őt. A sokadik green screenes napon McKellen a kamerák előtt tört össze, könnyekkel küszködve úgy döntött, otthagyja a produkciót: szerencsére Jackson végül meggyőzte őt a maradásról, a színész pedig a veteránok profizmusával igyekezett túlélni a kellemetlen munkakörülményeket.

Brad Pitt – Interjú a vámpírral
Az akkoriban feltörekvő fiatal színésznek számító Brad Pitt remek kiugrási lehetőségként tekintett az Anne Rice gótikus regényéből filmre adaptált 1994-es Interjú a vámpírral társfőszerepére, a forgatókönyvet elolvasva azonban csalódnia kellett: úgy érezte, az adaptáció kiherélte a karakterét, Louist, aki a könyvhöz képest sokkal jelentéktelenebb figurává, a Tom Cruise által játszott Lestat „csicskásává” vált ezáltal. Elégedetlenségét csak még jobban fokozta a forgatás, ahol vastag sminkben, parókában, vámpírfogakkal, szúrós kontaktlencsével és többnyire sötétben kellett naphosszat dolgoznia: egy ponton végleg megelégelte a vesződségeket, és felhívta David Geffen producert, mennyi pénzbe fájna, ha otthagyná a filmet. A válasz – nagyjából 40 millió dollárba – végül meggyőzte a színészt a maradásról: döntése jónak bizonyult, az Interjú a vámpírral nagy sikert aratott és a jelentős hollywoodi sztárok sorába emelte őt.
Carl Weathers – Rocky IV.
Sylvester Stallone író-rendező-főszereplő egyedi módját választotta a hidegháborús konfliktus rendezésének: a negyedik Rocky-filmben a főhős a szabadság, a kapitalizmus és Amerika nevében győzelmet arat a szovjetek szuperbokszolója, Ivan Drago (Dolph Lundgren) felett, aki egy erődemonstrációnak szánt meccs során halálos ütést mért legjobb barátjára, Apollo Creedre (Carl Weathers). Utóbbi színésznek nem csak a filmben, a forgatáson is meggyűlt a baja Lundgrennel, a 196 centis svéd izomkolosszus ugyanis annyira beleélte magát a szerepbe, hogy gyakran valóban súlyos sérüléseket okozott ellenfelének: Weathers egy idő után annyira megelégelte a kollégájától kapott ütéseket, hogy kisétált a felvételről, és közölte Stallonéval, soha többé nem jön vissza. A rendezőnek négy napba tellett, mire meggyőzte őt a visszatérésről, amely idő alatt szüneteltek a munkálatok.
Emma Watson – Itt a vége
A Seth Rogen nevével fémjelzett 2013-as fekete komédia egy csapat – önmaguk bunkóbb verzióját játszó – hollywoodi sztárról szól, akik az apokalipszis estéjén James Franco házában ragadnak: a totális polgárpukkasztást zászlajukra tűző alkotók senkit és semmit sem kíméltek, nem csoda, hogy Emma Watson, aki egy rövid cameoszerepben szintén saját magát alakítja a vásznon, a forgatáson besokallt a körülötte zajló gusztustalanságoktól, és úgy döntött, inkább hagyja az egészet a fenébe. A pletykák szerint a Harry Potter-filmek sztárját a Channing Tatumot láncon, mexikói pankrátormaszkban szexrabszolgaként tartó Danny McBride figurája akasztotta ki, egy későbbi interjúban viszont Rogan a híresztelést cáfolva úgy nyilatkozott, Watson egy nézeteltérés miatt akart távozni a forgatásról: a munka során gyakori volt az improvizáció, a színésznőnek pedig nem tetszett, hogy jelenetét a forgatókönyvben leírtaktól eltérően akarják felvenni. A konfliktust szerencsére sikerült rendezni, és később egyik fél sem neheztelt a másikra.
Faye Dunaway – Kínai negyed
A ’70-es évek egyik legnagyobb sztárszínésznőjével macerás természete miatt gyakran meggyűlt a kollégák és a stáb baja – a legdurvább eset kétségkívül az 1974-es legendás film noir, a Kínai negyed forgatásán történt. Dunaway az egyik jelenet felvétele közben megkérte Roman Polanski rendezőt, engedje el vécére: Polanski megtagadta a kérést, mire a színésznő egy kávéspohárba vizelt, majd belevágta a pisit a rendező arcába. Bosszúból Polanski egy másik jelenetben kérdés nélkül, erővel kitépett egy tincset a színésznő hajából, mert a szőke fürt belerondított a képbe: Dunawaynek ennyi épp elég volt, dühösen elviharzott a forgatásról, később mégis visszatért, alakításáért pedig Oscar-jelölést gyűjthetett be. Önéletrajzában úgy nyilatkozott, nem a hajtincs, hanem a folyamatos megalázás és mérgező légkör miatt hagyta ott ideiglenesen a produkciót.

