A Dolce & Gabbanának is megtetszett a Moschino taktikája

Míg a Moschino Anya Hindmarch munkásságából inspirálódott, addig a Dolce & Gabbana a Jeremy Scott által vezetett divatház taktikáját irigyelte meg a szezonban. Amiben egyébként semmi meglepő nincsen, hiszen a Moschino által piacra dobott kiegészítőket és logós cuccokat minden divathét után viszik, mint a cukrot. A szicíliai tervezőpáros persze nem egy az egyben koppintotta le a Moschinót, ők nem a Barbie és Mcdonalds rajongókat vették célba tavaszi-nyári kollekciójukkal, hanem azokat az Olaszországba érkező turistákat, akik már a repülőtéren betáraznak az 5 eurós szuvenírekből, tengerészcsíkos pólókból, Italia feliratos vagy Colosseum nyomatos bögrékből és hűtőmágnesekből.

Jól láthatóan a Dolce & Gabbanát nem érdekelte, hogy a Moschino Jeremy Scott rendezésében már jó néhány bőrt lehúzott a témáról, mivel a tervezőpáros is gátlástalanul rányomult a fizetőképes fiatal generációra, akik életük minden egyes mozzanatáról beszámolnak az Instagramon a nagyvilágnak, ebből adódóan előszeretettel pózolnak dizájnercuccokban, divatházak próbafülkéiben, illetve luxusmárkák logóival ellátott bevásárlószatyorral a kezükben.

Nem csak a két olasz divatház igyekszik bevonzani az olykor kevéssé tudatosnak tűnő szelfiőrült fiatalokat, hiszen ha nem is ennyire egyértelműen, de hasonlóképpen gondolkodott az elmúlt időszakban a Gucci, illetve a Saint Laurent is – írja a Refinery29. De mások is igyekeznek figyelemfelkeltő látványelemekkel felturbózni a bemutatóikat, a Chanel például egy komplett sörözőt, kaszinót, szupermarketet és feminista tüntetést is rittyentett már a kollekciók köré, míg a Rebecca Minkoff és a Misha Nonoo szintén a közösségi média erejében láttak fantáziát, elsősorban azért, mert a bemutatóra járó közönséget arra kívánták buzdítani, hogy a lehető legtöbb fórumon elújságolják, hogy melyik shown ülnek és mit látnak ott.

Hogy mi az üzenete a Moschino és a Dolce & Gabbana által divatba hozott közhelyes feliratokkal ellátott ruháknak és az olyan átlagos kiegészítőknek, mint a nyakbaakasztós kamera és fejhallgató? Talán csak annyi, hogy semmi különlegesre vagy egyedire nincs szükségünk ahhoz, hogy trendik legyünk. Remekül az orrunk alá dörgölik, hogy ezek a hétköznapi tárgyak az életünk részévé váltak, hiszen az okostelefon nélkülözhetetlen lett az ember számára. Ráadásul ezek a termékek számtalan formában, jóval olcsóbban megtalálhatóak a piacon, aminek köszönhetően nem kell egy vagyont elkölteni egy I Love Italy feliratú pólóra vagy egy Happy Meal menüben is megtalálható McDonaldsos kiegészítőre. Tehát a siker érdekében csak annyit kell tennie, hogy feldob egy fejkendőt, egy fényvisszaverő mellényt és a kezében egy adag sültkrumplival szelfizik egyet.

Oszd meg másokkal is!
Mustra