Divatbloggernek álltunk, 7. rész: erre vitték a legnagyobbak

Több száz milliós együttműködések, zsűrizés a Topmodell leszekben, saját (nem az itthon megfogant "megrendeljük eBay-ről és háromszoros áron eladjuk" koncepciójú) márka alapítása, Vogue-címlap – ezek itthonról elképzelhetetlen álomnak tűnnek, de a legmenőbb divatbloggerek körében nem is annyira ritkák. Sorozatunk újabb részében három menő bloggert mutatunk be, akik – ha lehet ilyet mondani – elérték a "szakma" csúcsát.

Sorozatunk korábbi részei

Divatbloggernek álltunk, 1. rész: vegyél követőket!

Divatbloggernek álltunk, 2. rész: élet ez egyáltalán?

Divatbloggernek álltunk, 3. rész: a kegyetlen számok

Divatbloggernek álltunk, 4. rész: egy blogger mindent maga vesz?

Divatbloggernek álltunk, 5. rész: mi kell a PR-osoknak?

Divatbloggernek álltunk, 6. rész: mi kerül egy blogon félmillióba?

Kayture

Instagram követők száma: 2,4 millió

A most 22 éves Kristina Bazan 5 évvel ezelőtt indította blogját. A Kayture kifejezés a nevének rövidített változatából (Kay) és a couture (magas szabászat) szó kettőséből született, és ő lett az első blogger, aki dollárban kifejezve hétszámjegyű összeget kapott egy együttműködésért (a L'Orealtól). Korábban modellkedett is, így talán nem annyira meglepő, hogy a több évnyi blogolás egy portugál Vogue-címlapot is hozott neki, sőt: a Forbes nemrég beválogatta a 30 év alatti sikeres fiatalokat szemléző listájába.

Az Emirates Womannek adott interjújából kiderül, hogy tinédzserkorában azt hitte, belsőépítész, festő vagy író lesz és úgy érzi, a blogolás miatt kettős életet él. A luxus életérzés közvetítéséért cserébe felfigyelt rá a Hugo Boss, a Cartier és a Chopard is, a Louis Vuitton pedig a gstaadi boltnyitás apropóján készített vele egy videót még 2012 végén.

Bazan egyébként nem igazán szereti a blogger jelzőt, mert szerinte bárki képes létrehozni egyetlen kattintással egy blogot, a lényeg pedig az, hogy mivel tölti fel. Kedveli a magazinokat, viszont nem szereti a hangnemüket: hogy azt sugallják, sajnos soha nem lehet olyan életed, mint azoknak, akik benne szerepelnek. Állítólag a követői is azért kedvelik, mert mindvégig megmaradt "szomszéd kislánynak". „Nem úgy nőttem fel, hogy dizájnertáskák lógtak a karomon. Amikor a Vogue elreptetett Tokióba egy rendezvényre, azt sem tudtam, ki az a Michael Kors és Anna Wintourról is csak kétszer hallottam" - vallotta be.

NEW editorial on Kayture.com shot by @cibellelevi. Old movie feel and a few surprises... **

Kristina Bazan (@kristinabazan) által közzétett fénykép,

Bazan egyébként mostanában egyre többet foglalkozik a zenéléssel, nemrég pedig bejelentette On The Go című, 240 oldalas könyvét. Élete legnagyobb lehetőségének a Muglerrel közös munkát tekinti, ahol teljesen szabad kezet kapott, blogjának sikerét pedig csapatának köszöni – azon belül is a legtöbbet az ex-barát fotósának, James Chardonnak.

The Blonde Salad

Instagram követők száma:  7 millió

Az olasz Chiara Ferragni blogja és együttműködései csak a tavalyi évben 2,5 millió dollárt, azaz nagyjából 687 millió forintot hoztak. Ez még mind semmi, ugyanis a legnagyobb bevételt a dollárban multimilliomos, főleg cipőket forgalmazó cége termeli: Alessio Sanzogni, a cégcsoport vezetője elmondta, tavaly elérték a 10 millió dolláros (2,7 milliárd forintos) árbevételt – ennek háromnegyedét egyébként a lábbelik tették ki.