Mary Elizabeth Mastrantonio – A mélység titka
James Cameron, a Titanic és az Avatar kihívásoktól nem éppen visszariadó rendezője civilben a mélytengeri búvárkodás megszállottja, hobbiját és munkáját az 1989-ben bemutatott A mélység titka című sci-fiben próbálta összegyúrni. Cameron ragaszkodott hozzá, hogy a filmet valóban a víz alatt, egy különleges, erre a célra épített óriásmedence fenekén forgassák, a színészeknek pedig búvárkiképzésen kellett részt venniük a munka megkezdése előtt. Az emberpróbáló körülmények fizikailag és lelkileg is kikészítették őket, a női főszerepet alakító Mary Elizabeth Mastrantonio egy különösen nehéz, fulladásos-újjáélesztéses jelenet (lásd alább) felvétele alatt idegösszeomlást kapott, és sietősen távozott a helyszínről. Kollégája, Ed Harris sem járt jobban, egy alkalommal sírva autózott haza a forgatásról.
Michelle Rodriguez – Halálos iramban

A ma már rengeteg folytatást számláló, mondhatni saját univerzummá bővült Halálos iramban-sorozat 2001-es nyitódarabja áttörést jelentett az akkor 23 éves, pályakezdő Michelle Rodriguez számára, a színésznő mégis majdnem visszadobta a lehetőséget. A forgatókönyvet elolvasva ugyanis azzal szembesült, hogy karaktere, Letty egy üresfejű csinibaba, akit trófeaként mutogatnak a férfiak, és egy mosoly elegendő, hogy levegyék a lábáról, ebből pedig nem kért, inkább le akart lépni a forgatásról. Kollégája, Vin Diesel azonban megértette a színésznő panaszait, és gondoskodott róla, hogy a producerek meghallgassák azokat: Rodriguez végül a filmben maradt, karakterét pedig alaposan átformálták, a háttérben meghúzódó „pomponlányból” vagány, aktív női figurává vált.
Klaus Kinski – Aguirre, az Isten haragja
A legdurvább hasonló incidens kétségkívül a legendás német rendező, Werner Herzog és állandó színésze, a kezelhetetlenségéről és szörnyű természetéről ismert Klaus Kinski között zajlott le az 1972-es Aguirre, az Isten haragja felvétele közben: a konkvisztádortörténetet autentikus helyszínen, a perui esőerdőben forgatták, ahol a világtól elszigetelt stáb heteken keresztül volt kénytelen elviselni a rendező és a főszereplő közötti vehemens ellentéteket. A pattanásig feszült helyzet tetőfokán, egy vita közben Kinski elővett egy töltött pisztolyt, három lövést adott le – az egyik megsebesítette egy statiszta kezét –, és közölte, hogy most azonnal távozik. Herzog egy pillanatra sem vesztette el hidegvérét, kicsavarta a pisztolyt a színész kezéből, és megfenyegette, hogy vele és saját magával is végez, ha nem folytatódik a munka – Kinski komolyan vette a fenyegetést, és inkább a maradás mellett döntött.

Három szakácskönyv ingyenes szállítással!
Mentes Anyu szakácskönyveit azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.
MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!
Tekintsd meg ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés