1. Fundango - programajánlóval
Tavalyi kedvencünk is a Fundango volt, melyen nem csak a kollekciók termékeit lehet átböngészni – forintban megadott árral –, hanem a cég által szervezett különböző sítáborokba is jelentkezhetünk.
Pontozás:
Látvány: 5/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: magyar 1/1 pont
Lehet rendelni ? igen 1/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 14/14 pont
2. Decathlon - a legaktuálisabb árukészlettel
A sportáruház példás honlapot üzemeltet: sportáganként választhatunk, minden ruháról elég nagy képet közölnek, az ár is fel van tüntetve, sőt, ha választunk egy áruházat, annak az árukészletét tárja elénk, így nem fordulhat elő, hogy az általunk kinézett lótakaró nincs meg Budaörsön, csak Dunakeszin. Nagyon jól használható weblap, a Zaráé mellett nagy kedvencünk.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: magyar 1/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 12/14 pont
3. Zara – személyes kedvenc
Nekünk a Zara jött be legjobban, gyorsan, jól kereshető a katalógus, és azok a ruhák vannak fenn, amiket meg is találunk a magyar üzletekben. Árak is vannak, forintban, sőt árkategóriára is lehet keresni. A termékfotók hatalmasra nagyíthatók, a cuccokat szinte jobban meg tudjuk vizsgálni, mint szabad szemmel az üzletben. Kár, hogy rendelni nem lehet. A képeket viszont könnyen le lehet tölteni.
Pontozás:
Látvány: 5/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 12/14 pont
4. H&M – öltöztetős baba árakkal
A H&M folyamatosan frissülő bolti kínálatát hiányosan és lassan követi a honlap is, melynek beköszönő oldalán mindig az aktuális kollekcióról találunk képes összeállítást, most épp Beckham alsógatyáiról. Könnyen kereshetünk a honlapon, sok ruha van fenn, árral, és sokféle nézettel, tehát lehet böngészgetni, álmodozni napközben. Hogy aztán munka után melyik boltjukban mit találunk meg azokból, amiket a neten kinéztünk, már lutri. A honlapot angolul vagy németül használhatjuk, magyar verzió nincs. A mi kedvencünk a "try on" menüpont: ha egy ruha képére rákattintunk, és adott ruhadarab információs lapjára érünk, a kép alatt találjuk ezt a funkciót. A modellt felöltöztethetjük bármibe, kipróbálhatjuk, mit mivel tudunk ízlésünknek megfelelően kombinálni, és az egész szett árát is láthatjuk.
Pontozás:
Látvány: 5/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 12/14 pont
5. Mango – kicsit husi a házhozszállítás
Könnyen kereshető honlap, de közel sincs fent minden rajta, ami az üzletben megtalálható és fordítva. Tőlük rendelni is lehet, de az már csak a kiválasztott ruhára kattintás után derül ki, hogy nem kis szállítási költséget számolnak: egy 3500 forintos gyűrűnél 3200 forintba kerülne, hogy kihozzák, inkább nem rendeljük meg. A különböző ruhakategóriákon belül színre és méretre bontva is válogathatunk, és modellen is megnézhetjük az adott ruhát. Ha valamiből több szín van, egyértelműen jelzik. A Mango outletnek külön oldala van, mely ugyanúgy működik, mint a Mango.com, csak az árakat euróban látjuk. Itt is van szállítási díj, egy 50 eurós kabátot 17 euróért hoznak házhoz.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 4/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? igen 1/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen, egy részét 1/1 pont
Összesen: 11/14 pont
6. Stradivarius – jól kereshető
Az Inditex csoport másik tagja, a Stradivarius egyes helyeken már vállal házhoz szállítást, nálunk még nem. A kezdőlap tetején lévő "collection" menüpontra kattintva viszont már kezdhetünk is nézelődni, az árak is rendesen fel vannak tüntetve, minden rendben.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 11/14 pont
7. Bershka – pont olyan, mint a Stradivarius
A Bershka – szintén Inditex tag – honlapja pont olyan, mint a Stradivariusé, de kicsit könnyebb elveszni a nyitólapon, ugyanis nincs "Collection" menüpont, hanem a "Girls Bershka" feliratra kell kattintani, hogy előkerüljenek a termékfotók. Külön fícsör, hogy egyes termékekről megmondja a "Nearest store" pont, hol találjuk meg őket, és tényleg, egy dzskire kiírja, hogy az Aréna plázában, egy cipőre meg azt, hogy épp sehol, tehát a rendszer működik. Hogy jól-e, azt nem tudjuk.