Sanzogni előtte hat évet lehúzott a Louis Vuitonnál, idén pedig már második éve segíti a blogger vállalkozását. „Nincsenek nagyösszegű együttműködéseink. A tartalmaink harmadáért fizetnek csak, a maradék pedig reklámmentes" – mondta Sanzogni, majd hozzátette, Ferragni azért is szereti a kisebb ügyleteket, mert így egyetlen cég sem tesz kikötést exkluzivitás terén. 

Ferragninak eddig "csak" hatszámjegyű szerződései voltak, de azt tegyük hozzá, hogy ez forintba átszámolva a legrosszabb esetben is 27 millió. A WWD cikkéből azt is megtudhatjuk, hogy az affiliate módszert nem annyira használják (ez az, amikor a blogger belinkel egy terméket, aztán ha az olvasó rákattint és vásárol, akkor jutalékot kap) és nem is igazán hangsúlyos tétel a bevételi források között. A TheBlondeSalad mögött álló csapat jelenleg 19(!) fős, Sanzogni pedig azt is elmondta, hogy két évvel ezelőtt hatszámjegyű profitot sikerült elérniük, ami tavaly megduplázódott. 

Favorites right now from @chiaraferragnicollection ss 2017 * #ChiaraFerragniShoes #ChiaraFerragniCollection

Chiara Ferragni (@chiaraferragni) által közzétett fénykép,

Az idén 29 éves blogger már olyan nevekkel dolgozott együtt, mint a Tod's, a Saint Laurent, a Louis Vuitton, a Chloé vagy éppen a Mango. Ferragni befolyására nemcsak a cégek, de a női magazinok is felfigyeltek: a Cosmopolitan lassan menetrendszerűen teszi címlapra, de biztosított neki borítót többek között a Glamour, az Elle, a Harper's Bazaar, a Vogue és az InStyle is.

Bryanboy

Instagram követők száma:  603 ezer

Bryan Grey Yambaóról, vagy ahogy a legtöbben ismerik, Bryanboy-ról már 2010-ben, azaz hat évvel ezelőtt azt írták, hogy 100 ezer dollárt (azaz akkori árfolyamon számolva 19 millió forintot) kalapol össze csak a blogjának köszönhetően, ez a szám pedig azóta megsokszorozódott. Oldalának 2004-es indításával a legelsők közé tartozik: a manilai családi házból írogatás nem sokkal a start után díjakat is hozott neki. 

Pumpkin madness!!!! **********

Bryanboy (@bryanboycom) által közzétett fénykép,

A nemzetközi figyelmet 2008-ban hívta fel magára "Leave Marc Jacobs alone!" (Hagyjátok békén Marc Jacobsot) című videójával. Ez a tervező tetszetését annyira elnyerte, hogy el is nevezett egy táskát a bloggerről – frappánsan a BB jutott a kiegészítőnek. Ettől kezdve biztos helye volt Jacobs bemutatóin és miután egy évvel később a Dolce&Gabbana is hasonló gesztust tett vele, a többi márka is elkezdte felfedezni magának. Jó kapcsolatot ápol Anna Wintourral is, aki a Vogue egyik számában is helyet adott neki. „Velem nagyon kedves volt, nem is értem, miért mondja rá mindenki, hogy jégkirálynő" - nyilatkozta akkor Bryanboy. Nekünk azért lenne egy-két tippünk.

A bloggert az IMG modellügynökség képviseli, 2012-ben pedig beülhetett az America's Next Top Model (itthon Topmodell leszek) 19. évadjának zsűrijébe is, ahol a műsorral kapcsolatos közösségimédia-aktivitásokról "tudósított". A blogger szorosan együttműködik a Coach, illetve Loewe márkákkal, jó barátság fűzi Jason Wuhoz, oldalának havi látogatottsága pedig a Women's Wear Daily szerint már 2012-ben is havi 1,4 millió volt. 

Egyébként ha beszél angolul és van Twitter-fiókja, akkor érdemes bekövetni Bryanboy-t, ugyanis elég érdekes a világnézete.

Oszd meg másokkal is!
Mustra