Lehet, hogy ezentúl sokkal ritkábban fogok H&M-be járni

GettyImages-452290638
Bloomberg / Europress / Getty

Hacsak nincsen egy-egy konfekcióméretnek megfelelő alakunk, méreteink, nem mehetünk biztosra, hogyha interneten veszünk ruhát. Nekem nincsen, nem is szoktam. A viszonylag új H&M webshopot viszont kipróbáltam, és bejött, bár nem minden célra.

Azért rendeltem a márka online boltjából, mert három üzletükben sem volt a méretemben (fazonfüggőn 36-38) abból a nadrágból, amit meg akartam venni. Eggyel kisebbet találtam, felpróbáltam, nem volt jó, viszont az eggyel nagyobb jó lett volna.

Ilyen a rendelés

Erre a célra tökéletesen alkalmas a webshop: keresgélés nélkül meglett a női részleg, ott a nadrágok, és szerencsémre egészen hamar szerepelt a találati listán a nadrág, amit kerestem. Kiválasztottam a méretet, megrendeltem, és mivel éppen akciójuk volt, 25 százalékkal kevesebbet fizettem érte. A kiszállítás is ingyen volt.

Ami nem tetszett: teljesen esetleges, hogy milyen sorrendben adja ki a találatokat a H&M oldala. Gondolkoztam azon, hogy rendelek pólót is a (mintás) nadrághoz, de mivel csak arra lehetett szűrni, hogy milyen hosszú legyen a felső ujja, egy idő (és a huszonhatodik áttetsző, mintás, vagy extra vastag, esetleg hosszú ujjú felső) után inkább letettem róla. Zavaró még, hogy nem, vagy nem minden böngészőben lehet új lapon megnyitni a találatokat, hogy a leszűkített mezőnyt alaposan áttanulmányozhassam.

A netes nadrágkínálat kis része
A netes nadrágkínálat kis része

Ilyen a szállítás

1-3 munkanapon belül vállalták a szállítást, és a harmadik napon meg is érkezett a nadrágom. Kaptam emailes visszajelzést a sikeres rendelésről, arról, hogy a raktár összeállította a csomagomat, hogy átadták a futárcégnek, és hogy a futárcég még ma kiszállítja. Szóval finoman szólva is folyamatos a kapcsolattartás.

A nadrágom hibátlan állapotban, dupla csomagolással érkezett, mellette egy űrlappal, amelyen ismertették, mi a teendőm, ha postán szeretném visszaküldeni, mert meggondoltam magam. Nem gondoltam meg magam.

Szóval egészen úgy néz ki, hogy ezentúl csak próbálni ugrom be a H&M-be, ha megtetszik valami, és nem vagyok biztos a méretemben, mert ennél gyorsabban és nyugodtabban nem lehet vásárolni. Ehhez viszont tényleg ismernem kell a méretemet, és tudni, hogy pontosan mit akarok. A honlapot meg hátha fejlesztik még.

Mi a helyzet az akciókkal?

Ha még csak barátkozik a gondolattal, hogy rendel és gyakran lapozgatja a H&M webshopját, akkor valószínűleg önnek is feltűnik, hogy a keresés opció hiányzik (vagy csak én vagyok béna) – ez tényleg baromi zavaró. De ha ezen valahogy túlteszi magát, akkor még az is feltűnhet, hogy mások az akciók a weben, mint az üzletekben. Most, hogy kezdődik a leárazás, érdemes lehet emiatt inkább az üzleteket járni, de ki tudja, lehet, hogy a webshopban még olcsóbb lesz minden, mint a boltban. És ez a lényeg, hogy nem lehet tudni.

Kiskabát, változatos árakkal
Kiskabát, változatos árakkal

Én például a H&M Studio kollekciójából fogtam ki a Vörösmarty téri üzletben egy elég jó akciót, a 34.990 forintos kimonót ugyanis 12.990 forintért vihettem haza, a hozzá illő sortot pedig 9490 forint helyett 5000-ért kínálták. Persze percek alatt fogyott el az üzletből az akciós készlet, ekkor jutott eszembe, hogy megnézzem, mi a helyzet a webshopban. Ott a kabátka le volt ugyan árazva, de 27992 forintra, ami több mint a duplája annak, amit én fizettem, a sort pedig teljes áron kapható. Megkérdeztük a H&M sajtósát, Forgács Benjámint, hogy lehetséges ez:

"Tulajdonképpen ezt úgy kell elképzelni, hogy részben más akciók vonatkoznak a helyi üzletekre szemben az online üzletünkkel. Van olyan akció, ami csak az egyik vagy másik típusra vonatkozik. Persze az is előfordulhat, hogy egyszerre mindkét helyen lehet ugyanazzal az akcióval találkozni. A készlet is igazából részben független egymástól. Ez mar csak azért is lehetséges, mert online minden koncepció megtalálható, míg például a Vörösmarty téren nincs női Divided, vagy mondjuk az Aréna Plázában nincs trend vonal" – tudtuk meg. 

Tanulság: ne felejtse el teljesen a boltokat, érdemes itt is, ott is körülnézni, mert bárhol szembejöhet önnel kedvenc ruhája akciósan – főleg most, a leárazás időszakában érdemes nézelődni, mert lehet, hogy pont a neten fog tudni olcsóbban bavásárolni, de ennek az ellenkezője is megtörténhet.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra