Az ünnepi lakomák nyoma – tippek, hogyan tüntesd el a felgyülemlett pluszkilókat

GettyImages-1356253529
Molnár-Zolnay Fruzsina

Decemberben vesszük a legtöbb édességet, januárban a legtöbb fitneszbérletet. Tele vagyunk töltött káposztával, bejglivel és újévi fogadalmakkal.

Az ünnepi menü nyomait eltüntetni már korántsem annyira vidám, vagy élvezetes, mint a terülj-terülj, asztalkám volt. Ráadásul az év eleji sanyargatás hatása nem olyan gyors és látványos, mint a majszolásé. De azért vannak mentőövek!

„Na, még ezt az egy zserbót; most lehet, egyszer van egy évben karácsony; ne törődj vele, majd januárban ledolgozod!” Tegyük a kezünket a szívünkre (mert ha lentebb csúszik a hasunkra, elborzadunk), és valljuk be, van, aki nem találkozott ezekkel a mondatokkal most decemberben is? Akit elkerültek ezek a gondolatok, annak vagy tiszteletre méltó önfegyelme van, vagy irigylésre méltóan szerencsés alkata, vagy elengedte ezt a reményvesztett küzdelmet, mert bizony legtöbbünk nem csak szép élményekkel és sok ajándékkal gyarapszik az ünnepek alatt. 

És akkor jönnek a fogadalmak… 

Julius Caesar óta fogadkozunk az új év beköszöntével. Caesar a jövőbe és a múltba egyaránt tekintő, kezdet és vég uraként számontartott Janus (mellesleg a január hó névadója) tiszteletére ígérgetésekbe bocsátkozott. Talán éppen egyik újévi ígéretéhez híven, időszámításunk előtt 45–46-ban, bevezette a Julián-naptárt, a későbbi Gergely-naptárhoz nagyon hasonló 365 napos évet. Innentől kapcsoljuk január hó elejét az új évre szóló ígéreteinkhez. Meg persze, mert magunk mögött akarjuk hagyni a régi rosszat, és vágyunk arra, hogy az új, ismeretlen mindig csak jobbat hozzon. 

De ezért nekünk is tennünk kell.

Az eredményért nekünk is tennünk kell
Az eredményért nekünk is tennünk kellkali9 / Getty Images Hungary

Míg a valódi megoldást a felcsúszott pár pluszkilóra a tartós életmódváltozás jelenti, mely táplálkozási reformokkal éppúgy együtt jár, mint a rendszeres mozgás napi rutinba történő beépítésével, addig vannak egész hatékony „tüneti kezelések” is. Ezek nem megoldások az extra súly eltüntetésére, inkább csak praktikák azok leplezésére, addig is, amíg a sportolás és/vagy a diéta be nem váltják a kívánt hatást.

Mit viseljünk, hogy elviseljük?

A nemkívánatos grammok kendőzősére:

  • mellőzzük ideiglenesen a testhez álló, elasztikus, az alak minden ívét kiemelő streccs ruhadarabokat!
  • bánjunk egy ideig óvatosabban a kötött viseletekkel, kötött pulcsikkal, kardigánokkal, esetleg egyberuhákkal! A kötött anyag vastagságánál fogva még a vékony sziluettet is megkínálja optikailag egy kis extra térfogattal, a kerekdedebb idomokat, érthető módon, felnagyítja, és ha kicsit is követi a test vonalát, kíméletlenül őszinte tud lenni.
  • a túl bő, repkedő, fodros, hullámos megoldásokról hihetnénk, hogy ápolnak és eltakarnak, de egy ponton túl ellenünk dolgoznak. Célszerűbb ebben az esetben inkább előnyben részesíteni az egyenes vonalvezetéseket.
  • válasszunk olyan textíliákat, amelyeknek szabott fazonja és tartása van! Ezek nem fogják megmutatni a rejtegetésre szánt kis huncutságokat, hanem mereven (!) tartják magukat az eredeti formához.
  • ha tehetjük, legyünk néha sportosak is! 
A sportos viselet ápol és eltakar
A sportos viselet ápol és eltakarAleksandarGeorgiev / Getty Images Hungary

A lezserebb, vagányabb, sportos viseletek az ünnepi feszengés után még a szemnek is üdítő változatosságot kínálnak, ráadásul általában kellően bő szabásúak és rugalmas textíliákból készülnek, így segítik a felesleg álcázását.

A háromnegyedes kabát, esetleg lazán nyitva, hozzá egy hanyagul feltett, kétoldalt lefelé lógó hosszú sállal, például, ügyesen eltereli a tekintetet hosszanti, függőleges irányba, elvonva a figyelmet a vízszintes tengelyről (derék, csípő, combok).

A gömbölyű fülbevaló, a pöttyös vagy a vízszintesen csíkos minta, a világos színek mind nagyítanak, ahogy a nagyobb virágmotívumok és természetesen a szőrme, vagy arra hajazó szőrős hatást keltő anyagok, ezeket érdemes ebben az átmeneti időszakban kicsik szabadságolni.

A szőrme gömbölyít, érdemes ilyenkor kicsit szabadságolni
A szőrme gömbölyít, érdemes ilyenkor kicsit szabadságolniozgurdonmaz / Getty Images Hungary

Alapelvként tartsuk szem előtt, hogy a hosszanti minta, a sálgallér, a függőleges csíkozás, a hosszan lógó nyaklánc, vagy nyakon átvetett, lelógó hosszabb sálak, a kinyitott hosszú vagy háromnegyedes kabát, a magas sarkú, vagy akár a platformtalpú cipők vizuálisan nyújtják az alakot, és javítanak az arányokon. Ezek az optikai trükkök segítenek addig, amíg tavaszra bele nem jövünk a rendszeres sportolásba, ami nyárra nemcsak hogy rutinná válhat, de meg is hozhatja a kívánt eredményt: a karácsonyi ajándékba kapott pluszkilóktól való megszabadulást és az új, csodás, nyári, bikinikompatibilis formát! Hajrá!

Oszd meg másokkal is!
Mustra