Csökkenti az étvágyat, rendbe teszi a vércukorszintet: ezekben az ételekben van a legtöbb króm

GettyImages-670631372

A króm megfelelő napi bevitele nélkülözhetetlen, hiszen ez a vegyület rendkívül jótékonyan hat bizonyos létfontosságú folyamatokra a szervezetünkben. Mutatjuk, mely élelmiszerek és nyersanyagok tartalmazzák a legtöbb krómot.

Az inzulinrezisztenciával küzdőknek, a cukorbetegeknek, de akár a fogyókúrázóknak is hatásos és fontos, ha megfelelő mennyiségben visznek be krómot a szervezetükbe, elkerülve az esetleges rossz minőségű táplálkozás következtében fellépő krómhiányt, hiszen ez a vegyület a testünkben végbemenő szénhidrát-anyagcsere folyamataira hat jótékonyan.

A króm legfontosabb tulajdonsága, hogy nemcsak hogy csökkenti az inzulinrezisztencia vagy cukorbetegség miatt általánosan magasabb éhgyomri és étkezések utáni vércukorszinteket, de segítségével sokkal eredményesebben jutnak be a sejtekbe az étkezésekkel bevitt cukormolekulák, azaz a glükóz. Ezenfelül a króm csökkenti a koleszterinszintünket, amely a szív- és érrendszeri betegségek egyik kiváltó oka, valamint részt vesz a makrotápanyagok anyagcsere-folyamataiban is, és nem mellesleg segít, hogy az esetleges fogyókúrák esetén elkerüljük a kínzó éhséget, csökkenti az étvágyat is.

Tartalom: Werb Tímea dietetikus, Infografika: Horváth Andrea
Tartalom: Werb Tímea dietetikus, Infografika: Horváth Andrea

*A cikk információi általános jellegűek, nem helyettesítik az egyéni dietetikai tanácsadást.

Oszd meg másokkal is!
Mustra