Csökkenti a szívroham kockázatát: magas káliumtartalmú élelmiszerek

A kálium a szervezetünk számára elengedhetetlen mikrotápanyagok közé tartozik, ezért fontos tudni, hogy mely élelmiszerek és nyersanyagok tartalmazzák nagyobb mennyiségben.

Az emberi szervezetben a kálium számos biológiai feladatot lát el. A szükséges mennyiség fogyasztása csökkenti a vérnyomást, ezzel együtt a szívroham kockázatát, valamint erősíti az izmokat, szerepe van az idegrendszeri ingerületátvitelben, a sejtek energiaellátásában és a sav-bázis egyensúly fenntartásában is, továbbá segít a fáradtság legyőzésében, sőt egyes allergiás tüneteket is enyhít.

 

A szervezet számára szükséges káliummennyiséget megfelelő és változatos táplálkozással biztosítani tudjuk, a felesleg pedig távozik a szervezetből. Hiánya egészséges körülmények között nagyon ritkán fordul elő. 

Az ajánlott napi bevitel 2000 mg felnőttek esetében, bár ezt az értéket különböző egyéb tényezők némileg befolyásolhatják. 

Tartalom: Werb Tímea dietetikus, Infografika: Horváth Andrea
Tartalom: Werb Tímea dietetikus, Infografika: Horváth Andrea

Leggazdagabb káliumforrásaink:

  • hüvelyesek, gabonafélék
  • szárított gyümölcsök és gyümölcsök
  • zöldfűszerek, salátafélék
  • diófélék és olajos magvak
  • zöldségek
  • halak és tenger gyümölcsei
  • csokoládé

 

Oszd meg másokkal is!
Mustra