Az, hogy hogyan is ment át a marketing vezetőségen egy ilyen reklám, már nem fog kiderülni. A kampányfotón egy sportosan elegáns ruhákba öltözött, ápolt fekete férfi tartja egyik kezében saját korábbi fejét, ami egy bozontos, szakállas, vad barlanglakóra emlékeztet, a szöveg hozzá pedig az volt: "Re-civilize yourself", vagyis civilizáld újra magad. A kiegészítő szöveg még hozzátette: Nézz ki úgy, mint akit legalább egy kicsit érdekel a külseje!
Az üzenet nem is lehetett volna egyértelműbb, írja a Good: egy fekete férfinek nyilván nem azért van természetesen növő haja, mert ilyen stílusban szereti hordani, sem azért, mert így fejezi ki a hovatartozását - nem, a Nivea szerint a szerteálló afrohaj egyszerűen nem civilizált. Ez már csak azért is érdekes, mert az egyik legfőbb reklámarcuk, Rihanna újabban szintén hatalmas göndör frizurával látható.
Érdekes módon, bár a kísérőszöveg a kampány többi képén is hasonló, egyik másikon sem szerepelt a civilizálni szó, csak a fekete férfién, ez pedig egy régi sztereotípiára játszik rá. Nem ez volt az első eset, hogy a kozmetikai cég hasonlóan kínos ügybe keveredett. Talán pont ezért is reagáltak nagyon gyorsan a tiltakozó hangokra: a képet kivették a kampányból és egy közleményben elismerték, hogy a reklám durva volt, és nagyon sajnálják, ha valakit megsértettek. Természetesen hozzátették azt is, hogy a sokszínűség és az esélyegyenlőség nagyon fontosak a cég számára.