Kedvenc Body Shop termékeidért már nem kell elutaznod (X)

Akármikor utaztam Londonba, barátnőim ugyanazt kérték tőlem: hozzak nekik ezt-azt a Body Shopból. Akár egy évre is képesek voltak betárazni, annyira oda voltak egy-egy termékükért. Most már azonban nem kell túlsúlyért fizetnem a repülőtéren, végre itthon is megrendelhetjük kedvenceinket. A netbodyshop.hu alapítói szintén rajongók voltak, és ők is úgy látták, a Body Shop termékekre igen is óriási igény van Magyarországon is.

A Body Shop arculatát nem csak a természetes alapanyagokból készült, környezetbarát, kiváló minőségű termékek, hanem a márka története is meghatározza. Az alapító, Anita Roddick a semmiből építette fel vállalkozását, melynek elindítására az ösztönözte, hogy magára maradt gyermekével, és muszáj volt olyan tevékenységet találnia, mely biztosítja a család megélhetését. Férje - részben a korábban szintén sokat utazó Anita biztatására - kétéves kalandtúrára indult Dél-Amerikába, ezért el kellett adni közös éttermüket, ami egyébként sem hozott elég hasznot.

A kölcsönből nyitott első kis bolt felfuttatásához jól jött a tapasztalat, melyet Anita már gyermekkorában megszerzett olasz szülei kávézójában. Egy apró, penészes falú kis üzletet bérelt Brightonban, ahol környezetbarát, csak természetes alapanyagú krémeket kezdett árulni, akkoriban (1976-ot írunk) még csak 15 félét.  A tégelyek visszaválthatóak voltak, így nem csak a csomagoláson spórolt, de az imidzsének is jót tett a környezetbarát filozófia, ami később összefort a Body Shop nevével.

Az alapító, Anita Roddick
Az alapító, Anita Roddick

A nyitást megelőzően a két temetkezési vállalkozó, akik Anita üzletét fogták körül, panaszt tettek a Body Shop elnevezés miatt, ami így azonnal címlapsztori lett a helyi lapokban, ingyenreklámot biztosítva ezzel a kezdő vállalkozásnak. Anita leleményessége az üzlet kialakításában is megnyilvánult: a Body Shop emblematikus zöld színe valójában az első kis bolt falán leplezte a penészfoltokat. Mindenesetre az üzlet beindult, és a 4000 fontos kölcsönből indított vállalkozást - évtizedekkel később - 118 millió fontért adta el.


“Nem csak gazdasági érdekek miatt született meg a Body Shop ötlete. Korábbi utazásaim során rengeteg tapasztalatra tettem szert. Sok időt töltöttem természeti népek közösségeiben, és volt alkalmam megismerni a világ különböző pontjain használt, természetes testápoló anyagokat és módszereket. Hatással voltak rám anyám szokásai is, aki a második világháború során megtanulta újrahasznosítani a dolgokat, és soha nem pazarolt. Ezek a benyomások is meghatározták a Body Shop nevével összefonódó környezetvédő tevékenységünk alapjait” - nyilatkozta Anita.

Community Trade

A The Body Shop 20 éve alkalmazza a community trade beszerzési formát. A program keretében a cég alapanyagokat, ajándékokat, kiegészítőket vásárol a világ eldugott zugaiban élő, nehéz helyzetű, szegény közösségektől. A program tisztes megélhetést kínál ezeknek a közösségeknek, bekapcsolva őket a világkereskedelembe, amire egyébként nem volna lehetőségük. Fair Trade, azaz méltányos kereskedelem ez, mert a helyi felvásárlóknál magasabb árat kapnak a termelők, nem csak ma, hanem holnap és évek múlva is. Méltóbb segítség ez, mint a segély, az alamizsna, mert így a támogatottból partner lesz, aki aktív részese a sorsa javításának.

A Community Trade minőségi csere. Ezen a kapcsolaton keresztül a The Body Shop termelők és szakmák, kultúrák, hagyományok és ősi receptek által alkotott világméretű hálózathoz jut. Ezek a termelők tudják, hogyan hozzák ki a legtöbbet a természetből, hiszen őseik évezredek alatt gyűjtötték tudásukat. A biztos megélhetésért cserébe hosszú távon és egyenletesen kiemelkedő minőségű anyagokat és termékeket állítanak elő, ami a cég számára is komoly versenyelőnyt jelent. Ez a Community Trade alapja.

Állatokon nem tesztelik

A The Body Shop szenvedélyesen kiáll amellett, hogy nem szabad állatokat használni kozmetikai tesztekhez, ezért soha sem teszteli termékeit ily módon. Gyártási folyamatuk megfelel az ide vonatkozó brit szabványoknak, ahogy azt 2008-ban a British Union for the Abolition of Vivisection (állatkísérletek megszüntetését célzó brit szervezet) megerősítette. Természetes alapanyagaik gondos megválasztásával és hatékony, modern technológiával érik el, hogy állatkísérletek nélkül is biztonságosan használható, az emberi bőrnek legjobb termékeket állítsanak elő.

The Body Shop Magyarországon

Az első Body Shop üzletet akkor nyitotta, amikor Európában elkezdődtek a zöld mozgalmak. Jó helyen, jó időben kezdte, így hamarosan újabb boltot nyithatott, férje visszatérést követően pedig kitalálták, hogy franchise rendszerben terjeszkednek tovább. 1984-ben kiléptek a tőzsdére is, ahol a részvényeik a gravitációit meghazudtoló részvény becenevet kapták az 500%-os értékemelkedésnek köszönhetően.  A cég 2006 óta a L'Oréal cégcsoport része. Ma már 2400 Body Shop üzlet várja a vásárlókat 61 országban, a netbodyshop.hu-nak köszönhetően már hazánkban is.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek