4 dolog, amire figyelj, mielőtt biciklit veszel!

Végre lehet biciklizni, ne maradj ki te se a jóból! Akár kezdő vagy, és most akarsz biciklit venni, akár tapasztalt cangás, hasznát veheted tanácsainknak.

1. kérdés: Milyet?

Ha nincs biciklid, vegyél! A biciklizés a világ öt legjobb dolga között van, úgyhogy ezt kihagyni vétek. A vásárlás előtt érdemes átgondolni, hogy mire is akarod használni. Ha csak arra, hogy szeleburdi kismadár módjára hétvégenként karikázgass a városban a mulatók, boltok, barátnők és kávézók között, akkor simán megteszi egy jó puha nyereggel megtámogatott hagyományos női bicikli is. Ez meglehetősen kényelmes, és még szoknyában is méltóságteljesen lehet róla leszállni, viszont cserébe nem túl gyors. Úgyhogy, ha valakit megszállt a sebesség démona, és valóban városi közlekedésre szeretné használni, amely a BKV vagy az autók reális alternatívájaként merülhet fel, annak inkább érdemes egy korrekt versenybicikli vagy monti után néznie.

Csajbringa a csajbringásoktól
Csajbringa a csajbringásoktól

2. Kitől?

Teljesen jó használt kerókat lehet kapni, a választék brutálisan nagy, elég egy kicsit körbenézni a neten, és biztos szembejön egy tetszetős darab. A Bringapiac vagy a Bikemag tökéletes kiindulópont lehet, hiszen az óriásira dagadt aukciós oldalakkal ellentétben itt sokkal specializáltabban lehet keresni, nem dobták be az összeset egyetlen Kerékpár feliratú fakkba.

Bár kis falukban általában egészen jó áron kínálnak bicikliket, azt nem szabad elfelejteni, hogy az odautazás is költséges, ha pedig postán küldik, az lehet, hogy sose érkezik meg, és biztos megdobja egy pár ezressel a végösszeget. Ráadásul vakon, kipróbálás nélkül vásárolni igazi tízpontos butaság. A „tökéletes" és „újszerű állapot", mint jellemzés, a lehető legritkább esetben fedi a valóságot, tehát egy próbakörre mindenképp érdemes elmenni. Az új bicókkal sincs semmi gond, csak sajnos a Budapesten nagy számban működő tolvajok miatt ezek pont olyan szerepet töltenek be, mint a fehér cápák közé bedobott, frissen vágott marhafej.

3. Mi legyen rajta?

A fék-lámpa kombó megkerülhetetlen. Aki lusta felrakni egy lámpát a bicójára vagy elemet venni bele, és közben éjszaka flangál az utakon, annak pont annyi esze van, mint annak, aki részegen hajtja össze az ejtőernyőjét. A fékkel sem szabad viccelni, ha elromlik az egyik, azonnal irány a szerviz! Ugyan eggyel is meg lehet állni simán, viszont ha ott szabad a bowden, esik le a fékpofa, akkor igazán nagy baj van. Persze az alapvető szerelési tudnivalókat te is megtanulhatod.

A sárvédőn is butaság spórolni. Akit fröcskölt már össze a sáros-olajos városi moslék az ezzel maximálisan tisztában van. Egy kosár a kormány elé szintén remek ötlet, és a hátsó csomagtartó se hülyeség. Már vannak akkorák, amiben simán elfér egy notebook is két kiló krumpli mellett. A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a vásárlás után pár tízezret idővel az ember simán rákölt még a biciklijére. Új kerék, új gumik, új fékek, ha már meguntad, hogy havonta kell a nyolcasokat kiegyenesíteni, hogy hetente kapsz defektet, és esőben meg nem áll meg rendesen a drótszamár.

A fixit hanyagold!

Kádár Viktor a Csajbringa bloggere korábban igyekezte lebeszélni a Dívány riporterét a fixiről. “ A fogaskerék fogalma megvan, ugye? Ha kettő van belőle, és lánccal kötöd őket össze, elég az egyiket tekerni, a másik is forogni fog. Na ennél ez a bicikli nem is bonyolultabb. Pontosan ennyi történik. Előre vagy hátra kell tekerni, nincs más. Nincs racsni, se kontra, se több fogaskerék. Ezzel fékezel. Könnyebb vele kanyarodni, a súlypontoddal sokkal nagyobb kontrollt fejtesz ki. Ügyesnek kell lenni, és fékezés helyett inkább elkanyarodni. Ha az előző mondatok nem voltak számodra egyértelműek, ne válassz fixit!"

4. Kiegészítők

A különféle matricák mellett még akad egy pár dolog, amivel egyéniségünkre szabhatjuk a bringát. Ilyenek például a színes táskák, pont egy ilyen látható a képen is, amit a Cangira oldalán szúrtunk ki. 9500 forintba kerül, és nagyjából a többi hasonló darab is ilyen árban van. A Sisakhuzaton található kiegészítőkkel a nyerget, illetve a sisakot díszíthetjük fel ízlésünk szerint egy-két ezer forintért. Az előbbinek nem csak külcsín szempontjából van szerepe, hiszen eső esetén megakadályozza, hogy elázzon a nyereg, azaz a fenekünk se lesz vizes. A sisakvédőből már van mindenféle, ez itt a képen egy szolid strasszos darab elasztikus pamut-műszál anyagból, ami harminc fokon mosható-vasalható. De ezen kívül van mindenféle, színes, tarka, sőt még állatos is.

Strasszos sisak lányoknak
Strasszos sisak lányoknak

A sisakkal kapcsolatban egyébként ugyanaz a helyzet, mint a lámpával meg a fékkel. Oké-oké, ez tényleg senkinek nem áll jól, de a sírkő még kevésbé. Aki borzongani akar, nyugodtan kattintson a Testbike-ra, gyönyörködhet a deformálódott sisakokban, és elképzelheti, hogy mi lett volna az alany fejével, ha nem hordja a védőfelszerelést. Egy használható bukó már megvan tízezerből, de aki nem akar ezen spórolni, az akár negyvenért is találhat magának megfelelő darabot.

Oszd meg másokkal is!

Az oldalról ajánljuk

Érdekességek