Szex a Bibliában – igen, erre is kapsz iránymutatást a könyvek könyvéből!

GettyImages-1365725559

Meglepő lenne, ha éppen a szexuális életre vonatkozóan ne tartalmazna útmutatást a Biblia: persze ne pózokra gondolj, hanem egészen másra!

Sokszor azt véljük gondolni, hogy a kereszténység, így a Biblia is a szexualitás teljes elnyomását írja elő a híveknek. Van, akinek már a monogámia gondolata is sok, a házasságon kívüli nemi élet tiltásával pedig már végképp nem tud mit kezdeni: nos, ezekkel kapcsolatosan nem tudunk meglepetéseket ígérni, de azért lesz, ami meg fog döbbenteni téged is.

Így ír a szexről a Biblia

A házasság előtti, azon kívüli, illetve azonos neműek közt létrejött testi kapcsolat a katolikus vallás szerint nem elfogadható: ennek is köszönhető, hogy sokan hajlamosak azt hinni, a testiséget magát mélyen elítéli minden formájában. Nos, ennél távolabb nem is állhatnának az igazságtól. Az eredendő bűn – az a bizonyos kígyó és az almafa esete Évával – előtt a teremtett rend része volt a jó szex, melyet férfi és nő szabadon gyakorolhatott.

„Legyenek áldottak a forrásaid, örülj ifjúkori feleségednek: kecses szarvasünő és bájos zerge! Veled beszélgessen, nyugodj meg a keblén, és szerelmétől légy szüntelen részeg”

– írja a Példabeszédek könyve. A férj és feleség közti testiség nem szégyellni való dolog a Biblia szerint sem, értékelni és megőrizni kell.

A Biblia nem tiltja, hogy élvezd az együttlétet
A Biblia nem tiltja, hogy élvezd az együttlétetTatiana Maksimova / Getty Images Hungary

A kölcsönös beleegyezés is téma

Szent Pál a korinthusiakhoz írt levelében a kölcsönös beleegyezésről is ír, még ha ezt a részt néha könnyű is félreértelmezni.

„A feleségének adja meg a férj a köteles jóakaratot; hasonlóképen a feleség is a férjének. A feleség nem ura a maga testének, hanem a férje; hasonlóképen a férj sem ura a maga testének, hanem a felesége.”

Elsőre ezt úgy is értelmezhetjük, hogy az apostol a férjet hatalmazza fel a feleség teste fölötti rendelkezéssel – de az értelmezés már kiegészíti. Mivel a feleségnek ugyanezt a hatalmat adja meg, ez azt is jelenti, hogy mindkettejük akarata szükséges az együttléthez. Ez a megközelítés teljesen újszerű és előzmény nélkül való volt már abban a korban is: bármelyik fél is akarja az együttlétet, annak meg kell történnie, mondja valójában a Szentírás.

Házasságban, de nem csak gyermekért
Házasságban, de nem csak gyermekértAleksandr Zubkov / Getty Images Hungary

És nem csak a szaporodásról szól!

A szex gyakoriságával kapcsolatosan a minél több, annál jobb elvét vallja a szent könyv: egyrészt azért, mert így lehet a szaporodjatok és sokasodjatok alapelvének megfelelni, másrészt pedig azért, mert a könyvek könyvének véleménye szerint így lehet a leghatékonyabban megtartani a hűséget a kapcsolatban. 

Nem téved rossz útra sem a szem, sem a test, sem pedig az akarat, ha mindezt, amit máshol kereshetne, otthon is megkapja mind a két fél.

Apropó, sokasodás. Ismételten meglepő lehet, de nem ez az egyetlen ok, ami miatt a szeretkezésre buzdítja a híveket a Biblia: ahogy a férfi és a nő teremtéséről ír, azt is megjegyzi, hogy a két felet egymásnak alkotta az Úr, azért, hogy egy testté és egy lélekké válhassanak. A szexualitás ennek a testi egységnek az egyik legkézenfekvőbb megvalósítási módja, melynek célja a gyermek nemzése, de annál egyben sokkal több is.

Az aszexualitás ugyanakkor éppúgy elfogadott – a Biblia azt is említi, hogy ha valaki megözvegyül, vagy nincs kapcsolata, de nem is vágyik a szexre, az is teljesen rendben van, nem kell ezen a hozzáállásán változtatnia.

Tény, hogy a kalandként keresett kapcsolatot ilyenkor sem fogadja el a Biblia, de azt, hogy bárki élvezetet leljen a szexben a vallás kijelölte keretek közt, nem tartja bűnnek.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra