Néha jobban jársz, ha edzés helyett alszol még egy kicsit!

Sokkal hatékonyabb az edzés, ha eleget alszik valaki.

A túl kevés alvás a testzsírszázalékra sincs jó hatással: 5-6 óra alvás mellett hiába edzel, a zsír valószínűleg nem fog leolvadni rólad. Persze csak abban az esetben javasolt szundikálással helyettesíteni az edzést, ha amúgy nem alszol eleget.

shutterstock 392338369

Felborul a hormonok egyensúlya

A Delish szerint amennyiben 7-8 órányi alvás helyett mindössze hat órát szundít valaki, 27 százalékkal ugrik meg az esélye annak, hogy el fog hízni. Ha pedig csupán 5 órát alszik, már 73 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy túlsúlyos lesz. Mindez az alváshiány hatására felboruló hormonháztartásnak köszönhető. Az étvágyat szabályzó ghrelin nevű hormonból ugyanis túl sok, a jóllakottság érzését szabályzó leptinből pedig túl kevés termelődik ilyenkor, a kialvatlan emberek különösen hajlamosak tehát arra, hogy túl sokat egyenek.

Fánkot hamburgerrel

Egy svéd kutatás szerint ráadásul a junk food a legvonzóbb ilyenkor. A kutatás kialvatlan résztvevői átlagosan 9 százalékkal magasabb kalóriatartalmú ételeket választottak, mint az eleget alvók – sokkal hajlamosabbak voltak ugyanis arra, hogy impulzív döntéseket hozzanak. Az étvágyat és a jóllakottságot befolyásoló hormonok mellett ráadásul az alváshiány miatt megnövekedett kortizolszint is problémákat okozhat ilyenkor. A stresszhormon ugyanis a hastájékra lerakodó zsírral is összefüggésbe hozható.

shutterstock 383376541

Hiába edzel

A táplálkozásszakértő Lily Soutter szerint emellett az izomsejtek megfelelő ütemű regenerálódására sincs esély, ha túl keveset alszik valaki. A folyamatos alváshiány ezenfelül a kognitív funkciókra is rossz hatással van, a reakcióidő lelassulása, valamint az összpontosításra és a kockázatok felmérésére szolgáló képességeink leromlása pedig a sérülések, balesetek kockázatát is megemeli.

Mustra