Plus size címlaplánnyal népszerűsíti a futást a Women's Running

A Sports Illustrated fürdőruhás különszámában többször is szerepelt plus-size modell, de nincs lemaradva a trendek mögött a futóknak szóló  Women's Running magazin sem. Tavaly augusztusban Erica Schenk került a címalapra, most pedig Nadia Aboulhosn kapott helyet a legelső oldalon. A modellről eredetileg egy fitnesz/divat anyaghoz készítették a fotókat, csakhogy az amerikai magazin abszolút elájult tőle, és úgy döntöttek, kiteszik az első oldalra. Aboulhosn egy reptéri újságosnál szembesült a címlappal és azonnal örömkönnyekben tört ki. 

„Nem kell olimpiai maratonfutónak lenned ahhoz, hogy élvezni tudd a fizikai és lelki előnyeit annak, hogy fitt és egészséges vagy”  – válaszolta Jessica Sebor, a Women's Running magazin főszerkesztője indoklásképp, hogy miért került címlapra Aboulhosn.   

A 27 éves plus-size modell négy alkalommal fut egy héten, és most teljesen odáig van, amiért vele népszerűsítik a futást és a magazint. Aboulhosn általános iskolásként előbb a lányok, majd a fiúk focicsapatában játszott, és akkor szerette meg a futást. Persze nemcsak ezt az egyetlen mozgásformát űzi, mellette saját súlyos gyakorlatokkal tartja fitten magát. 

Lépésről lépésre haladjon!

TooFatToRun bloggal foglalkozó cikkünkben már foglalkoztunk azzal, hogy itthon is előfordul, hogy a többiek lenézik a túlsúllyal futókat, de szerencsére ez egyre ritkább. „Az internetes közösségeknek (pl. DK team) köszönhetően egyre többen merik felvállalni, méghozzá büszkén, hogy túlsúllyal is mozognak, futnak, összejöveteleket szervezve, egymást lelkesítve ezen a nehéz úton. Egyre több 'ilyen voltam – ilyen lettem' fotót találni a közösségi oldalakon, ami nagyon fontos motiváció a már mozgó és a mozgással most próbálkozó túlsúlyos emberek számára, hiszen mindez bizonyíték a kétkedőknek arra, hogy igenis meg lehet csinálni” - állítja dr. Lubics Szilvia ultrafutó.

„Sokan azért nem futnak, mert félnek attól, hogy az ízületeik nem bírják. Tempósan gyalogolni, túrázni viszont nyugodtan mehet bárki, a kilók csökkenésével pedig egyre könnyebb lesz a futás is. Persze más mozgásforma is nagyon jó lehet kiegészítésként, például kerékpározás, torna, különösen, ha ez szakember segítségével történik. Vannak edzéstervek, amikben hétről-hétre egyre hosszabbak lesznek majd a futós részek és kevesebb a gyaloglás. Nem kell siettetni semmit, az életmódváltás nem egyszerű, ezért a legfontosabb a türelem, és az, hogy tudjunk örülni az apró sikereknek is” - teszi hozzá a szakértő.

„Úgy gondolom, hogy aki mozog és tesz valamit az egészségéért, annak elismerés jár, nem megvető tekintetek. Vállalnunk kell a túlsúllyal való mozgást, már csak az egészségünk érdekében is. Sokat segíthet, ha valaki nem egyedül edz, hanem egy hasonló helyzetű baráttal, vagy akár klub tagjaként, így átsegíthetik egymást azokon a napokon, amikor az egyiküknek nincs kedve futni. Ha pedig valaki rendszeresen mozog, az étrendjén és a napi rutinjain is automatikusan változtatni fog. Nem kell nagy dolgokra gondolni: több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, korábban kelni és gyalog menni a munkahelyre, vagy legalább pár megállóval előbb leszállni, hétvégén pedig tévénézés helyett kirándulni egy nagyot a családdal. A cél nem pár hónapos, hanem egy életre szóló változás kell, hogy legyen” - javasolja dr. Lubics Szilvia.

Itt pedig olyan magyar futós blogokat is ajánlunk, ahol érdekes történeteket olvashat túlsúlyos futókról, kezdők és haladók sikeres együttműködéséről.

Mustra

Kérjük, támogasd munkánkat te is azzal, hogy engedélyezed a hirdetések megjelenítését az oldalon. Lapunk bevételi forrását ezek a hirdetések jelentik, így elengedhetetlenek ahhoz, hogy cikkeinket ingyenesen olvashassátok.

A hirdetések megjelenését engedélyezheted külön a Dívány.hu oldalra is, vagy a kiegészítő program teljes kikapcsolásával az összes általad látogatott site-ra.