Pontozás:
Látvány: 5/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 11/14 pont
8. Pull and Bear – na, és ez is pont olyan, mint az előző
Nem tudunk a negyedik Inditex tagról mást írni, mint az előző háromról: ugyanolyan a honlapja, mint előzőeknek, talán azzal a különbséggel, hogy egyes boltjaikban kisebb a kínálat, mint a honlapon.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont
Összesen: 11/14 pont
9. Replay – a sötét hátterű
A sötét hátterű (tehát energiatakarékos) Replay oldalán is könnyen eljutunk a rendeléshez, mondjuk itt az árak jóval magasabbak, mint az előző olasz márkánál. A szállítási díj itt is 6 euró, de ez egy 300 eurós kabát esetében szinte semmi. Kereshető árulistát a "Collection" gomb alatt nem találunk, csak lookbookot, de a netshop már hozza az elvárt szintet: külön termékkategóriák, jól feltüntetett árak és értelmezhető termékfotók várják az érdeklődőt.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 4/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? igen 1/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen, de csak euróban 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont
Összesen: 10/14 pont
10. Heavy Tools – külön webshoppal
A Heavy Tools oldala rögtön a termékfotókkal indít, így nem kell kisakkozni, hova kattintsunk, ha termékfotókat akarunk látni. Komoly hiányosság, hogy nincsenek árak feltüntetve – csak a webshopban találunk árakat, de az a termékkínálat mintha nem fedné a honlapon található termékekínálatot. Viszont könnyen kereshetünk külföldi üzleteket is, és regisztrálhatunk törzsvásárlói programjukba.
Pontozás:
Látvány: 3/5 pont
Kereshetőség: 4/5 pont
Nyelv: magyar 1/1 pont
Lehet rendelni ? igen 1/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont
Összesen: 10/14 pont
Egy kis luxus...
D&G
A lassan megszűnő olasz márkának már outletje is van nálunk, hát nézzük a weboldalát is. A magyarokra külön nem gondoltak, de olaszul is remekül böngészhető az oldal, csak a shop D&G online menüpontot kell megtalálnunk a felső fejlécben. Fel vannak tüntetve az árak, jók a fotók, olyan ruhák és kiegészítők is vannak a shopban, amik az Andrássy úti boltban nincsenek, a 3 napon belüli házhozszállításért 16 eurót kell fizetni.
Pontozás:
Látvány: 5/5 pont
Kereshetőség: 4/5 pont
Nyelv: angol, olasz 0/1 pont
Lehet rendelni ? igen 1/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem mindent 0/1 pont
Összesen: 11/14 pont
Louis Vuitton
A Louis Vuitton angol vagy francia verzióját nézegethetjük itthonról, ízléses, nem túl bonyolult menüből. Nekünk rendelés indításánál elszállt az egész, de attól még előfordulhat, hogy Magyarországra is rendelhetünk, ha nem akarunk bemenni az Andrássy úti üzletbe.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont
Összesen: 10/14 pont
Gucci
A Guccinál is végignézhetjük a teljes kollekciót, valószínűleg sokkal több darabot, mint amit a pesti üzletükben megkapnánk. A könnyen kereshetőség luxusszinten már elvárás, minden darab teljes leírását is láthatjuk a képek mellett. Rendelni tőlük nem tudunk, és a nézegetésen kívül más fícsör nincs is, bezzeg a Louis Vuittonnál szép kampányvideókat és divatbemutatókat is láthatunk, már amikor épp működik, ugye.
Pontozás:
Látvány: 4/5 pont
Kereshetőség: 5/5 pont
Nyelv: angol 0/1 pont
Lehet rendelni ? nem 0/1 pont
Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont
A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont
Összesen: 10/14 pont
A pontozás győztesei
A legtöbb pontot idén is a Fundango gyűjtötte, a sítáborokkal és pontosan dokumentált sídzsekikkel maximum pontszámot ért el. Második helyezett lett 12 ponttal a példásan jól működő Decathlon honlap, ami csak a rendelési lehetőség hiánya és a kevésbé menő design miatt vesztett pontokat. Ugyanitt végzett a Zara, ahonnan szintén nem tudunk rendelni, és aminek magyar nyelvű menüje sincs; továbbá a H&M, ahol még össze is válogathatjuk ruháinkat, tehát interaktivitás van, csak az nem derül ki, hogy a kinézett cuccok kaphatóak-e mindenhol. Harmadik helyre futott be 11 ponttal a többi spanyol, a Mango, a Stradivarius, a Bershka és a Pull and Bear. Plusz a D&G.