Ez a legfontosabb a szervezeted számára - 10 tipp, hogy mindenképp hozzájuss

GettyImages-667610489

Nem csak nyáron fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel: tuti tippekkel segítünk, hogy kellőképpen hidratált maradj ebben az évszakban is!

Nem elég akkor innod, ha már tényleg szomjasnak érzed magad: szervezetednek ennél jóval több vízre van szüksége. Ezek a tippek segítenek abban, hogy szokásoddá váljon a vízfogyasztás!

1. Indítsd a reggelt vízzel – amint felkeltél, igyál meg egy pohár vizet! Amellett, hogy ezzel segíted szervezetedet abban, hogy elegendő folyadékhoz jusson, gyorsítod az ébredés folyamatát is, támogatod emésztésedet és kevésbé leszel majd fáradékony.

2. Ízesítsd a vizet – na persze nem szörpökre gondolunk, hanem gyümölcsökre! A citromos, mentás víz egészen frissítő lehet, de más gyümölcsöket is nyugodtan használhatsz erre a célra.

3. Hígítsd a gyümölcslevet – ha semmiképp nem szeretnél lemondani a gyümölcslevek fogyasztásáról, több hidratáláshoz és kevesebb cukorhoz jutsz, ha vízzel hígítod azokat. Gyerekek esetében főként javasolt ez a módszer, de ha egyszer kipróbálod, hamar úgy fogod érezni, hogy a százszázalékos gyümölcslevek fogyaszthatatlanul tömények és édesek.

4. Minden étkezésnél igyál egy pohár vizet – ezt a szokást nem is lesz nehéz kialakítanod. Amikor megterítesz, mindig helyezz egy pohár vizet is az asztalra, amivel emésztésed is segíted.

Az igazi tavasz beköszöntével nagyon fontossá válik a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel
Az igazi tavasz beköszöntével nagyon fontossá válik a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelOscar Wong / Getty Images Hungary

5. Az ételekkel is bevihetsz a vizet szervezetedbe – a zeller, a cukkini, az uborka, a görögdinnye vagy az eper is magas víztartalmú saját össztömegéhez mérten. Az ilyen típusú élelmiszerek fogyasztása hozzásegít ahhoz, hogy hidratált tudj maradni.

6. Használd az emlékeztetőt – ne csak ébresztőóraként vagy megbeszélésekre emlékeztető eszközként tekints telefonodra: beállíthatsz rajta figyelmeztetést annak érdekében is, hogy megigyál még egy pohár vizet. Ha megvárod azt, hogy szomjúságot érezz, valószínűleg már túlzottan kiszáradtál, rendszeres vízivással ezt ugyanakkor könnyen megelőzheted.

7. Próbálj ki egy appot – alkalmazások ugyanis már erre a célra is léteznek, természetesen. Ezek közt akadnak olyanok, amelyek a nap bizonyos időszakaiban figyelmeztetnek arra, hogy innod kellene, míg másokban vezetni tudod a naponta elfogyasztott folyadékmennyiséget, így pontosan kiderül, hogy eleget iszol-e.

8. Mindig legyen víz a közeledben – ha látod, valószínűbb, hogy iszol is belőle, mint ha fel kellene állnod, elővenni egy poharat és tölteni bele. Készíts egy kulacsot vagy poharat a munkaállomásod mellé, vigyél magaddal vizet akkor is, ha vásárolni vagy sétálni indulsz.

9. Szerezz be egy menő kulacsot – ha ezt mindig magaddal viszed, valószínűbb, hogy elő is fogod venni, és iszol majd belőle. A gyerekek hidratálásának érdekében különösen hatékony tud lenni ez a módszer.

10. Az üdítőt cseréld vízre – a szénsavas üdítőkben általában sok a cukor, amire nincsen szükséged, a pezsgést ugyanakkor az ásványvíz vagy a szóda is megadhatja.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra